Üdv. Mindenkinek!
A Carinánkban most lett lambdaszonda cserélve 245162 km-nél (De olyan 242 ezertől rosszalkodott, először nem tudtuk ugye. Első hidegindításnál leeső alapjárat 10 fok hőmérséklet felett egyből lefulladás, ha nem segítünk rá gázzal, utána meg dadogás, melegen megszünt a hiba, mikor az alsó jelzést elérte a vízhőmérő mutatója.)
21-es és 25-ös hibakódjaink voltak, nem tudtuk, míg ki nem villogtattuk, mert a motorlámpa nem jelezte.
Ma reggel ECU nullázás, utána mentünk vele, végül pedig jött a hibakód ellenőrzés. Nem találtunk semmit nagy megkönnyebbülésünkre.
Az lehetséges, hogy a gyári szonda volt benne és kibírt volna ennyi km futást?
Toyota felirat van van rajta és ez a gyári száma: 89465-20300 ND 065500-3721 9Q
Denso DOX-0104-est rakott bele a szerelőnk + összes gumi és a hátsó kicsi fém fékcsövek is lettek cserélve a gépen, de még az egyik naggyal lesz meló. (A benzinszűrő is sorra fog kerülni.)
Nem csoda, 20 éves gyári alkatrészek voltak még rajta.
A jobb oldali kormány-gömbfejet is leszerelte, csak pórul járt az új darabbal: Delphi márkájú, a gyári átmérő 16 mm a Toyotánál, ennél meg 14-es volt a furat. Szerintem ez az angol-japán gyártás keveredése/eltérése miatt lehet.
Most gyári számos lett bele rendelve. Szigorúan így érdemes, - használtuk a Toyodiy.com weblapot - akkor valószínű, hogy jó is lesz bele elsőre. Tapasztaltam ezt a hűtő-sapkánál is.
Nagyon kíváncsi vagyok erre a lambdaszondára, az előző tulaj nem említette, hogy cserélte volna 8 év alatt, de megkérdem.