Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3511442 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

curvedpin

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Carina E
Re:Carina
« Válasz #34950 Dátum: 2019.12.17 22:12:01 »
Sziasztok!

1997-es Carina tulajdonos vagyok.1 éve vásároltam és nagyon szeretem. Azt szeretném kérdezni tőletek hogy az E 10 üzemanyag jó lesz-e az autóba?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34951 Dátum: 2019.12.18 07:59:13 »
Szia!

Általában igen.
Ha szegénykeverékes, akkor arról nem tudom, hogy van-e tapasztalat, de a konvencionális 4A-FE biztosan elmegy vele, és a kétlitereseknek is bírniuk kell szvsz.
Arra érdemes figyelni, hogy a gyújtás is jó állapotban legyen, illetve egy adalékos tanktisztítás is hasznos (pl. Spurival), hogy a felgyülemlett vizet is kipucolja.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34952 Dátum: 2019.12.18 08:04:31 »
Sziasztok!

Utolért engem is a flexicső-probléma.
Arra gondoltam, hogy valamelyik gumibak adta meg magát, és ez tett be neki, de nem láttam semmi ilyen gondot.
Tudom, hogy nem ez a rendes megoldás, viszont most ideiglenesen pasztát fog kapni. Meglátom, hogy 300 fokig hőálló fajta jó lesz-e neki (neccesnek gondolom), de rugalmasban ennél hőállóbbat eddig nem találtam. Rugalmatlan pasztákból van ezer fok (Celsius) feletti is, de szerintem azok innen hamar kiperegnek.
Esetleg van valami ötlet, ami rugalmas és 300 fok felett is használható anyag? Persze még keresek én is.

Ezekből a szőtt-sodronyos flexicsövekből milyen fajtát érdemes venni, ha nem szeretném 2-3 évente kicserélni?

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 kombi
Re:Carina
« Válasz #34953 Dátum: 2019.12.18 18:54:05 »
Annak idején 1:3 arányban tankoltam E85:benzin keveréket, amíg lehetett kapni. Semmi gondja nem volt vele, talán nagy hidegben egy hangyányit nehezebben indult, de alig volt észrevehető a különbség. Nem hiszem, hogy az E10 bármilyen problémát okozna...
1997-es Carina... Azt szeretném kérdezni tőletek hogy az E 10 üzemanyag jó lesz-e az autóba?

Árpi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Carina
« Válasz #34954 Dátum: 2019.12.20 23:56:57 »
Sziasztok!

1997-es Carina tulajdonos vagyok.1 éve vásároltam és nagyon szeretem. Azt szeretném kérdezni tőletek hogy az E 10 üzemanyag jó lesz-e az autóba?
A németek szerint nem .
https://www.e10tanken.de/toyota.html#result
Állítólag csak a 98 után gyártott Toyoták bírják, azok sem mind. Szóval gratulálok a sötétzöldeknek, valószínűleg sok-sok tonna fém gyártásának a környezetterhelését sikerült generálniuk. Mi meg tankoljunk 98-as benzint. (Nem évjárat, oktánszám.) Amíg az is nem lesz tele etanollal.

Árpi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Carina
« Válasz #34955 Dátum: 2019.12.21 00:04:19 »
Annak idején 1:3 arányban tankoltam E85:benzin keveréket, amíg lehetett kapni. Semmi gondja nem volt vele, talán nagy hidegben egy hangyányit nehezebben indult, de alig volt észrevehető a különbség. Nem hiszem, hogy az E10 bármilyen problémát okozna...

Ha mégis okoz, az viszont csak hónapokkal később derül majd ki. A gumi- és műanyagalkatrészek nem azonnal mennek tönkre, ha nem bírják az alkoholt, és az alkohol által megkötött víz is csak akkor okoz gondot, ha tankolás után pár hétig áll az autó. Szóval csöppet sem vagyok nyugodt.

Minél jobb egy autó, annál több éri meg azt a kort, hogy ilyen gondok jöjjenek elő. Ahelyett, hogy a "környezetvédők" azt néznék, hogy hogyan lehet elérni, hogy ne pocsékoljuk az erőforrásainkat, inkább támogatják az új autók gyártását. Mert az ugye annyira jót tesz a Földnek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34956 Dátum: 2019.12.21 14:16:05 »
Ha mégis okoz, az viszont csak hónapokkal később derül majd ki. A gumi- és műanyagalkatrészek nem azonnal mennek tönkre, ha nem bírják az alkoholt, és az alkohol által megkötött víz is csak akkor okoz gondot, ha tankolás után pár hétig áll az autó. Szóval csöppet sem vagyok nyugodt.

Minél jobb egy autó, annál több éri meg azt a kort, hogy ilyen gondok jöjjenek elő. Ahelyett, hogy a "környezetvédők" azt néznék, hogy hogyan lehet elérni, hogy ne pocsékoljuk az erőforrásainkat, inkább támogatják az új autók gyártását. Mert az ugye annyira jót tesz a Földnek.
Üdv!
Hadd reagáljak csak a kiemelt részre. Én anno huzamosabb ideig jártam 1:1 etanollal, amíg megérte. Mielőtt belekezdtem, pucolót töltöttem a tankba víztelenítés céljából. A használat alatt (több tízezer km) kétszer cseréltem üa.szűrőt, de csak elővigyázatosságból, nem volt probléma. Ahogy felemelték az etanol jövedéki adóját (éljen a környezettudatosság  :excl:  :whistling:), leálltam a használattal (a tankolás lehetősége is megszűnt a környéken). Ennek már több mint 7 éve és olyan 80000 km-e. Az összes benzinnel etanollal érintkező alkatrészem (gumi, fém, műanyag) azóta is az eredeti. Egy szóval: én sem aggódom E10 hosszabb távú hatásai miatt, és eszem ágában sincs 98-ast tankolni. Inkább évente töltök a tankba Pro-Tec-et, oszt jónapot.
Egyébként már a második tankot járom ki belőle. Ami visszajött élményként: hidegben több indítózás kell, kis gázon ugrik, rugalmasabb gyorsításnál, de padlógázas gyorsítás gyengébb. Szóval necces előzésekbe rutinszerűen nem érdemes belekezdeni, előbb ki kell próbálni, hogy evvel mit tud. (Az etanol ideális égéséhez kevesebb levegő kell.) Autópályás fogyasztásom E10-zel 7.1, de ebben volt vagy 40 perc dugó az M0-n, ha lesz e nélküli, megírom.
Mindezek fényében már mellékes az, hogy egy német oldalon hogyan értik félre a Toyota nyilatkozatát (a cég egyszerűen nem foglalkozik 20 évesnél öregebb technikával). Már csak azért sem kell emiatt parázni, mert '98-ban, '99-ben még bőven gyártottak és forgalmaztak 4A-FE motorral szerelt Avensiseket (
Ihr Toyota Avensis verträgt SUPER E10.
). Azt pedig kötve (se) hiszem, hogy anno lecseréltek volna bennük bármilyen alkatrészt a Carinákéhoz képest, ami jobban bírná az etanolt...
Inkább maradok a saját tapasztalatomnál. A tankban ne legyen víz, a csövekben, szűrőben szennyeződés, ennyi.  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34957 Dátum: 2019.12.21 14:33:59 »
Üdv!
Hadd reagáljak csak a kiemelt részre. Én anno huzamosabb ideig jártam 1:1 etanollal, amíg megérte. Mielőtt belekezdtem, pucolót töltöttem a tankba víztelenítés céljából. A használat alatt (több tízezer km) kétszer cseréltem üa.szűrőt, de csak elővigyázatosságból, nem volt probléma. Ahogy felemelték az etanol jövedéki adóját (éljen a környezettudatosság  :excl:  :whistling:), leálltam a használattal (a tankolás lehetősége is megszűnt a környéken). Ennek már több mint 7 éve és olyan 80000 km-e. Az összes benzinnel etanollal érintkező alkatrészem (gumi, fém, műanyag) azóta is az eredeti. Egy szóval: én sem aggódom E10 hosszabb távú hatásai miatt, és eszem ágában sincs 98-ast tankolni. Inkább évente töltök a tankba Pro-Tec-et, oszt jónapot.
Egyébként már a második tankot járom ki belőle. Ami visszajött élményként: hidegben több indítózás kell, kis gázon ugrik, rugalmasabb gyorsításnál, de padlógázas gyorsítás gyengébb. Szóval necces előzésekbe rutinszerűen nem érdemes belekezdeni, előbb ki kell próbálni, hogy evvel mit tud. (Az etanol ideális égéséhez kevesebb levegő kell.) Autópályás fogyasztásom E10-zel 7.1, de ebben volt vagy 40 perc dugó az M0-n, ha lesz e nélküli, megírom.
Mindezek fényében már mellékes az, hogy egy német oldalon hogyan értik félre a Toyota nyilatkozatát (a cég egyszerűen nem foglalkozik 20 évesnél öregebb technikával). Már csak azért sem kell emiatt parázni, mert '98-ban, '99-ben még bőven gyártottak és forgalmaztak 4A-FE motorral szerelt Avensiseket (
Ihr Toyota Avensis verträgt SUPER E10.
). Azt pedig kötve (se) hiszem, hogy anno lecseréltek volna bennük bármilyen alkatrészt a Carinákéhoz képest, ami jobban bírná az etanolt...
Inkább maradok a saját tapasztalatomnál. A tankban ne legyen víz, a csövekben, szűrőben szennyeződés, ennyi.  :flowers:
Tetszenek az ilyen logikusan összeszedett érvek, tapasztalatokkal alátámasztva :clap:
Annak idején mindenki panaszkodott egy, a környéken levő Agip kútra, hogy vizezik a benzint. Persze nem, hanem etanol volt több benne. Marutinál érezhetően rosszabbul ment az autó, de Carinán én semmit nem vettem észre, ha véletlen ott tankoltam, semmilyen motorüzemmódban. Sőt akkor sem, amikor bármilyen prémium benzint tettem bele. Tudom, már írtam ezeket, csak ismétlésként.
Én is nyugodtan fogok tankolni bele E10-et, és szerintem még tankpucolást sem fogok csinálni külön ezért.

Árpi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Carina
« Válasz #34958 Dátum: 2019.12.21 14:42:29 »
Üdv!
Hadd reagáljak csak a kiemelt részre. Én anno huzamosabb ideig jártam 1:1 etanollal, amíg megérte. Mielőtt belekezdtem, pucolót töltöttem a tankba víztelenítés céljából. A használat alatt (több tízezer km) kétszer cseréltem üa.szűrőt, de csak elővigyázatosságból, nem volt probléma. Ahogy felemelték az etanol jövedéki adóját (éljen a környezettudatosság  :excl:  :whistling:), leálltam a használattal (a tankolás lehetősége is megszűnt a környéken). Ennek már több mint 7 éve és olyan 80000 km-e. Az összes benzinnel etanollal érintkező alkatrészem (gumi, fém, műanyag) azóta is az eredeti. Egy szóval: én sem aggódom E10 hosszabb távú hatásai miatt, és eszem ágában sincs 98-ast tankolni. Inkább évente töltök a tankba Pro-Tec-et, oszt jónapot.
Egyébként már a második tankot járom ki belőle. Ami visszajött élményként: hidegben több indítózás kell, kis gázon ugrik, rugalmasabb gyorsításnál, de padlógázas gyorsítás gyengébb. Szóval necces előzésekbe rutinszerűen nem érdemes belekezdeni, előbb ki kell próbálni, hogy evvel mit tud. (Az etanol ideális égéséhez kevesebb levegő kell.) Autópályás fogyasztásom E10-zel 7.1, de ebben volt vagy 40 perc dugó az M0-n, ha lesz e nélküli, megírom.
Mindezek fényében már mellékes az, hogy egy német oldalon hogyan értik félre a Toyota nyilatkozatát (a cég egyszerűen nem foglalkozik 20 évesnél öregebb technikával). Már csak azért sem kell emiatt parázni, mert '98-ban, '99-ben még bőven gyártottak és forgalmaztak 4A-FE motorral szerelt Avensiseket (
Ihr Toyota Avensis verträgt SUPER E10.
). Azt pedig kötve (se) hiszem, hogy anno lecseréltek volna bennük bármilyen alkatrészt a Carinákéhoz képest, ami jobban bírná az etanolt...
Inkább maradok a saját tapasztalatomnál. A tankban ne legyen víz, a csövekben, szűrőben szennyeződés, ennyi.  :flowers:

Köszi az infót! Ezek szerint tényleg csak az lehet, hogy a Toyota nem vizsgálta, ezért nem nyilatkozik, nem vállal felelősséget, de attól még jó az esélye, hogy nem árt neki.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
  • Autó: Toyota Carina E 1.6 kombi
Re:Carina
« Válasz #34959 Dátum: 2019.12.22 09:56:13 »
A saját tapasztalatomat írtam le erről, évekig használtam így az autót, mindenféle probléma nélkül és azóta sincs gond vele, hogy visszaálltam a tiszta benzinre.
De akkor még egy adalék a témához: van egy offos autóm, egy Nissan 200SX ('92-es).  Ennek tudom írni a vezérlését, ezért ezzel tisztán E85-tel jártam (amíg lehetett kapni). Egyedül az üzemanyagszivattyút cseréltem benne, de ezt sem az etanol miatt, hanem még "benzines korában" teljesítménynövelés miatt. Szóval évekig használtam ezt tisztán etanollal és a jobb teljesítmény (átírt vezérlés mellett!) mellett az egyetlen észrevétel az volt, hogy minden műszakin megkérdezték, hogy miért nem mutat semmit a CO mérő  ::) . Időközben változott a helyzetem, és az SX-et csak nyaranta pár alkalomra vettem elő. A tankban idén nyárig E85 volt, de semmilyen problémát nem okozott. Mivel mostanra kiürült, idén kénytelen voltam visszaállni benzinre. Értelemszerűen a vezérlést visszaállítottam és továbbra is megy gond nélkül, nem okozott semmi problémát az etanol.
Nem mondom, hogy nem lehet olyan autó, ahol gondot okoz, de nekem nem voltak rossz tapasztalataim.
Ha mégis okoz, az viszont csak hónapokkal később derül majd ki. A gumi- és műanyagalkatrészek nem azonnal mennek tönkre, ha nem bírják az alkoholt, és az alkohol által megkötött víz is csak akkor okoz gondot, ha tankolás után pár hétig áll az autó. Szóval csöppet sem vagyok nyugodt.

Minél jobb egy autó, annál több éri meg azt a kort, hogy ilyen gondok jöjjenek elő. Ahelyett, hogy a "környezetvédők" azt néznék, hogy hogyan lehet elérni, hogy ne pocsékoljuk az erőforrásainkat, inkább támogatják az új autók gyártását. Mert az ugye annyira jót tesz a Földnek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34960 Dátum: 2019.12.23 09:20:54 »
Kicsit jobban belegondoltam abba, amit ez ír:
https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_E10_compatibility.pdf

Hála Istennek megint semmi gond a Carinával, nyugodtan tankolgathatok E10-et, de még E30-at (vagy akár E50-et)  is bele, nem kell lecserélni a kocsit, de még hozzányúlni sem emiatt. Azért egy 3 vagy 4,6 literes motort etetni legdrágább E5 benzinnel, elég gáz lenne  :clap:  Bár aki meg olyat vett, ki fogja bírni  :whistling:
Hogy is van ez, Zoli? "A nyugalom itt kezdődik"?  ;)
Nemrég még megfordult a fejemben a Multipla,most meg kiderül, hogy az sem bírná.

Persze a tapasztalatok megmutatják. Azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy azok is bírják, és pár tájékozatlan/tapasztalatlan tulaj simán fogja a felsoroltakat is E10-zel tankolni gond nélkül  ::)

Egyébként meg (jó)pár autóssal nagy kiszúrás, és csak így mindenféle felhajtás nélkül bevezetik,  ezzel az "így jártatok dudez" hozzáállással  :wacko:   :nonono:

« Utoljára szerkesztve: 2019.12.23 09:29:32 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34961 Dátum: 2019.12.23 15:39:47 »
Annyira nem izgattam magam a témán, hogy csak most néztem meg alaposabban pár cikket. Nekem úgy tűnik, hogy a gyártók a direkt befecskendezésűeket féltik ill. a legtöbben meghúztak egy dátumvonalt, ami után biztosan nem kell aggódni, az ezelőtti termékeikkel nem vesződnek. Ez sem a beszerelt alkatrészeik minéműsége miatt van, hanem a korukból, használati körülményeikből adódó lerakódások okozhatnak esetleg gondot. A dátum csak irányadó maximun, inkább a még tömegesen forgalomban lévő (a megadott dátumnál újabb) modellek tulajdonosait akarják megnyugtatni velük. Senki ne gondolja, hogy a Nissan 2000. 01.01-től (pontos dátumot adtak meg  :D ) radikálisan átalakított volna bármit is a futó modelljein, hogy majd 20 év múlva ne legyen velük gond, mikor (a jövőbe látva: 20 év múlva) az EU bevezet egy új szabályozást. Nem-nem. (Egyébként ebből a szempontból a Subaru dátuma - 1991 -, és leginkább a Volvó poénja - 1976! : már két éve gyártották a 200-as sorozatot - tetszett. A Honda ehhez képest fantáziátlan volt azzal, hogy náluk nem kell aggódni.  :D
Azt is csak most olvastam, hogy lehetőleg ne engedjem az üa. szintet negyed alá. Még szerencse, mert különben szívbajt kapok a pályán, mikor kigyulladt a szegénységjelző... :) Porzott a tank, mikor kijártam az első tank E10-et. Nincs itt semmi gubanc.
A közvetlen befecskendezésűeket sem értem: az lehet, hogy az indítás nehézkes, de utána az ECU szabályzása megoldja a megfelelő befecskendezési értéket: kevesebb levegővel, alacsonyabb hőfokon, tisztábban ég. Szerintem ez csak a lehetséges vitás esetek megelőzésére van, nem azért, mert súlyos gondot okozna az új keverék.
Visszagondolva anno egy csomó cikk, fórum foglalkozott az etanol hatásaival (csak egy), akkor is felmerültek a mostani riogatások (feloldódó, megnyúló, tönkremenő alkatrészekről illetve leoldott koszokból adódó gondokkal. De ha jól emlékszem, az előbbire semmilyen példát semmilyen típusú autóval nem produkáltak (böven voltak már direkt befecskendezésűek köztük). Egyedül a második problémára hoztak eseteket - ez pedig megelőzhető, ha tiszta a rendszer. Igen, simán lehet úgy autózni E10-zel is, hogy semmit nem tesz érte az ember fia. Mindenesetre ne essünk abba a hibába, hogy ha eggyel többet forgat az önindító, rögtön rémeket lássunk...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34962 Dátum: 2019.12.23 18:56:16 »
...
Visszagondolva anno egy csomó cikk, fórum foglalkozott az etanol hatásaival (csak egy), akkor is felmerültek a mostani riogatások (feloldódó, megnyúló, tönkremenő alkatrészekről illetve leoldott koszokból adódó gondokkal. ...
De jó, hogy volt időm beleolvasni: találtam egy jó cikket, ami talán helyretesz dolgokat.

DreaMan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Carina e 1.6
Re:Carina
« Válasz #34963 Dátum: 2019.12.26 10:47:39 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Carina e 1,6 4AFE sárkányom tegnap váratlanul megadta magát. Megtankoltam OMV 100+ benzinnel, 15 km után megállt a motor, hiába indítózok, nem kapja el. Esetleg valami tipp? Pécs környékén megbízható szervíz?
Köszönöm előre is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34964 Dátum: 2019.12.26 14:08:39 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Carina e 1,6 4AFE sárkányom tegnap váratlanul megadta magát. Megtankoltam OMV 100+ benzinnel, 15 km után megállt a motor, hiába indítózok, nem kapja el. Esetleg valami tipp? Pécs környékén megbízható szervíz?
Köszönöm előre is.
Szia!
Ez sajnos több minden lehet. Első körben hibakódkivillogtatás (megtalálod a leírások topicban, ha nem tudod, hogyan kell). Ha dugulás vagy rossz keverék, azt nem biztos, hogy jelzi. Ha levegő van, akkor vagy gyújtás vagy üzemanyag oldalon kell kutakodni, de ezzel nem sokat segítettem. Remélem, a számla megvan a tankolásról!