Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6528241 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34770 Dátum: 2018.10.29 09:32:25 »
Zoli, lengéscsillapítóra valami tipp esetleg? ;)

TtkXRN2...
Szia Dani! Nem tudok semmit a kérdezett márkákról.  :no: Tudom, hogy a KYB és a Sachs volt  a fórumozók favoritja anno. Én Monroe Reflexre cseréltem az eredetieket 360000 e.~km futásnál. Ezekkel elégedett is vagyok, bár a keménységüket meg kellett szokni, üresen nagyon durva, a világítás magasságállítóját 0 állásba kellett tekernem anno, úgy megemelte a farát, és azóta (80000~)sem vesztett a tartásából (épp tegnap előztem ki egy erőlködőt 150 felett egy jobbos kanyarban, teljesen stabil volt).
Viszont találtam egy oldalt, ahol nagyobb (és olcsóbb) a választék.
+ még egy
Csak a a porvédőt ne feledd cserélni. Úgy látszott, hogy jó állapotban van, ezért akkor nem gondoltam vele, egy év után cafatokban lógott...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34771 Dátum: 2018.10.29 10:53:25 »
Szia Dani! Nem tudok semmit a kérdezett márkákról.  :no: Tudom, hogy a KYB és a Sachs volt  a fórumozók favoritja anno. Én Monroe Reflexre cseréltem az eredetieket 360000 e.~km futásnál. Ezekkel elégedett is vagyok, bár a keménységüket meg kellett szokni, üresen nagyon durva, a világítás magasságállítóját 0 állásba kellett tekernem anno, úgy megemelte a farát, és azóta (80000~)sem vesztett a tartásából (épp tegnap előztem ki egy erőlködőt 150 felett egy jobbos kanyarban, teljesen stabil volt).
Viszont találtam egy oldalt, ahol nagyobb (és olcsóbb) a választék.
+ még egy
Csak a a porvédőt ne feledd cserélni. Úgy látszott, hogy jó állapotban van, ezért akkor nem gondoltam vele, egy év után cafatokban lógott...
Szia Zoli!

Köszönöm szépen! Azért nálad is jól megy, ennek örülök  :yes:

Már előtte megküldtem a rendelést, toyodiy cikkszám alapján kerestem egy (szerintem) közepes kategóriájút: Japanparts lett. Ez is kétcsöves gázos, az SRL-ek sajnos gyári szám alapján nem stimmeltek, ezek viszont igen. 27 körül lesz a kettő, remélem tényleg odavalók.
SCT-t láttam még 7-8000 Ft/db áron, de azok sima olajosak, elöl anno ilyenek voltak, amikor megvettem és elég rosszak voltak.
Persze, rendeltem porvédőket is, csak rugóalátét nem volt, nem tudom, hogy hogyan oldom meg ezt, még agyalok rajta keveset. Nem biztos, hogy jó lenne, ha a rugó a gólyalábra simán rámenne, fém a fémre. Gyárilag is van ott gumitányér, nem tudom, hogy most van-e benne. Ha nincs, és így bírta, lehet én sem fogok nagyon szórakozni vele, mert egyelőre közel-távol nem találtam ilyet.
Még vettem szűrőket, meg rotort előre, mert enni nem kér és még megvan a 40%-om valahogyan :) Egy liter DOT4-es Ferodo fékfolyadék is lett, mivel cserélni szeretném a régit. A vége 40 fölött lesz így hó végén, annyira nem esett jól. De inkább most nekiállok, mint műszakin gond legyen.

Most elkezdem kitalálni, hogyan lehet jól felemelni. Szerinted mindkét hátsó keréknek a levegőben kellene lennie, vagy elég oldalanként emelni?
Arra gondoltam, hogy a kocsibillentővel alámegyek a hátsó oldalsó emelési pontoknál, és elbillentem, amennyire kell.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.29 11:07:48 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34772 Dátum: 2018.10.29 12:07:30 »
Nem volt még gondom japanpartsos alkatrészekkel, és az áruk is jó.  :yes:
rugótányér itt.
Anélkül ne rakd össze:sógorom E11-ében kihagyták, azóta nagyobb huplikon fémes pattanás jelzi a hiányát  :wacko:
Gondolom a kuplungfolyadékot sem hagyod ki.
Szerintem nyugodtan leehet féloldalasan emelni csak. Nem bántja a futómű állását. Bár mindkét módszerre van példa:
www.youtube.com/watch?v=EMrYV3nU_AU
www.youtube.com/watch?v=hzDhUw_1pbg
 Kedvcsinálónak egy kis bemelegítő hozzá:D
Jó szerelést!  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34773 Dátum: 2018.10.29 14:10:01 »
Szia Zoli!

Köszönöm a szuper segítséget  :clap:
Megnéztem, vannak benne rugóalátétek, azt valószínűleg nem kell venni. Nem is lenne túl jó, mert több nap, mire meg tudnám szerezni. Az idő szűkös.
Kuplungfolyadékot is cserélem, nem tudom, elég lesz-e rá a liter.
Amúgy nem látszik ennyire féloldalas mozgás, mint a videókon, de ez csak idő kérdése.
Remélem holnapra megjön minden és indulhat a munka. Annyira hiányzott ez most, mint üveges tótnak a hanyattesés...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34774 Dátum: 2018.10.29 14:30:08 »
Maga a munka nem annyira bonyolult, már ahogy látom most. Ha nincs nagyon berohadva valami és nem borítom fel az autót, akkor egész jó hála Istennek. Az elsőket télen csináltam annak idején, úgy emlékszem. Ott még a toronycsapágyak tisztítása és kenése is volt. Majd jelentkezem, remélem :)

TtkXRN2...


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34775 Dátum: 2018.10.29 15:06:07 »
Hali!
Ezek még informatívabbak:
www.youtube.com/watch?v=-KwBurD0KCY
www.youtube.com/watch?v=t-tL3Dbxiqo
www.youtube.com/watch?v=hWoOPI_xsIw

és van egy real time is  :)
www.youtube.com/watch?v=YVH9rsrfg28
Rozsda ellen nálam a fagyasztó spray vált be leginkább.
1 liter DOT4-es nem elég a fékre és a kuplungra, de az utóbbi ráér.
Várjuk a jelentkezésed!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34777 Dátum: 2018.10.29 16:50:22 »
:D igen, lassan tovább tart megnézni a videókat, mint megcsinálni ;)
Érdekes, hogy a legutolsónál a porvédő van alul, az ütköző meg felül. A toyodiy a Carinán pont fordítva mutatja, tehát a porvédő felül van.

TtkXRN2...


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34778 Dátum: 2018.10.29 17:34:56 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34779 Dátum: 2018.10.30 19:17:58 »
Jelentem benne az új lengéscsillapítók hála Istennek.
Ma reggel megjött minden a Szakálhoz, első dolgom ez volt, hogy elhozzam. Vettem még egy-két miegymást is persze (szűrők, egy rotor tartalékba, hűtőfolyadék koncentrátum...).
Minden frankón a helyén, az ütközőt alulra tettem, de pont fordítva: a lapos fele van lefelé, és az kellett volna felfelé legyen  :cry: Az hibázik, aki dolgozik ugye, meg siet. De a régieken jó irányban voltak az ütközők, aztán mégis a tetején voltak ugye, ez is ott lesz majd. A porvédő mindenesetre telibe takar, én már ezért szét nem szedem, az biztos. Ha csináltok ilyet, erre figyeljetek  :whistling:
 Olyan 5 óra alatt lett kész (szervizben elvileg 3,2 óra), persze már sötétben.
Így nézett ki a régi Sachs (ez az volt, ami nem folyt még):

Ilyen az új összerakva:

Ez meg egy közelebbi kép:

Utóbbin látszik az ütköző, hogy a lapos oldala van alul. Egyébként olyan szépen adta magát, fent a vállába beült a porvédő, alul bemetszett az alja...
A régi gumi porvédő bilincselve volt a toronyszilenthez, ezt a Kayabát nem kellett, beült oda is szépen, nem is lehetett volna bilincselni. De ez nem gumi, hanem valami műanyag. Mikor leengedtem, mindkét ütköző belement a porvédőbe, ennyi. A rudat végig szépen takarja, nem mozognak.
Egy 19-es hosszított dugókulcsomnak kinyílt az eleje a második levételekor. Hiába, Moszkvics (vagy Wartburg?) stabilizátor rúd darabja volt a hajtóvas (a készleté nem bírta), és egy 3/4-es majd' méteres csövet tettem rá, ezzel indult meg nagy nehezen. Miután a kulcs végéből levágtam kb. 1 centis darabot. Durva, hogy a 210 Nm-es nyomatékkulcs akkor kattan le, amikor a kocsi mellett térdelve már majdnem a szemem ugrik ki. Na ezután még kapott egy keveset a stabilizátor rudas megoldással meg a csővel. Az elejét is így csináltam anno, azóta sem lett gond vele. Ezt mondjuk "csak" 255 Nm-re kell húzni. Mérnöki becslés volt :)
Tökjó, hogy amikor a stabilizátor pálcákat beraktam évekkel ezelőtt, akkor jól megzsíroztam, a csavarban az imbusz lyukat megtöltöttem zsírral. Most gond nélkül vettem le. Persze újra megcsináltam ezt.
Annyi volt, hogy a bal lengéscsillapító rugótányérja kissé meg volt csukva. De még festés előtt, szóval ez így jött ki a gyárból. Csak a pereme, de nem értem, egyébként működik. A rugó bement.
Még nem mentem vele, de szépen dolgoznak, megnyomkodtam a kocsi végét, egyformán jön fel a két oldal.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34780 Dátum: 2018.10.30 19:34:18 »
Bocsánat, elfelejtettem:
Köszönöm szépen a segítséget Zoli!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34781 Dátum: 2018.10.30 21:22:55 »
Gratulálok Dani!  :clap:
Én csak okoskodom itt a klaviatúrán, Te dolgozol  :D  :yes:
Ez az igazi, mikor az ember maga szereli, javítja, fejleszti, tartja karban a járgányát, és egyre kevesebb rá a példa, lehetőség.
Nagyon kíváncsi vagyok, milyen változást érzékelsz majd. Az ütközőn ne agyalj, nem hiszem, hogy jelentősége lenne.
Sok balesetmentes km-t még vele!  :sorcerer:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34782 Dátum: 2018.10.31 15:17:36 »
Köszönöm, hogy ezt mondod, de azért sokan megcsináljuk ezeket a dolgokat, ahogyan Te is  :yes:
Ma voltam vele egy rövidebb úton, mintha kicsit halkabb lenne a futómű, és az alja nem ült fel, ahol szokása neki :)
Felbuzdulva ezen, és mivel ma jó idő van, kimentem megnézni a bal hátsó ajtót.
Mostanában rendesen nyit és zár a központizár motor, de meleg van. Hidegben lehet, hogy megint megmakacsolja magát. Gondoltam, hogy ha már megvan hozzá az univerzális motor, megpróbálom beépíteni. Teszek fel két képet is, hátha valakinek jól jön, esetleg talál jobbat!
Az elsőben már univerzális is volt, az nagyon egyszerűen berakták, szerintem lyukat sem kellett fúrni hozzá. Csakhogy az az ajtó nagyobb és a zár is lejjebb van benne, mint hátul.
Próbáltam több helyet, de a csatlakozási pont olyan kell legyen, hogy minél jobban vonalban lehessen a motorral a gyári rudazat. Ez elöl sima ügy. Hátul így sikerült:


Sajnos ekkor beleért a csatlakozó hüvely a kárpitba, ezért elfordítottam, hogy ne érjen bele:


Az eredeti csatlakozót meghagytam. Szerintem ez a leggyengébb pontja a dolognak, de lekötegeltem, szerintem jó lesz. Egy tömör rézvezetéket alakítottam úgy, hogy stabilan belemegy az aljzatba, leszigeteltem mindent.
Tettem egy párazáró fóliát is, mert nem volt  :surrender:
Most hála Istennek jól működi, az ablakemelés is. A gyakorlat majd megmutatja, mi lesz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34783 Dátum: 2018.10.31 15:31:21 »
Szia! Nagyon belejöttél.  ;) Szerencsére az idő kedvez a munkának. Köszi, hogy megosztottad a megoldást.
Ha nem volt párazáró fólia, akkor valamit már mókoltak vele korábban.  :hmmmm: Nem ázott be a jobb hátsó lábtér? Anno abból derítettem ki, hogy hiányos a rendszer.
Jókor szólok, de ha lent van a fólia, érdemes kitakarítani az ajtó lemezek belsejét, és üregvédővel kifújni. a por remekül tartja magában a vizet, ami miatt úgy elrozsdásodik az ajtók alja, hogy elválik a két lemez egymástól. Láttam már pár ilyet.  :cry:
Illetve meg lehet kenni zsírral az ablakvezető sín szélét, szilikonnal kifújni az ablakkéder gumikat, hogy ne terhelje a motort a súrlódás (wd40 ide nem jó, tönkreteszi a gumit  :excl:).
Az ajtóbelső hangszigetelésről nem is beszélek...

Carina ll 1.6 XLi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re:Carina
« Válasz #34784 Dátum: 2018.10.31 21:52:55 »
Réz fékcsöveket kell cserélnem.
Hol tudom ezeket legyártatni,méretre hajlítani?
Fontos,hogy ugyan úgy legyen hajlítva ,mint a gyári,vagy lehet ettől eltérő,ahogy sikerül?
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.31 21:56:12 írta Carina ll 1.6 XLi »