Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy 1.6-os Carinát érdemes e chipeltetni, vagy sportlégszűrőt tenni rá? Mindenképp csak olyan módosításokat szeretnék rajta elvégezni, amik nincsenek negatív hatással a motorra. Válaszokat előre is köszi!
Szia!
Röviden: nem érdemes.
Hosszabban:
- Direktszűrőt próbáltam már rajta, én a mély szívó/torokhang miatt kedveltem más autóknál, de a Carinának nem lesz olyan hangja tőle, nekem emiatt csalódás volt, másik, hogy a direktszűrőt nem tudod a kipufogó melegétől olyan jól elszigetelni mint a gyárit, ami megint hátrány mintsem előny.
- Sportszűrő: azért a pici előnyért szerintem nem éri meg az árát, mert amit mondjuk beletennék K&N az drága. Azonkívül ha nem adsz neki több benzint is a több beszívott levegőhöz akkor félmegoldás szerintem pici javulás sok pénzért. Inkább gyakran kell cserélni valami jó papírszűrőt és kész.
- Chiptuning: kiben bízol meg, hogy olyan chip-et tesz bele amivel nem csökkenti le a motor élettartamát drasztikusan? Min. 50eFt, de ha két fékpadi teljesítménymérés is benne van és tényleg a kocsid motorjához hangolják nem csak egy előre megírt valahonnan lelopott görbe, akkor már min. 100eFt és megér-e annyit 5-10% közötti teljesítmény növekedés? Szerintem nem. Véleményem szerint a turbós autókat éri meg esetleg chippeltetni a szívó utcait nem.
Végszó: tudom a teljesítményből soha nem elég, kár elkezdeni tuningolni mert az sem lesz elég, tanulj az én hibámból
, egyébként általában tényleg olcsóbb megoldás, ha eladod a "kinőtt" autót és veszel egy gyárilag nagyobb teljesítményűt.
A másik dolog, hogy érdemes inkább benzinre költeni és gyakorolni, vagyis a vezetési tudásod fejleszteni, mert azzal szerintem sokkal többet gyorsulsz mint mondjuk ha megnöveled a 115 pacis 1.6-os Carinád lóerejét 125-re. Csak egy példa az GT86-os gyengébb sofőröket lenyomok az 1.6-os 23 éves Carinámmal (pl. a Hungaroringen), pedig azok 200 pacisak, de mondhatnék még több lóerős autókat is, tehát sofőrfüggő a dolog nem pedig lóerő, kivéve ha autópályán szeretnél söprögetni, mert egyenesen minden béna tudja nyomni a gázt, ott szinte csak a lóerő számít, amíg nem kell kerülni és megállni hirtelen...
Itt ugye a 400 paci is kevés volt: