Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604786 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30990 Dátum: 2014.07.21 15:49:03 »
Üdv!

Miről van szó?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30991 Dátum: 2014.07.21 15:51:40 »
Sziasztok
Ez is csak egy tipikus SZUTYOKIS [rohog]
Tisztelet a kivételeknek ami igen kevés
Hogy lehet így beállni egy parkolóba? :gun_bandana:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30992 Dátum: 2014.07.21 16:04:53 »
Vannak érdekes esetek  :wacko:

Itt is egy:
http://www.liveleak.com/view?i=739_1405808445

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30993 Dátum: 2014.07.21 18:30:18 »
injektor:
Többeknél előfordult már, hogy érintkezési hibás lesz a 4A-FE BOSCH injektora (általában melegen jön elő, a tekercselése vagy a belső csatlakozása), talán épp ezért is nehezebb találni... Nem kompatibilis a DENSO-val. ugyan elindul vele a motor, de nem az igazi, többet fogyaszt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30994 Dátum: 2014.07.21 18:57:56 »
Mintha egyszer azt olvastam volna itt, hogy valaki "densosított" "boschos" rendszert.
Nem panaszkodott a nagyobb fogyasztás miatt, bár mind a négyet cserélte. Akkor pedig az ECU képes úgy vezérelni őket, hogy nem lesz magasabb a fogyasztás (gondolom a lambdaszonda jelét használja ehhez), míg ha csak 1-2-t cserél az ember, akkor sajnos nem, hiszen nem külön vezérli őket Carinán.
Szerintem.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30995 Dátum: 2014.07.21 21:39:18 »
Üdv!

Na, ez már haladás  :yes:
Igen, esélyes az injektor, de azért ha lehet, nézzetek kompressziót is.
A gyertyalehúzáshoz hasonlóan szokták lehúzni az injektort is menet közben.
Örülök, hogy kapsz injektort, a Bosch pl. eléggé hiánycikk állítólag.

Amúgy tényleg használható videók vannak  :yes:
Gyertya elvileg NGK BKR6EYA, illetve Denso K20R-U. A gyertyahézagot lehet, hogy állítani kell, nekem 0,8mm.
Denso irídium IK20 is nagyon jó, csak az drágább.

 

Kíváncsi vagyok, mire jutsz!
Én kipróbáltam,több autóban is a Denso TT gyertyákat.Eddig csak pozitív tapasztalat van.Erősebbnek érezni az autót,és észrevehetően mérséklődött a fogyasztás.Carinában nekem is Denso K20TT-van,többet nem is lesz más.

Orosz video,de egyértelmű,hogy mi a külömség:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30996 Dátum: 2014.07.21 21:57:42 »
Mi a helyzet a Denso IK20-al?
Nekem elég jók, meg Apu Ignisében is  :yes:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30997 Dátum: 2014.07.21 22:54:22 »
Mi a helyzet a Denso IK20-al?
Nekem elég jók, meg Apu Ignisében is  :yes:
Természetesen azok is jók.A Suzuki vvt motorjaiban gyárilag is az van,és nem is szereti a hagyományosat.De nekünk,és sok autóba nem kell,csak lehet rakni iridiumot.és árban nem mindegy.A Bárdinál pl.így néznek ki a listaárak:

IK20:4999.-

K20TT:1430.-

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30998 Dátum: 2014.07.21 23:24:32 »
Természetesen azok is jók.A Suzuki vvt motorjaiban gyárilag is az van,és nem is szereti a hagyományosat.De nekünk,és sok autóba nem kell,csak lehet rakni iridiumot.és árban nem mindegy.A Bárdinál pl.így néznek ki a listaárak:

IK20:4999.-

K20TT:1430.-
Igen, de azért éljünk már a kedvezményekkel. Pillanatnyilag Pécsen  a Szakálnál  3600-ért kapom az IK20 darabját, 30% kedvezménnyel. A listaára akkor kicsit több a fentinél. Az Ignis új életre kelt velük, abban gyárilag NGK iridíumos van.
De itt a Ts topicban egy kolléga árulta a pár ezer km-es IK20-akat, 5000 körül megvolt postával a 4, lecsaptam rá ;) Azért van tartalékban egy garnitúra K20R-U is.
Lehet, hogy megpróbálom ezt a TT (Twin Tip?) gyertyákat, de egy 40.000 km-t csak kibírnak ezek, meg 5-6 évet  :whistling: Ez egyébként sokat számít nekem, hogy nem kell kétévente szórakozni  :)
 

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30999 Dátum: 2014.07.21 23:38:08 »
Ja, a kérdéseidre nem válaszoltam... Csak a hibásat mértük, és nem tudom hogy mit mért. NGK gyertyát vettem bele anno, már tudom, denso-t kellett volna. A gyújtásfedelet és a rotort cseréltem tavaly. Gyárit vettem bele, 6 pénz volt. A kábeleket nem cseréltem, mert az 30 pénz lett volna, s úgy véltem amíg nem rossz, minek. Bár gondoltam volna így a gyertyáknál és a fedélnél is....

Szia!
Nem olyan rossz az NGK gyertya ha nem hamis.
http://alkatreszek.hu/hasznos_informaciok/eredeti_es_hamisitott_ngk_gyertyak_megkulonboztetese/hu/
Nekem a mostani Denso előtt az volt benne és simán elment 45e-t. Most is azt akartam beletenni, de nem tudták garantálni, hogy japán lesz ezért maradt a Denso.
Injektor tisztításra a karburátortisztítót használnám.  Pl  WYNN'S  xilol és aceton keveréke. Nagyon jó anyag.
De leginkább egy ultrahangos tisztítás segítene.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #31000 Dátum: 2014.07.22 00:37:06 »
Igen, de azért éljünk már a kedvezményekkel. Pillanatnyilag Pécsen  a Szakálnál  3600-ért kapom az IK20 darabját, 30% kedvezménnyel. A listaára akkor kicsit több a fentinél. Az Ignis új életre kelt velük, abban gyárilag NGK iridíumos van.
De itt a Ts topicban egy kolléga árulta a pár ezer km-es IK20-akat, 5000 körül megvolt postával a 4, lecsaptam rá ;) Azért van tartalékban egy garnitúra K20R-U is.
Lehet, hogy megpróbálom ezt a TT (Twin Tip?) gyertyákat, de egy 40.000 km-t csak kibírnak ezek, meg 5-6 évet  :whistling: Ez egyébként sokat számít nekem, hogy nem kell kétévente szórakozni  :)
Csak az összehasonlítás miatt írtam listaárakat,kedvezmény meg kinek hogy.Annyiért én is megvettem volna az Ik-kat.Egyébként ezek az iridium gyertyák,simán elmennek 100E km-t.Pl a Suzukinál is annyi a gyári csereintervalluma.Van pár ilyen autóm amit javítok.120-140E km ig általában hibamentesek.Újként csak iridiumot raktam mindegyikbe,vagy a Bosch-nak van iridium-platina,mert az jóval olcsóbb.A sima gyertyát próbáltuk,de nem vált be ezeknez a motorokhoz.
Az Ngk-t használtam mindenben régebben,de egyre többel találkozni,ami Made in France.30-40E km után cserélve,elég erős kifújásnyomok látszottak,a kerámiánál.Nem volt vele gond,de a Densónál még nem láttam ilyet,és a Japán Ngk-nál sem.Nem tetszett,váltottam.
Ja, a múltkori olajtémához:az én véleményem az hogy nem kell túlzásokba esni.Ezeket a motorokat,váltókat,1985 körül tervezték,és gyártják kissebb módosításokkal.Szerintem az 5w-40,a váltóba 75w-90.Gl 3-4,a max.Ettől vékonyabb ,modernebb olajak,inkább ártanak,mint használnak.Sokkal modernebb motorokhoz vannak tervezve,teljesen más adalékolással.
Te is barkácsolsz mindig valamit,de a végén annyira jó lesz az autó,hogy semmit nem kell csinálni.Nehogy a végén még eladd,mert unalmas! :D

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #31001 Dátum: 2014.07.22 09:32:14 »
Üdv,

Nem bírtam nyugodni, az éjszakás műszak után fél 7 fele nekiálltam a tervemnek, mégpedig, hogy megcserélek két injektort. Ha a hiba átmegy, azzal van a bibi. 8:15-re készen voltam még az elpakolással is. Igen, injektorhibám van, most épp vadászom egy citrom-feketére...majd meglátjuk, hogy lesz-e...beugrottam a szervizbe szólni, hogy nem jövök mert megtaláltam a hibát. Viszont megérdeklődtem, hogy mennyi lenne egy teljes motordiag, s úgy 5000 körülre mondta. Nem tudom még milyenek ők, először megyek ide, majd kiderül...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31002 Dátum: 2014.07.22 10:54:35 »
Csak az összehasonlítás miatt írtam listaárakat,kedvezmény meg kinek hogy.Annyiért én is megvettem volna az Ik-kat.Egyébként ezek az iridium gyertyák,simán elmennek 100E km-t.Pl a Suzukinál is annyi a gyári csereintervalluma.Van pár ilyen autóm amit javítok.120-140E km ig általában hibamentesek.Újként csak iridiumot raktam mindegyikbe,vagy a Bosch-nak van iridium-platina,mert az jóval olcsóbb.A sima gyertyát próbáltuk,de nem vált be ezeknez a motorokhoz.
Az Ngk-t használtam mindenben régebben,de egyre többel találkozni,ami Made in France.30-40E km után cserélve,elég erős kifújásnyomok látszottak,a kerámiánál.Nem volt vele gond,de a Densónál még nem láttam ilyet,és a Japán Ngk-nál sem.Nem tetszett,váltottam.
Ja, a múltkori olajtémához:az én véleményem az hogy nem kell túlzásokba esni.Ezeket a motorokat,váltókat,1985 körül tervezték,és gyártják kissebb módosításokkal.Szerintem az 5w-40,a váltóba 75w-90.Gl 3-4,a max.Ettől vékonyabb ,modernebb olajak,inkább ártanak,mint használnak.Sokkal modernebb motorokhoz vannak tervezve,teljesen más adalékolással.
Te is barkácsolsz mindig valamit,de a végén annyira jó lesz az autó,hogy semmit nem kell csinálni.Nehogy a végén még eladd,mert unalmas! :D
Üdv!

Egy kivételnek tűnő eset, de végül mégsem:
Apu Ignise 8 éves. A könyvében az van, hogy gyertyacsere 105.000 km vagy 84 hónap. Nincs benne 50.000 km, de már 8 éves. A benne levő gyári NGK-k közül kettő szépen átfújt. A sok melegedés-hűlés eredménye (rövidtáv). Megkapta  a Denso IK20 garnitúrát, mintha kicserélték volna  :) Sajnos nem néztem, hogy az NGK milyen gyártmányú volt.

Hajtóműolajon gondolkoztam. GL5 olajat is elfogadhatónak írja a javítási és a felhasználói is, persze először GL3 vagy GL4 olajat javasol, de az 5 sem árthat. Ha volna egy vastagabb GL5, simán belepróbálnám. Az a baj, hogy az Eneos hajtóműolaja nem kifejezetten vastag olaj . De megnézem, hogy a Castrol Syntrans Multivehicle (GL3/GL4) olajhoz képest mennyivel viszkózusabb. Az Eneos hajtóműolajat egész jó áron kapnám, közel van a bolt, a GL3-GL4 olajak drágábbak és rendelnem kellene.
Valakinek bevált az Eneos 75w90 hajtóműolaja a Carinába?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #31003 Dátum: 2014.07.22 11:39:43 »
...
Injektor tisztításra a karburátortisztítót használnám.  Pl  WYNN'S  xilol és aceton keveréke. Nagyon jó anyag.
De leginkább egy ultrahangos tisztítás segítene.

üdv Nektek!
Oriza írta le a lényeget, az egyéb tisztító löttyös fújkálás kiszerelt állapotban kb. semmit sem ér! :D
Megelőzésnek injektortisztító még hibátlan állapotban, na ebben még hiszek! (de NEM ETANOLT!)

---

vd1234!
Túl sokat hezitálsz a hajtóműolajon!
A Castrolt ha motorba nem is, de a váltóba nyugodtan teheted megbízható helyről! Én immár 3.5 éve és ~25 km óta a Castrol TAF-x-et használom, és hibátlan télen-nyáron!  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 11:43:12 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #31004 Dátum: 2014.07.22 11:55:18 »
üdv Nektek!
...

vd1234!
Túl sokat hezitálsz a hajtóműolajon!
A Castrolt ha motorba nem is, de a váltóba nyugodtan teheted megbízható helyről! Én immár 3.5 éve és ~25 km óta a Castrol TAF-x-et használom, és hibátlan télen-nyáron!  ;)

Üdv!

Nem túl sokat, hiszen a Castrolt rendelnem kell (iszonyú áron van a Szakálnál), 9-10.000 lesz, mire ideér. Az Eneos meg megvan 6-7-ért. Persze előzetesen jobbnak tűnik a Castrol, csak az Eneos jobb, ha kellene pluszban majd valamiért.

3,5 év? Akkor lassan cserés  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.22 11:58:28 írta vd1234 »