Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604578 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #31110 Dátum: 2014.07.29 22:28:53 »
Kiégett a ködlámpa kapcsolóban és az ellankadás jelző kapcsolójában az égő, meg az óráéban is. Szóval mindegyikben. Az óráéba kaptam, foglalattal együtt árulják, 290 volt darabja. De a másik 2 olyan kicsi, spéci japán, csak a fejüket csóválták a boltokban. Az eredeti 2000+áfa. Épp ezért nem is tartanak polcon.
Honnan lehet jóárasítva beszerezni ilyet?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.29 22:35:44 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #31111 Dátum: 2014.07.30 00:31:27 »
Kiégett a ködlámpa kapcsolóban és az ellankadás jelző kapcsolójában az égő, meg az óráéban is. Szóval mindegyikben. Az óráéba kaptam, foglalattal együtt árulják, 290 volt darabja. De a másik 2 olyan kicsi, spéci japán, csak a fejüket csóválták a boltokban. Az eredeti 2000+áfa. Épp ezért nem is tartanak polcon.
Honnan lehet jóárasítva beszerezni ilyet?
12V-os rízsszemizzót keress elektrotechnikai alkatrészes üzletben.
Ha jól emlékszem a 4x10mm-es van az elakadás jelzőben.
A 3x8mm tudtam beszerezni és jó lett bele.
pl itt: (az oldal alján)
http://lomex.hu/hu/webshop/#/group/921/jelzoizzok/page,2/fbtn,0/flist,0/discount,null/instock,null

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Carina
« Válasz #31112 Dátum: 2014.07.30 17:19:17 »

Sziasztok!

Most tankoltam.
Nem tudtam kijárni üresre a tankot, mert kiesett volna a kedvenc kút, mire visszaértem volna, addigra meg kiürül a nafta, tehát 735 km-nél tankoltam rá.
75-100 km/h között autózva, többségében hosszútávon, finom gázpedálkezeléssel.

735 km-en 40 litert ivott a kicsike, így az átlag 5.44 l / 100 km
Ez az eddigi csúcsunk.  :whistling:
Ez nagyon rendben van! Szokásos eddigi trükkök, vagy ujitottál vmit? ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #31113 Dátum: 2014.07.30 17:26:49 »
üdv bepi81!

A szokásos! ;)
Illetve a több hosszútáv az új barátnő miatt! :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Carina
« Válasz #31114 Dátum: 2014.07.30 20:29:17 »

üdv bepi81!

A szokásos! ;)
Illetve a több hosszútáv az új barátnő miatt! :D
Ezek szerint Carina is szívesen és takarékosan megy hozzá? :))) Gratula!!! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #31115 Dátum: 2014.07.30 21:47:52 »
Ezek szerint Carina is szívesen és takarékosan megy hozzá? :))) Gratula!!! ;)

Így van, bár Carina eddig mindig hűséges volt!  :)

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #31116 Dátum: 2014.07.31 09:52:42 »
én is épp tegnap tankoltam a lambdaszonda+előgyújtásállítás óta először, 621km-nél (ebből jó 400km autópálya) 51 litert, kb. 8.25l/100. igazából eddig is 8-9 közt volt a fogyasztásom (és ez főleg városban), szóval igazából nem sokat változott. pedig reménykedtem hátha most a jó beállításokkal javulni fog...
vettem a könyöktámaszhoz azt a zárófület is, kösz Dani a tippet! lassacskán javítgatom az apróbb hibákat.
elvittem a kadafalvi kormánybőrözőshöz is a gépet, hogy mit lehetne csinálni a levállt szivacsos kormánnyal. azt mondta, meg lehet próbálni pillanatragasztóval beinjekciózni. :eek: nem tudom, ez nem hangzik túl bizalomgerjesztően... én azt vártam, van rá valami spéci bevált techinkájuk... :wacko: kérdeztem, hogy vajon az úgy tartós lesz majd? (én nem hiszem...), azt mondja, reméljük. :eek: azért hétfőre bejelentkeztem és mepróbáljuk... :lol: de ha fél-egy év múlva megint elválik és még a bőrözés is szétszakad emiatt, akkor nem lesz őszinte a mosolyom... :nono: lehet jobb lett volna lenyelni a békát és ebayről rendelni egy bontott kormányt ami strukturálisan ép, és azt bőröztetni be, az úgy tartós is lenne. :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31117 Dátum: 2014.07.31 11:47:22 »
én is épp tegnap tankoltam a lambdaszonda+előgyújtásállítás óta először, 621km-nél (ebből jó 400km autópálya) 51 litert, kb. 8.25l/100. igazából eddig is 8-9 közt volt a fogyasztásom (és ez főleg városban), szóval igazából nem sokat változott. pedig reménykedtem hátha most a jó beállításokkal javulni fog...
vettem a könyöktámaszhoz azt a zárófület is, kösz Dani a tippet! lassacskán javítgatom az apróbb hibákat.
elvittem a kadafalvi kormánybőrözőshöz is a gépet, hogy mit lehetne csinálni a levállt szivacsos kormánnyal. azt mondta, meg lehet próbálni pillanatragasztóval beinjekciózni. :eek: nem tudom, ez nem hangzik túl bizalomgerjesztően... én azt vártam, van rá valami spéci bevált techinkájuk... :wacko: kérdeztem, hogy vajon az úgy tartós lesz majd? (én nem hiszem...), azt mondja, reméljük. :eek: azért hétfőre bejelentkeztem és mepróbáljuk... :lol: de ha fél-egy év múlva megint elválik és még a bőrözés is szétszakad emiatt, akkor nem lesz őszinte a mosolyom... :nono: lehet jobb lett volna lenyelni a békát és ebayről rendelni egy bontott kormányt ami strukturálisan ép, és azt bőröztetni be, az úgy tartós is lenne. :hmmmm:

No, ezért várom meg, mi lesz a legközelebbi fogyasztási adatom az autópályán  :hmmmm: Addig nem veszek lambdaszondát közel 20 ezerért.


Pillanatragasztó??  :eek:
Ciános cuccot markolászni?? Meg csomó ideig belélegezni, ami kigőzölög?? Kihagynám  :otlet:

Akkor inkább bontottat venni, ami normális. Zé Balázsnak nincsen ?
Persze, épet jó lehet bőröztetni, biztosan.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.31 11:48:54 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #31118 Dátum: 2014.07.31 14:39:22 »
Sziasztok
bsh Nekem van egy 3 küllős,ha érdekel :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

EnTé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Carina
« Válasz #31119 Dátum: 2014.07.31 16:44:50 »
Sziasztok!
193-as Carina E szívódiesel váltójában cserélnék olajat.
75W-90-et ajánlottak.

A leeresztő és a betöltő csavarjai megvannak /24-es kulcsnyílású/, de a szintellenőrzőt nem találom.
Ha alulról nézem a betöltő alatt és jobbra kb 5 cm-el van egy 13-as csavar, de az szerintem nem az.

Kérdés:
A betöltőnyílás aljáig kell feltöltenem?  :helpsmilie:

A mennyiségről mondanak mindenfélét 2,3L-től egészen a 2,9 literig, nem bíznám a véletlenre...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31120 Dátum: 2014.07.31 17:56:32 »
Üdv!

Sajnos dízelben nem vagyok otthon, és a Haynes javítási is csak a benzinest tárgyalja.

Az Eneos olajválasztója sem ad meg olajtípust, de 2,6 litert ír az 1993-as 2.0 54kW-os dízelhez.

Az enyémhez 75w90 GL3, GL4, GL5 olajat is írnak, állítólag ezen belül minél vastagabb, annál jobb. Ami vastagabb, az a Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 GL3/GL4, van egy Valvoline kissé magasabb viszkozitással (Valvoline MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-90), a Xado-nak van egy GL3-GL4-GL5 olaja, ami azt hiszem kalapos-nak jött be.

Nekem most épp Castrol Syntrans Transaxle 75w90 van benne, mert éppen nem volt Multivehicle akkor, amikor kellett volna...
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.31 18:05:39 írta vd1234 »

EnTé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Carina
« Válasz #31121 Dátum: 2014.08.01 12:03:02 »
Neked van szintellenőrző nyílás vagy Te is a feltöltőnyílás aljáig töltöd?
Gondolom csak az áttétel más a benzines és diesel között...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31122 Dátum: 2014.08.01 13:05:12 »
Nincsen külön szintellenőrző nyílás.
Ahogy írod, a feltöltőnyílás alsó pereméig kell tölteni.
Úgy szoktam, hogy amikor elkezd kifelé folyni, még egy kicsit töltök és gyorsan bezárom.

Tölteni úgy volt legegyszerűbb, hogy a castrolos üveg csövére rátettem egy átlátszó tömlőt, fejre állítottam, az alját meg kilyukasztottam, hogy kapjon levegőt. A tömlőt előtte jól benyomtam a feltöltőnyílásba. Beszorítani a flakont valahova, aztán lefolyik gyorsan. De más üvegeken, ahol nincs ilyen cső a flakonon, jó lehet egy tölcsérre tenni a tömlőt, azzal persze macerásabb.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #31123 Dátum: 2014.08.01 14:57:47 »
Lambdaszonda:Több Toyotámban is volt cserélve.Hibakód nem volt.ami volt:Magas fogyasztás,kb 9L,magas Co,érték.Mértük multiméterrel,de bizonytalan volt az eredmény.Számitógépre rakva,a diagramból,rögtön látszott a lassan,későn reagáló szonda.Csere után ok.
Kormány:Hát azt a p.ragasztót én sem vállalnám be.lehet érdemes lenne más műhelyt is megkérdezni.Az enyém is szét volt amikor megvettem.Kapott egy használt sportkormány agyat.és egy műbizonylatos,bőr sport kormányt.Kb 15000-ből kijött.Légzsákom nem volt így nem is hiányzik.A kormányt imádom.Nagyon picit nehezebb,de sokkal pontosabban irányitható.ha műszakin mégis hiszti lenne.öt perc átdobni a gyárit.
Váltóolaj:Nekem is a Castrol Multiv.,van benne+1 tubus Xado adalék.Vételkor a kettes,nem reccsent,de karcosabban ment.Jobb lett,úgy maradt,teljesen rendben van.A Transaxle-t, a Bárdinál,GL-5-nek írja.Már nem tudom hol de olvastam,hogy modernebb váltókba való,és az adalékanyagai,gondot okozhat a régebbi típusú váltókban.aA Castrol,is a Multiv-t ajánlja. http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator
A cserét én is úgy csinálom,ahogy Vd leírta.
Más:Leműszakizott az autó!Műszakilag összesen egy jobb,gömbtámazst kellett cerélni.Volt egy kis hegesztés,a taposónál,meg a jobb első toronynál,és egy pár felületi rozsda rendbe rakva.Volt egy kicsi hiszti a kormány miatt,mert nem tudta rendesen fotózni,és nem tetszett hogy a kipufogó vég hegesztve van nem csavarozva,de megoldódott.
Viszont volt egy meglepetés!A múltkori vizsgán,ugyanitt nem kaphatott kék címkét,az évjárata miatt.Most pedig ott virít rajta egy szép KÉK színű címke.Nem kérdeztem,nem szóltam,nehogy meggondolják magukat.De nem értem,most akkor lehet,nem lehet,de mégis lehet?

EnTé

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Carina
« Válasz #31124 Dátum: 2014.08.01 16:08:49 »
Nincsen külön szintellenőrző nyílás.
Ahogy írod, a feltöltőnyílás alsó pereméig kell tölteni.
Úgy szoktam, hogy amikor elkezd kifelé folyni, még egy kicsit töltök és gyorsan bezárom.

Tölteni úgy volt legegyszerűbb, hogy a castrolos üveg csövére rátettem egy átlátszó tömlőt, fejre állítottam, az alját meg kilyukasztottam, hogy kapjon levegőt. A tömlőt előtte jól benyomtam a feltöltőnyílásba. Beszorítani a flakont valahova, aztán lefolyik gyorsan. De más üvegeken, ahol nincs ilyen cső a flakonon, jó lehet egy tölcsérre tenni a tömlőt, azzal persze macerásabb.

Tölcsérrel csináltam én is.
Sajnos sem a váltóolaj csere, sem az adalék nem oldotta meg a problémám / egyre jobban "zakatol" a váltó kb. 1000 km óta/.
Félek, bontott váltót kell néznem...

Esetleg valami tippetek bontóval kapcsolatban, ahol érdemes körülnézni és nincsenek elszállva az árak?

Kb. mennyit kóstálhat egy diesel váltó CarinaE kombiba?