Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6715847 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #345 Dátum: 2004.05.21 13:17:48 »
Ha javasolhatom Garstone hozzászólását vedd etalonnak, ugyanis Ő is emlékeim szerint 4-6 hónapot szörfölt, kocsivásárlása előtt, majd mindannyiunkat "nyagatott", így az összes tudományunk nála megvan. Ha jól tudom, akkor a vonatkozó összes irodalom (írott-elektronikus) nála szintén megvan.  Szóval csak nyaggasd nyugodtan - mondom én:-)
Egyébként ha nem sürgős, ne kapkodd el, mindíg ki lehet fogni öreg bácsit, aki garázsban tartotta és nem nyúzta, csak szorgalom és türelem kérdése.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: vennénk
« Válasz #346 Dátum: 2004.05.21 14:12:53 »
Idézetet írta: "spainet"
Szóval most szeretnék venni egy 97-es ráncfelvarrott Carinát. Mire figyeljek oda? Kb. 120e km-ig szeretném kifogni, 5 ajtósban, mert családnak kellene. Mi az ára kb.? Vagy inkább egy Avensist 98-asban 2 milla alatt? Mi a különbség? Megéri? Tényleg olyan tuti nagy a csomagtér? Az 1.6-os moci jól elviszi a kasznit? Rozsda eszi-e? :oops:

Köszi!

Spainet


Csak címszavakban , mert nincs sok időm  :shock:  ...

- Rozsdaprobléma , hacsak nem volt sérült a kocsi , nem lehet

- Figyelj a törésmentességre . Festékvastagság-mérővel lehet kideríteni , minden tisztességes kereskedésben van . Ha a festég vastagsága a 140-150 mikront jelentősen meghaladja , az adott elem fújva , ergo javítva volt . Mondjuk , egy-két javított elem még nem kizáró ok , ha az autó amúgy OK  :idea:

- Kilométer : nagyon alacsonyan húztad meg a határt , nehéz lesz ilyet találni . 150-160 ezer is még KEVÉSNEK számít ilyen korú/típusú autóban . Vigyél magaddal hozzáértőt , vagy vidd el a kiszemelt példányt állapotfelmérésre márkaszervízbe . Szervízkönyv nagy előny ! Figyelj a kormány , ülések , pedálok , váltókar kopottságára . Próbálj összehasonlítgatni különböző példányokat , hogy viszonyítási alapod legyen  :idea:

- Minden normálisan működjön ; ne zörögjön , ne folyjon , ne kattogjon-csattogjon , ne szivárogjon stb stb semmi ! Ezen a kocsin szeretnek elfáradni a szilentblokkok a futóműben : teszteld valami szar úton , ha zörejek jönnek a futóműből , ezt-azt már cserélni kell benne ! Erre is jó a márkaszervízes állapotfelmérés  :idea:

- A cél : magyar forgalomba helyezésű , szervízkönyves , törésmentes (vagy majdnem törésmentes) , egy-két előző tulajjal rendelkező autó . Ha szánsz rá időt és türelmet , lehet ilyet találni  :!:

- Végül : szerintem jobb egy megkímélt , keveset futott '97-es Carina , mint 3-400 ezerrel többért egy '98-as , jó eséllyel többet futott és lelakottabb Avensis (van persze abból is jó , csak az még többe kerül)  :!:  ... De ha biztos akarsz lenni , próbáld ki mind a kettőt , aztán majd eldöntöd , hogy az Avensis nyújt-e annyival többet , mint amivel többe kerül .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

spainet

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
méret
« Válasz #347 Dátum: 2004.05.23 01:00:46 »
Tényleg nagyobb a hátsó tere a Carinának az Avensishez képest?

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26339
Re: méret
« Válasz #348 Dátum: 2004.05.23 01:47:30 »
Idézetet írta: "spainet"
Tényleg nagyobb a hátsó tere a Carinának az Avensishez képest?

Ha az Avensis I-re gondolsz, akkor igen.
music     

rapi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
    • http://kep.tar.hu/rapi
Carina
« Válasz #349 Dátum: 2004.05.23 12:23:22 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "rapi"

De amúgy nagyon penge a kicsike, tegnap éjszaka mentem le Balcsira, meg hajnalba vissza: 210-zel teljesen barátságos volt, ha nem is volt halk, de abszolút kezesbárány:)
Még1*kössz a segítségeket!

210 Ejha  :!:  Legközelebb fotót is kérünk az ámokfutásról! ;)



oks, leközelebb viszem a gépet, meg a piciről is majd rakok fel egy képet :D tegnap megint alkottam: Velence felé menet el kellett szomorítanom egy új primerát: nem bírta az iramot, igaz nem láttam milyen motorja volt, de a büszkeség így is megmaradt 8)
95. Carina-E 2.0 GLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #350 Dátum: 2004.05.24 11:11:32 »
Tegnap a Kőszegi hegyről lefelé menet közben nem indítottam be a motort és úgy gurultam lefelé 5-ösben. A furcsa az volt, hogy kikapcsolt motor mellett is volt szervo (fék és kormány is), míg ha 0-ba raktam, akkor eltűnt a szervó és IFA keménységet mutatott. Most ez hogy is van? Mikor van mikor nincs rásegítés?
Meg ugye jól tettem, hogy gurulás közben nem indítóztam, hanem csak a teljes megállást követően? (a katalizátor miatt)

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Carina
« Válasz #351 Dátum: 2004.05.24 12:15:49 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap a K?szegi hegyr?l lefelé menet közben nem indítottam be a motort és úgy gurultam lefelé 5-ösben. A furcsa az volt, hogy kikapcsolt motor mellett is volt szervo (fék és kormány is), míg ha 0-ba raktam, akkor elt?nt a szervó és IFA keménységet mutatott. Most ez hogy is van? Mikor van mikor nincs rásegítés?
Meg ugye jól tettem, hogy gurulás közben nem indítóztam, hanem csak a teljes megállást követ?en? (a katalizátor miatt)

:) Hú, ezt most nem nagyon értem.  :oops:
Hogyan indultál el, ha nem indítottad el a motort (ja, mondjuk hegyröl lefelé nem lehet nehéz)? Egyáltalán miért kellett "járó" motor nélkül sebességben lefelé gurulni?
A szervóra az a megoldás, hogy a fötengely hajtja ami forgott míg sebességben gurultál lefele - olyan mintha normálisan motorfékkel mentél volna. Üresben viszont a váltó nem forgatja a fötengelyt. Ha jól tudom.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #352 Dátum: 2004.05.24 13:05:28 »
Az autó kézifékkel volt megállítva, tehát amint kiengedtem meglódult a vas. Azért nem indítottam be a motort, mert még ilyet úgyse próbáltam és a legkörnyezetkímélőbb megoldással jöttem le a hegyről :) Sebességbe meg azért raktam, hogy legyen valamennyi motorfék, de mégse túl sok. Most már érthető? :)
Ja, és se a km óra, se a km számláló nem műxik ilyenkor, így most 5km-et belevertem az autóba láthatatlanul.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26339
Carina
« Válasz #353 Dátum: 2004.05.24 13:58:11 »
Idézetet írta: "squiddy"
Az autó kézifékkel volt megállítva, tehát amint kiengedtem meglódult a vas. Azért nem indítottam be a motort, mert még ilyet úgyse próbáltam és a legkörnyezetkímélőbb megoldással jöttem le a hegyről :) Sebességbe meg azért raktam, hogy legyen valamennyi motorfék, de mégse túl sok. Most már érthető? :)
Ja, és se a km óra, se a km számláló nem műxik ilyenkor, így most 5km-et belevertem az autóba láthatatlanul.

Azért ez nem kóser dolog, ne nagyon csináld máskor! Ha hirtelen manőverre kerül a sor, gyorsítani kéne mit csinálsz olyankor??
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #354 Dátum: 2004.05.24 14:00:32 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap a Kőszegi hegyről lefelé menet közben nem indítottam be a motort és úgy gurultam lefelé 5-ösben. A furcsa az volt, hogy kikapcsolt motor mellett is volt szervo (fék és kormány is), míg ha 0-ba raktam, akkor eltűnt a szervó és IFA keménységet mutatott. Most ez hogy is van? Mikor van mikor nincs rásegítés?
Meg ugye jól tettem, hogy gurulás közben nem indítóztam, hanem csak a teljes megállást követően? (a katalizátor miatt)


Azért volt kormány- és fékszervó , mert a kormányszervó hidraulika-szivattyúját a motor forgatja , a fékszervó pedig a szívótér vákuumját használja fel , és ezek egyikének sem feltétele az , hogy a motor járjon .

Indítás : kinyomott kuplunggal és/vagy üresbe rakott váltóval egész nyugodtan indítózhattál volna gurulás közben is . Forgó motorral , tehát sebességben és fölengedett kuplunggal természetesen nem .

Amúgy ha kedves az autód egészsége a számodra , akkor ilyesmit ne csinálj a jövőben  :shock:

--------------------

Ami meglepett , az a számláló/sebességmérő nullán maradása gurulás közben . Eszerint a Carinában elektronikus , és nem mechanikus a km-számláló , illetve a sebességmérő  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #355 Dátum: 2004.05.24 14:53:04 »
Idézetet írta: "music"

Azért ez nem kóser dolog, ne nagyon csináld máskor! Ha hirtelen manőverre kerül a sor, gyorsítani kéne mit csinálsz olyankor??

A terepet ismertem, nem "száguldoztam" 40-nél többel és nem kerülhetett volna sor hirtelen manőverre. Majd ha eccer erre jártok megmutatom a helyet (amúgy nagyon szép erdős a táj) ott Velem környékén.
Anno még kölyökkutya koromban ezen a szerpentines borzasztó rossz úton még görkorival is lejöttem!Asszem most már nem vállalnám be....

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #356 Dátum: 2004.05.24 14:55:14 »
Kösz a szaxerű választ!
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy ha kedves az autód egészsége a számodra , akkor ilyesmit ne csinálj a jövőben  :shock:

Miért is?
--------------------
Idézetet írta: "Palaczk"

Ami meglepett , az a számláló/sebességmérő nullán maradása gurulás közben . Eszerint a Carinában elektronikus , és nem mechanikus a km-számláló , illetve a sebességmérő  :o

Én is meglepődtem, ezért írtam le. Vajon a ráncfelvarrás előttieknek is elektronikus lehet?

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #357 Dátum: 2004.05.24 15:08:37 »
Squiddy!

Olvastam hogy lett új lámpád és hűtőrácsod?
Esetleg ha a bal oldali lámpa a régiből jó akkor nem tudnánk elbótolni?
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #358 Dátum: 2004.05.24 15:39:27 »
A hétvégén sikerült 61,5 L benzint betankolni a kocsiba.  :supz:
Vajon mennyi lehetett még a tankba? :huh:
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #359 Dátum: 2004.05.24 21:46:18 »
Idézetet írta: "squiddy"
Kösz a szaxerű választ!
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy ha kedves az autód egészsége a számodra , akkor ilyesmit ne csinálj a jövőben  :shock:

Miért is?


Azért , mert ez nem normális dolog . Nem olyasmi , amit a tervezők bekalkuláltak . Az , hogy a motor forog , de nincs rajta gyújtás , mindenképpen abnormális állapot . Elég bonyolult rendszer egy ilyen modern , injektoros , katalizátoros motor , amit nem kéne ilyen , teljesen rendhagyó módon "használni"  :idea:
--------------------
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ami meglepett , az a számláló/sebességmérő nullán maradása gurulás közben . Eszerint a Carinában elektronikus , és nem mechanikus a km-számláló , illetve a sebességmérő  :o

Én is meglepődtem, ezért írtam le. Vajon a ráncfelvarrás előttieknek is elektronikus lehet?


Na , ezt majd kipróbálom én is . Majd gurulok kicsit valami lejtőn , gyújtás nélkül . Természetesen anélkül , hogy sebességbe tenném a kocsit  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )