Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3511303 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34935 Dátum: 2019.11.18 12:23:38 »
Az igaz  :D

Mondjuk annyira nem unatkozom, el kellene intéznem az acélfelniket. Mechanikus rozsdaeltávolítás sarokcsiszolóval,  fúrógéppel, rafinált korongokkal. Aztán homokfúvás. Azért csak a végén, mert a kölcsönkompresszor nem tud sok levegőt termelni  :whistling:
Azon agyalok, hogy mivel és milyen sorrendben lenne jó festeni? Van esetleg valami ötleted erre?
Nem rád gondoltam  ::)  :)
 Ha homokszórod, akkor a Budaprimeres alapozást javaslom. Egy festő ismerősöm erre esküszik, arra ecsettel festi föl a magasfényű zománcot. Nincs megfolyás, gyönyörű az eredmény, de profinak könnyű. Én meg úgy vagyok vele, hogy a kőfelverődések ellen úgysincs tökéletes védelem. Ebben a témában elég slendrián vagyok, én megelégszem a szezononkénti Korantozással, esetleg lefújom még matt fekete spray-vel, de ez utóbbi lepereg róla, a Korant nem jó alapozónak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34936 Dátum: 2019.11.18 13:49:23 »

Tudom, hogy nem rám  ;)

Ahogy nekem van, ez elég kisteljesítményű homokszóró, csak a drótkefézés-csiszolás után volna értelme. Lidl-s kézi pisztoly   :whistling:

Arra gondoltam, hogy Korant, aztán korróziógátló alapozó, aztán a festék. Nem szeretnék szezononként szórakozni ezzel, lehet, hogy több réteg lesz az alapozóból meg a festékből is, nem tudom. Sajnos engem sem annyira az esztétika érdekel, hanem inkább az, hogy ne rohadjon szét, tehát ecsetes felhordás lesz.
Jobb lett volna nyáron, de nem jött össze akkor. Lehet, hogy most sem fog mind, hanem csak a rosszabbik fele.... kiderül.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
  • Autó: Carina E Lb XLi '94 Motor: 4A-FE 85KW
Re:Carina
« Válasz #34937 Dátum: 2019.11.18 20:24:12 »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34938 Dátum: 2019.12.02 11:17:00 »
Sziasztok!

Ma jött el a pillanat, hogy a hidegben előjött, eddig sosem tapasztalt motor rezonálást a motorolajnak tudjam be.

A Mol Essence 5w40-el különösebb baj nem volt, talán kicsit hamarabb fáradt el, mint a többi. Persze ez volt tavasztól őszig.
Utána a Mol Essence 5w30 eddig nem volt rossz, de most 1-2 fokban, amíg az olaj nem melegszik fel, addig rezonál. Melegebb időben nem tűnt ennyire fel. Mi lesz mínuszokban??

Ledobom ezt az olajat, és rakok bele Total Quartz 9000 5w40-et (!), az előbb rendeltem meg.

Ha megvan az eredmény, majd jelzek, én is nagyon kíváncsi vagyok... de durva, ha ettől volt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34939 Dátum: 2019.12.05 19:24:07 »
Sziasztok!

Lecseréltem az olajat, hát nem esett jól a fagypont körül intézni ezt.
A leeresztéskor az olaj olyan furcsa "sáros" hatású volt, mint amikor annak idején a Marutinál átégett a hengerfejtömítés és a hűtőfolyadék a motorolajba folyt. Most viszont nem fogy a hűtőfolyadék hála Istennek.
Benne van a Total, és jobb lett, de kíváncsi vagyok, hogy mit mutat később.
Még nem jött meg az Osram NightBreaker Laser, de remélem még a héten bele tudom tenni.
A lemezfelniken levő rozsdával négy drótkoronggal és sok csiszolóvászonnal küzdöttem. Eddig kapott két alkalommal RO75-öt, aztán újra lecsiszolva tegnap ment egy réteg Korant, ma a második. Autós festékboltban adtak valami spéci, talán ukrán festéket, ami korróziógátló meg fedő meg mit tudom én milyen harmadik funkciója is van (úgy látszik multufunkciós festékek is vannak, esetleg okosfestekek...) , ebből még két réteget tervezek rá.  Már kicsit unom, de a festés időben jóval kevesebb, mint a rozsdátlanítás. Vasánapra legkésőbb szeretném feltenni a téli szettet, ami ilyenkorra általában már régen rajta van, addig nagyon ésszel kell menni a nyáriakkal, amik meglepően jók eddig.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 773
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34940 Dátum: 2019.12.05 22:52:26 »
üdv,

Ilyenkor télen az én kocsimban "kávés" szokott lenni az olajbetöltő sapka belseje (elég vékonyan). Aztán tavasszal elmúlik, mondjuk most úgyis tavaszra jön ki a csere. 5-10km utak alatt nem melegszik be eléggé a motor és a kondenzvíz lecsapódik benne a kartergázból és csak gyűlik benne.

Felni rozsdátlanítás: nekem is elment egy halom idő drótkeféléssel, smirglizéssel. Aztán meguntam és húztam rá nejlont és körbetekertem ragasztószalaggal. Feltöltöttem RO55-el vagy EVIPASS-al, rózsaszín lötty volt, tehát az utóbbi. Egy napot áztattam az egyik aztán másik felét. A rozsdát 100%-ban leszedte, csak a kráterek maradtak a helyén. Viszont a festék is feljött teljesen, ott is, ahol jó volt... [rohog]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34941 Dátum: 2019.12.06 19:35:38 »
Sziasztok!

Kalmi:
Igen, de nálam elég kevéssé olyan a betöltősapka belseje valahogy, nem gondolom, hogy amiatt lenne ez. Idáig sem volt baj ebben az időszakban, ezzel meg igen.  Ez a Total határozottan jobb annak ellenére, hogy 5w40. Egy darabig nem fog Mol olaj belemenni azt hiszem.

Amúgy nem rossz ez a módszer, de hány liter anyag kellett hozzá?


Megtaláltam a festéket, amit adtak:
http://paint-partners.hu/maxima-rust-stop-metal-enamel-3-1-rozsda-stop-fem-zomanc-3-1-sima-fenyes-feluletu/
Holnap kapja meg a második réteget. Az két réteg Korant és két réteg ilyen. Csak megvédi... nem tudom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34942 Dátum: 2019.12.07 16:04:04 »
Pár km-es utazgatás után megnéztem a betöltősapka belsejét, ilyen:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2633
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Carina
« Válasz #34943 Dátum: 2019.12.07 18:35:40 »
Pár km-es utazgatás után megnéztem a betöltősapka belsejét, ilyen:

Szia Dani!
Az teljesen rendben van!
Köszönöm a tippeket!:
a festéket megjegyzem, mert pont ilyen lusta és kísérletező embernek való, mint én.
Az Osramok meg úton vannak. Én ugyan az erősebbet rendeltem, mert a +130-as szerintem a mostani Tungsramomhoz hasonló, és attól is jobbat szeretnék, majd meglátjuk.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34944 Dátum: 2019.12.07 19:51:43 »
Szia Zoli!

Szerintem is jó ez, szóval az a Mol olaj a gáz, ebben elég biztos vagyok.

A festékről még valami.
Volt egy jó kis műanyag edényem, egy joghurtos pohár, kis tömzsi fajta. Ezt a festéket meg lakkbenzinnel lehet hígítani.
Valamennyire meg is tettem, a végén meg a mosó lakkbenzint benne hagytam a pohárban. Reggel érzem az épület mellett, mi ez a lakkbenzinszag?
Frankón elette a poharat és elfolyt. Ma délutánig nem száradt meg  a festék a felniken, de elég hideg van a műhelyben, ezért behoztam a kazán köré őket. Remélem nem az van, hogy festés közben oldogatta a poharat, aztán most nem fog rákötni rendesen... Holnapra remélem megszárad, mert már ma rá kellett volna hordanom a második réteget. Egy nappal legalább csúszik a kerékcsere.
Tanulság: csak fém edényből szabad használni, keresek egy konzerves dobozt hozzá. Különben nagyon szép fényes felülete van ám.

Osramokról egyelőre nincs hír, pedig bepattintottam volna őket.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 773
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34945 Dátum: 2019.12.08 13:57:05 »

Amúgy nem rossz ez a módszer, de hány liter anyag kellett hozzá?

Szia Dani!

2l- anyaggal indítottam, ebből lejön az, amit már előtte ecseteléssel elpancsoltam. Aztán vettem még egyet. Pofával lefelé volt és nem sokkal volt magasabban, mint a belső oldala. A gumin belüli résszel (amúgy se volt rossz) és a belső palást felülettel annyira nem törődtem.



Nekem két különböző pár felni van a téli kerekekhez. Mind a kettő gyári Toyota és azonos méretű, de más a mintája. A jobb oldani a porfestett.

 

Az egyik pár rosszabb állapotú volt, csak azt áztattam be, a másikat csak csiszoltam és a gumit se szedettem le róla. Azt egy kollégám festette le a cég műhelyében a sajátjaival együtt.



A másik párat, amiről teljesen lejött a festék már korábban elvittem porfestésre. Akkor még teljesen bizonytalan volt, hogy a kolléga le tudja e festeni, nekem meg valamit kezdeni kellett vele. (Eredetileg csak rozsdátlanítani akartam és azt vártam, hogy csak a rozsdás/festékhiányos részeken fogja leszedni a rozsdát és passziválni, de annyira lemarta az Evipass a hibátlan részekről is a festéket, hogy kívül belüli festeni kellett).

Olajbetöltő sapka. Most meg fogom nézni, de semmi drámaira nem számítok. A múlt héten elég sokat mentem. Volt dugózás, az egyik este. A múlt hétvégén, meg eltévedtem, vagyis rossz irányba indultam el haza a svédbútoros áruházból. Egy idő után láttam, hogy az ott a HÉV, akkor jó irányba megyek, de az már a másik volt.  [rohog]
Amikor balra Pécel és jobbra Isaszeg közül kellett volna választani akkor álltam félre és néztem meg a GPS-t. Szóval két heti adagot autóztam csak hazafele.

Mi Total Q9000-et használunk a Pözsó 206-ba mióta megvan. Én szoktam cserélni évente, de semmi drámait nem láttam. Olajat nem eszi, sose kellett még rátölteni.
A Corolla továbbra is megeszi a 4dl/1000km olajat. Susina 5W-40-et kap. Még van a tavalyi vagy két évvel ezelőtti Szakálos Black Friday-es készletből 6 liter. :) Idén nem volt akció, remélem jövőre lesz...

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Carina
« Válasz #34946 Dátum: 2019.12.13 16:03:09 »
Sziasztok!

97-es 1.8-as Carina E, amúgy jó állapotban. Amióta hidegebb van, a következőt vettem észre.
- reggel, az udvarból kikanyarodás közben, ha kormányozni próbálok (na nem álló helyzetben, hanem lépésben haladva), elég csúnya nyikorgó hangot ad az autó.
- ha csak 2 percet hagyom járni álló helyzetben, akkor már nem tapasztalható a hang

A kormány nincs végállásig tekerve, nem arról a hangról van szó, amit akkor ad, azt ismerem. Egyelőre nem tudom beazonosítani, hogy a szíj visít-e, vagy a szervószivattyú. Elsőre inkább a szivattyúra tippelek, de kell valakit találnom, aki tekeri a kormányt, miközben kívülről hallgatózok. Egyedül mind a kettő nem megy.  :)

2 perce melegedés után a zaj megszűnik.

Ismerős ez valakinek?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34947 Dátum: 2019.12.13 19:30:01 »
Szia!
Nekem igen.
Ha van elég olaj a szervóban, akkor a szíját feszítsd meg szerintem. Nekem akkor csinálta.
Persze ne feszítsd túl. Középen nyomva azt hiszem max. 6-8mm-t lehessen benyomni, az az előírás.

Morthond

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Carina
« Válasz #34948 Dátum: 2019.12.13 19:38:00 »
Köszönöm a gyors választ!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8668
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #34949 Dátum: 2019.12.13 20:33:33 »
Szívesen.
Ha esetleg régi a szíj, attól is lehet. Érdemes akkor lecserélni. Az újon az elején többször kellhet feszíteni, amíg beáll.