Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6595944 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #34485 Dátum: 2017.08.22 09:50:15 »
Üdv Mindenkinek!
visszatértünk Görögországból... kb 4500 km, minden hiba nélkül, gyakran 40 fok feletti hőmérsékleten. Számos korszerű autót szereltek az út mentén!
Ami az út végén talán erősebben jelentkezik, az ablaküvegek (?) zörgése rossz úton, alacsony sebesség mellett.
Valakinek volt már ilyen (sikeresen megoldott) problémája?

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 161
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #34486 Dátum: 2017.08.23 17:17:52 »
Fordított sport gomb: ha kinyomod, erőre kap  ;)
Mivel nem automata a klíma, elég sokszor kinyomom gyorsítás előtt, azt a néhány másodpercet kibírja a család ventilátorral is :)
Balázs

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34487 Dátum: 2017.08.23 19:41:31 »
Gondolkodtatok már azon hogy meddig tartjátok meg az öreglányt?
Asszony kezdi a hülyeségét hogy ha költeni kell megint rá (első sárvédő csere, csomagtérajtó fényezése), akkor elkéne adni és venni egy fiatalabbat, de nyugtatgatom hogy de hát más baja nincs, nem eszi az olajat stb.

Szerintetek a klíma elég a 40fokos hőséghez? Mert olyan érzésem van mint ha kevés lenne, pedig fe lett töltve rendesen stb, de mintha már a nagy melegben kevés lenne a teljesítmény.
Igaz nem folyik a víz rólam, de fázni se fázok.
Lehet csak bebeszélem.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #34488 Dátum: 2017.08.23 22:39:06 »
Most kaptam egy céges kocsit (új Rapid), de fel sem merült, hogy megváljunk a Carinától! (már 2004 óta nálunk van, a család sem engedné el szerintem)
A klíma nálam sem bivaly (max 2-es fokozaton használom), de nekem elég!
üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34489 Dátum: 2017.08.24 12:19:11 »
Most kaptam egy céges kocsit (új Rapid), de fel sem merült, hogy megváljunk a Carinától! (már 2004 óta nálunk van, a család sem engedné el szerintem)
A klíma nálam sem bivaly (max 2-es fokozaton használom), de nekem elég!
üdv:
villanó
2-es fokozat sokszor kevés.
Eladni én se szeretném, szeretjük is hogy olyan tágas belülről meg minden, viszont érdekelne a Rapid, tetszik nagyon, de horror ára van. Privátban mesélhetnél róla, egy kis összehasonlítás a Carinával, mi tetszik, mi nem, felszereltség, vezetési élmény stb.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #34490 Dátum: 2017.08.24 15:30:38 »
A korábbi autóm egy Carina II ( :wub: ) volt, abban olyan volt a klíma, hogy ha kicsit párásabb volt az idő, akkor befújásnál látni lehetett, hogy ködös lett a levegő. A kilenc év alatt amíg nálam volt, egyszer sem kellett utánatölteni. És gondolom, hogy az még R12-es gázzal volt töltve.
A mostani Carina E soha nem tudott így hűteni, még friss feltöltés után sem. Inkább elfogadhatónak mondanám a klíma teljesítményét, mint jónak. Nálam is ez van: éppenséggel nem izzadok, de nem is fázok.
Szerintetek a klíma elég a 40fokos hőséghez? Mert olyan érzésem van mint ha kevés lenne, pedig fe lett töltve rendesen stb, de mintha már a nagy melegben kevés lenne a teljesítmény.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34491 Dátum: 2017.08.24 18:31:15 »
Üdv Mindenkinek!
visszatértünk Görögországból... kb 4500 km, minden hiba nélkül, gyakran 40 fok feletti hőmérsékleten. Számos korszerű autót szereltek az út mentén!
Ami az út végén talán erősebben jelentkezik, az ablaküvegek (?) zörgése rossz úton, alacsony sebesség mellett.
Valakinek volt már ilyen (sikeresen megoldott) problémája?

üdv:
villanó
Szia! Elvileg a gumikéder szorosan tartja az üveget, bár én cseréltem, mert az anyós oldali eléggé gatya volt, de akkora játéka azért nem keletkezett, hogy zörögjön. Nem az ajtó belsejéből jön a hang? Mert a bennük elvezetett kábelek rögzítései nálam már korábban kilazultak, és azok zörögtek rendesen. Gyorskötöző, oszt kész.
(Egyébként én fordítva jártam el, mint Te: most támasztottam le a kaszniszabónál a járgányt, a nyaralási szezon végén)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
gyertya
« Válasz #34492 Dátum: 2017.08.24 19:21:05 »
...Fogyi összátlaga 7.3, szerintem nem rossz.

Egy tapasztalatomat szeretném megosztani a gyújtógyertyákról. Van ugye a sokak által preferált, használati útmutató által is ajánlott NGK BKR6EYA, amit én is használtam sokáig. Később kipróbáltam a Denso K20TT gyertyáit, és nekem beváltak. Már a második garnitúra volt bent belőlük, a nyaralás során a fogyasztás remekül alakult: lefelé 6.7-es átlag jött ki autópályán, soha jobb nem volt még. Hazafelé jövet azonban ez durván megugrott, így jött ki végül átlagnak a 7.3. Bár sietősebb volt az út hazafelé, de ez még így is túl sok volt. Nem tudtam mire vélni, ám másnap reggel kiderült, hogy valami nem kerek: beindítás után fura kopogó hang jött alapjáraton, a fordulatszámhoz kötötten. A pipákat megérintve érezhető volt a gyújtás lüktetése 3 hengernél. Kiderült, hogy az 1-2-3 hengerben lévő gyertyák el voltak törve, simán elforgott a porcelán szigetelő a fém testtől. Nem futottak sokat még, olyan 15e Km volt bennük. A színük egyébként rendes őzbarna, hézag is rendben volt.
Lehet, hogy túlhúztam volna beszereléskor, és ezért törtek el? Lehetséges, de az biztos, hogy nem bírták a tartós hőterhelést.  Rákeresve a kocsi típusára kiderült, hogy a webshopok ehhez az egy fokkal melegebb, 16-os Denso gyertyát ajánlják. Meglepett, mert én úgy tudtam, hogy az NGK 6-osának a Denso 20-asa felel meg. Azonban a Denso keresője is a 16-ost hozta fel, (0.8\1.3-as hézagméret!), így erre váltottam.
Azóta megvolt egy erdélyi túra hasonló terheléssel, 6.8-as átlaggal, autópályán 3400-ra ragasztott fordulatszámmal pedig 19 litert kért 296 Km-re. Hogy rövidebb városi utakon hogyan alakul, az később elválik.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:gyertya
« Válasz #34493 Dátum: 2017.08.24 19:31:45 »
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani a gyújtógyertyákról. Van ugye a sokak által preferált, használati útmutató által is ajánlott NGK BKR6EYA, amit én is használtam sokáig. Később kipróbáltam a Denso K20TT gyertyáit, és nekem beváltak. Már a második garnitúra volt bent belőlük, a nyaralás során a fogyasztás remekül alakult: lefelé 6.7-es átlag jött ki autópályán, soha jobb nem volt még. Hazafelé jövet azonban ez durván megugrott, így jött ki végül átlagnak a 7.3. Bár sietősebb volt az út hazafelé, de ez még így is túl sok volt. Nem tudtam mire vélni, ám másnap reggel kiderült, hogy valami nem kerek: beindítás után fura kopogó hang jött alapjáraton, a fordulatszámhoz kötötten. A pipákat megérintve érezhető volt a gyújtás lüktetése 3 hengernél. Kiderült, hogy az 1-2-3 hengerben lévő gyertyák el voltak törve, simán elforgott a porcelán szigetelő a fém testtől. Nem futottak sokat még, olyan 15e Km volt bennük. A színük egyébként rendes őzbarna, hézag is rendben volt.
Lehet, hogy túlhúztam volna beszereléskor, és ezért törtek el? Lehetséges, de az biztos, hogy nem bírták a tartós hőterhelést.  Rákeresve a kocsi típusára kiderült, hogy a webshopok ehhez az egy fokkal melegebb, 16-os Denso gyertyát ajánlják. Meglepett, mert én úgy tudtam, hogy az NGK 6-osának a Denso 20-asa felel meg. Azonban a Denso keresője is a 16-ost hozta fel, így erre váltottam.
Azóta megvolt egy erdélyi túra hasonló terheléssel, 6.8-as átlaggal, autópályán 3400-ra ragasztott fordulatszámmal pedig 19 litert kért 296 Km-re. Hogy rövidebb városi utakon hogyan alakul, az később elválik.
Én nem tudom nekem milyen gyertyám van, de valami biztos van a lábammal.
Sokan írtatok itt fogyasztásról. Használok egy programot amiben jegyzetelem a tankolást (tudom, hogy nem annyira pontos így), de az szerint ebben az évben csak egyszer jött ki 6,4L az is mert országút volt, de inkább 8 alatt mozgok pályán (130-140, kb.3700-4000rpm). Városban 8 felett klímával. 
Vagy a kocsi szar, vagy én. :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34494 Dátum: 2017.08.24 19:39:32 »
Vagy jobban sietsz  ;)
A 3700-4000 közti menés nálam 7.4-től 7.7-ig alakult az utóbbi időben. Korábban volt az 8.5 is.
Én úgy veszem észre, hogy 3500 fölött kezd rendesen megugrani.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34495 Dátum: 2017.08.24 23:46:57 »
Vagy jobban sietsz  ;)
A 3700-4000 közti menés nálam 7.4-től 7.7-ig alakult az utóbbi időben. Korábban volt az 8.5 is.
Én úgy veszem észre, hogy 3500 fölött kezd rendesen megugrani.
Akkor nincs hiba ha nálad is így alakult. 

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34496 Dátum: 2017.09.01 13:40:42 »
Carinások! Jön valaki szept. 16-án kakucsringre a Toyota talira?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34497 Dátum: 2017.09.01 15:56:14 »
Carinások! Jön valaki szept. 16-án kakucsringre a Toyota talira?
:no: Sajna akkor lesz festőnél a verda. Csúszik a sárvédőív csere, mert nem volt az egész országban jobbos elem.  Klokkerholm már nem gyárt, Thaiföldről hozzák be... :wacko: Na ja, épp húsz éve gördültek le az utolsó Carinák.
(Na meg, ha benéznek a beltérbe, Linát úgysem engednék be  :whistling:)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34498 Dátum: 2017.09.03 20:36:50 »
Mi megyünk Fuba!  :clap:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #34499 Dátum: 2017.09.04 22:21:13 »
Korábban írtam hogy meghalt a km-órám.
Mivel a jeladótól határozott impulzusok érkeztek, az óracsere mellett döntöttem.
Sikerült egyet vennem, így újra méri a sebességet, és a távolságot. A fordulat mérőt át kellett szerelnem, mert a vásároltban nem mozdult.
Egy szépséghiba van:a 390ezer km helyett 640000-el folytatjuk tovább!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D