Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6583206 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Gugyor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Carina
« Válasz #34710 Dátum: 2018.08.22 16:18:03 »
Sziasztok. Érdeklődnék hátha valaki már beleásta magát a témába. Miben különbözik a 106lovas szegénykeverékes a 116lovas japán 4afe motor? Esetleg valaki átszerelte e már. Szoktam váltogatva menni a 2 típussal és az a pici plusz jól jönne a 106lovasba is

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #34711 Dátum: 2018.08.23 18:18:50 »
Sziasztok!

Rég jártam már a topikban de sajnos most egy aktuális probléma merült fel szeretett Carinánkkal kapcsolatban.
Kb másfél hónapot töltött Carinánk egy Toyota márkaszervízben. Kormányszervó szivattyú olajfolyással vuttük be.
Szétszedték a szervízben, nem csak tömítéseket kellett cserélni a szivattyúban hanem a komplett belsőt fel kellett újítani ezért elküldték egy felújítással foglalkozó céghez. Telt múlt az idő mire nagy nehezen visszakaptam a kocsit de sajnos továbbra is rossz volt mert ugyan az olajfolyás megszűnt de amikor elfordítottam a kormányt hangosan búgott a szervó, rezonált a kormánykerék. Visszavittem a szervízbe, hogy nem jó, ezt elismerte a szervíz és újra elküldték a fejújító céghez a szivattyút. Cég azt mondja, hogy a szivattyú jó, letesztelték, szervíz is azt mondja, hogy ők is jól szerelték be a szivattyút. Mivel “megsajnált” a cég.... küldtek egy másik teljesen felújított szivattyút. Kb másfél hónapig tartott ez az egész bohóckódás de még mindig azt hallom ha elfordítom a kormánykereket, hogy búg a szivattyú. Igaz nem annyira hangosan és nem rezonál már a kormánykerék de búg. Sőt, amikor elindítom a motort már akkor megjön a szivattyúnak a búgó hangja. Ha gázt adunk akkor erősebb lesz a búgó hang. Nem is lehet hallani a motornak azt a szép csenges hangját mert elnyomja a szivattyú vinyógása. Elvittem egy másik autószerelőhöz, h hallgassa meg, hogy szerinte ez ok vagy velem van a baj.  Azt mondta, hogy ő nem hall semmi különöset. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy most mit tegyünk mert nem ilyen hangja volt a szervónak. Olyan gyönyörű sejmes csendes hangja volt a motornak, most meg.... Szervíz azt mondja, hogy ez jó, ez ilyen. Ne várjak csodát egy 20 éves autótól...
Nem tudom, szerintem nem normális, hogy a szervónak hangja van ha elindítják a motort és elkezdi forgatni az ember a kormányt. Szerintetek mit tegyek?


Csáó!

Én is szórakoztam a kormányművel és a szivattyúval, mert folyattak, bár nekem hepiend lett a sztori. A leggyorsabb és leghatékonyabb megoldást választottam: Vettem bontott kormányművet, és egy bontott szivattyút, és ezeket küldtem el egy kizárólag erre szakosodott műhelybe. Pár nap alatt kész volt, asszem 60E volt kompletten, ha jól emlékszem, bár ez már négy éve volt. Azóta is hibátlanul működik minden, nem ereszt kicsit sem.
Majd a cuccal elmentem kedvenc autószerelőmhöz, akivel beszereltettem mindezt, majd a kivett példányokat eladtam úgy, hogy felújítandók, mert ereszti a nedűt. Tudom, neked ez már sajnos eső után köpönyeg, de hátha másnak jól jöhet tipp gyanánt...
Az, hogy jelenleg búg a szivattyúd, szerintem okozhatja az is, hogy túl lett feszítve a szíj, és a benne lévő csapágy (gondolom van benne, de nem értek hozzá) adta meg magát. De megnézted már, hogy biztosan az búg? Mármint vedd le a szíját, és kiderül, ha anélkül indítod be az autót. Én már jártam úgy is egyébként, hogy az új ékszíj adott ki hülye hangot, lecseréltem egy másikra és minden oké lett, így azt is megérheti lecserélni próbaképp egy másikra, nem muszáj, hogy új legyen.
Az is fontos, hogy jó minőségű olaj legyen benne, és a full szintetikus nem való kormányműbe.

Üdv,
M

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Carina
« Válasz #34712 Dátum: 2018.08.23 21:33:28 »
Az is fontos, hogy jó minőségű olaj legyen benne, és a full szintetikus nem való kormányműbe.
Nyugodtan rakható az előírásnak megfelelő fullszintetikus olaj a kormányműbe.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #34713 Dátum: 2018.08.24 06:18:20 »
Nyugodtan rakható az előírásnak megfelelő fullszintetikus olaj a kormányműbe.
Lehet, hogy ez így van, már öreg vagyok, néha lejárt infókkal. Akkor maradjunk abban, hogy full olajcsere sem árthat, hisz nem tudni, mit raktak bele a szerelők. Nagyon sokat számít, egyszer nálam is volt olyan, hogy miután visszakaptam a szerelőtől az autót szervopumpa csere után, kattogott kicsit a pumpa. Nem rögtön, hanem miután bemelegedett az olaj. Lecseréltem normális olajra és azóta néma csend...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10246
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34714 Dátum: 2018.08.24 06:48:06 »
Sziasztok!
Carina kormányműbe automata váltóolaj kell. Azt, hogy ebben így  van-e olyan, hogy fullszint, ezt eddig nem is gondoltam végig.
Nekem piros Shell Dexron II van emlékeim szerint, azzal nincs baja.

TptkXRN2...


carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34715 Dátum: 2018.08.30 11:08:54 »
Sziasztok! Offos kérdésem lenne. Feleségem autója egy citroen saxo, és probléma van vele. Most cseréltem termosztátot, mert lassan melegedett be a motor(Carinánál kb 3km). Utána napokig légtelenítettem, fagyállót utántöltöttem. És most is ugyanaz. Vagyis kb 10km alatt melegszik be a motor, utána rendszertelenül, bár ritkán 1-1mm-t mozog a hőfokvisszajelző fel-le. Alapjáraton 15 perc alatt sem ment fel középre a mutató. Termosztát jól zár, 15 perc után nyitott, picivel fél alatt állt a mutató akkor, kb 2mm-rel. Addig alsó-felső vízcső is hideg volt. Mahle márka. Az autó Tu1jp, 2001-es 1.1. És hiába írok a saxo meg a peugeot 106 csoportba, egyszerűen nem képesek válaszolni. Végső elkeseredésemben fordulok hozzátok. Amúgy most lett majdnem teljes generál az autón: hajtókarcsapágycsere, vezérlés, és hengerfej felújítás. Dugattyúkat nem kellett bántani, mert 15-17 bar a nyomáspróba eredménye. Castrol 10w40 olaj van az autóban, és a fagyálló is teljesen le lett cserélve. Vízpumpa is új. Egyszerűen nem melegszik be, és így a fogyasztás sem túl jó, majdnem ugyanaz, mint a carina: 6,1. Toyota pedig 6,3. Szelepfedél is nagyon lassan langyosodik. Én nem hinném, hogy ez normális jelenség. Mindezek mellett megszólalt a nyelestengelycsapágy is, de lebeszéltek a cseréjéről, mert csak alapjáraton hallani, és az utastérből nem is. Azt mondták, még éveket elmehet így. Remélem valakinek van valami ötlete, mert nekem semmi. Összes jeladót kontakt spréztem, azok elvileg jól is működnek. Még a gugléban olvastam, hogy olyan oka is lehet, hogy az olajtermosztát szorult meg, de ebben az autóban én nem találtam...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #34716 Dátum: 2018.08.30 18:35:45 »
Szia
Lehetséges,hogy a fűtéscsap van részlegesen,vagy teljesen felrakóddva szmötyivel
Rosszabb a helyzet,ha a radiátor is tele van
Hiába cseréltek hűtővizet,ha nincs megfelelő keringés a rendszerben :nono:
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #34717 Dátum: 2018.08.30 18:43:29 »
Sziasztok. Érdeklődnék hátha valaki már beleásta magát a témába. Miben különbözik a 106lovas szegénykeverékes a 116lovas japán 4afe motor? Esetleg valaki átszerelte e már. Szoktam váltogatva menni a 2 típussal és az a pici plusz jól jönne a 106lovasba is
Today Tomorrow Toyota

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Carina
« Válasz #34718 Dátum: 2018.08.30 18:49:13 »
Sziasztok! Offos kérdésem lenne. Feleségem autója egy citroen saxo, és probléma van vele. Most cseréltem termosztátot, mert lassan melegedett be a motor(Carinánál kb 3km). Utána napokig légtelenítettem, fagyállót utántöltöttem. És most is ugyanaz. Vagyis kb 10km alatt melegszik be a motor, utána rendszertelenül, bár ritkán 1-1mm-t mozog a hőfokvisszajelző fel-le. Alapjáraton 15 perc alatt sem ment fel középre a mutató. Termosztát jól zár, 15 perc után nyitott, picivel fél alatt állt a mutató akkor, kb 2mm-rel. Addig alsó-felső vízcső is hideg volt. Mahle márka. Az autó Tu1jp, 2001-es 1.1. És hiába írok a saxo meg a peugeot 106 csoportba, egyszerűen nem képesek válaszolni. Végső elkeseredésemben fordulok hozzátok. Amúgy most lett majdnem teljes generál az autón: hajtókarcsapágycsere, vezérlés, és hengerfej felújítás. Dugattyúkat nem kellett bántani, mert 15-17 bar a nyomáspróba eredménye. Castrol 10w40 olaj van az autóban, és a fagyálló is teljesen le lett cserélve. Vízpumpa is új. Egyszerűen nem melegszik be, és így a fogyasztás sem túl jó, majdnem ugyanaz, mint a carina: 6,1. Toyota pedig 6,3. Szelepfedél is nagyon lassan langyosodik. Én nem hinném, hogy ez normális jelenség. Mindezek mellett megszólalt a nyelestengelycsapágy is, de lebeszéltek a cseréjéről, mert csak alapjáraton hallani, és az utastérből nem is. Azt mondták, még éveket elmehet így. Remélem valakinek van valami ötlete, mert nekem semmi. Összes jeladót kontakt spréztem, azok elvileg jól is működnek. Még a gugléban olvastam, hogy olyan oka is lehet, hogy az olajtermosztát szorult meg, de ebben az autóban én nem találtam...

..Lehet, hogy nem tudják a választ...

Szia
Lehetséges,hogy a fűtéscsap van részlegesen,vagy teljesen felrakóddva szmötyivel
Rosszabb a helyzet,ha a radiátor is tele van
Hiába cseréltek hűtővizet,ha nincs megfelelő keringés a rendszerben :nono:

ha nincs keringés, akkor nem pont hogy túl kellene melegednie...?  :hmmmm:

Merthogy belsőégésű motor... és a vízhűtés pont azért kell, hogy nehogy TÚLMELEGEDJEN... ::)
Tehát rendkívül furcsa, hogy nem akar felmelegedni még üzemi hőmérsékletre sem... :whistling: :hmmmm:
Nálam ilyen a Skoda 120-nál akkor volt , amikor ideiglenesen kiszedtük a (hibás) termosztátot
Az nem lehet, hogy az a termosztát túl kis hőmérsékleten nyit ki? (még ha új is)  :hmmmm: :innocent:
Esetleg nem lehet, hogy jó a vízhőmérrséklet...csak a hőmérő mér hibásan...? :hmmmm:

p.s. Legalább itt válaszolunk... még ha csak találgatás is... :cool2:
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.30 18:57:16 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

csibe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Carina
« Válasz #34719 Dátum: 2018.08.30 21:30:06 »
Üdv!

Mostanában előjön egy olyan gond, hogy csak második-harmadik indításra hajlandó elindulni az autó.
Addig csak valami kattanást hallani és annyi, nem is forgatja a blokkot.
Az önindító szórakozhat, nem húz be mindig rendesen?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Carina
« Válasz #34720 Dátum: 2018.08.31 09:18:26 »
Sziasztok! Offos kérdésem lenne. Feleségem autója egy citroen saxo, és probléma van vele. Most cseréltem termosztátot, mert lassan melegedett be a motor(Carinánál kb 3km). Utána napokig légtelenítettem, fagyállót utántöltöttem. És most is ugyanaz. Vagyis kb 10km alatt melegszik be a motor, utána rendszertelenül, bár ritkán 1-1mm-t mozog a hőfokvisszajelző fel-le. Alapjáraton 15 perc alatt sem ment fel középre a mutató. Termosztát jól zár, 15 perc után nyitott, picivel fél alatt állt a mutató akkor, kb 2mm-rel. Addig alsó-felső vízcső is hideg volt. Mahle márka. Az autó Tu1jp, 2001-es 1.1. És hiába írok a saxo meg a peugeot 106 csoportba, egyszerűen nem képesek válaszolni. Végső elkeseredésemben fordulok hozzátok. Amúgy most lett majdnem teljes generál az autón: hajtókarcsapágycsere, vezérlés, és hengerfej felújítás. Dugattyúkat nem kellett bántani, mert 15-17 bar a nyomáspróba eredménye. Castrol 10w40 olaj van az autóban, és a fagyálló is teljesen le lett cserélve. Vízpumpa is új. Egyszerűen nem melegszik be, és így a fogyasztás sem túl jó, majdnem ugyanaz, mint a carina: 6,1. Toyota pedig 6,3. Szelepfedél is nagyon lassan langyosodik. Én nem hinném, hogy ez normális jelenség. Mindezek mellett megszólalt a nyelestengelycsapágy is, de lebeszéltek a cseréjéről, mert csak alapjáraton hallani, és az utastérből nem is. Azt mondták, még éveket elmehet így. Remélem valakinek van valami ötlete, mert nekem semmi. Összes jeladót kontakt spréztem, azok elvileg jól is működnek. Még a gugléban olvastam, hogy olyan oka is lehet, hogy az olajtermosztát szorult meg, de ebben az autóban én nem találtam...
Nem lehet, hogy egyáltalán nem zár a termosztát?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34721 Dátum: 2018.08.31 09:32:17 »
Vagyis kb 10km alatt melegszik be a motor, utána rendszertelenül, bár ritkán 1-1mm-t mozog a hőfokvisszajelző fel-le. Alapjáraton 15 perc alatt sem ment fel középre a mutató. Termosztát jól zár, 15 perc után nyitott, picivel fél alatt állt a mutató akkor, kb 2mm-rel. Addig alsó-felső vízcső is hideg volt. Mahle márka. Az autó Tu1jp, 2001-es 1.1. És hiába írok a saxo meg a peugeot 106 csoportba, egyszerűen nem képesek válaszolni.
Faternak van egy OFF 206-osa. TU3JP vagy TU3A motorral.

Amikor megvette és mentünk vagy 10km-t valahova, akkor a mutató nem érte el a középszintet, és csökkenést is láttam rajta több km után, pedig M0-n mentünk. (Corollával ki se érek M0-ig (2km) ott már középen áll a mutató.)

Szóval azt diagnosztizáltam, hogy gatya a termosztát, cseréljük ki.
Csere után mit sem javult a helyzet. A régi termosztátot nézegettem "kifőztem" stb. teljesen jó volt...

A motor érzékeny a légtelenítésre. "Elvi hibás" a hűtőrendszere.
1.
-Magasabban van a termosztát, mint a tágulási tartály. Lehet, hogy később ezen módosítottak én minden estre átszereltem magasabbra a tartályt.
-A légtelenítő csavar lejjebb van, mint a műszer jeladója. Én a jeladót szoktam kicsavarni a légtelenítéshez! A tartályt meg kell emelni vagy teletölteni ilyenkor, különben a légtelenítőn szívja be a levegőt...

A szenzor van a legmagasabb ponton és ha van egy pici levegő a rendszerben, akkor az a szenzor körül gyűlik össze és ott meg is reked. A motor ettől még be fog melegedni és túlmelegedni se fog, de a mutató azt mutatja, hogy hideg...

2. a hűtőfolyadék jeladó hőmérő NEM a blokkban és hengerfejben keringő víz hőmérsékletét méri (mint a Toyotáknál), hanem a motorból kiáramlót, onnan pedig nem áramlik ki semmi, csak amikor már nyit a termosztát, ez pedig csak később következik be, 5-10km a mienknél. Tehát eleinte a termosztát nyitás előtt a hőmérő nem a hűtőfolyadék hőmérsékletét mutatja, csak ami hővezetéssel átadódik a termosztát házon keresztül a hengerfejről.

Amikor elkezd nyitni, akkor a blokkból ömlik a forró folyadék a termosztátra, amitől még jobban kinyit és a hideg víz hirtelen árasztja el a motort. A mutató az látszik, hogy a hőmérséklet sokáig alacsony, aztán hirtelen elmegy 90 fokig, aztán gyorsan visszacsökken 75-80-ig. Utána kell még pár km és valahogy normalizálódik, de van pár fok ingadozás. Dugózásnál több, egyenletes haladásnál kevesebb. Parkolóban dugózáskor simán elmegy 100 fokig is, mert csak ott kapcsol a ventilátor. Erre azt mondom, hogy normális ennél a hűtőrendszernél. A mutató a tényleges hőmérsékletet mutatja, fok osztással, szóval nincs benne semmiféle digitális szűrés, holtzóna stb.

3. a szenzor. tavasszal kontakt hibás lett. melegen néha átment szakadásba (magas hőmérsékletet jelez), alapból meg kicsit kevesebbet mutatott a kelleténél. mióta kicseréltem kisebb ingadozást és magasabb hőmérsékletet mutat (85-90 fok között tanyázik és ennél a motornál ez a normális, 88 fokos termosztát)

A két dolog, mármint, hogy magasabb hőmérsékleten nyit a termosztát, és hogy addig a szenzorhoz nem is jut el áramló hűtőfolyadék, simán okozhatja, hogy 2x akkora megtett távolság kell a motor vízhőfok mutató szerinti bemelegedéséhez, mint Toyotánál. A mienknél mindig is ilyen volt és ez így normális.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34722 Dátum: 2018.08.31 11:59:11 »
 Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Sokkal okosabb lettem, és neki is ugrok a légtelenítésnek vagy hatodszorra :)

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34723 Dátum: 2018.08.31 12:03:34 »
Termosztát tökéletesen zár, a nyitási hőfok is jónak tűnik, mutatóban nem kételkednék. De asszem a légtelenítés lesz a mumus, meg a típushiba, hogy szar az egész, ahogy van . Na jó, azért nem, de pl a féknyerget tartó ötszögletű csavar, meg a négyzet alakú motorolaj leeresztő csavar nem nyerte el a teszésem. A sok torx viszont igen. Mindenhol az van kb.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3036
Re:Carina
« Válasz #34724 Dátum: 2018.08.31 15:49:56 »
Vsz. Kalmi kimerítő válasza rejti a megoldást. Ettől függetlenül van egy hiba lehetőség, amire sokan nem gondolnak. Anno nálam azért nem tudott bemelegedni a motor, mert a termosztát gumi tömítése volt rosszul betéve, és ott áteresztett.