Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795814 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30780 Dátum: 2014.07.02 18:41:31 »
Pedig ez akkor tényleg kinyomócsapágy gyanús... :S nem tudom mennyire megbízható aki csinálta, még véletlenül sem akarom leszólni... de nem lehet hogy a régi kinyomócsapágy került vissza?

Biztos, mert a réginek semmi baja nem volt és még meg is van, gyári volt... Lehet visszarakatom, ha az a bűnös most. ;-) Remélem, hogy az lesz és nem a nyelestengely csapágy!  :nono:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30781 Dátum: 2014.07.02 18:52:21 »
Hm :) akkor ezt benéztem, köszi az infót. Maga a szenzor akkor nem igazán szokott rossz lenni, max a cső törik meg/reped ki?
A csőben félúton van egy szűrő, esetleg az tud eldugulni. Alapból is elég nehéz átfújni rajta, de tapasztalat szerint az úgy jó. :)

Illetve maga a szenzor is tönkre tud menni, ha pl. a motor visszadurrog, de szerintem annyit fojt rajta a cső + szűrő, hogy ennél a konstrukciónál nehezen tudom elképzelni.
Egyszerű ellenőrizni:
-multiméter 20V-os méréshatárban,
-MINUSZ-t rákötni az akkura vagy egy jó testpontra.
-PLUSZ-ra egy tű és hátulról a szenzor 3 vezetékén lehet méregetni beszúrni a gumi tömítés és a szigetelés közé (nem kell átszúrni a szigetelést)
-egyik lábon 0V-t lehet mérni (test), másik lábon +5V-t (táp), a harmadikon meg a szívótér nyomással arányos feszültséget, ezt kell kimérni
-gyújtást ráadva, álló motornál: 3,7V (légköri nyomás), beindítva alapjáraton: 1,2V (erős vákuum) körül, gázt adva a fesznek emelkednie kell, padlógáznál sebességben, kb. 3,3V (gyenge vákuum), ha üresben látni, hogy kicsit emelkedik a fojtószelep nyitásra az már elég.
-ha a feszültségek nagyjából jók és a tendencia is jó, akkor a szenzor jó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30782 Dátum: 2014.07.02 20:03:53 »
Hátőőő, már vagy egy hónapja alapjáraton cicergő hang fárasztja az idegrendszerem... És végre eljutottam addig, hogy levettem az összes ékszíjat, tehát biztosan nem azok közül csúszik meg valamelyik, nem azt hallom. Viszont kideriváltam, hogy ahogy hozzáérek a kuplungpedálhoz, elkussol a hang. Ha elengedem, ismét elkezd ciceregni, tehát a kuplung környékére gyanakszom. Kb két hónapja lett kicserélve az egész szerkezet tárcsástól, kinyomócsapágyastól.
Volt már valakinek ilyen? Mi lehet a gyógyír vajon? Nyilván visszaviszem azokhoz, akik elvégezték a cserét, csak félek, hogy esetleg jobban elkúrják.   :hmmmm:

üdv Matenak!
Ilyen hang nekem is van néha, mostanában mondjuk nem hallottam és ugyanígy ha hozzáérek a kuplungpedálhoz, csend lesz.
Ez nem ciripelés nálam, hanem inkább rezonálás.
Esetleg minimálisat rá kell állítani a pedálra, hogy nekifeszüljön annyira, hogy ne tudjon ciceregni!
Én megkentem az alsó kuplung munkahenger nyomórúdját is zsírral, ahol a kiemelővillát éri. Amúgy mintha azóta lenne csendben!!  :?:
Ha nem is ez a baj nem foglalkoznék vele, hacsak nem hangosodik!
Milyen márkát tettek bele?

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30783 Dátum: 2014.07.02 21:11:42 »
Sziasztok!

Kakucsra jön valaki??

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30784 Dátum: 2014.07.02 22:28:26 »
Sziasztok!

Kakucsra jön valaki??
Én szeretnék, de félve írom már le, mert ugye volt, hogy ígértem, aztán betegség miatt mégsem tudtam elmenni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30785 Dátum: 2014.07.03 00:41:52 »
üdv Matenak!
Ilyen hang nekem is van néha, mostanában mondjuk nem hallottam és ugyanígy ha hozzáérek a kuplungpedálhoz, csend lesz.
Ez nem ciripelés nálam, hanem inkább rezonálás.
Esetleg minimálisat rá kell állítani a pedálra, hogy nekifeszüljön annyira, hogy ne tudjon ciceregni!
Én megkentem az alsó kuplung munkahenger nyomórúdját is zsírral, ahol a kiemelővillát éri. Amúgy mintha azóta lenne csendben!!  :?:
Ha nem is ez a baj nem foglalkoznék vele, hacsak nem hangosodik!
Milyen márkát tettek bele?
Én sem piszkálnám egyenlőre,rávárnék,egy két hónapot hogy erősödik,vagy elmúlik.Ha erősödik,visszavinném ahol csinálták.Nem biztos hogy hibáztak.Sajnos sok gond van az új alkatrészekkel.Gondolom szett ment bele,amire kell hogy legyen legalább egy év garancia.És igen,milyen márka ment bele?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30786 Dátum: 2014.07.03 00:56:51 »
Meggyógyult a Carina!Irtam a melegen jelentkező,erős rángatásról,magas alapjáratról,amivel nem tudtam mit kezdeni.Új fedél,rotor,másik kábelköteg,nem reagált semmire.A gyújtás be volt állitva,műszerrel,nem akartam piszkálni.De mégis hozzányúltam,és elforgatva az elosztót,az alapjárat beállt.Az elosztó fellazítása közben, a kulcsal a trafó felé nyúlva,áthúzott a szikra,és rögtön kihagyott a motor.Facet trafót kapott,40e-km-t ment.Az elosztót rögzítve,sötétben a kábeleknél is látszott felizzás,áthúzás.Bontóból sikerült szereznem egy komplett,bontatlan elosztót.Denso trafó,rotor,fedél,jeladó.kábel.Felszerelve,a hiba azonnal megszünt.Rángatás nincs,visszajöttek a lovak.Most járok vele így egy kicsit,de mivel eléggé be van égve a rotor,és a fedél,abból kap újat.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #30787 Dátum: 2014.07.03 07:27:28 »
Szasztok!

Alapjáraton nagyon erős fémes súrlódó hangot is lehet hallani, marhára idegesít, ez így biztosan nem marad, tipikus csapágyhang. Nem viselem el az ilyesmit az autóimban. :) Talán ma kiderül, hogy mi csinálja, mert viszem vissza 8-ra oda, ahol cserélték a kuplungot.
Sachs szettet vettem bele (és tényleg az, mert én vettem-vittem), talán SKF csapágy volt a dobozban. Nekem is az a tippem, hogy már esetleg ezer éve polcon volt és kiszáradt a csapágy, remélem annak a cseréjével megoldódik ez a nyűg, majd beszámolok!  :innocent:

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30788 Dátum: 2014.07.03 09:04:51 »
Meggyógyult a Carina!Irtam a melegen jelentkező,erős rángatásról,magas alapjáratról,amivel nem tudtam mit kezdeni.Új fedél,rotor,másik kábelköteg,nem reagált semmire.A gyújtás be volt állitva,műszerrel,nem akartam piszkálni.De mégis hozzányúltam,és elforgatva az elosztót,az alapjárat beállt.Az elosztó fellazítása közben, a kulcsal a trafó felé nyúlva,áthúzott a szikra,és rögtön kihagyott a motor.Facet trafót kapott,40e-km-t ment.Az elosztót rögzítve,sötétben a kábeleknél is látszott felizzás,áthúzás.Bontóból sikerült szereznem egy komplett,bontatlan elosztót.Denso trafó,rotor,fedél,jeladó.kábel.Felszerelve,a hiba azonnal megszünt.Rángatás nincs,visszajöttek a lovak.Most járok vele így egy kicsit,de mivel eléggé be van égve a rotor,és a fedél,abból kap újat.
érdekes, hogy mindig akad valaki, aki velem "szinkronban" azonos problémával foglalkozik :D
tegnap volt az autó a toyota márkaszervízben. állítólag mindent átnéztek (egy délelőtt alatt? :hmmmm: ahampersze...), nem találtak semmi hibát, de szerintük az előgyújtás lehet rosszul beállítva (régen beállítottuk pedig), de azt nem tudták megnézni mert "tönkrement a stroboszkópuk" ::) ezt holnap megnézetem, de nem hiszem, hogy azzal lenne a gond. viszont akkor már tényleg nálam is csak a gyújtástrafó lehet a hibás, mert szó szerint minden mást már kicseréltünk. úgyhogy épp én is ilyet vadászok. remélem Balázsnak van egy... :flowers:
amúgy az elosztóban mi mehet tönkre? (mármint a rotoron és az érintkezőkön kívül) a trafót hallottam sokszor emlegetni. a "jeladó" az tönkre tud menni? kondenzátor ebben elvileg nincs... :?:

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30789 Dátum: 2014.07.03 11:17:51 »
A csőben félúton van egy szűrő, esetleg az tud eldugulni. Alapból is elég nehéz átfújni rajta, de tapasztalat szerint az úgy jó. :)

Illetve maga a szenzor is tönkre tud menni, ha pl. a motor visszadurrog, de szerintem annyit fojt rajta a cső + szűrő, hogy ennél a konstrukciónál nehezen tudom elképzelni.
Egyszerű ellenőrizni:
-multiméter 20V-os méréshatárban,
-MINUSZ-t rákötni az akkura vagy egy jó testpontra.
-PLUSZ-ra egy tű és hátulról a szenzor 3 vezetékén lehet méregetni beszúrni a gumi tömítés és a szigetelés közé (nem kell átszúrni a szigetelést)
-egyik lábon 0V-t lehet mérni (test), másik lábon +5V-t (táp), a harmadikon meg a szívótér nyomással arányos feszültséget, ezt kell kimérni
-gyújtást ráadva, álló motornál: 3,7V (légköri nyomás), beindítva alapjáraton: 1,2V (erős vákuum) körül, gázt adva a fesznek emelkednie kell, padlógáznál sebességben, kb. 3,3V (gyenge vákuum), ha üresben látni, hogy kicsit emelkedik a fojtószelep nyitásra az már elég.
-ha a feszültségek nagyjából jók és a tendencia is jó, akkor a szenzor jó.

Helló!

Hajaj :D nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, csodálom a szaktudásod! A leírásod alapján így igazából kizárnám a MAP szenzor hiba lehetőségét, nagyon jól megy mindenféle torpanás rángatás-durrogás nélkül a kocsi, ha nyomom neki. A hiba nálam az (még mindig :S), hogy amint eléri az üzemi hőmérsékletet a motor (addig amíg melegszik minden jó!) "szegénykeverékes" üzem közben kopog-csörög, és azonnal elhallgat, ha átvált a műszerfalon az economy lámpa sárgára...
Lambda szondát akarok cserélni majd, az ki lett mérve pár hete. Alapjáraton és az úgymond szegénykeverékes módban, amíg a zöld pilács világít, addig keményen 0V-ot produkál a szonda. Aztán újabb érdekesség, amikor a szívósorról lehúzott a szerelő egy vákuumcsövet (lehet pont azt, ami a MAP szenzorhoz megy) és befogta, akkor egy idő után elkezdett mutatni valami életjelet a lambdaszonda, de ilyen 2V(?) körül, ami szintén nem jó elvileg. Aztán az ú.n. normál módban, amikor már a sárga pilács világít a műszerfalon, akkor meg 5V körüli értéket produkált. Vicces... vicces :S :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30790 Dátum: 2014.07.03 15:33:24 »
Hátőőő, már vagy egy hónapja alapjáraton cicergő hang fárasztja az idegrendszerem... És végre eljutottam addig, hogy levettem az összes ékszíjat, tehát biztosan nem azok közül csúszik meg valamelyik, nem azt hallom. Viszont kideriváltam, hogy ahogy hozzáérek a kuplungpedálhoz, elkussol a hang. Ha elengedem, ismét elkezd ciceregni, tehát a kuplung környékére gyanakszom. Kb két hónapja lett kicserélve az egész szerkezet tárcsástól, kinyomócsapágyastól.
Volt már valakinek ilyen? Mi lehet a gyógyír vajon? Nyilván visszaviszem azokhoz, akik elvégezték a cserét, csak félek, hogy esetleg jobban elkúrják.   :hmmmm:

Üdv mindenkinek

Szia Máté
A kuplungzajra reagálva nekem is ez a hang tépázza az idegeimet,sőt nekem kinyomáskor még nyikorog is :cry:,de én tudom mi ez a kis aprócska gond:
A kiemelővilla váltó felőli feltámasztásának zsírhiányossága,illetve kopása okozza :yes:
Nagyon egyszerű a hiba feltárása:
Indítsd be az autót
Motortér felnyit
És a kinyomóvillát finoman mozítsd valamelyik irányba,ha elhallgat akkor megtaláltad a bűnöst :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.03 15:54:47 írta Zsolt79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30791 Dátum: 2014.07.03 16:07:24 »
Üdv!

Mostanában elég ritkán vagyok, és ez valószínűleg így is marad.
Elég jól mennek a dolgok nélkülem, és örülök is, hogy szépen megvannak a megoldások, mert azért kicsit átfutottam a topicot  :yes:

Mindenkinek szeretném megköszönni a sok segítséget, és ha valakinek tudok segíteni, a privát üzenetekről értesítést kapok az e-mail címemre, észreveszem, előbb-utóbb reagálok, ahogy tudok.

veres2:
Köszi a tippet, nekem is ilyen trafóm van most, de  madmisi-től van egy bontott Denso is, hála Istennek  :)
Pasztáztad a trafó alatt? A gyári pasztázva volt nálam, és valamennyit szerintem számít a rezgéscsillapításban is.
De ezzel a Facet-el most megint csináltam egy 60-120 próbát, vízszintesnek mondható úton, ahogy ígértem:



Én olyan 8,5-8,6 körülre mértem, annyira nem rossz talán. Az Eneos PH 5w30 nem nagyon fogyott 2300 km után sem, de a terv az, hogy inkább Eneos Sustina 5w40 lesz. Ez hidegen hígabb, melegen meg sűrűbb az 5w30-nál, és augusztusban valószínűleg lesz olyan 1000km autópályás út.

A felmerült rángatásokhoz egy apró ötlet: a gyújtáson kívül megnézném a vízhőmérséklet jeladót is...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30792 Dátum: 2014.07.03 19:28:55 »
Üdv!

Mostanában elég ritkán vagyok, és ez valószínűleg így is marad.
Elég jól mennek a dolgok nélkülem, és örülök is, hogy szépen megvannak a megoldások, mert azért kicsit átfutottam a topicot  :yes:



Pedig már hiányoltalak és azt néztem mikor léptél be a fórumra! :(
Köszönöm a múltkori írásodat a LE nyomaték számításról! Számomra nagyon hasznos volt! :)

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #30793 Dátum: 2014.07.03 19:44:31 »
Sziasztok !

Tudja valaki, milyen méretű flexicsővet keressek Carinához, a leömlő utáni gyári gömb kiváltására?

Előre is köszi.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30794 Dátum: 2014.07.03 20:17:41 »
Helló!

Hajaj :D nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, csodálom a szaktudásod! A leírásod alapján így igazából kizárnám a MAP szenzor hiba lehetőségét, nagyon jól megy mindenféle torpanás rángatás-durrogás nélkül a kocsi, ha nyomom neki. A hiba nálam az (még mindig :S), hogy amint eléri az üzemi hőmérsékletet a motor (addig amíg melegszik minden jó!) "szegénykeverékes" üzem közben kopog-csörög, és azonnal elhallgat, ha átvált a műszerfalon az economy lámpa sárgára...
Lambda szondát akarok cserélni majd, az ki lett mérve pár hete. Alapjáraton és az úgymond szegénykeverékes módban, amíg a zöld pilács világít, addig keményen 0V-ot produkál a szonda. Aztán újabb érdekesség, amikor a szívósorról lehúzott a szerelő egy vákuumcsövet (lehet pont azt, ami a MAP szenzorhoz megy) és befogta, akkor egy idő után elkezdett mutatni valami életjelet a lambdaszonda, de ilyen 2V(?) körül, ami szintén nem jó elvileg. Aztán az ú.n. normál módban, amikor már a sárga pilács világít a műszerfalon, akkor meg 5V körüli értéket produkált. Vicces... vicces :S :D
üdv,
Igazából én is csak lelkes amatőr vagyok, csak azt a néhány szenzort ismerem, ami ezekben a kocsikban van.
A vízhőfok jeladó ellenőrzését is érdemes megejteni, ahogy Dani javasolta.
Figyelem: két jeladó is van, egy a műszeregységnek és egy az ECU-nak. A műszeré az én kocsimban egy késes csatlakozós, azt látni a mutatón, az ECU-hoz tartozó egy háromszögletes lekerekített zöld csati az elosztó alatt. 20 fokon kb. 3kiloohm, üzemmelegen pedig olyan 300ohm körül kell legyen.
Úgy érdemes mérni, hogy összedugott csatlakozóval, hátulról tüskével feszültséget mérni a jeladó két kivezetése között, vagy az egyik kivezetése és a test között. Az egyik kivezetése eleve a test az 0V-t mutat, a másikon pedig változik a feszültség a hőmérséklettel, hidegen 3,5V körül, melegen pedig olyan 0,4V-ot kell mérni. (Ezzel a kábelezést is lehet ellenőrizni, nem csak magát a szenzort.)

Lambda szonda. Először azt kellene tisztáni, hogy a kocsid szegény keverékes vagy sima?
Ami feszültségeket megadtal, az alapján vagy mérési hiba történt, vagy szegény keverékes.

Az ECONOMY LED mit is jelez? Én úgy vettem észre, hogy a motor terhelésével vagyis a szívócső vákuumal van összefüggésben, de még valami más is beleszámít (fordulatszám?). Honnan származik az infód arról, hogy ez a keverékképzéssel van összefüggésben?
Egy biztos, hogy a jól működő normál (nem szegénykeverékes) motor esetén a zöld és narancssárga LED átmenetkor semmit nem lehet érezni/hallani a motor működésében. A nagygáz és a padlógáz átmenetkor viszont egy szerény nyomaték növekedést lehet érezni. :)

amúgy az elosztóban mi mehet tönkre? (mármint a rotoron és az érintkezőkön kívül) a trafót hallottam sokszor emlegetni. a "jeladó" az tönkre tud menni? kondenzátor ebben elvileg nincs... :?:
Jeladó hiba nem jellemző, addig nincs vele gond, amíg nem lesz durván csapágyas az elosztóház vagy meg nem szakad valamelyik tekercs.
A gyújtó modul is az elosztóházban van, ami az ECU-tól származó impulzusok alapján meghajtja a trafót és ellenőrző jelet is küld vissza.
Van kondenzátor is benne, meg tud olvadni és odafolyni a tengelyhez vagy a jeladó póluskerékhez, ami ledarálja az olvadékot, de ilyenkor se szokott problémát okozni, elvileg csak zavarszűrésre tették oda.