Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6529583 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34380 Dátum: 2017.03.28 21:33:34 »
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy 1.6-os Carinát érdemes e chipeltetni, vagy sportlégszűrőt tenni rá? Mindenképp csak olyan módosításokat szeretnék rajta elvégezni, amik nincsenek negatív hatással a motorra. Válaszokat előre is köszi!  :clap:
Szia!
Röviden: nem érdemes.
Hosszabban:
- Direktszűrőt próbáltam már rajta, én a mély szívó/torokhang miatt kedveltem más autóknál, de a Carinának nem lesz olyan hangja tőle, nekem emiatt csalódás volt, másik, hogy a direktszűrőt nem tudod a kipufogó melegétől olyan jól elszigetelni mint a gyárit, ami megint hátrány mintsem előny.
- Sportszűrő: azért a pici előnyért szerintem nem éri meg az árát, mert amit mondjuk beletennék K&N az drága. Azonkívül ha nem adsz neki több benzint is a több beszívott levegőhöz akkor félmegoldás szerintem pici javulás sok pénzért. Inkább gyakran kell cserélni valami jó papírszűrőt és kész.
- Chiptuning: kiben bízol meg, hogy olyan chip-et tesz bele amivel nem csökkenti le a motor élettartamát drasztikusan? Min. 50eFt, de ha két fékpadi teljesítménymérés is benne van és tényleg a kocsid motorjához hangolják nem csak egy előre megírt valahonnan lelopott görbe, akkor már min. 100eFt és megér-e annyit 5-10% közötti teljesítmény növekedés? Szerintem nem. Véleményem szerint a turbós autókat éri meg esetleg chippeltetni a szívó utcait nem.

Végszó: tudom a teljesítményből soha nem elég, kár elkezdeni tuningolni mert az sem lesz elég, tanulj az én hibámból  :D, egyébként általában tényleg olcsóbb megoldás, ha eladod a "kinőtt" autót és veszel egy gyárilag nagyobb teljesítményűt.
A másik dolog, hogy érdemes inkább benzinre költeni és gyakorolni, vagyis a vezetési tudásod fejleszteni, mert azzal szerintem sokkal többet gyorsulsz mint mondjuk ha megnöveled a 115 pacis 1.6-os Carinád lóerejét 125-re. Csak egy példa az GT86-os gyengébb sofőröket lenyomok az 1.6-os 23 éves Carinámmal (pl. a Hungaroringen), pedig azok 200 pacisak, de mondhatnék  még több lóerős autókat is, tehát sofőrfüggő a dolog nem pedig lóerő, kivéve ha autópályán szeretnél söprögetni, mert egyenesen minden béna tudja nyomni a gázt, ott szinte csak a lóerő számít, amíg nem kell kerülni és megállni hirtelen... 
Itt ugye a 400 paci is kevés volt:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

dzsonkonor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #34381 Dátum: 2017.03.29 22:53:34 »
Szuper, köszönöm szépen, egy ilyen válaszra volt szükségem, meggyőztél. Amit sajnálok, hogy nem lesz olyan hangja mint amit te is szerettél volna, mert engem is ez motivált leginkább. Köszi még egyszer a beszámolót, nem kell felesleges dolgokra kidobnom a pénzt.  :D :D :D

Szia!
Röviden: nem érdemes.
Hosszabban:
- Direktszűrőt próbáltam már rajta, én a mély szívó/torokhang miatt kedveltem más autóknál, de a Carinának nem lesz olyan hangja tőle, nekem emiatt csalódás volt, másik, hogy a direktszűrőt nem tudod a kipufogó melegétől olyan jól elszigetelni mint a gyárit, ami megint hátrány mintsem előny.
- Sportszűrő: azért a pici előnyért szerintem nem éri meg az árát, mert amit mondjuk beletennék K&N az drága. Azonkívül ha nem adsz neki több benzint is a több beszívott levegőhöz akkor félmegoldás szerintem pici javulás sok pénzért. Inkább gyakran kell cserélni valami jó papírszűrőt és kész.
- Chiptuning: kiben bízol meg, hogy olyan chip-et tesz bele amivel nem csökkenti le a motor élettartamát drasztikusan? Min. 50eFt, de ha két fékpadi teljesítménymérés is benne van és tényleg a kocsid motorjához hangolják nem csak egy előre megírt valahonnan lelopott görbe, akkor már min. 100eFt és megér-e annyit 5-10% közötti teljesítmény növekedés? Szerintem nem. Véleményem szerint a turbós autókat éri meg esetleg chippeltetni a szívó utcait nem.

Végszó: tudom a teljesítményből soha nem elég, kár elkezdeni tuningolni mert az sem lesz elég, tanulj az én hibámból  :D, egyébként általában tényleg olcsóbb megoldás, ha eladod a "kinőtt" autót és veszel egy gyárilag nagyobb teljesítményűt.
A másik dolog, hogy érdemes inkább benzinre költeni és gyakorolni, vagyis a vezetési tudásod fejleszteni, mert azzal szerintem sokkal többet gyorsulsz mint mondjuk ha megnöveled a 115 pacis 1.6-os Carinád lóerejét 125-re. Csak egy példa az GT86-os gyengébb sofőröket lenyomok az 1.6-os 23 éves Carinámmal (pl. a Hungaroringen), pedig azok 200 pacisak, de mondhatnék  még több lóerős autókat is, tehát sofőrfüggő a dolog nem pedig lóerő, kivéve ha autópályán szeretnél söprögetni, mert egyenesen minden béna tudja nyomni a gázt, ott szinte csak a lóerő számít, amíg nem kell kerülni és megállni hirtelen... 
Itt ugye a 400 paci is kevés volt:


schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34382 Dátum: 2017.03.31 21:49:15 »
Sziasztok!

Gumivásárlás elött állok, de annyi márka van hogy nem tudom melyik milyen.
Melyiket kell kerülni nagyon?
Ki milyen cipővel futtatja szeretett nőjét?
15000/db lenne a keret, 195/60/15 a méret, nyári.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34383 Dátum: 2017.04.01 19:12:15 »
Sziasztok! Japán hátsó díszcsík végeket keresek mindkét oldalra. Nincsen valakinek elfekvőben véletlenül? Valamint 4000 és 4200 közötti fordulatnál nagyon berezonál a kipufogó rendszerem, de csak menet közben. Akkor viszont elviselhetetlenül, belefájdul a bent ülők feje. Valakinek ötlet, mi lehet?

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34384 Dátum: 2017.04.04 07:53:00 »
Pontosítanék, valószínűleg nem a kipufogórendszer a ludas, tegnap volt flexicső csere, az egész rendszer hibátlan. Valakinek ötlete, mitől lehet ez a 3800, és 4200 fordulat közötti rezonancia, vagy búgás, vagy zúgás? És csak menet közben. :eek:

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 159
  • Carina E 1.6 XLi 4A-FE 99LE '97.478e km 8-10l lpg
Re:Carina
« Válasz #34385 Dátum: 2017.04.04 13:01:34 »
Nem ilyen rezonancia van nálad? Nálam katalizátor csere lett végül, ha jól emlékszem.
2 éve cseréltek flexi csövet, a régi 150e km után kezdte megadni magát. Nem volt szép hangja. Viszont az új flexibilis kipufogócsővel (vagy szétesett katalizátorral?) zsigulisan hörgött, csúnyán rezonált motorfékezésnél 1800 és 3500-ös fordulatnál. Az a rezonátorcső 23ezer km után szétszakadt. Azt mondta a szerelőm, hogy valószínű kis méretű rezonátort raktak fel 2 éve.

Katalizátorcsere is volt közben. Fuba írta talán, hogy érdemes megnézni, nem ér-e bele valahol a kasztniba a kipufogó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.04 13:20:00 írta kisbal »
Balázs

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34386 Dátum: 2017.04.04 16:24:09 »
Sziasztok!

Gumivásárlás elött állok, de annyi márka van hogy nem tudom melyik milyen.
Melyiket kell kerülni nagyon?
Ki milyen cipővel futtatja szeretett nőjét?
15000/db lenne a keret, 195/60/15 a méret, nyári.
A kínai gumikat én kizárnám...
Ezt ajánlanám neked:
http://gumi.kapu.hu/falken-ziex-ze-914/195-60-R15

Esetleg érdemes Trotter-t (Trotter66) megkeresned itt a fórumon, ő küldött nekem e-mail-en (meg aki kérte tőle annak is) akciós listát nyári gumikról, abban ezeket találtam még neked, ugyan nem tudom aktuális-e még a lista:
"Vredestein Sportrac 5 15.300
Hankook K125 Ventus Prime 3 15.990"
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34387 Dátum: 2017.04.04 16:27:08 »
...
Fuba írta talán, hogy érdemes megnézni, nem ér-e bele valahol a kasztniba a kipufogó.
...

Így van!  :yes:

(Javítottam itt a youtube linket amit betettél, hátha így megjelenik)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #34388 Dátum: 2017.04.05 09:15:53 »
Sziasztok! Japán hátsó díszcsík végeket keresek mindkét oldalra. Nincsen valakinek elfekvőben véletlenül? Valamint 4000 és 4200 közötti fordulatnál nagyon berezonál a kipufogó rendszerem, de csak menet közben. Akkor viszont elviselhetetlenül, belefájdul a bent ülők feje. Valakinek ötlet, mi lehet?
Szia!
Nálam egy kész tortúra volt mire megoldódott. Első körben katalizátor csere volt, jobb lett de nem az igazi aztán fél év múlva középső dob, újra jobb lett de nem az igazi. Sikerült hozzájutnom egy eredeti bontott kipufogó rendszerhez (gyári katalizátor, középső-hátsó dob). Ezt felraktuk és jó lett, de később a régi 5centis flexi csövet is kicseréltettem egy 10 centi hosszúra. Szóval nálam valószínű hogy a hátsó dob is rossz volt, amire senki nem gondolt.
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #34389 Dátum: 2017.04.05 09:30:49 »
Sziasztok!
A napokban észrevettem egy érdekes jelenséget az autón, álló helyben 2000-es fordulat körül megrázza a motor az autó kasznit, melyet menet közben lassan haladva 40-50-nél is érezni. Volt egy 400km-es autópályás utam azóta erősödött fel, régen is volt de nem volt ennyire észrevehető és zavaró. Alapjáraton is eléggé berázza a kasznit. Nem tudom hogy gyújtás, vagy motortartó gumibak a ludas? Gyújtás elosztó lett már cserélve, gyertya hézagok jók, gyújtó kábelt még nem mértem ki. Amúgy ha odalépek a gázra megy ahogy kell.
Valakinek valami ötlete?
Totya

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34390 Dátum: 2017.04.05 10:19:01 »
A kínai gumikat én kizárnám...
Ezt ajánlanám neked:
http://gumi.kapu.hu/falken-ziex-ze-914/195-60-R15

Esetleg érdemes Trotter-t (Trotter66) megkeresned itt a fórumon, ő küldött nekem e-mail-en (meg aki kérte tőle annak is) akciós listát nyári gumikról, abban ezeket találtam még neked, ugyan nem tudom aktuális-e még a lista:
"Vredestein Sportrac 5 15.300
Hankook K125 Ventus Prime 3 15.990"

Köszi már nem aktuális. Néztem teszteket, így Nexen N Blue HD Plus lett a választott. Azért köszönöm.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34391 Dátum: 2017.04.08 16:40:03 »
Köszönöm a válaszokat, az egész rendszerem bosal, a katalizátorral együtt és másfél éves. Én kizárnám, főleg mert most lett cserélve a flexicső nekem is, és sehol nem zörgött, nem ér bele sehová. És a hang csak menet közben jön elő, álló helyzetben nem. Ami eléggé érthetetlen, és így elég nehéz kiszűrni. Én már arra gondolok, hogy kb 1 hónapja volt kuplungcserém, és a lendkerék is le lett szedve a szimeringcsere végett. Lehet, hogy esetleg a lendkerék, vagy a kuplungszerkezet csinálja? Nem lett felszabályozva a lendkerék, de eddig jó volt, válla sem volt. Esetleg máshogyan lett visszatéve? Nem tudom, csak tippelgetek.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Carina
« Válasz #34392 Dátum: 2017.04.17 14:07:26 »
Köszönöm a válaszokat, az egész rendszerem bosal, a katalizátorral együtt és másfél éves. Én kizárnám, főleg mert most lett cserélve a flexicső nekem is, és sehol nem zörgött, nem ér bele sehová. És a hang csak menet közben jön elő, álló helyzetben nem. Ami eléggé érthetetlen, és így elég nehéz kiszűrni. Én már arra gondolok, hogy kb 1 hónapja volt kuplungcserém, és a lendkerék is le lett szedve a szimeringcsere végett. Lehet, hogy esetleg a lendkerék, vagy a kuplungszerkezet csinálja? Nem lett felszabályozva a lendkerék, de eddig jó volt, válla sem volt. Esetleg máshogyan lett visszatéve? Nem tudom, csak tippelgetek.
Üdv! Ha publikus, elárulod a flexicső csere árát? Nekem még a gyári rezonátor szerkezet van fent, ilyened volt, vagy már fonott?



carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34393 Dátum: 2017.04.17 16:58:50 »
Üdv! Nekem már felxi volt fent, a csere 11 volt anyaggal együtt Veszprémben.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #34394 Dátum: 2017.04.18 15:35:43 »
Sziasztok!

Múlt héten eszembe jutott klíma használat kapcsán mikor is rámszóltak, hogy elég a hidegből és feljebb tekertem a hőfokszabályzót, hogy ha a hőfokszabályzóval keverem, akkor vajon kevesebbet megy e a klíma, vagy ugyan annyit megy e csak keverek mellé melegebb levegőt?