Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604292 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #31005 Dátum: 2014.07.22 11:58:12 »
Üdv!

Nem túl sokat, hiszen a Castrolt rendelnem kell (iszonyú áron van a Szakálnál), 9-10.000 lesz, mire ideér. Az Eneos meg megvan 6-7-ért. Persze előzetesen jobbnak tűnik a Castrol, csak az Eneos jobb, ha kellene pluszban majd valamiért.
És ennyiből nem jönne ki egy Toyota hajtómű olaj?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31006 Dátum: 2014.07.22 11:59:01 »
És ennyiből nem jönne ki egy Toyota hajtómű olaj?
3 liter Toyota olajnál ennyiért? Milyen olaj az? Adatlap van valahol, ami elérhető? Ide olyan 75w90 jó, ami melegen (100 fok) min. 15 mm2/s viszkozitású, és hidegen sem dermed be. Sima 75w-t nem merném beletenni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 12:00:57 írta vd1234 »

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #31007 Dátum: 2014.07.22 12:01:50 »
3 liter Toyota olajnál ennyiért? Milyen olaj az? Adatlap van valahol, ami elérhető? Ide olyan 75w90 jó, ami melegen (100 fok) min. 15 mm2/s viszkozitású, és hidegen sem dermed be. Sima 75w-t nem merném beletenni.

Nem tudom, csak kérdeztem... :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31008 Dátum: 2014.07.22 12:04:48 »
Nem tudom, csak kérdeztem... :)
Szerintem nem férne bele annyiba, de én sem tudom.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Carina
« Válasz #31009 Dátum: 2014.07.22 12:10:52 »
Szerintem nem férne bele annyiba, de én sem tudom.
Az enyémbe most nem tudom mennyi kell, de a váltóolaj ára 8384 Ft+ áfa ajánlatot kaptam.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #31010 Dátum: 2014.07.22 12:17:47 »
Hajtóműolaj-szabványok
A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és ­API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.
A hajtóműolajokra számos jármű- és hajtóműgyártó is hozott ki saját szabványokat, amelyeket meg is követelnek a felhasznált kenőanyagoktól. Jellemző szabványok például a ZF, a Mercedes vagy az MAN szabványai.
 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31011 Dátum: 2014.07.22 12:49:50 »
Hajtóműolaj-szabványok
A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és ­API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.
A hajtóműolajokra számos jármű- és hajtóműgyártó is hozott ki saját szabványokat, amelyeket meg is követelnek a felhasznált kenőanyagoktól. Jellemző szabványok például a ZF, a Mercedes vagy az MAN szabványai.
Köszi, kb. eljutottam eddig  :yes:
Mellékelem azért, amit a javítási mond.

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #31012 Dátum: 2014.07.22 15:02:29 »
ezt a fajta lengéscsillapítót használta már valaki? [rohog] remélem nem emiatt jönnek nekem is fura hangok a hátsó futóműből. bár ki tudja a szerelő mit rakott oda be... :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #31013 Dátum: 2014.07.22 15:45:30 »
Hát nekem ad ki az első,és a hátsó futómű is fura hangokat,de tuti nem macskanyávogás :D
Today Tomorrow Toyota

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31014 Dátum: 2014.07.22 16:24:28 »
Üdv!

Segítsetek! Talált a bontós citrom-fekete injektort, de van rajta egy szám, konkrétan az enyémre 23250-02020 van írva, amit Ő talált az 23250-16150 vagy 23250-11100. Mi lehet a difi? Ettől még belerakhatom? Kösz a választ!

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #31015 Dátum: 2014.07.22 16:55:33 »
Üdv!

Segítsetek! Talált a bontós citrom-fekete injektort, de van rajta egy szám, konkrétan az enyémre 23250-02020 van írva, amit Ő talált az 23250-16150 vagy 23250-11100. Mi lehet a difi? Ettől még belerakhatom? Kösz a választ!
főleg a percenkénti max szállított üzemanyagmennyiségben térhetnek el ezek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31016 Dátum: 2014.07.22 16:55:54 »
Üdv!

Segítsetek! Talált a bontós citrom-fekete injektort, de van rajta egy szám, konkrétan az enyémre 23250-02020 van írva, amit Ő talált az 23250-16150 vagy 23250-11100. Mi lehet a difi? Ettől még belerakhatom? Kösz a választ!
A toyodiy.com-on rákerestem cikkszámra. az első 23250 szám helyett 23209-et kellett beírnom, az enyém példája alapján, az előbbi ugyanis a főszám, az injektor ez alatt szerepel, de az utóbbi számmal.
A 23250-16150 helyett tehát a 23209-16150-et beírva van Carina E találat.
A 23250-11100 helyett 23209-111000-t beírva csak Corollás találat van, 4E-FE motorra.

Ezért az első jó lehet, a második sajnos nem. Szerintem.

Azért a 16150-re is mérj rá ellenállásmérővel, miután a tiéden megnézted, hogy annak mennyi?
A méretek, és a csatlakozó alapján stimmel a 16150?

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31017 Dátum: 2014.07.22 18:15:54 »
Üdv,

Talált otthon mégegyet, egy 16120-ast. Megnéztem, ez is elvileg jó bele...Megmértem az enyémet, 14.4 ohm, reggel hozza mind a kettőt, amelyik közelebb esik ohmikusan hozzá, azt választom, hacsak másképp nem rendelkeztek :) Tehát vagy 16150 vagy 16120 fog belekerülni 02020 helyett.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31018 Dátum: 2014.07.22 18:31:32 »
Üdv,

Talált otthon mégegyet, egy 16120-ast. Megnéztem, ez is elvileg jó bele...Megmértem az enyémet, 14.4 ohm, reggel hozza mind a kettőt, amelyik közelebb esik ohmikusan hozzá, azt választom, hacsak másképp nem rendelkeztek :) Tehát vagy 16150 vagy 16120 fog belekerülni 02020 helyett.
A toyodiy szerint a 16120 az szegénykeverékes motorhoz való. Ez a 16150 "párja".
A 02020 normálnak a szegénykeverékes "párja" a 02030 jelű, és a sor alján van a 16150 is, amellett nem az van, hogy LEAN BURN, hanem az, hogy CIS.
Ezt sajnos még nem tudom, hogy mit takar:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199601_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-BEMDKW_2211.html?hl=23250
Érdekes, lehet, hogy 02020 kellene  :hmmmm: Próbára odaadja, illetve visszaveszi, ha nem válik be?

Szerk.:
CIS: magyarul FÁK, ez az oroszoknak mehetett?? Vagy nem erre értik mégsem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 18:40:43 írta vd1234 »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31019 Dátum: 2014.07.22 18:44:41 »
Hát, szerintem vissza. Tehát hagyjam a 16120-at ha jól értem, a legjobb esetben is csak a 16150 válhat be, és még az is kérdéses, mert valami különbség biztosan lesz...hirtelen megoldásnak jó lesz, aztán ha már megy az autó (ennél kicsit jobban), akkor már lesz időm megtalálni a belevalót, és felhívni a neten fellelhető összes bontott carinát...
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!