Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795764 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30795 Dátum: 2014.07.03 21:28:30 »
Sziasztok !

Tudja valaki, milyen méretű flexicsővet keressek Carinához, a leömlő utáni gyári gömb kiváltására?

Előre is köszi.

Itt van minden róla:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=228.msg521168#msg521168

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30796 Dátum: 2014.07.03 21:34:35 »
Helyzetjelentés.
Rég voltam erre, kitalálható, hogy nem egyszerű a szitu. Próbálom rövidíteni.
Benzinszűrő cseréje megvolt, s hiába a fél napos csavarlazítós áztatás, örülök, hogy megvettem hozzá a fékcsőkulcsot...a régiből erősen sárga cucc jött ki, és legalább kétszer olyan nehéz volt átfújni rajta, mint az újon, úh. bizakodtam. Valóban, sokkal könnyedebben indul, nincs lámpánál fulladás, öröm és boldogság egész addig, amíg el nem éri a bűvös 4000-es fordulatot...rángatás nélküli ellustulás, hibakódok újfent.
Na akkor lássuk:
- motor testelés oké
- lambda szonda testzárlat nem hiszem, hogy fordulatra jönne elő
- ugyanez injektorokkal (rángatás nincs: szinte kizárt, hogy mindnél egyszerre jelentkezne
- ugyanezért kizártam a gyújtást/gyertyákat is (gyertyakép oké)
- vákuumcsövek átvizsgálva, fals keresés féktisztítóval fordulaton is
- szívókamrát szétkaptam, rejtett repedést kerestem (nagyon erőteljes a szívászaj)
- kipufogó tesztelve (nem fullad le, de 5 mp után szinte kilövi a tenyerem)
- összes csatlakozó tisztítva, ellenőrizve (kivéve épp a lambda szondáét, mert nem férek hozzá)
- TPS mérve. Két alsó láb közt fix 192ohm, két szélső nyitásra 99-től lineárisan haladt 258-ig, középső-fölső u.ez fordítva. 258-tól ment le 110-ig.
- hőgomba - ez felel az injektorok nyitvatartási idejéért - ellenállása mérve: hidegen 2,8 kohm, kb. 60 fokon 600ohm, üzem melegen 294 ohm - ahogy a nagykönyvben  :D (kábeleket nem tudtam mérni, mert a multiméterem fesz. mérője besz@rt)
- MAP mérését fentiek miatt nem tudtam megejteni, annyi megállapítható, hogy lineárisan nő a fesz. a fojtószelep nyitására. Az előszűrőjét a vákuumcsövecskén kersztül kifújtam féktisztítóval - lehet, placebó, de mintha könnyebben átfújható lenne most, biztos nem ártott)
- gyújtótrafó ellenállás mérés: priméren 1.1 ohm (1.1-1.7 -ig jó), szekunder 12 kohm(9-15-ig jó)
Ez rendben is volna, ezt vártam, csakhogy a gyertyakábelek 56-tól 83-ig (max. 25 helyett): csere. Az elosztó és a trafó közti kábel 125 kohm ellenállású volt. Azt gondoltam, ez lehet a magyarázata a rángatás hiányának: túl kicsi a feszültség minden gyertyánál (persze ez még mindig nem kielégítő válasz).
Csere után néhány paci visszajött a karámba, kis fordulaton és most már padlónál is remekül húz - közben: kitalálható...bár utána inkább csak a 21-es kód jön elő.

Amit nem tudtam megejteni:
- fesz. mérések,
- benzinnyomás mérése,
- lambda szonda széthúzása

S hogy miért nem cserélem ki végre a szondát? Mert nehezen értem (sehogysem), hogy finom gázzal miért nem problémázik. Nem hiszem, hogy ez lenne gond. Fenntartom: előfordulnak rejtett hibák, de ezt már nem tudom vizsgálni. Műszakin elvileg nem pörgetik 3000 fölé, az megúszható.
Itt tartok most, műszaki lejár szerdán.
Felhívtam egy szerelőt, elmondtam a sztorit, ő meg fölhívta figyelmem az elején kiemelt (aláhúzott) körülményekre. Ha egy rendszer összes elemét vizsgálni akarjuk, akkor a gépészeti/elektromos mellett az adottnak vett vegyit is vizsgálni kellene...
Etanol már nincs a tankban(elvileg).
Holnap megyek egy másik kútra tankolni. De ha ez lesz a megoldás...
Folyt köv.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30797 Dátum: 2014.07.03 21:44:38 »
Zoli!

Ez elég "érdekes"... :(
Egyelőre annyi, hogy a gyújtótrafó primer ellenállása az 1,1...1,7 Ohm, nem kOhm (az enyémnél, angolnál sem lehetne ezerszeres), és a műszer belső ellenállását (összekötöd a kapcsokat, és kiírja) le kell vonni a mért értékből, mert jelentős hibát ad, ha nem teszed.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30798 Dátum: 2014.07.03 21:48:45 »
A kiemelővilla váltó felőli feltámasztásának zsírhiányossága,illetve kopása okozza :yes:

Valóban ez volt a hiba, így kamikaze-nek is teljesen igaza volt, ügyesek vagytok, köszönöm! Végül egy szerelő oldotta meg, de ha előbb látom a kommentjeiteket, magam is megoldottam volna tán, ki tudja. :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30799 Dátum: 2014.07.03 21:48:51 »
Zoli!

Ez elég "érdekes"... :(
Egyelőre annyi, hogy a gyújtótrafó primer ellenállása az 1,1...1,7 Ohm, nem kOhm (az enyémnél, angolnál sem lehetne ezerszeres), és a műszer belső ellenállását (összekötöd a kapcsokat, és kiírja) le kell vonni a mért értékből, mert jelentős hibát ad, ha nem teszed.
Igen, elírtam, javítottam!  :yes:
Köszi hogy szóltál!  :flowers:

Erősen hiányzik az elektronikai tapasztalat, meg egyébként is... ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30800 Dátum: 2014.07.03 21:53:20 »
Valóban ez volt a hiba, így kamikaze-nek is teljesen igaza volt, ügyesek vagytok, köszönöm! Végül egy szerelő oldotta meg, de ha előbb látom a kommentjeiteket, magam is megoldottam volna tán, ki tudja. :)
Nincs új a nap alatt  :D

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30801 Dátum: 2014.07.03 21:59:48 »
Nincs új a nap alatt  :D

 :clap: Az asszony is tücsöknek hívta!  :D
Engem csak két hónapig sanyargatott, de annyira agyamra ment, hogy megesett egyszer-kétszer, hogy visszautasítsam azt, hogy beleüljek az autóba, így az asszony vezette, én meg a Celicával utána.  :devil:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30802 Dátum: 2014.07.03 22:17:48 »
Igen, elírtam, javítottam!  :yes:
Köszi hogy szóltál!  :flowers:

Erősen hiányzik az elektronikai tapasztalat, meg egyébként is... ::)
Hátha segít:
Ha a műszer belső ellenállása 0,8 Ohm, akkor a primer ellenállásnak ennyivel nagyobbat kell mérni, ha jó: 1,1+0,8...1,7+0,8, vagyis 1,9....2,5 Ohm közötti értékeket.
Természetesen áramkörben nem lehet pontosan mérni, vagyis a trafót ki kell kötni a (pontos) méréshez, bár tudtommal az angol csatlakozós, korrekten nem is lehet nagyon másképp mérni.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30803 Dátum: 2014.07.04 06:59:02 »
Nincs új a nap alatt  :D
A két perces javítás lényegét ha jól értem: azért kell visszanyomni a munkahenger tolórúdját, hogy utána a villát visszafelé elmozdítva, hozzá lehessen férni a villán a gömbbel érintkező területhez és meg lehessen zsírozni?

Az egészből a két perces dolog keltette fel a figyelmem. Nekem nincs tücsök szerencsére -mert nem volt cserélve a kuplung-, viszont a pedál minden egyes lenyomása és felengedése közben hangosan nyikorog, főleg a mélygarázsban ciki. (Újabban már üresben szoktam legurulni a sorompótól a helyemig.   :D )
Biztos, hogy a váltó felől kintről jön a hang, a hiba fennálása óta már cseréltem a két munkahengert.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30804 Dátum: 2014.07.04 07:24:34 »
üdv,
Igazából én is csak lelkes amatőr vagyok, csak azt a néhány szenzort ismerem, ami ezekben a kocsikban van.
A vízhőfok jeladó ellenőrzését is érdemes megejteni, ahogy Dani javasolta.
Figyelem: két jeladó is van, egy a műszeregységnek és egy az ECU-nak. A műszeré az én kocsimban egy késes csatlakozós, azt látni a mutatón, az ECU-hoz tartozó egy háromszögletes lekerekített zöld csati az elosztó alatt. 20 fokon kb. 3kiloohm, üzemmelegen pedig olyan 300ohm körül kell legyen.
Úgy érdemes mérni, hogy összedugott csatlakozóval, hátulról tüskével feszültséget mérni a jeladó két kivezetése között, vagy az egyik kivezetése és a test között. Az egyik kivezetése eleve a test az 0V-t mutat, a másikon pedig változik a feszültség a hőmérséklettel, hidegen 3,5V körül, melegen pedig olyan 0,4V-ot kell mérni. (Ezzel a kábelezést is lehet ellenőrizni, nem csak magát a szenzort.)

Lambda szonda. Először azt kellene tisztáni, hogy a kocsid szegény keverékes vagy sima?
Ami feszültségeket megadtal, az alapján vagy mérési hiba történt, vagy szegény keverékes.

Az ECONOMY LED mit is jelez? Én úgy vettem észre, hogy a motor terhelésével vagyis a szívócső vákuumal van összefüggésben, de még valami más is beleszámít (fordulatszám?). Honnan származik az infód arról, hogy ez a keverékképzéssel van összefüggésben?
Egy biztos, hogy a jól működő normál (nem szegénykeverékes) motor esetén a zöld és narancssárga LED átmenetkor semmit nem lehet érezni/hallani a motor működésében. A nagygáz és a padlógáz átmenetkor viszont egy szerény nyomaték növekedést lehet érezni. :)
Jeladó hiba nem jellemző, addig nincs vele gond, amíg nem lesz durván csapágyas az elosztóház vagy meg nem szakad valamelyik tekercs.
A gyújtó modul is az elosztóházban van, ami az ECU-tól származó impulzusok alapján meghajtja a trafót és ellenőrző jelet is küld vissza.
Van kondenzátor is benne, meg tud olvadni és odafolyni a tengelyhez vagy a jeladó póluskerékhez, ami ledarálja az olvadékot, de ilyenkor se szokott problémát okozni, elvileg csak zavarszűrésre tették oda.

Üdv!

Igen, bocs, elfelejtettem írni a lényeget, hogy szegénykeverékes a drága (sajnos)...
Az economy lámpa működését én is csak tippelni tudom, hogy mit vesz figyelembe, de szerintem is a szívósor vákuumja van rá hatással. A keverékképzés változása ezzel együtt pedig csak egy tipp, mivel ez a csörgés egészen pontosan addig tart, amíg a gázt csak annyira nyomom, hogy zölden világít. Amint átvált sárgára, azaz gazdaságtalan üzemre, akkor valamivel több naftát kap(hat) a motor, mert abban a pillanatban meg is szűnik a csörgés, és elkezd tolni az autó a maga módján elég komolyan. Aztán ha óvatosan engedem vissza magas fordulaton a pedált (mondjuk 4000-ről), és nem veszem el a lábam teljesen, hogy érvényesüljön a motorfék, csak úgy "lassítok", akkor is egy ponton hallani egy erőteljes cicergést.
Lehetséges, hogy a vízhőfokjeladó hülyíti az egészet, és azért kap "kevesebbet" a kelleténél a motor? De csak akkor, ha zöldben jár a motor?... fura ez. A szerelő akinél jártam nézett egyébként kipuffgázt is, hogy az mond-e valamit. A CO2 jónak volt mondható egy ilyen korú autóhoz, viszont a CH értéke az baromi magas volt alapjáraton, 4-5x-öse a normálisnak. Ilyenkor erősen remeg is a motor, néha ingadozik is a fordulat, és megesik, hogy leejti 500 környékére is, aztán nehezen mászik vissza. Leginkább csak akkor, ha megyek egy kicsit az autóval. Ő a szondára gondolt, de mérget nem vett volna rá... + a kocsira dugott diagnosztikai gép is 'csak' a 21-es hibakódot dobálta ki mindig, minden törlés után.  gubancos... :S

szerk.: majd' elfelejtettem, volt múltkorában egy kisebb 'balesetem', kilyukadt a szivattyút a motorblokkal összekötő gumicső és elfolyt a hűtővíz. Fel nem forraltam ugyan a motort + igyekeztem utána úgy hazajönni vele, hogy amikor megindult a mutató felfelé, megálltam és töltöttem újra a rendszert desztvízzel, aztán rögtön ki is lett cserélve a cső. Ha emlékeim nem csalnak, akkor a csörgés mintha-talán akkor jelentkezett volna először. Megeshet, hogy a vízhiánytól "megsült", meghibásodott ez a hőfok jeladó és ez a problémám forrása? Mondjuk az alapjárat már ezelőtt is rossz volt...
na mindegy, sok a hülye gondolat, éjszakás voltam :S :D megyek is aludni...
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.04 07:55:18 írta Nfsman87 »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30805 Dátum: 2014.07.04 18:01:35 »
Sziasztok
Lehet rossz topic-ba írok,de sajnos nem tudok menni Kakucsra :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Today Tomorrow Toyota

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30806 Dátum: 2014.07.04 21:01:21 »
Ha emlékeim nem csalnak, akkor a csörgés mintha-talán akkor jelentkezett volna először. Megeshet, hogy a vízhiánytól "megsült", meghibásodott ez a hőfok jeladó és ez a problémám forrása? Mondjuk az alapjárat már ezelőtt is rossz volt...
Elképzelhető. Mindenképpen ellenőrizd.
Szerintem kellene egy kompressziót is mérni, ha nem sikerül előrébb jutni mással. A leírtak alapján akár égéskimaradás is lehet valamelyik hengerben, ha mondjuk nem elég a kompresszió, mert esetleg megsérült valamelyik szelep.
A magas CH érték lehet olyan szegény keveréktől is, ami nem gyullad meg, mert a gyújtás kihagy. A szegény keverék begyújtásához nagyobb feszültségre van szükség, főleg kis gázállásnál. Ha valamelyik gyertyakábel vagy a gyertyafuratban a pipa résznél megsérült a szigetelés, akár a melegtől, akár mástól, előfordulhat, hogy nagy gáznál még a gyertyánál alakul ki a szikra, de szegénykeverékes üzemmódban inkább a rövidebb utat választja a szikra. Érdemes megnézni sötétben járó motornál a nagyfesz kábeleket, aztán leállított motornál világosban a gyertyapipa részeknél is apró fekete pontot (átütés nyomot) keresve.

Egyébként eltekintve az alapjárattól (ami szerintem egy külön probléma), ha hidegen beindítod, akkor indul és megy rendesen? Csak melegen lesz rossz?

Amit még ellenőrizni kellene az az alapjárati szelep. Nincs e megszorulva elszennyeződve stb.
Továbbá a fojtószelep állás szenzornak (TPS) az a kontaktusa, ami a csukott fojtószelep állást jelzi. Nekem volt ezzel gondom, ilyen 400-500-as alapjárat melegen, illetve motorfék esetén lassú guruláskor rángatott rendesen, mióta a csatlakozóját megpucoltam egyszer sem jött elő többet.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30807 Dátum: 2014.07.04 22:13:40 »
Sziasztok
Lehet rossz topic-ba írok,de sajnos nem tudok menni Kakucsra :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:



Jó topic-ba irod csak rosszat :nono:  :flowers:
Hát nem fognak a Carinák tolongani :no: :no:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30808 Dátum: 2014.07.04 22:34:46 »
érdekes, hogy mindig akad valaki, aki velem "szinkronban" azonos problémával foglalkozik :D
tegnap volt az autó a toyota márkaszervízben. állítólag mindent átnéztek (egy délelőtt alatt? :hmmmm: ahampersze...), nem találtak semmi hibát, de szerintük az előgyújtás lehet rosszul beállítva (régen beállítottuk pedig), de azt nem tudták megnézni mert "tönkrement a stroboszkópuk" ::) ezt holnap megnézetem, de nem hiszem, hogy azzal lenne a gond. viszont akkor már tényleg nálam is csak a gyújtástrafó lehet a hibás, mert szó szerint minden mást már kicseréltünk. úgyhogy épp én is ilyet vadászok. remélem Balázsnak van egy... :flowers:
amúgy az elosztóban mi mehet tönkre? (mármint a rotoron és az érintkezőkön kívül) a trafót hallottam sokszor emlegetni. a "jeladó" az tönkre tud menni? kondenzátor ebben elvileg nincs... :?:
Nekem is be lett állítva a gyújtás,de el kellett,,rontani",hogy normálisan járjon a motor,ne legyen magas az alapjárat,a trafóhiba miattEegyébként a trafó szokott elfáradni,áthúzni.A hiba miatt nekem a kábelek is áthúztak,sötétben gyönyörűen látszott.A gyújtásjeladóra,gyanakodtak páran,de azt hiszem,végül is nem volt vele gond.Szerintem ha 5 éve bontóban van az autó,még akkor is adja a jelet :D Egyébként egyszerüen mérhető az ellenállása.A kondi csak zavarszürő.Nem vészesen drága egy utángyártott trafó sem,simán vállalható a minősége.Bár nekem a Facet 40e-km t bírt.Lehet nem volt szerencsém,de inkább kerülném.Ez is egyszerüen mérhető,de hideg és forró motornál is mérd.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30809 Dátum: 2014.07.04 22:58:01 »
Üdv!

veres2:
Köszi a tippet, nekem is ilyen trafóm van most, de  madmisi-től van egy bontott Denso is, hála Istennek  :)
Pasztáztad a trafó alatt? A gyári pasztázva volt nálam, és valamennyit szerintem számít a rezgéscsillapításban is.
De ezzel a Facet-el most megint csináltam egy 60-120 próbát, vízszintesnek mondható úton, ahogy ígértem:
Én olyan 8,5-8,6 körülre mértem, annyira nem rossz talán. Az Eneos PH 5w30 nem nagyon fogyott 2300 km után sem, de a terv az, hogy inkább Eneos Sustina 5w40 lesz. Ez hidegen hígabb, melegen meg sűrűbb az 5w30-nál, és augusztusban valószínűleg lesz olyan 1000km autópályás út.

A felmerült rángatásokhoz egy apró ötlet: a gyújtáson kívül megnézném a vízhőmérséklet jeladót is...
Míg működött,addig nem volt gond a Facet-al.Pasztát tettem alá,amikor újonnan feltettem.Viszont ha valami rángatásod lenne,akkor ezzel kezd,de lehet hogy évekig fogja bírni.Nem lehet már biztosra menni mostanában az alkatrészekkel
,Szépen húz az autód,én nem zaklatnám hanem élvezném.
Olajjal kapcsolatban,egyetértek veled.Nem biztos hogy egy régebben tervezett motorhoz ideális egy túl modern olaj.Szerintem egy 5w-40,minden szempontból megfelelő ehhez a motorokhoz.
A vízjeladót én is kicseréltem,a túl sokáig magas alapjárat miatt,de nem az volt a gond,