Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795846 alkalommal)

0 Felhasználó és 31 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30870 Dátum: 2014.07.10 21:10:28 »
na miután kicseréltük a gyújtást és beállították az előgyújtást, elvittem CO mérésre, mert tavaly a műszakin magas volt minden érték, és kíváncsi voltam, hogy ezek a mostani buherálások változtattak-e ezen.
...
első két mérésnél megint magas volt, de aztán beálltak a jó értékek. mondta a szaki, hogy szerinte már sz@r a katalizátor vagy sérült, és lassan melegszik be. de ez mondjuk engem cseppet sem zavar. :innocent:
Szia Jani!
Látszik, hogy mennyire számít a munkahőmérséklet. A végén ezek már elég jó értékek. A sérüléstől én félek, mert leállítás után rendesen pattogás jön a kipufból és a katalizátor teste is elszíneződött :(
Volt már részem összetört/égett katalizátorral menni - nem nagy élmény.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30871 Dátum: 2014.07.10 21:19:17 »
Szia Zoli!

Te most sajnos nem unatkozol :( Azért remélem hamarosan vége ennek a szériának  :otlet:
2 óra  a lambdaszondacsere? Biztos a forrasztgatás miatt  :surrender: Nem műszerészek  :excl:

Hűtőfolyadéknak merem ajánlani az Eneos-t, nekem nagyon bejön  :yes: Múltkor 800 pénz körül adták literjét. Te nézted anno, hogy 5 évig jó?

Egyébként szerintem sincs semmi közük ehhez, de kíváncsi vagyok, hogy máshonnan megerősítik-e ezt a sztorit??
Szia  Dani!
Jobb elképzelésem is lett volna erre az időre, de mint tudjuk, mindennek vége van egyszer....
A gond az, hogy így nem biztos hogy lesz erőm/időm/kedvem :whistling: nekiállni a hátsó sárvédőíveknek, pedig még egy telet nem kéne várnom velük.
A két órát erős túlzásnak tartom - noha én is messze vagyok a műszerészségtől - de a szerelés közbeni figyelmetlenségük jobban zavar.
 :yes: 5 év/150 000km.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30872 Dátum: 2014.07.10 22:20:17 »
Úgy látszik ez az 5. fokozat kidobálós móka tényleg nem ritka. Sok országút/autópálya kikezdheti a fogaskereket. Bár biztos számít a vezetési stílus is, pl. gyakori lassítás gyorsítás egyenletes tempó helyett. Egy Carina-nak is van gyenge pontja na.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_1.6_gli-8075015
+típushiba a hátsó ködlámpa random felkapcsolódása a világítás bekapcsolásával. Úgy emlékszem, a fórumon másnál is előfordul. :hmmmm:

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30873 Dátum: 2014.07.10 22:55:40 »
Oriza, a nagy berregés miatt valamelyik nap leszedtem a fűtőventilátort ahogy mutattad. Tele volt mindenféle szutyokkal, leginkább falevéllel, és lerakódva a ventilátorra a mocsok. Kitakarítottam, megpucoltam, összeraktam, hibátlanul, csendesen megy.
Kösz.
Ezt is. :)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30874 Dátum: 2014.07.11 07:44:54 »

Vsz. idővel elfárad az a belső rugó, aminek feladata lenne nyugalmi állapotba visszahúzni a dugattyút. Erre is rásegíthetünk a kenéssel. Tehát a kenés (zsír) nem a tolórúd végére kell, hanem inkább a porvédő gumi alá.

Nyikorgás felderítése két emberes, ha a motortérből jön.
Értem köszi. Nekem más gond van.
A pedál kinyomása közben nekem ilyen problémák voltak, amik:
1. belül kattanás hallható a pedál benyomásakor vagy felengedésekor. Erre próbáltam a pedálnál a csapot zsírozni tisztítani, de nemigazán segített csak időlegesen.
2. pályamenet után dugózáskor, lassan/gyengén jött vissza a pedál, egy élmény, megrugdosva párszor újra jó lett egy időre.

3. a pedál félig lenyomott helyzetétől a teljes lenyomásig és felengedés közben is ezen a szakaszon, nyikorgást hallani a váltóharang alól. álló motornál is, tehát nekem ez tutni nem csapágy, inkább a villán rágódott be a felület, ahol a gömbre felfekszik, és már a gömb se lehet valami gömb alakú, már attól félek, mikor szakad át ott az anyag... (5 éve biztos nyikorog és még semmit nem tettem ellene)

1. és 2.-ra kicseréltem a főhengert, mert onnan jött a kattógó hang is, de csak a kattogás javult meg, így rá egy hétre a váltón lévő hengert is cseréltem. Azóta működik rendesen. Ja a lötyit érdemes kicserélni néha, nekem teljesen fekete volt és voltak benne gumidarabok is, nem is akart lejönni rendesen a légtelenítőn inkább a meneteknél körbe.
A tolórúd is eléggé félre volt kopva, rézpasztát használtam a tolórúd mindkét végéhez. A kuplung olyan újautós lett, de a nyikorgás semmit sem változott. Erre két tippet kaptam: általános szerelőtől szerkezet hiba, Toyota bontóstól pedig a gömb és villa találkozását megzsírozni. Ezt még nem tettem meg.

Más: találkozott már valaki Carinán a küszöbön vízelvezető furatokkal? Mint ami az össze ajtó aljánál van, én úgy gondolom a köszöbökön is kellene lennie hasonlóknak. A hétvégén aláfeküdtem a Corollának, egy halogén reflektoros lámpávál és centinként végignéztem 3x a köszöb belső oldalát de semmit nem találtam. Sejtésem szerint ott kell legyen, ahol a küszöb belső oldala találkozik a külső oldalával, vagyis ahol a két lemez találkozik és szorosan egymáshoz van ponthegesztve, na annak a tövénél (vagyis szétágazásánál) a belső oldalon.
Kb. egy vonalban azzal a 3 dugóval, ami a külső lemezen van (ezek tuti nem vízelvezető furatok, mert tömör gumi dugó van bennük.)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30875 Dátum: 2014.07.12 16:32:19 »
+típushiba a hátsó ködlámpa random felkapcsolódása a világítás bekapcsolásával. Úgy emlékszem, a fórumon másnál is előfordul. :hmmmm:
Ezzel mondjuk még nem találkoztam szerencsére, viszont lett új gyári vizpumpám, új Gates hosszbordas szíjakkal. Sajna a gázadaskor kétezres fordulattol jelentkező süvités, fütyülés megmaradt, feladja a leckét rendesen.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30876 Dátum: 2014.07.12 17:34:34 »
Ezzel mondjuk még nem találkoztam szerencsére, viszont lett új gyári vizpumpám, új Gates hosszbordas szíjakkal. Sajna a gázadaskor kétezres fordulattol jelentkező süvités, fütyülés megmaradt, feladja a leckét rendesen.
Üdv!

Generátorcsapágy, esetleg vezérműszíj feszítőgörgő?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30877 Dátum: 2014.07.12 17:36:58 »
Ma megvolt az olajcsere, a következő párosításban:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Hála Istennek a majdnem 2500 km alatt nem fogyott az Eneos PH 5w30-ból, de elég sok koszt kihozott.

Amíg hűlt a kipufogó a felmelegítés után, gyorsan felraktam az ajándék rendszámtáblatartókat:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Telefonos képek, nem tökéletesek... ::)

Már idegesített a VW meg Castrol feliratos tartó, tiszta égés  :whistling:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Carina
« Válasz #30878 Dátum: 2014.07.12 17:38:48 »
én is kaptam multkor bárditól egy szatyorral. de nem cserélem le a mazdásat;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30879 Dátum: 2014.07.12 17:40:09 »
én is kaptam multkor bárditól egy szatyorral. de nem cserélem le a mazdásat;)
Hja, toyotásat én sem cseréltem volna le  :otlet:
Ilyet kaptál, amit én?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Carina
« Válasz #30880 Dátum: 2014.07.12 17:57:26 »
a tiéd szakálmetálos.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30881 Dátum: 2014.07.12 20:07:24 »
Üdv!

Generátorcsapágy, esetleg vezérműszíj feszítőgörgő?
Hali!

Generator görgőt megforgattuk elég rendesen szíjlevétel után, de egy enyhe súrlódó hangon kívül nem volt más, főként nem fordulattal arányos. Vizpumpa viszont nyikorgott forgataskor. Elvileg ennek cseréjekor meg lett nézve a többi görgő is, de semmi rendellenesség.
Az a gáz motortér felett állva nem nagyon hallani, utastérből már egyértelműbb.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30882 Dátum: 2014.07.12 20:20:41 »
Az utastérből menet közben, vagy állva is? Előbbi esetben esetleg váltó. Kinyomott kuplunggal mi a helyzet?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30883 Dátum: 2014.07.12 20:35:05 »
Álló helyzetben is hallani mikor felporgetem a motort,azt hiszem megneztem kinyomott kuplunggal is és megvolt a hang. Az tuti, hogy klíma bekapcsolásával kicsit felerosodik, tavaly nyáron mikor előjott szinte csak ekkor lehetett hallani.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30884 Dátum: 2014.07.12 22:52:17 »
3. a pedál félig lenyomott helyzetétől a teljes lenyomásig és felengedés közben is ezen a szakaszon, nyikorgást hallani a váltóharang alól. álló motornál is, tehát nekem ez tutni nem csapágy, inkább a villán rágódott be a felület, ahol a gömbre felfekszik, és már a gömb se lehet valami gömb alakú, már attól félek, mikor szakad át ott az anyag... (5 éve biztos nyikorog és még semmit nem tettem ellene)
Volt egy kis szerelés. Munkahenger le. Gumiharmonika le. Féktisztítós rongyos kuplungpormentesítés. Kenőanyag nyomokban sem volt, csak por. Könnyen elérhető a "gömb". A leszerelt henger miatt 3-4mm-et enged visszafelé a villa simán alá lehet dolgozni, teflonos fehér zsír sprayt fújtam be neki bőségesen. Ez a zsír 150 fokig hőálló és kinyomócsapágy barát. szabadon lévő alkatrészek kenésére. Nem tudom mi a legjobb anyag erre a célra.
A siker egyelőre teljes. Megszűnt a sercegő érzés a pedálon és a hang is a motortérből.