Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608053 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34260 Dátum: 2017.02.25 08:39:10 »
Szia!

Sok problémamentes km-t!  :yes:
A futásteljesítmény és a karbantartás alapján jó esély van rá.  :)

Érdemes még ránézni a (kuplung- és fékfolyadék cserén kívül) a szervóolajra. Ha már nem cseresznyepiros, csere után kellemesebb érzés lesz városban kanyarogni vele, bár egyujjas könnyűség nem lesz belőle.

Ha a szűrőkön a benzinszűrőt is érted, akkor gratula!

Amennyiben nem karcos érzetű a kapcsolás, illetve hidegen nem feltűnően nehezebben jár a váltó, akkor most nem érdemes még a váltóolajat cserélni, de amennyiben megteszed, a tapasztalatok alapján Castrol Syntrax Multivehicle 75W90-essel nem nyúlsz mellé.

A gumi alkatrészek öregedése miatt azonban nemcsak a futóművet, de a vákuumcsöveket, gumi fékcsöveket is érdemes ellenőrizni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34261 Dátum: 2017.02.25 09:18:20 »
+talán érdemes ránézni a szívószelepre, ha szükséges, kitakarítani az alapjárati szeleppel egyetemben. 16 szelepes motor gyorsan elkokszosodik, városi járatás mellett meghálálja az időnkénti kikormolást.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #34262 Dátum: 2017.02.25 11:56:03 »
Köszi Zoli! Ezt nekem át kell tanulmányozni.
De hátha megtaláljuk a bajt. Ilyesmit kimutat a check engine?
Sajnos nem az AM2 bizti.
Prius 2 - a mosolygós autó.

straycat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Carina
« Válasz #34263 Dátum: 2017.02.26 12:02:42 »
Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, a szervó olajnak semmi baja, a hidraulika olajat lehet hogy még lecserélem. A fűtéspanel világítását is sikerült már rendbe tenni.
Balos ködlámpa és szép állapotú kormány továbbra is kellene. :)

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34264 Dátum: 2017.02.26 12:20:50 »
Amennyiben nem karcos érzetű a kapcsolás, illetve hidegen nem feltűnően nehezebben jár a váltó, akkor most nem érdemes még a váltóolajat cserélni, de amennyiben megteszed, a tapasztalatok alapján Castrol Syntrax Multivehicle 75W90-essel nem nyúlsz mellé.
A váltóolaj ajánlás nekem is jól jön, azt én is lecserélem szerintem. Kicsit karcos a váltási érzet, és lehet hallani is (mármint a váltót, búgás formájában), nyilván nem hangosan, de egy próbát megér. Bár állítólag az előző tulaj is cserélte, de ki tudja, mire, mennyit, stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34265 Dátum: 2017.02.26 12:28:01 »
Ez a Castrol jó bele, ha épp nem kapni, akkor max. a Syntrans Transaxle 75w90. Aztán 4 év/60.000 km után csere. Eneos 75w90-et nem ajánlom.
Ha a nyelestengely csapágynak van hangja, az marad is valószínűleg. Nem akkora baj hála Istennek, nekem lassan 40 ezer km óta olyan (mióta nálam van).

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.26 12:30:14 írta vd1234 »

Csari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
    • Flickr
Re:Carina
« Válasz #34266 Dátum: 2017.02.26 13:20:14 »
Ez a Castrol jó bele, ha épp nem kapni, akkor max. a Syntrans Transaxle 75w90. Aztán 4 év/60.000 km után csere. Eneos 75w90-et nem ajánlom.
Ha a nyelestengely csapágynak van hangja, az marad is valószínűleg. Nem akkora baj hála Istennek, nekem lassan 40 ezer km óta olyan (mióta nálam van).
Köszi a tapasztalatokat! Klasszikus hajtóműbúgás hallatszik halkan. :)

Eközben: Megrendeltem az IMPEX-től a gyári csipogó takarókat, már csak azt nem tudom, hogyan rögzítek mögé majd bármilyen hangszórót. :) De majd kérek segítséget.
Tükröt vett már valaki boltból újonnan? Van tapasztalat a következő márkákkal: Alkar, Klokkerholm, Max, TYC, Van Wezel? :) Bár nem biztos, hogy szükségem lesz erre.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.26 13:37:07 írta Csari »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34267 Dátum: 2017.02.27 16:48:12 »
Ha valakit nagyon zavar a váltó bugása, kipróbálhatja ezt. Vagy esetleg  ezt (hasonlóból - anno tubusos volt csak - nekem kettő kellett).
Nálam bevált (már 7. éve).

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34268 Dátum: 2017.02.27 18:22:04 »
Én használtam Maruti váltóba, ott nem használt :no: Igaz, vateráról volt...
Itt meg annyira nem zavar a búgása ;)

TtkRN2


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34269 Dátum: 2017.02.27 19:31:25 »
Tudom, azért fogalmaztam úgy.  ;)  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34270 Dátum: 2017.02.27 20:02:24 »
Ja, értem! :flowers:

TtkRN2


zsoati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #34271 Dátum: 2017.02.28 08:41:27 »
Ha valakit nagyon zavar a váltó bugása, kipróbálhatja ezt. Vagy esetleg  ezt (hasonlóból - anno tubusos volt csak - nekem kettő kellett).
Nálam bevált (már 7. éve).

Jéé, nem tudtam hogy váltóhoz is csináltak ilyet! Idáig csak motorolajba használtam, a Yamaha motoromban bevált, a békalámpás vvti Corollámban egyenlőre nem.  :no: Pedig 200e van benne és már eléggé eszi az olajat...
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.28 08:43:00 írta zsoati »
Olyan nincs, hogy egy Toyota nem indul!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #34272 Dátum: 2017.02.28 10:58:24 »
Szervóhoz, befecskendezőhöz/ü.apumpához is van. Olajevést sok minden okozhat (letapadt, kopott gyűrűk akár), ez nem ezt a terméket minősíti. Gyűrűk letapadását meg lehet próbálni kezelni megbontás nélkül más anyagokkal, amíg a kokszosodás egyáltalán oldható.
OFF:
VVTi nem csak a ráncfelvarrottban volt? Az tudtommal már nem "békalámpás", csak szimplán E11.

straycat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Carina
« Válasz #34273 Dátum: 2017.02.28 16:46:07 »
Sziasztok!

Belefutottam egy generátor feszültségszabályzó meghibásodásba. Azt vettem észre hogy a rádió el-elhallgat illetve egy idő után kipukkantak a vadiúj fényszóró izzók is. Majd az üzemanyag szintjelző kezdett hülyülni. Rámértem, közel 16V-ot töltött. Új alkatrészt már megvettem bele, egyelőre úgy néz ki az egyetlen jelentős károsodást a tank szintjelző szenvedte el.
Kérdésem, hátha tudja valaki, hogy ilyenkor vajon mi ment tönkre? Maga a jeladó a tanknál, vagy az óracsoport? Pillanatnyilag kb. 40 liter benzin van a kocsiban de a szintjelző vízszintesen lefelé mutat, tehát bőven az E jel alatt. Gondolom 0 feszültséget vagy ellenállást (nem tudom melyik elven működik) érzékel a szintjelző irányából. Esetleg van közöttünk aki tudja erre a választ? Csak azért, hogy tank jeladót vagy óracsoportot keressek. Ugyanitt e kettő (közül valamelyik, majd kiderül) kerestetik.
Üdv. Gyuri

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )