Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6575987 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34665 Dátum: 2018.06.30 14:31:28 »
Egyébként hol olvastál erről? A Haynes-ben nem néztem, de  a szokásos helyeken még a nyomatékot is alig találtam meg.
Itt olvastam:
http://rinconrolla98.blogspot.com/2013/04/diy-93-97-corolla-front-motor-mount.html

4 éve cseréltem, azóta is remek.

Volt SRL is két hétig, aztán gyári. Eleinte rázott, aztán megrendeltem a gyárit (14e Ft).
Amíg meghozták Japánból, két hét, addig bejáródott az SRL és jó lett...  [rohog]
Ez valami kiváltó típus, lett, más cikkszám, másképp néz ki, ami csak akkor derült ki, amikor meghozták, de Toyotánál megerősítették, hogy jó a kocsiba.
Így néz ki:


A leglényegesebb változás, hogy az elinduláskor és terhelésváltáskor érezhető motor lötyögés megszűnt.

A nyomatékra nem találtam semmit, az átmérő alapján valahogy besaccoltam:
M10-esek: 45Nm
M12: 60Nm
Szóval, kicsit konzervatívra sikerült, de eddig még nem esett ki. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34666 Dátum: 2018.06.30 15:44:11 »
Itt olvastam:
http://rinconrolla98.blogspot.com/2013/04/diy-93-97-corolla-front-motor-mount.html

4 éve cseréltem, azóta is remek.

Volt SRL is két hétig, aztán gyári. Eleinte rázott, aztán megrendeltem a gyárit (14e Ft).
Amíg meghozták Japánból, két hét, addig bejáródott az SRL és jó lett...  [rohog]
Ez valami kiváltó típus, lett, más cikkszám, másképp néz ki, ami csak akkor derült ki, amikor meghozták, de Toyotánál megerősítették, hogy jó a kocsiba.

...

A leglényegesebb változás, hogy az elinduláskor és terhelésváltáskor érezhető motor lötyögés megszűnt.

A nyomatékra nem találtam semmit, az átmérő alapján valahogy besaccoltam:
M10-esek: 45Nm
M12: 60Nm
Szóval, kicsit konzervatívra sikerült, de eddig még nem esett ki. :)

Köszi az infót!

Na remélem ez is bejáródik, mert amúgy a motor tényleg stabilabban áll, azt mutatja.

A nyomatékokat itt találtam:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/chassis/a.pdf , 5. oldal.

Ennek a 215-ös oldalán is ezt látom, mert most belekerestem komolyabban, nehogy túlhúzzam őket:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf

Ez Celica, de ugyanaz a motor.

Igen, a lényeg, hogy ne essen ki  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34667 Dátum: 2018.07.07 10:23:52 »
Sziasztok!

Úgy esett, hogy közel 540 km-ből hozzávetőlegesen 50 km volt város, 200 km dimbes-dombos országút (a megszokott viszonylat), és 290 km sík országút.  Utolsó 400 km 2 felnőtt és két gyerek csomagokkal, előzőekben egy felnőtt.
Kíváncsi voltam, mennyi lesz az átlagfogyasztás, mert ilyen mix nem szokott lenni.
Reggel tankoltam (400 volt a benzin literje itt) és 6,17 liter/100 km  jött ki hála Istennek.
Nem panaszkodom  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34668 Dátum: 2018.07.07 12:14:26 »
 ::) :clap: :) Tovább a kamikazei úton!  :D ;) :hug:

bacsoak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Carina
« Válasz #34669 Dátum: 2018.07.09 09:23:46 »
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nemrég vásároltam egy 93-as évjáratú Carina E-t. 1,6-os motor van benne. Jelenleg óra alapján 241000Km van benne, ez az elmúlt 15 évben biztosan nem is volt tekergetve, mert egy jó ismerősömtől vettem. Ő hozta be még 2003-ban németországból, ahol pedig a kint élő fia választotta ki az autót, hosszas keresgélés után.

Most egy olyan problémám lenne, hogy eszi az olajat, és nem tudom, hogy ez mennyi elfogadott. Kb 4-5 decit eszik meg 1000Km alatt. A kérdésem erre vonatkozna, hogy ez mennyire fér bele? Érdemes lenne szerelőhöz elvinni, és megbontani a motort? Mi lehet a probléma, és annak kb. mennyi a javítási költsége?

Füstölni nem igazán füstöl az autó, indításnál van egy nagyon minimális. A fogyasztása is jónak mondható (6,8). Olajfolt az autó alatt nem szokott lenni.

Illetve lenne még egy olyan kérdésem, hogy egy autószerelő ismerősöm ajánlotta, hogy öntsek bele finis adalékot. Erről valakinek van tapasztalata? Fórumokon olvastam róla jót is, de rosszat is. Volt aki kifejezetten ajánlotta is, volt aki pedig nagyon ellenezte.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv, Ákos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34670 Dátum: 2018.07.09 12:58:16 »
Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nemrég vásároltam egy 93-as évjáratú Carina E-t. 1,6-os motor van benne. Jelenleg óra alapján 241000Km van benne, ez az elmúlt 15 évben biztosan nem is volt tekergetve, mert egy jó ismerősömtől vettem. Ő hozta be még 2003-ban németországból, ahol pedig a kint élő fia választotta ki az autót, hosszas keresgélés után.

Most egy olyan problémám lenne, hogy eszi az olajat, és nem tudom, hogy ez mennyi elfogadott. Kb 4-5 decit eszik meg 1000Km alatt. A kérdésem erre vonatkozna, hogy ez mennyire fér bele? Érdemes lenne szerelőhöz elvinni, és megbontani a motort? Mi lehet a probléma, és annak kb. mennyi a javítási költsége?

Füstölni nem igazán füstöl az autó, indításnál van egy nagyon minimális. A fogyasztása is jónak mondható (6,8). Olajfolt az autó alatt nem szokott lenni.

Illetve lenne még egy olyan kérdésem, hogy egy autószerelő ismerősöm ajánlotta, hogy öntsek bele finis adalékot. Erről valakinek van tapasztalata? Fórumokon olvastam róla jót is, de rosszat is. Volt aki kifejezetten ajánlotta is, volt aki pedig nagyon ellenezte.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv, Ákos

Szia!

Tudtommal a 94-95-ös széria olajevős, gyári gyűrűhiba miatt. Ez akkor nem az.
7500-10000km a csereperiódus, ennyi idő alatt plusz egy kanna olaj, elvileg nem a világ, engem az 1 liter/1000 km már nagyon zavart. Több márkánál 8 deci ezren még nem hiba. Ha nem zavar, akkor 4-5 deci olajfogyás mellett elmegy gond nélkül, katalizátor meg lambdaszonda nem fogja szeretni, de nem fog otthagyni útszélen ezért.
5w40 olajat javaslok bele. Amúgy ha kifolyik a motorból, akkor sem fogsz olajfoltot látni alatta, mert előbb párolog el az, folthoz komoly tömítetlenség kell már.  Mivel még jóval az 1liter/1000 km alatt vagy, én megpróbálnék olajcsere előtt egy motoröblítést, pl. LM öblítővel. Kicsit kipucol olajvisszaeresztő furatot, esetleg felszabadít gyűrűt, hátha használ. Meg a rendszeres olajcsere jó olajjal fontos persze.
Ezeket gyűrűzni kellene amúgy, annak az anyagára szerintem mostanában olyan 80-100 ezer pénz (már 40% kedvezménnyel számolva!) plusz még egy annyi munkadíj, ha szerelő csinálja, vagyis olyan 200.000 kemény magyar forint.
Én is sokat szenvedtem vele, nem lehetett megúszni a gyűrűzést. Sok olajat végigpróbáltam, de adalékot nem ajánlok (a fenti motoröblítőn kívül, de az nincs sokat a motorban). Jó kenőanyag, ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.09 13:08:34 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34671 Dátum: 2018.07.10 07:56:58 »

Szia!
Annyival egészíteném ki a fentieket, hogy az olaj jó része a PCV szelepen át kerül a szívókamrába, onnan a hengerekbe. Ami nem ég el, az kokszként ráül a dugattyútetőre, kipufogó szelepekre, a gyűrűk hornyaiba, és a leragadó gyűrűk mellett gyorsul az olajfogyasztás. Meg lehet pucolni, ki lehet cserélni a PCV szelepet, de a megelőzés legjobb módja az olajlecsapató tartály beszerelése. Hengertér pucolására is vannak bevált módszerek.

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, nemrég vásároltam egy 93-as évjáratú Carina E-t. 1,6-os motor van benne. Jelenleg óra alapján 241000Km van benne, ez az elmúlt 15 évben biztosan nem is volt tekergetve, mert egy jó ismerősömtől vettem. Ő hozta be még 2003-ban németországból, ahol pedig a kint élő fia választotta ki az autót, hosszas keresgélés után.

Most egy olyan problémám lenne, hogy eszi az olajat, és nem tudom, hogy ez mennyi elfogadott. Kb 4-5 decit eszik meg 1000Km alatt. A kérdésem erre vonatkozna, hogy ez mennyire fér bele? Érdemes lenne szerelőhöz elvinni, és megbontani a motort? Mi lehet a probléma, és annak kb. mennyi a javítási költsége?

Füstölni nem igazán füstöl az autó, indításnál van egy nagyon minimális. A fogyasztása is jónak mondható (6,8). Olajfolt az autó alatt nem szokott lenni.

Illetve lenne még egy olyan kérdésem, hogy egy autószerelő ismerősöm ajánlotta, hogy öntsek bele finis adalékot. Erről valakinek van tapasztalata? Fórumokon olvastam róla jót is, de rosszat is. Volt aki kifejezetten ajánlotta is, volt aki pedig nagyon ellenezte.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv, Ákos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34672 Dátum: 2018.07.10 11:28:35 »
Sziasztok!

Az enyémnél kicseréltem a PCV szelepet, ez csak gyáriban volt beszerezhető. Nem drága, csak mondom, hogy boltokban kár nézni.
Semmi baja nem volt a réginek, de ha megvolt az új, az ment bele. A gumitömítése is új, darabokban jött ki a régi. A lényeg: valószínűleg a PCV-nek semmi baja. Amúgy elég egyszerűen ellenőrizhető emlékeim szerint.

Múltkor nem a  szokott helyen állt a kocsi, nézem a nívópálcát, minimumon van! Na kezd megint valami érdekes lenni a motorral??!!
Töltöttem bele keveset.
Másnap nézem a régi helyen: feljebb van a szokottól... Na hiába pánikoltam hála Istennek:)

Más. Vezérlést kellene cserélnem, ugye 6éve volt cserélve, most lassan 43.000 km-rel ezelőtt. Szerintem lassan összeszedem hozzá a cuccost...


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34673 Dátum: 2018.07.10 14:42:39 »
PCV szelep cseréje után is 0,5-1 deci szmötyit öntök ki a karterszűrőből 2-3000 km-enként.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34674 Dátum: 2018.07.10 17:19:38 »
Úgy tudom, hogy minél nagyobb a kartergáz, annál több olajat visz magával, tehát nem a szelep tehet róla.
Bocs, ha nem jól értettelek  :hug:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34675 Dátum: 2018.07.10 18:56:53 »
 :lol:  :surrender: Valamennyi kartergáza minden kocsinak van, az újnak is, ahol még tiszták a gyűrűk, furatok. A tyúk-tojás eredetet ne vegyük elő, maradjunk annyiban, hogy öngerjesztő a folyamat   :yes:  :hug:

Még nem volt szükségem plusz olaj vételére, olyan is egyszer akadt, mikor a 4 literes kanna teljes tartalma elfogyott, de akkor 12e. km-ig használtam. Szóval a (maximum) 1000 km/1 dl. olajfogyi jó része nálam a PCV-n keresztül távozik (a bödönbe és nem a szívókamrába). A szelep megfogja az olaj nagy részét, de nem az összeset. Beszorult gyűrűkkel gondolom még nagyobb lenne a kartergáz is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34676 Dátum: 2018.07.11 06:26:55 »
Nem erről beszéltem :surrender:
A lényeg: hiába cserél az ember PCV szelepet, a kartergáz viszi az olajat, az meg átmegy a szelepen. Ez így okés?  ;)
Vagy a PCV szelep visszatartaná az olajat, azt érted itt: "A szelep megfogja az olaj nagy részét, de nem az összeset." ?  :hmmmm:

Az enyémnél az a gond, hogy olyan 4000 km-nél több nem nagyon megy egy olajba, vagyis nem nagyon lenne probléma 1000km-en 1 dl fogyás. Mondjuk olajevősen az lenne, 3000 km alatt fogyna nullára az olaj, de ez erősen hipotetikus, lévén akkor már rég kuka lenne a motor  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 06:50:06 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34677 Dátum: 2018.07.11 13:25:26 »
 :D Néha a legjobb szándékunk ellenére sem értjük egymást. 
Igen, arra gondoltam, hogy a PCV szelep nem megoldás az olaj átszívása ellen. Feladata lenne az olaj visszatartása is, ez azonban egy megtisztított, illetve új alkatrésznél sem valósul meg maradéktalanul.  :surrender:
A lenti cikkben szerintük egyszerűen cserélni kell, de ez sajnos nem megoldás.
https://www.injektor.hu/10-hogyisvanez/113-hogy-is-van-ez-24-a-bmw-es-az-olajcsipegetes

Gyárilag elég primitíven próbálták meg lassítani az olaj átjutását a hengertérbe:

Látszik, hogy a PCV-ről jövő vákuumcső becsatlakozása alatt egy kis medencébe gyűlik a gázból kiváló, a szelepen átjutó olaj a szívókamrában, ahol aztán két kis lyukon fokozatosan átcsepeg a szívócsövekbe. Más kimenet azonban nincs, megy a hengertérbe. Ebből a szempontból indifferens, hogy egy adott olaj meddig van használatban. Inkább a használati mód, ami meghatározó. Olajlecsapató nélkül hosszabb távon elkerülhetetlen a fentről jövő elkokszolódás a hengerekben.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34678 Dátum: 2018.07.11 19:15:23 »
De, szerintem értem, erről van szó:

2012 nyári javítás... :)
Hát amennyi most fogy, azzal nem nagyon fog kokszolódni hála Istennek :) 2010-ben 100.000 km-re terveztünk vele, vagy 10 évre, abból megvan most majdnem 50.000km illetve 8 év  :cool2:
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.11 19:17:56 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34679 Dátum: 2018.07.11 20:53:43 »
Na, ez a jó kép!  "hosszabb távon" alatt több százezer km-t értettem.  :)