Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795818 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30945 Dátum: 2014.07.16 22:55:46 »
Szélvédőt kell cserélnem, gondolom gumikerettel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy ragasztva van a szélvédő, vagy csak simán madzaggal van behúzva, mint a zsigáknál ?

Ragasztva van.
Örülök, hogy megjavult a fűtőventilátor a tisztítás után! :)
Az a rossz hírem van, hogy érdemes megnézni a pollenszűrő helyét is, mert lehet, hogy tele lesz szeméttel.
Nálam is és úgy tudom másoknál  is hiányzott a szűrő. Egy madárfészket szedtem ki. Kivettem a gázpedálnál a takarót és bekapcsoltam a fűtőmotort. Utána egy fogkefével benyúltam és óvatosan kikotortam, nehogy elhajlítgassam a lemezkéket és közben nyomattam a ventilátort. Végül kapott még a kompresszorral  és klímatisztítót is.

A rádiót sikerült beszerelned?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30946 Dátum: 2014.07.16 23:40:33 »
Lengéscsillapítók:
Nekem olyan 2 centit biztos emelt az elején. Ha annyi elég, akkor a rugók maradhatnak.
Azt hiszem értem: biztos módosít a rugóállandón is, nyilván növeli.
Pont annyi hiányzik.

Csukló:
Tegnap megmozgattam a tengelyt axiálisan, kb. 2, max. 3 mm holtjátéka van. Porvédője jó, csak nem esik szét. Te félsz, hogy szétjön, vagy zavar a kattogás?
A jobb oldalit néztem a hétvégén, ellenőriztem a porvédőket, a balt egy hónapja néztem -a váltóolaj cserénél- igaz csak porvédő szempontból.
Axiálisan érzésre kb. 1-2mm-t lötyög a jobb tengely, de hogy az honnan jön, a külső- vagy a belső csukló, nem tudom és azt sem, hogy ez baj e. A csuklón nem tudtam lógást felfedezni. Kettes nagygáznál csinálja, amikor már fordulat is van, tehát ha nagy nyomatékot visz át a csukló, miközben legalább félig vagy még jobban ki van tekerve a kormány. Zavarni nem zavar. Inkább attól félek, hogy kinyírja a váltócsapágyat vagy kerékcsapágyat.
A tengelyvég bordás, egyszerűen csak rá van húzva a csukló? Ha le akarom szedni a külső csuklót, szétjön a csukló, mert a belső része rá van szorulva a tengelyre?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30947 Dátum: 2014.07.16 23:50:37 »
A tengely vége bordás, a csuklóval így passzol össze. Van rajta egy horony, amiben egy rugalmas gyűrű van,  mikor bemegy a helyére, a gyűrű szétugrik, és rögzíti a tengelyt a csuklóban. Marutinál így volt, ha jól néztem, akkor a Carinánál is. Ha elindul, szétjön könnyen, de ki tudja, hogy könnyen elindul-e?
Nálam kattog mindkettő, de lehetőleg nem terhelem annyira, mikor hallom, hogy csinálja. A külső csinálja, az kap az arcába, a belső elvan sokáig. Abban nem vagyok biztos, hogy ez kinyírna bármilyen csapágyat: én a terv szerint hagyom még, ellenkező infó megszerzéséig.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 23:53:06 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30948 Dátum: 2014.07.17 14:57:30 »
üdv!

Tudtommal a külső csukló nem bontható, mint a Swifteknél, csak flexxel jön le a csillag!
Ha nagy az érdeklődés megnézem, mert van tarcsiba is!
Csapágyaknak semmi baja nem lesz tőle!

vd1234!
Írtam neked!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30949 Dátum: 2014.07.17 18:43:34 »
üdv,

Ha nem lesz baja a csapágyaknak, az jó, már nem tudom hol olvastam, de nem magamtól találtam ki, akkor nyugodt szívvel halogatom még. (Eléggé kezdeti stádiumban van még.)
A külső csukló kapható, mint külön alkatrész, készletben, porvédővel bilincsekkel, meg valami zégergyűrű szerűség is van némelyik fajtához. Van gyáriban is (ebből gondolom, hogy hekkelés nélkül cserélhető) és utángyártottban sokféle.

A csukló külsőrésze simán lejön? Csak a "csillag" akar rajtamaradni a tengelyen? Ha a külső része lentvan, akkor nem lehet a rugógyűrűt zégergyűrű fogóval leszedni, aztán lehúzó szerszámmal megtámadni? Vagy úgy érted, hogy maga a csukló nem bontható?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30950 Dátum: 2014.07.17 19:31:04 »
Üdv!

Bár szerintem nem tőlem kérdezted, de írok róla.

A külső csukló általában nem bontható részekre roncsolásmentesen.
Több részből áll:
-Belső "csillag", amin kívül rajta van a golyók pályája és belül a bordáshüvely, amibe a tengely megy. A tengelyt és a csillagot egy rugalmas gyűrű tartja össze, de ehhez elvileg nem férsz hozzá, kellő erő hatására visszaugrik a tengelybe, és lejön a csukló. Ahogy írtam, Marutinál NEM indult el egyik sem.
-Golyók és a kosár
-Külső "harang", amiben a golyók pályája van megint, de itt belülről, és egy tengely, ami a homlokából indul és a kerékcsapágyakba megy, ennek a végén van az anya, ami általában sasszeggel biztosított.

Marutin kétoldalról hosszában bevágtam 230-as sarokcsiszolóval MAJDNEM a tengelyig, és hidegvágóval repesztettem re a tengelyről a csillagot. Most azon gondolkodok, hogy a külső harang elejét kellett volna levágni és egy csapágylehúzóval kinyomni a tengelyt, hátha...de lehet, hogy ezzel a tengelyt károsítom, ha a rajta levő bordák deformálódnak, az nem lenne jó.

Samarán a külső csukló is szerelhető volt, zégergyűrű volt valahogy, de már nem tudom pontosan, egyszer szedtem szét (sok időm lehetett...). Azt hiszem belső zéger volt a harangban, de már kb. 10 éve volt...de az lehet inkább, hogy annyira ki kellett fordítani a belsejét, hogy a golyó ki tudjon jönni, de üzem közben annyira nem tudott elfordulni és nem esett szét.

Utángyártott külső csukló gond nélkül felrakható, én GSP-t néztem most is, az Marutin nagyon bevált: a gyári harang egy évet bírt, a GSP meg 3 év után is jó volt. Igaz, akkor kedvezmény nélkül vettem autósboltban 12000-ért, most kedvezménnyel 10 alatt megkapom.
Zsírt kis lyukon szoktam benyomni a golyók mellett, az feltölti rendesen a csuklót, a maradékot meg bele a porvédőbe (az is harang, nem találtam jobb kifejezéseket...)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.17 19:45:24 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30952 Dátum: 2014.07.17 20:27:35 »
...
Igaz, akkor kedvezmény nélkül vettem autósboltban 12000-ért, most kedvezménnyel 10 alatt megkapom.
...

Még drága a Toyotához az alkatrész  :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30953 Dátum: 2014.07.17 21:26:10 »
Bontott?
Jó a féltengely pont nem az a kategória, amit ajánlanak bontottan, de bejöhet, hivatalos helyről vagy korrekt magántól!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30954 Dátum: 2014.07.17 21:58:12 »
Bontott?
Jó a féltengely pont nem az a kategória, amit ajánlanak bontottan, de bejöhet, hivatalos helyről vagy korrekt magántól!
???

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30955 Dátum: 2014.07.17 21:59:44 »
Köszönöm a részletes ismertetőt!

Az utángyártott gömbcsukló nem vészes. A gyári alkatrész viszont sokszor kissé drága... Pl. elosztófedél, vagy gömbcsukló elég horror.

OFF:
Bontóson keresztül rendeltem gyári alkatrészeket két éve, több alkalommal és kb. helytállóak az árak:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Coupe/Europe/320i-M52/L-M/may1995/browse
ON:

Bontott?
Jó a féltengely pont nem az a kategória, amit ajánlanak bontottan, de bejöhet, hivatalos helyről vagy korrekt magántól!
Gondoltam rá, de azt hogy lehet csekkolni kiszerelve, hogy jó e? Simán tudnék rosszabbat is venni helyette. Mert olyan, hogy csak nyomatékmaximumon szólal meg, kb. olyan terhelésnél, aminek normális esetben akkor teszik ki, ha benéztek egy kikanyarodást. :) (Vagy "élményautózásnál"  [rohog] )

Mondjuk egy hozzáértő becsületes bontóstól talán lehetne venni jót. Vagy ha valakinek totálkáros lett a kocsi hátulja és kiárulja, a nemtúl rég vett jót. Kérdés, hogy gyári vagy már az is cserélt, mert akkor inkább egy új cseréltre szavazok. A 16-20 éves gyári életszerű, hogy hibátlan tud lenni?

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30956 Dátum: 2014.07.18 12:53:27 »
hali,
kakucsra végülis kik jönnek és mikor? én is tudnék menni de csak kb. du.1 óráig érek rá, és csak "carinás találkozó" jelleggel mennék, szóval ha nem lesz ott senki ~délelőtt, akkor nem is mennék.

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30957 Dátum: 2014.07.18 16:51:57 »
Ragasztva van.
Örülök, hogy megjavult a fűtőventilátor a tisztítás után! :)
Az a rossz hírem van, hogy érdemes megnézni a pollenszűrő helyét is, mert lehet, hogy tele lesz szeméttel.
Nálam is és úgy tudom másoknál  is hiányzott a szűrő. Egy madárfészket szedtem ki. Kivettem a gázpedálnál a takarót és bekapcsoltam a fűtőmotort. Utána egy fogkefével benyúltam és óvatosan kikotortam, nehogy elhajlítgassam a lemezkéket és közben nyomattam a ventilátort. Végül kapott még a kompresszorral  és klímatisztítót is.

A rádiót sikerült beszerelned?


Akkor jobb ha szélvédős csinálja a cserét, de van barátom, aki kicseréli, csak Őt meg kell kérni, és kivárni...... :)
Majdnem biztos vagyok benne, hogy pollenszűrő nekem sincs benne. Ha jól értem, a vezetőülés felől kell alulról bontani, és takarítani. A Pollenszűrőt, ill. a helyét hol találom ? A Rádiót még nem tettem be, még a nejnlonzacsiba van. A jövőhét végén cserélem ki.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30958 Dátum: 2014.07.18 17:13:03 »
Köszi!

Igen, ez jó, azt is tervezem, hogy ha kell, kollégám felajánlotta a garázsát, aknából felmelegítem, és villáskulccsal megpróbálom. Ha nem enged (ennek
 kicsi valószínűségét látom), még mindig csinálhatok kulcsot, vagy levágom a csatlakozót, ráfűzöm a kulcs csillag felét. Ennek az a hátránya van, hogy ha rossz az új valamiért, akkor meg vagyok lőve, illetve forrasztgatni kell.

Nálad mi volt a hibajelenség??
Írtam annak idelyén, hogy mikor cseréltem a szondát, abszolút nem volt berohadva az eredeti szonda. A kipufban olyan rozsdamenntes persely van, hogy pisszenés nem volt rajta. És a szondán sem. erős megindítás után kézzel jött ki.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30959 Dátum: 2014.07.18 17:46:57 »

Szerintem a 0W-20-at se enné. Viszont kérdéses, meglenne e a szükséges olajnyomás

Ez azért nem így van. Tegyél a szádba egy nyomás mérőt és próbálj egy szívószálon átpréselni mézt, vagy vizet. nyilván a méznél nagyobb nyomást fog mérni, még sincs megfelelő áramlás.
Az olajnyomás megléte vagy meg nem léte az olajszivattyú megfelelőségére utal elsősorban. Ha az jó, akkor egy kevésbé viszkózusabb olajat ugyan olyan nyomás mellet jobb áramlással fogja szállítani. mert a szivattyúnak a nyomás-szállítás görbéje Q-H grafikonja független a szállítandó közeg viszkozitásától. A nyomás ezért lehet megtévesztő is mert nem feltétlen utal az áramlás minőségére.
Vajon mekkora nyomást lehetne mérni a szádhoz képest a szívószál végén egyik és másik esetben. Nyilván a víz esetében jobban közelítene az érték a szádban mértre.
Ez azért van mert a hidraulikai áramlás okozta nyomásveszteség arányos a szállított folyadék visztkozitásával.
Szóval, ha jó az a szivattyú akkor 0w20-ból is felépíti azt a nyomást és még egyenletesebb is lesz a motor különböző pontjain.
A kenésnél az áramlás a fontos, nem a nyomás, bár ez összefügg a fent leírrt módon.
Prius 2 - a mosolygós autó.