Egy gyertyád olajos, vagy mind?
Olaj mennyire fogy?
Mind, egyformán. (nyilván nem lehet tök egyforma, de nem tűnt fel nagy eltérés.)
3000km alatt 7 deci, de igencsak változó, mert az első 2000km alatt összesen 3 deci (akkor pótoltam) aztán 1000km alatt 4 deci.
A 2000km nagyrészt 10km-es utakból, aztán az utolsó 1000km alatt E85-öztem (két tanknyi, 20% arányban) és jöttek hosszabb utak és melegebb is lett az idő.
Gyertyákat néztem, egyforma mind, lerakódásilag. Kipuff feketedik, mint egy dízelnek, vagy még jobban.
Dugattyútetőt nem láttam olajos e, csak sötétséget. (tűző nap + a sok dioptria)
A gyertyacső tömítést cseréltem, vagy két éve, nem gyári, hanem Elring, de a csőben nincs olaj, és a gyertya külső részén sem, és a szigetelőn sem (gondolom leég róla), csak a meneten. Kb. annyi, hogy letettem papírra és tisztes foltot hagy, látszik, hogy kitölti a meneteket. Mondjuk két "csepp" olaj/gyertyamenet.
Levettem az olajbetöltő sapkát járó motornál, érezni, hogy lüktet ki-be a levegő az is lehet, hogy csak ki, olaj nem fröcskölt és nem éreztem büdöset, nem láttam füstöt alapjáraton, nem tudom túráztatni kell e vagy mit és hogy kell nézni.
S hogy ne kérjek hülyeséget, miket lehet megméretni? Amit itt hallottam például a kompressziót, az előgyújtást...s még mit?
Emissziót. Ha durva eltérés van az injektoroknál, akkor azt kimutatja, ha gyári értékeket hoz, akkor problem solved.