Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607574 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34290 Dátum: 2017.03.05 10:14:26 »
üdv!

Ezt is érdemes azért megnézni!
http://www.vezess.hu/magazin/2017/02/17/ezzel-a-hibaval-hosszu-tavon-olod-meg-a-motorodat/

ez is érdekes lehet:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

2000 fordulat legyen meg mindig, az alatt ne járjon senki, illetve eszébe ne jusson onnan intenzíven, erőteljesen gyorsítani, hogy miért, a fenti videó leírja!!  :nono:

Amúgy 3500-4000-től indul meg igazán az 1.6-os 4A-FE, aki megtapasztalja, talán nem is akar máshogy járni, ugye FUBA? :D
Városi spórolós üzemmód szerintem a 2-3000 közti fordulat, de ezt kompenzálni kell időnként egy-egy pár tíz km-es magas fordulaton történő kiégetéssel, autópálya 4-5. fokozat tartós 4-5000 fordulaton, utána érezhető lesz a tisztulás, jobban reagál az autó a gázra! :D


-----

straycat!

A szivattyú hangja normális, de próbálj meg egy telitankot, vagy ahhoz közeli mennyiséget, jobbat tesz a hűtés a szivattyúnak, mint ha csak az aljáról kap üzemanyagot, maga a szivattyúház nem ér bele. Hangot, rezgést is csillapíthat a folyadék! :)

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Carina
« Válasz #34291 Dátum: 2017.03.05 12:39:36 »
Sziasztok. Ne haragudjatok ha itt próbálkozok csak az illetékes fórumok kicsit hullák... :(  van egy 98-as (facelift) Rav4-em 2.0 benzin 4wd.... 3S-FE... manual ...a probléma a kovetkezo: 2000 alatt hirtelen gyorsításra (2. 3. fokozatban érezhető leginkább) rángat aztán kisimul, finom gázadásra nem rángat.  Amin túl vagyok: 4 gyertya csere gyári denso, gykábel csere... benzinszuro csere... full kuplung csere volt kb 20e km ezelőtt... lehet valto/difi talan?  gytrafó? Még esetleg oxigén/lambda/MAP szenzor...  Köszönöm

straycat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Carina
« Válasz #34292 Dátum: 2017.03.05 16:16:23 »
@kamikaze:

Köszönöm, a tank kb. 3/4-ig van, szóval nem hiszem hogy ez lenne a gond. Amúgy nincs is nagy jelentősége, eldöntöttem hogy kicserélem, lehet hogy jó, lehet hogy nem, mindenesetre én akkor fogok tudni nyugodt szívvel menni a kocsival, vagy odaadni az asszonynak, ha biztos lehetek benne, hogy jó a benne lévő alkatrész.
Köszönöm mindenkinek! :)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34293 Dátum: 2017.03.05 23:51:07 »
...
Amúgy 3500-4000-től indul meg igazán az 1.6-os 4A-FE, aki megtapasztalja, talán nem is akar máshogy járni, ugye FUBA? :D
Bezony!  :yes:  4500-6250 rpm között a fincsi.  :D

Szegénykémet múlt héten érte egy kis sérülés.
Megjárattam egyik nap, hogy ne csak álljon és fogtam egy olyan úthibát, hogy leszakadt a kipufogóm a katalizátor után (ugye az enyém ültetve van és a fényképeken már mutattam, hogy ráadásul szerintem alacsonyabban volt a rendszer mint más Carinákon, de ti megnyugtattatok, hogy ez ilyen)  :D.
Nem tudom, hogy csak a rázkódástól vagy a középső dob pereme bele is akadt a kátyú szélébe, de most lent van a kipuf a földön az tuti.
Megálltam, megnéztem mitől lett hirtelen dragster hangja, de felkötni nem tudtam, így hát bementem a munkahelyemre szikrázó középső dobbal, reménykedve, hogy nem szakadnak le a következő kátyúnál a maradék hátsó rögzítési pontok, kerülgettem is az úthibákat és végül kibírták. Eszméletlen hangja van, elgondolkodtam rajta, hogy teszek rá valami nyitottabb rendszert. A károkat még nem néztem meg, kíváncsi vagyok mennyi kopott le a középső dobból, mondjuk pont van egy bontott hibátlan tartalék rendszerem, ezért nagyon nem zavar ha menthetetlen, de lehet, hogy nem is a gyári kerül rá vissza...
Azért az nem semmi, hogy 23 évesen a gyári középső és hátsó kipufogó dob volt még rajta eddig, vagyis még "alatta" van  [rohog] !

Megkerestem a fényképet, alacsonyan volt a rendszer, simán bele is akadhatott abba a rohadt gödörbe:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.06 00:05:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #34294 Dátum: 2017.03.07 21:41:03 »
Sziasztok. Ne haragudjatok ha itt próbálkozok csak az illetékes fórumok kicsit hullák... :(  van egy 98-as (facelift) Rav4-em 2.0 benzin 4wd.... 3S-FE... manual ...a probléma a kovetkezo: 2000 alatt hirtelen gyorsításra (2. 3. fokozatban érezhető leginkább) rángat aztán kisimul, finom gázadásra nem rángat.  Amin túl vagyok: 4 gyertya csere gyári denso, gykábel csere... benzinszuro csere... full kuplung csere volt kb 20e km ezelőtt... lehet valto/difi talan?  gytrafó? Még esetleg oxigén/lambda/MAP szenzor...  Köszönöm
tippem: gytrafó, de nézzél alapjárati előgyújtást először, hogy gyári értéken van-e (ha állítható?)
3S-FE van az Avensis-ünkben is de mégsem tudom, sosem néztem még én sem, de nem is rángat...
Ja, meg a motortartó gumibakokat is ellenőrizném pl.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

straycat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Carina
« Válasz #34295 Dátum: 2017.03.07 22:26:46 »
Az én tippem sorrendje: légtömegmérő, trafó, szonda.

Egyben mindenkit szeretnék jószándékkal tájékoztatni, hogy kicseréltem az üzemanyag szivattyút, és az új szivattyúnak nincs semmi hangja. Tehát aki hallja kívülről is, mint én is hallottam az enyémet fontolja meg a cserét.

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Carina
« Válasz #34296 Dátum: 2017.03.08 10:31:43 »
Sziasztok. Köszi a segítséget. Ebben sajna még csak map szenzor van amit meg nem tudok takarítani stb csak csere... alapjárati motor gyári állapoton van és tiszta is (kilett takarítva)... check engine lámpa nem ég... próbáltam a villogtatást de folyamatosan villog tehat nincs hibakod. Trafó tipp marad... :( vagy bejön vagy nem... csak sajnos ezen 2 trafo van egymas mellett... és nem olcsó mulatság :(

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34297 Dátum: 2017.03.08 10:53:23 »
Üdv!
Bocsánat, csak az enyémből tudok kiindulni.
MAP szenzorhoz vezető cső esetleg? Tiszta?
Alapjárati motort levették tisztításkor a fojtószelepházról?
A két trafót hogy érted? Ez már nem elosztós? De gondolom itt is meg lehet mérni őket, ha tudnánk, hogy mik a jó értékek.
Olyanra még lehet gondolni, hogy tömítetlenség a vákuumrendszerben (féktisztítóval lehet keresni a helyét), esetleg koszos légszűrő, hibás üzemanyagnyomás szabályzó.
 Ezen van már EGR szelep?

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 10:55:25 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34298 Dátum: 2017.03.08 11:07:17 »
üdv!

Ezt is érdemes azért megnézni!
http://www.vezess.hu/magazin/2017/02/17/ezzel-a-hibaval-hosszu-tavon-olod-meg-a-motorodat/

ez is érdekes lehet:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

2000 fordulat legyen meg mindig, az alatt ne járjon senki, illetve eszébe ne jusson onnan intenzíven, erőteljesen gyorsítani, hogy miért, a fenti videó leírja!!  :nono:

Amúgy 3500-4000-től indul meg igazán az 1.6-os 4A-FE, aki megtapasztalja, talán nem is akar máshogy járni, ugye FUBA? :D
Városi spórolós üzemmód szerintem a 2-3000 közti fordulat, de ezt kompenzálni kell időnként egy-egy pár tíz km-es magas fordulaton történő kiégetéssel, autópálya 4-5. fokozat tartós 4-5000 fordulaton, utána érezhető lesz a tisztulás, jobban reagál az autó a gázra! :D


-----

straycat!

A szivattyú hangja normális, de próbálj meg egy telitankot, vagy ahhoz közeli mennyiséget, jobbat tesz a hűtés a szivattyúnak, mint ha csak az aljáról kap üzemanyagot, maga a szivattyúház nem ér bele. Hangot, rezgést is csillapíthat a folyadék! :)
Üdv!
Így van, de:
Itt a városban jellemzően 1600-2000 közötti tartományban mozgok. Arra viszont nagyon vigyázok, hogy finoman terheljem a motort, ha nagyobb gyorsítás kell, akkor visszakapcsolok és máris megvan a fordulat is.
Kettőben, háromban meglepő, hogy alapjárat közelében (akár ezres fordulattól) is milyen szépen tud dolgozni a motor finom gázadással!
Arra is kell figyelnem, hogy a gumiváltáskor az olajat is cseréljem (jellemzően 4000 futott km alatt van ez), és akkor remélhetőleg nem gyilkolom szét a motort.
Ja, meg az éves légszűrőcsere ;)

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 11:09:42 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Carina
« Válasz #34299 Dátum: 2017.03.08 12:08:26 »
2000 fordulat legyen meg mindig, az alatt ne járjon senki, illetve eszébe ne jusson onnan intenzíven, erőteljesen gyorsítani, hogy miért, a fenti videó leírja!!  :nono:
Csak erre egy reakció:

Nem szükséges a 2000rpm, hogy mindig meglegyen. Amennyiben a cél a sebesség tartása, úgy minden gond és probléma nélkül megfelelő ezeknek a benzin motoroknak is az 1500-2000 közötti tartomány.
Gajdán Miki kifejezetten a nagy terhelés szemszögéből vizsgálta a témát és hívta fel a figyelmet a - viszonylag - alacsony fordulatról (2000rpm) történő padlógázas gyorsítás veszély, mely elsősorban a legmodernebb, turbós benzines és dízel autók esetében vezethet idő előtti komolyabb meghibásodáshoz.
Ti (Carinások) és mi (Avensisesek 1997-2017) ebben a problémában sokkal kevésbé vagyunk érintettek, NEM rólunk szól az előadás.

Persze, az igaz, hogy a japán 16V-s szívó benzinmotorok kifejezetten a magasabb 3500-4000-től kezdve mennek igazán jól, de, hogy normál körülmények között problémát nem okozhat nekik a 1500-2000rpm fordulatszám, az is biztos. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Carina
« Válasz #34300 Dátum: 2017.03.08 13:35:18 »
Remélem sikerült csatolni...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34301 Dátum: 2017.03.08 13:39:43 »
Kemény! Honnan szedted ezt?? :)
Egyébként tényleg ennyi a biztosítás - idén, nagyvárosban... Időtálló a cikk :yes:

TtkRN2

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #34302 Dátum: 2017.03.08 13:49:17 »
Sziasztok! a légszűrőházban nálunk a levegő hőmérséklet szenzor van, ha jól olvastam. Akkor viszont hol a légtömegmérő? És mi az a dobozka a légszűrőház és a pillangószelep közötti csőszakaszon?

norbi55

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Carina
« Válasz #34303 Dátum: 2017.03.08 13:50:33 »
Kemény! Honnan szedted ezt?? :)
Egyébként tényleg ennyi a biztosítás - idén, nagyvárosban... Időtálló a cikk :yes:

TtkRN2


A polcról :) Autó'95 című évente megjelenő különszáma volt az autómagazinnak. Van még szerintem másik évből is.
Árak is vannak, ha esetleg érdekel valakit :)
Sedan XLi 2.866.000
Sedan GLi 4.089.000
Liftback XLi 2.909.000
Wagon XLi 3.219.000
ennyi. gondolom, ez magyarázat arra, hogy miért nincsenek GLi liftbackek meg kombik az országban.
Ja, extrák. Klíma 300e, Légzsák 100e, ABS 300e

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34304 Dátum: 2017.03.08 13:59:16 »
Hoppá, az első vevő rádobott az enyémre 300 ezer felárat :)
Mekkora a különbség az XLi meg a GLi között! Szégyellem kissé, de nem tudom, mi lehet az utóbbiban extra? Tetőablak...?

TtkRN2