Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604251 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30975 Dátum: 2014.07.18 22:26:22 »
hali,
kakucsra végülis kik jönnek és mikor? én is tudnék menni de csak kb. du.1 óráig érek rá, és csak "carinás találkozó" jelleggel mennék, szóval ha nem lesz ott senki ~délelőtt, akkor nem is mennék.
Szia!
Én is megyek és én is kb. addig maradnék...
9-10 közt érkezem. Úgy tudom FUBA is jön.
Kb 25 Carinára  számtalan egyéb Toyotára raktam találkozós  reklámot, esélyes hogy többen is leszünk.
Én is 9-10 között tervezem érkezésem Kakucsra...
Szerintem én kint leszek kb 9-10 óra környékére terveztem a kimenetelt és max olyan délután 3-ig maradok :) ha jól tudom FUBA meg Szabolcs írta hogy eljönnek
Éljen, akkor ezt megbeszéltük!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30976 Dátum: 2014.07.19 11:15:07 »
Jó mulatást skacok, majd kérünk képeket, beszámolót!
Nekem sajna választanom kellett, hogy nyaralás vagy találkozó...  :whistling:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30977 Dátum: 2014.07.19 23:08:41 »
Jó mulatást skacok, majd kérünk képeket, beszámolót!
Nekem sajna választanom kellett, hogy nyaralás vagy találkozó...  :whistling:
Jó volt, kár hogy nem jöttél, de persze nyaralást nem szakítja meg az ember...
Öcsémmel tervezzük, hogy aug. 9-én mennénk a Hungaroringen az autós nyílt napon.
Gondolkozz rajta, hátha érdekel:
http://www.hungaroring.hu/?id=2&sub_id=5&lang=hu
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30978 Dátum: 2014.07.20 21:20:22 »
Sziasztok!

A múlt évben cseréltem gyertyákat (sajnos akkor sem tudtam jól, hogy mi kell bele, s utólag mondtátok meg, hogy a rosszat vettem. Most cserélném, de most sem tudom mire..vagy NGK, vagy Denso...), gyújtáselosztót. Ezután történt a rejtélyes engine chekk lámpa kigyulladás, ami majd fél évig tartott, ötleteltünk itt, de mivel még mindig nem tudok olyan szerelőt aki tényleg értene ehhez, így nem foglalkoztam vele. Főleg, mert nagyon ritkán volt használva az autó... Megcsináltattam pár hónapja a klímát. E hét pénteken kezdődött, hogy kihagyott az egyik henger. Ma strandra mentünk, bő 50km, és már odafele az út felét, hazafele az egészet 3 hengerrel kellett megtenni. Szeretném, ha leírná valaki, hogy az egyik henger kihagyását mi okozhatja? Gondolom gyertya, kábel, gyújtáselosztó...s még mi? Továbbá van arra valami mérés, ahol megtudják mondani, hogy melyik hogyan dolgozik? Vagy egyből azt, hogy melyik hagy ki? S azt, hogy hogyan teljesít a motor most, így közel a 18. életévéhez és a 200.000 kilométerhez? A válaszokat előre is köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30979 Dátum: 2014.07.20 21:24:47 »
Sziasztok!

A múlt évben cseréltem gyertyákat (sajnos akkor sem tudtam jól, hogy mi kell bele, s utólag mondtátok meg, hogy a rosszat vettem. Most cserélném, de most sem tudom mire..vagy NGK, vagy Denso...), gyújtáselosztót. Ezután történt a rejtélyes engine chekk lámpa kigyulladás, ami majd fél évig tartott, ötleteltünk itt, de mivel még mindig nem tudok olyan szerelőt aki tényleg értene ehhez, így nem foglalkoztam vele. Főleg, mert nagyon ritkán volt használva az autó... Megcsináltattam pár hónapja a klímát. E hét pénteken kezdődött, hogy kihagyott az egyik henger. Ma strandra mentünk, bő 50km, és már odafele az út felét, hazafele az egészet 3 hengerrel kellett megtenni. Szeretném, ha leírná valaki, hogy az egyik henger kihagyását mi okozhatja? Gondolom gyertya, kábel, gyújtáselosztó...s még mi? Továbbá van arra valami mérés, ahol megtudják mondani, hogy melyik hogyan dolgozik? Vagy egyből azt, hogy melyik hagy ki? S azt, hogy hogyan teljesít a motor most, így közel a 18. életévéhez és a 200.000 kilométerhez? A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

Első körben járó motornál egyenként lehúznám, majd visszatenném a gyertyákat. Amelyiknél leesik a fordulatszám, annál megy a henger.
Amelyiknél nem reagál, az a rossz henger. Az, hogy mitől nem megy, vagy gyújtás, vagy injektor, vagy alacsony kompresszió szerintem.
A gyertyapipákat ne vedd le, csak rövid időre, mert esetleg árt a gyújtótrafónak.
Angol gyártás, Bosch injektor?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.20 21:28:40 írta vd1234 »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30980 Dátum: 2014.07.20 22:06:09 »
Abból nem lesz gond, ha már csak 2 henger fog menni? Igen, angol gyártás. Közöm nem volt még az injektorhoz...esetleg ráférne már a motorra valami takarítás? Gondoltam már, hogy kéne egy kis etanolt tankolni, hátha kicsit kipucolja a rendszert...de félek belerakni. Mindig 7 körül evett, ha nyomtam esetleg 8-at. 1 tankkal 750km körül tudtam megtenni. Most, kigyulladt a lámpa már, és csak 550km-t tettem meg. Ezt már úgy 1 éve gyanítom, hogy megugrott a fogyasztás. Amikor cseréltem a korábban írtakat, kellett volna valamit állítani? Gyújtást, vagy mittomén? Kb. azóta sejtem, hogy többet eszik. De ez már durva. Okozhatja a "nem belevaló" gyertya? Most Denso vagy NGK kell bele?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.20 22:07:54 írta tomka1982 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30981 Dátum: 2014.07.20 22:31:32 »
Abból nem lesz gond, ha már csak 2 henger fog menni? Igen, angol gyártás. Közöm nem volt még az injektorhoz...esetleg ráférne már a motorra valami takarítás? Gondoltam már, hogy kéne egy kis etanolt tankolni, hátha kicsit kipucolja a rendszert...de félek belerakni. Mindig 7 körül evett, ha nyomtam esetleg 8-at. 1 tankkal 750km körül tudtam megtenni. Most, kigyulladt a lámpa már, és csak 550km-t tettem meg. Ezt már úgy 1 éve gyanítom, hogy megugrott a fogyasztás. Amikor cseréltem a korábban írtakat, kellett volna valamit állítani? Gyújtást, vagy mittomén? Kb. azóta sejtem, hogy többet eszik. De ez már durva. Okozhatja a "nem belevaló" gyertya? Most Denso vagy NGK kell bele?
Valahogy ki kell deríteni, melyik a rossz. Amikor az enyémen elrágta a menyét a gyújtókábeleket, akkor maximum két henger ment, és nem lett baja. Ja, leégett a trafó, de csoda, hogy mást nem vitt le, ahogy kinézett ott minden.
Vagy annak a gyertyának a képe, amelyik nem dolgozik, elüt a többitől, ha félsz.
Gyertyacsere óta van gondod? Ha rossz gyertyát tettél bele, akkor a többiben is rossz dolgozik, persze lehet gyári hibás. Azért vissza lehetne rakni bele a régieket...
Amúgy szelephézagot jó lett volna ellenőrizni, mert ha a rossz henger azért nem megy, mert már nincs szelephézag és kifúj, akkor az elég baj. Viszont ez fokozatosan jönne elő.
Angolnál meg sajnos eléggé esélyes az injektorhiba is.
De ha tudod, melyik henger nem megy, akkor ott megnézni mindent: gyújtókábel, gyertya, kompresszió, injektor. Ezekre tippelek. Meg azért belenéznék az elosztófedélbe, nem ott van-e valami kosz a pólusánál. Ha nincs kompresszió, akkor szelephézag, de valószínű csiszolni is kell a szelepet meg a fészkét (reméljük nem dugó-gyűrű-henger...), és a többi hengernél is rohamtempóban belőni a szelephézagokat  :otlet: De a hézagokkal ekkora baj nem szokott lenni.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.20 22:33:52 írta vd1234 »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30982 Dátum: 2014.07.21 11:04:06 »
Üdv!

Na az első lépések megvoltak. A gyertyakábeleket egyesével lehúzva a 2-es hengernél nem jelentkezett hang elváltozás. Tehát, 2 hengerrel is megy, nem lett baj egyáltalán. Ezután az 1-2 között lett gyertya keresztbe cserélve, a hiba maradt a 2-esen. Ezután az 1-2 közötti kábel lett keresztbe cserélve együtt az elosztóéval. A hiba maradt a 2-esen. Erre azt mondták, leragadhatott az injektor. Egy új 10 rugó, nem vészes, de azért érdemes lenne megnézni, hogyan is kell a tisztítást házilag végrehajtani. Most ez jön, megyek vadászok videókat. Tervezem, hogy akkor már mind a 4-et kipucolom...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30983 Dátum: 2014.07.21 11:34:01 »
Üdv!

Na az első lépések megvoltak. A gyertyakábeleket egyesével lehúzva a 2-es hengernél nem jelentkezett hang elváltozás. Tehát, 2 hengerrel is megy, nem lett baj egyáltalán. Ezután az 1-2 között lett gyertya keresztbe cserélve, a hiba maradt a 2-esen. Ezután az 1-2 közötti kábel lett keresztbe cserélve együtt az elosztóéval. A hiba maradt a 2-esen. Erre azt mondták, leragadhatott az injektor. Egy új 10 rugó, nem vészes, de azért érdemes lenne megnézni, hogyan is kell a tisztítást házilag végrehajtani. Most ez jön, megyek vadászok videókat. Tervezem, hogy akkor már mind a 4-et kipucolom...
Üdv!

Na, ez már haladás  :yes:
Igen, esélyes az injektor, de azért ha lehet, nézzetek kompressziót is.
A gyertyalehúzáshoz hasonlóan szokták lehúzni az injektort is menet közben.
Örülök, hogy kapsz injektort, a Bosch pl. eléggé hiánycikk állítólag.

Amúgy tényleg használható videók vannak  :yes:
Gyertya elvileg NGK BKR6EYA, illetve Denso K20R-U. A gyertyahézagot lehet, hogy állítani kell, nekem 0,8mm.
Denso irídium IK20 is nagyon jó, csak az drágább fajta.
Kíváncsi vagyok, mire jutsz!
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.21 11:37:51 írta vd1234 »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30984 Dátum: 2014.07.21 11:50:52 »
Üdv!

Na, ez már haladás  :yes:
Igen, esélyes az injektor, de azért ha lehet, nézzetek kompressziót is.
A gyertyalehúzáshoz hasonlóan szokták lehúzni az injektort is menet közben.
Örülök, hogy kapsz injektort, a Bosch pl. eléggé hiánycikk állítólag.

Amúgy tényleg használható videók vannak  :yes:
Gyertya elvileg NGK BKR6EYA, illetve Denso K20R-U. A gyertyahézagot lehet, hogy állítani kell, nekem 0,8mm.
Denso irídium IK20 is nagyon jó, csak az drágább fajta.
Kíváncsi vagyok, mire jutsz!

Szia.

Volt kompressziómérés, kihagytam? Volt a srácnak amolyan kézi, pisztolyszerű cucca...azt mondta, van kompresszió.
Sajnos nem találok olyan videót, ahol kimondottan carina e-t szednek szét. Nem akarok olyat megbontani, ami nem szükséges, mert mindig cumizok ennél az autónál amikor valamit meg kell bontani... A gyertyák csak 1 évesek, akkor is állítani kell? Az előzővel majd 200.000-et ment... Amiatt ehetett többet az autó, hogy ez az injektor nem dolgozott megfelelően? Ha igen, lehetett olyan, hogy csak ki-ki hagyott olykor egy pillanatra, amit észre sem vettem 1 év alatt? Mostmár folyamatos a kihagyás...és ez már nagyon is látszik. De többet eszik mióta rendes akartam lenni vele, és kapott új gyertyákat meg elosztót... De mindig ezt csinálja, ha valami karbantartanék rajta, megszívat a Drága.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30985 Dátum: 2014.07.21 12:43:55 »
Szia.

Volt kompressziómérés, kihagytam? Volt a srácnak amolyan kézi, pisztolyszerű cucca...azt mondta, van kompresszió.
Sajnos nem találok olyan videót, ahol kimondottan carina e-t szednek szét. Nem akarok olyat megbontani, ami nem szükséges, mert mindig cumizok ennél az autónál amikor valamit meg kell bontani... A gyertyák csak 1 évesek, akkor is állítani kell? Az előzővel majd 200.000-et ment... Amiatt ehetett többet az autó, hogy ez az injektor nem dolgozott megfelelően? Ha igen, lehetett olyan, hogy csak ki-ki hagyott olykor egy pillanatra, amit észre sem vettem 1 év alatt? Mostmár folyamatos a kihagyás...és ez már nagyon is látszik. De többet eszik mióta rendes akartam lenni vele, és kapott új gyertyákat meg elosztót... De mindig ezt csinálja, ha valami karbantartanék rajta, megszívat a Drága.

Kompresszió tipikusan 13,5 bar, minimum 10 bar, és a hengerek között maximum 1 bar eltérés lehet. Ha ezt tudja, akkor jó.
Normál gyertyáknál 30.000 km vagy 2 év a csere. A hézagot félidőben érdemes megnézni és ha kell, állítani rajta.
Lehetett kihagyás, amit nem nagyon vettél észre.
Gyertyákat tudod már, milyenek vannak benne?
Komplett elosztót vettél, vagy csak fedelet?
Az enyémnél az van, hogy ha  karbantartás van, és cserélek valamit, akkor rosszabb sosem volt még hála Istennek, emlékeim szerint  :otlet:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30986 Dátum: 2014.07.21 15:37:37 »
Kompresszió tipikusan 13,5 bar, minimum 10 bar, és a hengerek között maximum 1 bar eltérés lehet. Ha ezt tudja, akkor jó.
Normál gyertyáknál 30.000 km vagy 2 év a csere. A hézagot félidőben érdemes megnézni és ha kell, állítani rajta.
Lehetett kihagyás, amit nem nagyon vettél észre.
Gyertyákat tudod már, milyenek vannak benne?
Komplett elosztót vettél, vagy csak fedelet?
Az enyémnél az van, hogy ha  karbantartás van, és cserélek valamit, akkor rosszabb sosem volt még hála Istennek, emlékeim szerint  :otlet:

Üdv!

Hát egyszerre örülök és vagyok bánatos. Szétkaptam, közel sem volt akkora mutatvány, mint gondoltam. 7 csavart és 4 anyát kellett kivenni, 1-et meg csak meglazítani. Kivettem az injektorokat, a helyi autósboltban nem volt injektor-tisztító spray, mondta menjek a kútra, hát ott sem volt. Ja, tömítés sem volt az autósboltban...minden kudarc ellenére irány haza, nekiálltam összerakni a rögtönzött tisztítógépet, ami 1db fecskendőből, némi kábelből, nyomógombból, egy 12v-os akksiból, és 2 csúszósaruból állt az injektorra. Egy elvileg jóval kezdtem, alkohollal mostam át jobb híján. Szépen csinálta a dolgát, a 2. a feltételezett rossznál talán úgy láttam kicsit nehezebben ment elsőre át a cucc, de simán ment az is, és a többi is. Összerakás után próba, folyik a tömítéseknél az üzemanyag, de szépen járt. Sikereimen felbuzdulva irány a csapágybolt, vettem 8 O-gyűrűt (hátha odacsípek még párat) és szilikonzsírt. Zsírral már minden a helyére ment, kapott minden menetes rész is belőle az összerakáskor. Röfff...és szépen jár! Juhé, de rohadt büszke voltam magamra, megcsináltam :))). No, akkor menjünk el a gyerekért az oviba....körülbelül 800 méter után ismét előjött...a fene egye meg. De nem baj, holnap 8-ra elő vagyok jegyezve egy szervizbe, ahol még sosem voltam...fogalmam sincs, mi okozhatja még a gondot, de félek, innentől már nem úszom meg 1000 forintból, sem pár ezerből. Ezt benyaltam. 3 hónap alatt 2 autót vágtam haza. Először egy Clio 1.5 dízelt, annak 300.000 lenne a javíttatása, ennek meg a jóég tudja mennyi lesz...így már se munkába-járós, se családi autó.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #30987 Dátum: 2014.07.21 15:40:46 »
Kompresszió tipikusan 13,5 bar, minimum 10 bar, és a hengerek között maximum 1 bar eltérés lehet. Ha ezt tudja, akkor jó.
Normál gyertyáknál 30.000 km vagy 2 év a csere. A hézagot félidőben érdemes megnézni és ha kell, állítani rajta.
Lehetett kihagyás, amit nem nagyon vettél észre.
Gyertyákat tudod már, milyenek vannak benne?
Komplett elosztót vettél, vagy csak fedelet?
Az enyémnél az van, hogy ha  karbantartás van, és cserélek valamit, akkor rosszabb sosem volt még hála Istennek, emlékeim szerint  :otlet:

Ja, a kérdéseidre nem válaszoltam... Csak a hibásat mértük, és nem tudom hogy mit mért. NGK gyertyát vettem bele anno, már tudom, denso-t kellett volna. A gyújtásfedelet és a rotort cseréltem tavaly. Gyárit vettem bele, 6 pénz volt. A kábeleket nem cseréltem, mert az 30 pénz lett volna, s úgy véltem amíg nem rossz, minek. Bár gondoltam volna így a gyertyáknál és a fedélnél is....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30988 Dátum: 2014.07.21 15:45:44 »
Nem lehet, hogy a szilikonzsír bekerült az injektorba a benzinnel??
Benzinnel a szilikon tudtommal ragacs lesz, én nem használtam volna.
Amikor összeraktam, azzal kentem meg az o-gyűrűket, amit a javítási írt, vagy benzin, vagy motorolaj, már nem tudom.

Amit vettél o-gyűrűt, az bírja a benzint?? Nekem csapágyboltban nem mondták biztosra, azért kellett 12.000-ért megvennem a 12 gyárit  :surrender:

szerk.:
Megnéztem, benzinnel kellett kenni az o-gyűrűket, még a motorolajat sem engedte a javítási, külön hangsúlyozta  :excl: Mellékelem azt a részt.
Szerintem mosd át rendesen valamivel...nem tudom, mivel, alkohol, de inkább az injektortisztító spray kellene talán.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.21 15:59:01 írta vd1234 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30989 Dátum: 2014.07.21 15:47:58 »
Sziasztok
Ez is csak egy tipikus SZUTYOKIS [rohog]
Hogy lehet így beállni egy parkolóba? :gun_bandana:
Today Tomorrow Toyota