Ugye, hogy ugye?
De azért gondolkodtam kicsit ezen. Ha 1000 km-en megy a szívóoldalon 1 liter olaj a benzinhez (mert Carinánál ugye nincs direkt befecskendezés), az átlagosan olyan 70 liter benzinbe 1 liter olaj. Ez pedig már elég horror arány, de még mindig jócskán alatta van a kétüteműek 1:25 - 1:50 keverékarányának, mert ez ugye 1:70. Akkor is, ha ez nem keverékolaj. De! Itt már persze okozhat kokszosodást, de ez a motor valamitől eddigre már elég halott, szóval elég könnyű belátni, hogy nem ettől lett kokszos az a motor, hanem már előtte mástól, ami miatt most már ekkora az olajvisszavezetés szívóoldalra. Arra gondolok, ami az enyémnél is volt, vagyis pl. gyűrűhiba miatt kokszosodik el a dugattyú-gyűrű csoport, furatok lassan eltömődnek, gyűrűk leragadnak - aztán nő a kartergáz rendesen, megy vissza az olaj a PCV felé, kokszosodás már onnan is támogatott. Tehát a klasszikus tyúk-tojás probléma, nem? Rendesen méretezett rendszernél, normális karbantartás mellett a koksz azért letisztul egy-egy hosszabb úton. Csak városban használva, alacsony fordulaton, tartósan alacsony hőmérsékleten persze adódhatnak gondok, és adódnak is.
Ez a bödön megoldás elég korrekt, ez oké. A megnövekedett olajvisszavezetést szünteti meg, meggátolja a felülről kokszosodást, elnyújtja a szenvedést. De a fenti alapproblémát nem fogja meg, mert az alulról jön. Szerintem
Aztán mivel a dugattyún keresztül alulról is bejut a hengerbe az olaj, ez az 1 liter nem mind a szívóoldalra kerül. Érdekes lehet, hogy ilyenkor mennyit fogna meg a bödön??
Contitech lesz a vezérlés szett meg a hosszbordás szíjak is. Remélem bírja majd addig, mint az INA meg a Dayco.
Holnap van tervben a bolt. Meg a márkaszerviz, mert a szelepfedéltömítéssel nem kísérletezek.