Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6582639 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34620 Dátum: 2018.04.23 21:17:03 »
Szerelő is azt mondta (telefonon) hogy egyáltalán nem biztos, hogy fel kell újítani, de mivel nem látta, nem mond semmit. Egyértelmű. Az a baj, hogy muszály vagyok járni vele, pedig ezt azonnal orvosolni kéne, de kb. egy hete minden előjel nélkül jött a borzasztó sírás, és csak a jövőhéten tudnám letenni. Azt kérdezném is, hogy járhatok vele, vagy mindenképp tegyem le ? Mi a gyári szervóolaj ajánlás ?

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34621 Dátum: 2018.04.24 17:48:24 »
Tisztelt Fórumtagok,

adok-veszekben írtam, hogy fékszervót vennék, leginkább újat. Gyári nincs, 1-1 bontottat esetleg találni.
Azonban TRW-s van, de a weblapok keresői szerint kifejezetten az én tipusomhoz nem felel meg (amim van, 95-ös, 1.6 16V, 4AFE, sedan, amikhez meg dob ki találatot, 95-97, hatchback, a motortipus is más).
Kérdésem; totálisan nem lenne jó bele, ennyire különbözőek lennének ezekbe az autókba szerelt fékrásegítők??
Még a bontottal is megbékélnék, a baj csak az, hogy igazából beszerelés után derül ki (mikor a szerelő már széjjel-majd-visszalegózta), hogy működik-e, na és hogy meddig....

"Csak úgy, tesztből" meg berendelni egy 40-50e Ft-os cuccot (ami egyébként ha tudnám, hogy tuti jó, persze, hogy nem sajnálnám érte), kissé necces.

Segítsetek kérlek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34622 Dátum: 2018.04.24 19:14:40 »
Szia! Rákerestem, valóban más a gyári száma, de rajz szerint uaz. a szerkezet, a faceliftes modelleké is Aisin:
'97 liftback (AKA hatchback):
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1997/carina-e-ukp/at190l-blmdkw/3_273530_005_/powertrain-chassis/4703_brake-booster-vacuum-tube

A tied:

http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1995/carina-e-sed-lb-jpp/at190l-aemnkw/3_271530_002_/powertrain-chassis/4703_brake-booster-vacuum-tube#44610

De nem véletlen nem gyártják, ez nem kopóeszköz. Biztos, hogy itt a bibi? Mi a jelenség? Beindítás után nem keményedik fel a fék?? Elereszti a nyomást? Tömítettség rendben van? A vákuumcső tiszta? A szívókamrába vezető cső, és a kamrában lévő üreg tiszta? Ez utóbbi el tud dugulni a kartergázban lévő olajsártól is.

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34623 Dátum: 2018.04.24 19:57:48 »
Szia!

Köszönöm a gyorsreagálású fellépést! :)

Űűha... Nna, tudtam, hogy kezdődni fog a zűrzavar a fejemben... :)
Hááát, a szerelő mondta, hogy "minden rendben van körülötte, tiszta a cső, stbstb".... "annak kell lennie"..... :-/
Namostén egyet tudok, elhinni amit mond...

De azt is tudom/tapasztaltam már, hogy itt komoly szakterületi-szakértők vannak, így most akkor mit csináljak... :)
Namondom mi is a jelenség: (vicces, pont "ellenkezője" annak amit írsz)
beindítás után - mondjuk 1 percig - teljesen jó a fék, értem ezalatt, hogy könnyű (!) nyomni a pedált, "érzékeny", gyorsan fog, olyan mint a "modern, új autókban", majd utána átvált egykettes Ladába. :) (azaz felkeményedik)
Nem mondom, hogy nem tudok vele megállni, hozzászoktam már, de mostanában éleződött ki ennyire ez a "egy percig modern nyugati autó majd Lada lesz" érzés, ami azért mégse az igazi.

Az a baj amiket kérdezel, én nem tudom mit-hol-hogyan kéne ellenőrizni.


Szerk.: ABS mentes gépjármű

« Utoljára szerkesztve: 2018.04.24 20:00:53 írta Zo-Lee »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34624 Dátum: 2018.04.24 20:21:12 »
Átküldöm a kezelési útmutató vonatkozó passzusát, ez alapján ellenőrizheted a szervódob működését. Mindegy, hogy ABS-es-e.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34625 Dátum: 2018.04.24 20:36:52 »
Szerelő is azt mondta (telefonon) hogy egyáltalán nem biztos, hogy fel kell újítani, de mivel nem látta, nem mond semmit. Egyértelmű. Az a baj, hogy muszály vagyok járni vele, pedig ezt azonnal orvosolni kéne, de kb. egy hete minden előjel nélkül jött a borzasztó sírás, és csak a jövőhéten tudnám letenni. Azt kérdezném is, hogy járhatok vele, vagy mindenképp tegyem le ? Mi a gyári szervóolaj ajánlás ?
Nálam anno egy forszírozott úton (FUBA vezette :)) hirtelen engedett el a generátort tartó csavar, mivel ki volt tekerve. Azonnal jött a síró hang, és csökkent a szrevórásegítés. Nem biztonságos így járni, de gondolom, érzékelhető a változás a kormányon, ha ez a baj. (mellesleg ez a szíj hajtja a vízpumpát is, úhogy semmiképp nem javallott így használni, ha valóban csúszik a szíj). A folyadékszint rendben van? Átküldöm a szerelési útmutató vonatkozó részét.


Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Carina
« Válasz #34627 Dátum: 2018.04.24 20:51:44 »
Végigcsináltam.
1. Változik a pedálút, egyre rövidebb.
2-3-4. Úgy éreztem, hogy minden úgy viselkedett ahogy a leírásban volt.

Nnnah....  :eek:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34628 Dátum: 2018.04.24 21:58:44 »
Akkor a hidraulikus kör is lehet érintett. Pl. féknyereg csúszkája nem enged vissza. Nem melegszik fel a felnid egy rövidebb menet után?

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34629 Dátum: 2018.04.25 19:48:52 »
Nálam anno egy forszírozott úton (FUBA vezette :)) hirtelen engedett el a generátort tartó csavar, mivel ki volt tekerve. Azonnal jött a síró hang, és csökkent a szrevórásegítés. Nem biztonságos így járni, de gondolom, érzékelhető a változás a kormányon, ha ez a baj. (mellesleg ez a szíj hajtja a vízpumpát is, úhogy semmiképp nem javallott így használni, ha valóban csúszik a szíj). A folyadékszint rendben van? Átküldöm a szerelési útmutató vonatkozó részét.
 

A folyadékszint úgy van rendben, hogy nem éri el a minimumot, kb. 1 centivel van alatta, de gondolom én, ez még az elmegy kategória. (???)
Vennék bele, de nem tudom milyen kell. Én 4-5 éve mióta megvan az autó semmit nem töltöttem sehova, szoktam nézni a szinteket, de nem szivárog semmi. Mikor szerelőnél van (nagyon ritkán) akkor mondom neki, hogy amit kell cseréljen le, töltsön utána. Mint írtam, kb. 1 perc sírás, aztán majdnem teljesen megszűnik. Teljesen alátekerve sír, de ez max. 1 másodperc, mert azonnal visszatekerem kicsit. Nem tudnám egyértelműen rámondani, hogy nehezebb lett a kormány, talán egy egy picit ha tenyérrel tekerem, mintha nehezebb lenne. Most elég "sokminden" ki lesz rajta cserélve, teljes kuplung szett, önindító javítás, termosztát, és persze a kormányszervó amit igényel. Kollégám azt mondta, tud egy nagyon jó 1,4 F Astrát.   :clap:   [rohog]  Nem akartam megbántani, mert neki is az van, de szó se lehet róla. Nem részletezem a két autó közötti szakadéknyi különbséget.....  Ha megmondod milyen olajat vegyek bele, (szintetikus, stb... ammi megmarad úgy is az megy bele a javítás után) holnap veszek is.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34630 Dátum: 2018.04.25 19:54:07 »
Közbe megnéztem amit küldtél. Dexron II olaj kell bele. Holnap veszek.
Köszönöm.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:Carina
« Válasz #34631 Dátum: 2018.04.28 18:58:31 »
Ha még nem volt cserélve  szervó olaj, akkor a szerelő azt is megtehetné rátöltés helyett. Megéri.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #34632 Dátum: 2018.04.30 16:11:55 »
Ha még nem volt cserélve  szervó olaj, akkor a szerelő azt is megtehetné rátöltés helyett. Megéri.


Csak addig gondoltam rátölteni, amíg nem lesz orvosolva a probléma, azután persze úgy is lenne cserélve. Viszont ma kiderült a probléma, amit nem értek, hogy hogy lehettem ekkora balfax, hogy nem láttam. Megnéztem a szíjat, hogy mennyire feszes vagy nem. Mikor húzgálom a szíjat, látom, hogy a generátor izeg-mozog össze-vissza. Akkor látom, hogy a generátor felfogató csavar kb. 7 centit ki van csúszva. Sikerült visszatolnom, de anyát képtelenség rárakni a csavar végére, mert a menetnek annyi. Gondolom oda önzáró anya való. Szóval a szervónak semmi baja, hála istennek. Meg se nyikkan. Egy csavart kell sürgősen szereznem. Viszont két nagy pofont megérdemelnék, mert ez kizárólag az én hülyeségem.
Mégegyszer kösz mindenkinek. Sok segítséget kaptam én már itt, ezen felül is.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34633 Dátum: 2018.04.30 18:07:03 »
Sziasztok! Már több fajta motorolajat kipróbáltam: eneos, mobil 2000, a.z. meisterteile, stb 10w40-esek közül, és most először váltottam Q8 5w40-re, ami nagyon jó áron van, és full szintetikus. Az új olajjal mentem már 1500km-t, és meglepő dolgokat tapasztaltam. Az olajfogyasztásom, ami már 4 liter körül mozgott 10000 km-en, nagy mértékben csökkent: eddig 2 deci kellett csak az 1500 km-re. Magyarán majdnem a harmadára csökkent. A másik még sokkal meglepőbb változás, hogy a benzinfogyasztásom picit több, mint 1 literrel csökkent. Minden nap ugyanazon az útvonalon megyek ugyanoda, már több mint 5 éve, és minden egyes teletankolásnál felírom a fogyasztást a kis noteszembe. Ma például 6.29 lett Zirc-Veszprém-Szekszárd útvonalra oda-vissza klímával. Ez normális? Eddig 7 alá is ritkán sikerült mennem. A másik dolog: azért mentünk Szekszárdra (tőlünk 170km), hogy a feleségemnek autót vegyünk, mert jön a második baba, és neki is jó lenne valami. A hirdetett F astra rozsdamentes, friss műszakis, patika, stb. Odaértünk, alapjárat nem volt, rozsda mindenhol, és egy hányadék volt az autó. A másik kérdésem az lenne, milyen autót ajánlanátok a feleségemnek. Amiken én gondolkodtam: F astra 1.4 60 Le, Renault Clio, Citroen Saxo nagyjából, esetleg B corsa. MAx 250 ezerig szánnánk rá, és mindösszesen 8, vagy 16 km-t menne vele asszonyom, néha.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Carina
« Válasz #34634 Dátum: 2018.04.30 20:20:07 »
Sziasztok! Már több fajta motorolajat kipróbáltam: eneos, mobil 2000, a.z. meisterteile, stb 10w40-esek közül, és most először váltottam Q8 5w40-re, ami nagyon jó áron van, és full szintetikus. Az új olajjal mentem már 1500km-t, és meglepő dolgokat tapasztaltam. Az olajfogyasztásom, ami már 4 liter körül mozgott 10000 km-en, nagy mértékben csökkent: eddig 2 deci kellett csak az 1500 km-re. Magyarán majdnem a harmadára csökkent. A másik még sokkal meglepőbb változás, hogy a benzinfogyasztásom picit több, mint 1 literrel csökkent. Minden nap ugyanazon az útvonalon megyek ugyanoda, már több mint 5 éve, és minden egyes teletankolásnál felírom a fogyasztást a kis noteszembe. Ma például 6.29 lett Zirc-Veszprém-Szekszárd útvonalra oda-vissza klímával. Ez normális? Eddig 7 alá is ritkán sikerült mennem. A másik dolog: azért mentünk Szekszárdra (tőlünk 170km), hogy a feleségemnek autót vegyünk, mert jön a második baba, és neki is jó lenne valami. A hirdetett F astra rozsdamentes, friss műszakis, patika, stb. Odaértünk, alapjárat nem volt, rozsda mindenhol, és egy hányadék volt az autó. A másik kérdésem az lenne, milyen autót ajánlanátok a feleségemnek. Amiken én gondolkodtam: F astra 1.4 60 Le, Renault Clio, Citroen Saxo nagyjából, esetleg B corsa. MAx 250 ezerig szánnánk rá, és mindösszesen 8, vagy 16 km-t menne vele asszonyom, néha.


Ja!


Waste code                   Waste designation

13 02 05*                    mineral-based non-chlorinated engine, gear and lubricating oils
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.30 20:25:13 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu