Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604748 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34350 Dátum: 2017.03.17 19:50:27 »
Üdv!
Lehet hogy kilyukadt és megtelt az úszója? Elvileg az van benne, nem?

TtkRN2

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Carina
« Válasz #34351 Dátum: 2017.03.17 20:31:43 »
Óra szerint 200 megvolt egyszer, de sajnos mérés volt előttünk, nem tudta jobban kifutni magát...
De a lötyögő talpas gömbfej is csak 190 fölött kezdett hallatni magáról. 195-öt bíró gumik elmehetnek 200 fölé, nem repednek szét??

TtkRN2
195-ot biro? Nem 10-esevel mennek feljebb a hatarok? Tehat a T=190, U=200, H=210, stb...? A hivatalos leiras szerint a sebessegindex azt a maximum sebesseget jeloli, amelyiket a gumi - elvileg - barmeddig kibirja. Ez azonban csak a hibatlan abroncsot kategorizalja. A nem megfelelo nyomasu (tulfujt, alulfujt), javitott, serult, ujravagott, tulterhelt gumira ez mar nem ervenyes. Viszont par pillanatra nem hinnem, hogy tul nagy problema jelentene a hatar folotti sebesseg, gondolom egy 190-es gumi 191-nel nem fog azonnal szetrobbanni. Probaltam mar alacsony indexu gumit autopalyan, az indexenel magasabb sebesseggel, es nem volt belole gond (persze nem 1000km-t nyomtam igy le, csak 1-2 elozesnel csusztam a limit fole).
Viszont ahogy FUBA is leirta, a megadott ertek sem garancia semmire, egy apro tuske, femdarab, szog is segithet szetdurranni, foleg, ha nem veszed eszre, es ehhez nem is kell gyorsan menni.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34352 Dátum: 2017.03.17 20:51:51 »
Jó, igaz, 190 az. De 200-at elbírtak óra szerint.
Mindig a gumira megadott max. nyomás legfeljebb 90%-ára fújom a gumikat.
Azért volt a kérdés, ismerve a leírt csökkentő tényezőket, mivel a műszaki életben általában túlbiztosítás van, főleg ilyen veszélyes üzemben. Vagyis amit meg mernek rá adni, azt mindenképpen tudja sérülésmentes állapotban, de jellemzően többet, semmint kevesebbet. Tehát a kérdés az, hogy jellemzően mennyivel többet, mondjuk 10% vagy 15...? 6 év alatt egyszer volt ilyenre példa, akkor is épphogy pár km/h-val léphettem túl a 190-et valósan, 1-2 éves gumikkal, nyilván rövid időre.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.17 20:54:23 írta vd1234 »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Carina
« Válasz #34353 Dátum: 2017.03.17 21:29:47 »
Jó, igaz, 190 az. De 200-at elbírtak óra szerint.
Mindig a gumira megadott max. nyomás legfeljebb 90%-ára fújom a gumikat.
Azért volt a kérdés, ismerve a leírt csökkentő tényezőket, mivel a műszaki életben általában túlbiztosítás van, főleg ilyen veszélyes üzemben. Vagyis amit meg mernek rá adni, azt mindenképpen tudja sérülésmentes állapotban, de jellemzően többet, semmint kevesebbet. Tehát a kérdés az, hogy jellemzően mennyivel többet, mondjuk 10% vagy 15...? 6 év alatt egyszer volt ilyenre példa, akkor is épphogy pár km/h-val léphettem túl a 190-et valósan, 1-2 éves gumikkal, nyilván rövid időre.

TtkRN2
Biztos, hogy van benne tulbiztositas, de hacsak nem teszteled le - laboratoriumi korlmenyek kozott - szerintem nem fogod/fogjuk megtudni. Velemenyem szerint mar csak az emberi termeszetbol adodoan sem adjak meg ennek a merteket. Ismerve eleg sok embertarsunk mentalitasat, ha megtudnak ezeket az apro infokat, akkor sokan (vissza)elnenek vele. Teszem azt, tudod, hogy 20% a tulbiztositas. Ekkor a 200-as gumi tud 240-et. Vagy a 150-es 180-at. Sokan biztosan ugy lennenek vele, hogy minek vegye meg a magasabb indexut/dragabbat, ha ugyis tobbet kibir az olcsobb/alacsonyabb indexu is. Aztan lenne sok pofaraeses, ha a tures megsem 20%, hanem csak 15 vagy 10. Ezt az autoiparban (meg sok minden masban is) meg nagyon sok mindenre ra lehetne huzni. Mondjuk a jarmuvek maximalis tomege is lehetne egy ilyen aspektus. Ott sem tudjuk mennyi a tulbiztositas. Ha egy furgon max. ossztomege 3,5t, de nyilvanvaloan 4,5-el is elmegy, akkor sokan ugy hasznalnak (no meg hasznaljak is, ez sem csak elmeletben letezik). Nem is akarom tovabbgondolni, vagy mas teruletekre rahuzni a semat mert az mar nagyon OFF lenne. :D
A gumira visszakanyarodva meg zarogondolatkent annyi, hogy hetkoznapi (rohangalos, neha hetvegen rokonokhoz elszalados) hasznalatra az emberek nagyon nagy tobbsegenek a sebesseg- es egyeb hatarokat figyelembe veve nem is kellene 180-190-esnel magasabb sebessegindexu gumi (nekem is 300-as a nyari szettem, de minek?! :D).
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34354 Dátum: 2017.03.17 21:41:17 »
Jó, igaz, 190 az. De 200-at elbírtak óra szerint.
Mindig a gumira megadott max. nyomás legfeljebb 90%-ára fújom a gumikat.
Azért volt a kérdés, ismerve a leírt csökkentő tényezőket, mivel a műszaki életben általában túlbiztosítás van, főleg ilyen veszélyes üzemben. Vagyis amit meg mernek rá adni, azt mindenképpen tudja sérülésmentes állapotban, de jellemzően többet, semmint kevesebbet. Tehát a kérdés az, hogy jellemzően mennyivel többet, mondjuk 10% vagy 15...? 6 év alatt egyszer volt ilyenre példa, akkor is épphogy pár km/h-val léphettem túl a 190-et valósan, 1-2 éves gumikkal, nyilván rövid időre.

TtkRN2
Én simán mentem hosszabban német autópályán téli gumikkal (azt hiszem azoknak is 190 volt a max sebességindexe) Carinával végsebességgel, ami GPS szerint is több volt mint 200. Volt amikor bírta a gumi pl. a Michelinek, de volt olyan Dunlop téli gumim, ami meg nem és szál-szakadt lett valószínűsíthetően a nagyobb sebesség miatti túlmelegedés okán. Másnak ezért nem is javaslom, ki lehet fogni akár olyan gyártási hibás gumiabroncsot is, amivel addig nincs probléma amíg nem terhelik jobban az átlagosnál, de ha igen, akkor simán szétmehet, lásd az előző becsatolt képen lévő gumi is 180 körül robbant fel, pedig nem volt öreg, hiszen nálam elkopnak hamarabb minthogy megöregedjenek és a nyomás is rendben volt, mégis megtörtént, de mégis még itt írogatok nektek, tehát nem volt gond megfogni a kocsit. Velem már sok minden megtörtént vezetés közben, ezen a területen feszegetem a határokat mint már tudjátok...

Itt is felrobbant a gumi, igaz 326-nál.  :D  Ez nem én voltam kivételesen...  [rohog]
Vannak képek is, hogy nézett ki utána:
https://www.autoevolution.com/news/watch-a-nissan-gt-r-blow-a-tire-at-203-mph-video-86410.html

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.17 21:48:21 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34355 Dátum: 2017.03.17 21:53:00 »
Ez is egy jó felvétel:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34356 Dátum: 2017.03.17 22:30:27 »
Köszi a válaszokat!
Természetesen a probléma jellegéből adódóan nem egzakt, hanem tapasztalati válaszokat vártam :yes:

TtkRN2


kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #34357 Dátum: 2017.03.18 08:53:21 »
Sziasztok!

Tegnap levizsgázott az autó. Elől féktárcsa, betéteket cseréltek, hátul felszabályozták, új fém fékcsövek futnak hátra.
Sokkal jobb lett a fékhatás, mint volt, de a mérés szerint 24%-os eltérés maradt a két oldal között. Elhúzást nem tapasztalok.
Mellékeltem egy képet róla.

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a gond, melyik alkatrész tehet erről? A szerelőm nem nagyon akarta elengedni az autót, mivel ők 1-2%-os eltérésre tudják a fékeket megcsinálni. Nekem viszont 1 hét állás után szükségem van az autóra így elhoztam. Nem érzem, hogy elhúzna és a rángató fékezés megszűnt, bár félek hogy ideiglenesen. Hozzáteszem a hátsó dobfék régóta rossz volt oválisra kopott, de 2 éve próbáltuk új fékdobbal, betéttel sem lett jobb. Szerinte a hátsó kerékfelfüggesztés excentrikus, ütést kaphatott. Most ott is cseréltek valamit.
Lehet rosszul légtelenítették az ABS-es rendszert? A szerelő jövő hónapban megpróbálna bontott fékerőelosztót, ABS egységet és főmunkahengert kicserélni. Ezekre tippel. Gondolom ez megint sok pénz lenne és 2 nap kiesés.


Köszi
Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.18 09:10:05 írta kisbal »
Balázs

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34358 Dátum: 2017.03.18 20:18:04 »
Sziasztok!

Tegnap levizsgázott az autó. Elől féktárcsa, betéteket cseréltek, hátul felszabályozták, új fém fékcsövek futnak hátra.
Sokkal jobb lett a fékhatás, mint volt, de a mérés szerint 24%-os eltérés maradt a két oldal között. Elhúzást nem tapasztalok.
Mellékeltem egy képet róla.

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a gond, melyik alkatrész tehet erről? A szerelőm nem nagyon akarta elengedni az autót, mivel ők 1-2%-os eltérésre tudják a fékeket megcsinálni. Nekem viszont 1 hét állás után szükségem van az autóra így elhoztam. Nem érzem, hogy elhúzna és a rángató fékezés megszűnt, bár félek hogy ideiglenesen. Hozzáteszem a hátsó dobfék régóta rossz volt oválisra kopott, de 2 éve próbáltuk új fékdobbal, betéttel sem lett jobb. Szerinte a hátsó kerékfelfüggesztés excentrikus, ütést kaphatott. Most ott is cseréltek valamit.
Lehet rosszul légtelenítették az ABS-es rendszert? A szerelő jövő hónapban megpróbálna bontott fékerőelosztót, ABS egységet és főmunkahengert kicserélni. Ezekre tippel. Gondolom ez megint sok pénz lenne és 2 nap kiesés.


Köszi
Balázs

Szia Balázs!
Szerintem a fékerőelosztó a hibás, én tuti azzal kezdeném a cserét...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34359 Dátum: 2017.03.18 20:45:35 »
A fékerőelosztó nem az eleje és a hátulja között oszt? Jobb és bal oldal között (is) ??
Amúgy nem is értem teljesen, hogy pl. ABS mellett mi dolga van, mert szerintem az enyémben is van :hmmmm:
TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.18 20:47:42 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #34360 Dátum: 2017.03.19 16:56:49 »
Ez is egy jó felvétel:

Ezt mi okozta?
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34361 Dátum: 2017.03.19 17:43:57 »
A fékerőelosztó nem az eleje és a hátulja között oszt? Jobb és bal oldal között (is) ??
Amúgy nem is értem teljesen, hogy pl. ABS mellett mi dolga van, mert szerintem az enyémben is van :hmmmm:
TtkRN2
Igen, jobb és bal oldal között is oszt. Én még a versenyautómmal szívtam ezzel a problémával, már mindent kicseréltem (ok, ott nem volt ABS) de még mindig rossz volt a hátsó fékeknél nagy volt az eltérés, mire rájöttünk, hogy a tűzfalon lévő fékerőelosztó a hibás. Ilyen rugós-golyós elven dolgozik, valszeg az egyik rugó lehet megadta magát.
Hogy mi a dolga? Az, hogy az első fékekre mindig nagyobb hidraulikus nyomás érkezzen, mint a hátsókra, ha nem lenne, akkor a hátsó kerék már régen blokkolna az elsők meg még nagyon messze lennének a blokkolástól, az ABS-nek nem ez a dolga, hanem az, hogy ha blokkol valamelyik kerék, akkor csökkentse a nyomást addig amíg nem blokkol. Fékerőszabályzó nélkül az ABS sokkal többet dolgozna csak a hátsó kerekeknél...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.19 17:50:45 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34362 Dátum: 2017.03.19 17:48:13 »
Ezt mi okozta?
Szerintem a görgőpadon is megcsúszott, túlpörgött a hátsó kerék, lehet nem volt eléggé leszorítva a kocsi háta (le szokták kötni, vagy beülnek a csomagtartóba vagy hárman) , emiatt túlmelegedett és felrobbant, egyébként valószínűleg gyártási hibás volt a gumi...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34363 Dátum: 2017.03.19 17:50:02 »
Köszi, azt tudtam, mi a dolga az eleje-hátulja közötti osztásnál. Azt nem tudtam, hogy oldalanként is oszt, ez érdekes. Az meg igaz, hogy az ABS többet dolgozna, ja.
Nem elég kipucolni? Amennyi fékfolyadékot cserélnek az emberek, simán el tudom képzelni, hogy beállt...

TtkRN2


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34364 Dátum: 2017.03.19 17:51:46 »
Köszi, azt tudtam, mi a dolga az eleje-hátulja közötti osztásnál. Azt nem tudtam, hogy oldalanként is oszt, ez érdekes. Az meg igaz, hogy az ABS többet dolgozna, ja.
Nem elég kipucolni? Amennyi fékfolyadékot cserélnek az emberek, simán el tudom képzelni, hogy beállt...

TtkRN2
Nem szétszedhető, egyébként "filléres" alkatrész, ahhoz képest, hogy milyen fontos...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...