Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6820609 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30660 Dátum: 2014.06.12 22:52:13 »
sziasztok! A Carinámba 322000km van, és csúnyán eszi az olajat: 10w40-ből 10000km alatt kb 2,5-3 litert eszik. Ez normális?

Mivel 97-es az autód így a típushibás olajevés nem jöhet szóba, igaz sok mindentől függ az olajevés, de soknak tartanám én is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30661 Dátum: 2014.06.12 23:13:29 »
A kocsi alja száraz, mert ha nem akkor oda is elvész..  :wacko:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30662 Dátum: 2014.06.12 23:16:09 »


Amúgy nekem a túl dús keverékkel volt bajom. A kipuff csőben koromrétegből, a benzinszagból (bemelegítés közben) és a nem annyira jó fogyastásból következtetek rá.
A régi szonda is szabályzott rendesen, talán már picit lassabban mint az új, de a gyári technológia szerinti teszten még simán átment. Gondoltam el offszetelődött kissé. Azért is vettem újat, elbírja a projekt, hátha javul tőle. Nem oldotta meg az eredeti problémákat, de talán jó ha kicsit gyorsabban reagál.

Arra jutottam, hogy amikor a lambda szabályzás működik, akkor jó az AFR, emissziómérésen is átmegy egy kis eröltetéssel (10 perc melegítés fordulaton), de amikor nyílt hurokban működik a motor, nagy gáz adásakor, és bemelegítéskor, akkor a SZÜKSÉGESNÉL jobban dúsít. Nem olyan sokkal hogy ledadogjon a motor, de az ideálisnál jobban. Mivel semmilyen problémát nem érzékeltem vezetés közben.

Legutóbbi változat az, hogy a levegő hőmérséklet szenzor helyett betettem egy fix ellenállást, 500 ohm-ot, mintha a beszívott levegő hőmérséklet 60 fok lenne, így ritkábbnak érzékeli a levegőt, mint amilyen valójában (kb. 15%-al kisebb légtömeget számol belőle), ehhez 15%-al kevesebb benzint adagol, mint amúgy. Gyorsításkor és bemelegedéskor továbbra is dúsít, de már nem dúsít túl, nincs az erős benzinszag, csak enyhén érezhető öngyújtó láng szag szerűség a kipuffból, hidegindítás után szaglászva. Mindeközben továbbra is dúsít gázadásra,egyből látszik a lambdaszonda jelén, és érezni is lepadlózáskor, hogy nem torpan és nem dadog le, hanem még egy picit nagyobb nyomatékot ad le a motor padlógáznál (szerény 110Nm.)
Tehát tünetileg kezelve van.
Az eredeti okot még nem ismerem: pl megnövekedett az üzemanyag nyomás (csúnya lenne, ha ennyivel meg tudna), vagy az injektorok kikoptak és 10-15%-al többet eresztenek át stb. az is lehet, hogy gyárilag ennyi ráhagyés van a dúsítás oldalon, hogy inkább dús legyen a keverék ami max túlfogyasztást okoz, mint szegény, ami súlyos károsodáshoz vezet. lehet találgatni, mérni. Nekem nincsenek műszereim hozzá, szakcégnél, meg szerintem otthagynám a Corolla árát a hibakeresésre, ami nem is biztos, hogy létezik.  [rohog]



Köszönöm az ötletet!!!  :yes:
Nekem is van egy apró gondom és már méregettem a levegő hőmérséklet szenzort.
Kb 25 fok felett érezhetően jobban megy a gép és hidegen sem rángat. Viszont hidegebb időben egy árnyalattal  rosszabbul megy. Nem olyan rugalmas, mint ebben a melegben.
A megadott hőmérsékleten az ellenállásértékek épp az alsó tűréshatáron vannak. Ezek szerint még az is sok. Ha hidegebb lesz majd kipróbálom. Párhuzamosan rákötök egy 1-2k ellenállást ami kicsit leviszi az eredőt, de némi szabályozás megmarad.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #30663 Dátum: 2014.06.12 23:52:57 »
A kipuff csőben koromrétegből..

Ez most kicsit megakasztotta az agyam, ugyanis nekem is kormos a kipufogó vége, már mióta megvan a kocsi..
Ennek milyen okai lehetnek?
Egy katalizátorról meg lehet valahogy állapítani ha már cserére szorul?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30664 Dátum: 2014.06.13 06:58:05 »
Ez most kicsit megakasztotta az agyam, ugyanis nekem is kormos a kipufogó vége, már mióta megvan a kocsi..
Ennek milyen okai lehetnek?
Egy katalizátorról meg lehet valahogy állapítani ha már cserére szorul?
A korom réteggel kapcs bizonytalan vagyok, mármint hogy tényleg ettől van e.
Nézegetem a kocsikat és az újabb Toyotáknak is soknak kormos a kipuffja. Nem nagyon emlékszem olyanra aminek nem. Bizonyos mértékig normális lehet.
Láttam pl. OFF Almerát J-s rendszámmal, itt a szembe szomszédnak, aminél nyomokban sincs korom a kipuffban, láttam Carina E-t is (valamikor régen), ezekben fémes fényű volt a cső, illetve az OFF SX4-ünkben is az volt (amíg el nem lopták) de pl. 1 éves Prius kipuffja is kormos (kicsit nehéz megnézni de azért látni és nem is releváns, mert Atkinson ciklus szerint működik a motorja), de a G86-nak is vastagon kormos, illetve az OFF Puntonak (K-s rendszámmal), ami 5,2l átlagfogyaszátssal eljár szintén kormos.
Amikor vettem a kocsit nem is néztem, csak amikor első utamon vittem a zöldkártyához már akkor is tök fekete volt. Akkor még rossz volt a termosztát és 10W-40-es olaj volt benne, mérhető olaj nem fogyott, ezért gondoltam, hogy a túl dús keverék miatt olyan. Az én kocsimban az elmúlt 1700km alatt kb. 2dl olaj fogyott, lehet, hogy ez is elég a koromréteghez. Azért reménykedek, hogy a keverék szegényítés csökkenti a kormot is. Ha nem, akkor még az injektorok is gyanúsak nekem, mi van ha nem porlaszt rendesen inkább csak vastag sugárban permetez és azért tökéletlen az égés.
vd1234 Carinájának a gyűrűcsere és olajfogyasztás megszüntetése óta kitisztult a kipuffja...

Katalizátor: ha nem melegszik a katalizátor akkor biztos rossz, ha eléri az előírt hőmérsékletet még akkor is lehet, hogy csak gázelemzővel lehet kímérni, hogy megfelelően működik (előtte és utána is kell mérni).

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30665 Dátum: 2014.06.13 08:43:18 »
Amúgy nekem a túl dús keverékkel volt bajom. A kipuff csőben koromrétegből, a benzinszagból (bemelegítés közben) és a nem annyira jó fogyastásból következtetek rá.
erre én is gondoltam. ugyan nem nagyon kormos semmi (bár most a kivett lambda szondának az a fele, ahonnan jön a gáz, az kicsit kormos volt), de elég büdös az autó bemelegedéskor (meg tán kicsit utána is), a fogyasztásom elmegy de lehetne tán alacsonyabb is. a CO meg halál magas volt a műszakinál, akárhogy égették ki (hármasban autópályán egy kör :D ) de túl dús keveréknél lehet az, hogy nagy gázadáskor már túldúsítja a keveréket és ettől fullad, nem? meg ettől maga a CO is (bár ezt a lambda szondának gondoltam - igaz még azóta nem mértünk újra CO-t. vagy már teli a katalizátorom).

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
műanyag takarólemez hiányzik
« Válasz #30666 Dátum: 2014.06.13 10:17:23 »
Sziasztok!

Szerintem kb. 2 éve letört (akkor kölcsönadott autóval rosszul parkoltak és leszakadhatott), elveszett a jobb hátsó kerékívnél található műanyag takarólemez. Nem vettem észre és megette a fémet ott a rejtett rekesznél, ahol a kocsiemelő van. Na igen évente 2-szer nézek csak bele.. Most kilakatolták, levédték, de szükségem lenne egy olyan takarólemezre.

Van valakinek ilyen?

Másik kérdésem csináltatott valaki teljes alvázvédelmet? Mik a tapasztalatok és az árak körülbelül?
Köszi
Balázs

Tanács: néha nézzetek bele a kerékívekbe, hogy az a kis fekete takarólemez megvan-e, nem törött-e le valamelyik rögzítésnél. Nekem jó kis tanulság...
Balázs

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30667 Dátum: 2014.06.13 11:19:12 »
üdv!
Alvázvédelem ~20-25E mindennel!
Érdemes a hátső futóművet is kiüregelni már!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:műanyag takarólemez hiányzik
« Válasz #30668 Dátum: 2014.06.13 11:32:51 »
Sziasztok!

Szerintem kb. 2 éve letört (akkor kölcsönadott autóval rosszul parkoltak és leszakadhatott), elveszett a jobb hátsó kerékívnél található műanyag takarólemez. Nem vettem észre és megette a fémet ott a rejtett rekesznél, ahol a kocsiemelő van. Na igen évente 2-szer nézek csak bele.. Most kilakatolták, levédték, de szükségem lenne egy olyan takarólemezre.
...
Szia! Nekem sincs bent. Egyáltalán van ott gyárilag?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30669 Dátum: 2014.06.13 11:46:03 »
Nekem is csak a bal oldalon van egy kis darab ami a tank beöntőcsövet takarja. Még nem láttam jobb oldalon.
Itt viszont létezik hátsó dobbettét, csak kérdés, hogy lehet rögzíteni. Ismeri valaki?
http://katalogus.iharosauto.hu/Katalog.aspx?gktip=TOYCar%20%20%20E&acs=KAR

A kipufogó vége mindig ilyen kormos volt. Még kívül is van némi korom.
Most néztem egy OFF Octavia 1,4-est. Szintén ilyen kormos volt a kéménye.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30670 Dátum: 2014.06.13 11:55:07 »
Az, hogy az ECU nem avatkozik be, attól még monitorozza a lambda szonda jelét. Tehét ha érzékel oxigént, akkor szegénynek fogja hinni a keveréket, akkor is, ha már dől ki a benzin, mert többet nem is tud adagolni a programja szerint.
Pl. ha van egy kis luk a lamba szonda előtt a kipuff-ban, ahol levegőt tud szívni vagy valami miatt égéskimaradás van, akkor is szegénynek érzékeli a keveréket, hiába tocsog a benzintől. Én még olyanra is tudok gondolni, hogy annyira dús a keverék, hogy már meg se gyullad!
Üdv!
Köszi a tippeket!
Normál használatnál semmi gondja, hibakód törlés után is oké, amíg meg nem kergetem, akkor érezhetően elgyengül, ezért gondolok TPS-szenzorra vagy benzinnyomás problémára. de akkor miért megy le padlógáznál szemmel láthatóan millimétereket a mutató???
Tehát: padlógáz = elgyengülés+magas fogyasztás+szegény keverékes hibakód  :?:
 Kipufogó valóban lehetne, de nem fúj ki sehol; gyújtáskimaradás viszont lehet. Rotor, elosztó friss, de a gyertyákat meg kell néznem, mert Denso TT-k mentek bele, és nem állítottam hézagot, márpedig gyárilag 1 mm-el jöttek ki. Összébb fogom ütni 0,8-ra, és majd meglátjuk.  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30671 Dátum: 2014.06.13 11:57:43 »
...
A kipufogó vége mindig ilyen kormos volt. Még kívül is van némi korom.
Most néztem egy OFF Octavia 1,4-est. Szintén ilyen kormos volt a kéménye.
Én is nézegetem a kocsik kipufjait, van mindenféle, és nekem is kormos kicsit a külső pereme. Persze az sem mindegy, hogy milyen vastag az a réteg, nálam csak leheletnyi.
Köszi a linket a dobbetétről! Én ugyan megoldottam alvázvédő+polifoam+alvázvédő szendviccsel.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30672 Dátum: 2014.06.13 14:46:01 »
Üdv!
Köszi a tippeket!
Normál használatnál semmi gondja, hibakód törlés után is oké, amíg meg nem kergetem, akkor érezhetően elgyengül, ezért gondolok TPS-szenzorra vagy benzinnyomás problémára. de akkor miért megy le padlógáznál szemmel láthatóan millimétereket a mutató???
Tehát: padlógáz = elgyengülés+magas fogyasztás+szegény keverékes hibakód  :?:
 Kipufogó valóban lehetne, de nem fúj ki sehol; gyújtáskimaradás viszont lehet. Rotor, elosztó friss, de a gyertyákat meg kell néznem, mert Denso TT-k mentek bele, és nem állítottam hézagot, márpedig gyárilag 1 mm-el jöttek ki. Összébb fogom ütni 0,8-ra, és majd meglátjuk.  :hmmmm:
Melyik mutató megy le szemmel láthatóan millimétereket? (Mértél üa. nyomást?)

Ha hibakód törlés után OK akkor az lehet, hogy valami miatt vészüzemmódba áll át, azért dadog le, mert a gyújtást is elviszi biztonságos tartományba és a keveréket is dúsítja, más kocsiknál is tipikus, hogy vészüzemben nem adják le a max teljesítményt, hogy védve legyen a motor az esetleges károsodástól.

Esetedben lehet akár ü.a. szűrő dugulás is!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30673 Dátum: 2014.06.13 16:37:18 »
Melyik mutató? A benzinszintmérő  :cry:
Igen, az ECU ilyenkor egy gyárilag beállított értéken adagol - erre utal, hogy utána teljesen érzéketlen lesz a gázra.
Végig kell zongoráznom mindent, a benzinszűrő is benne van - bár még csak kb. 30e van benne, etanolozás miatt cseréltem -, de feltűnő, hogy hibakód kiütése után finom gázadásra is élénken reagál. Nem tudom, milyennek kellene lennie eltömődött szűrő esetén. Simán indul, egyenletesen jár, finoman húz: mondom, padlógázig semmi gond. Megnéztem a vákuumcsöveket, MAP szenzorét, üa. nyomásszabályozóét is - pillanatnyilag ennyit tudok tenni, hogy kizárjam a legkézenfekvőbb lehetőségeket.
Nem tudok üa. nyomást mérni. A legnagyobb baj, hogy nincs szerelőm, csak tippek, mert akik voltak, azokhoz nem megyek vissza, és nem sűrűn van szükségem rá. Most viszont jól jönne a tapasztalat.
Gyertyahézag beállítása megvolt: dinamika romlott, hibakód ismét előjött....

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30674 Dátum: 2014.06.13 18:57:23 »
Az ü.a. nyomás szabályzás nagy vonalakban úgy működik, hogy a tankban lévő pumpa előállít a szükségesnél nagyobb, mondjuk max 3,5bar nyomást, ha ennél jobban megnőne a nyomás akkor a pumpa visszaengedi a benzint a tankba.
Megy előre egy benzincső a szűrőhöz, a szűrőn esik valamekkora nyomás, ami leginkább attól függ, hogy mennyi benzin áramlik át rajta, ha nincs eldugulva, akkor nagyon kicsi a nyomásesés 0,01-0,1 bar. A nyomásszabályzó mondjuk 3 bar nyomáson kinyit és visszaengedi a felesleges benzint a tankba, eközben az ü.a. sín 3 bár nyomáson van.

Ha eldugult a szűrő, akkor nagy a nyomásesés, és a visszafolyó ágon sokkal kevesebb benzin áramlik. (Ezt esetleg össze lehet hasonlítani, ha van mivel).
Ha még a motort is beindítják, akkor egyre kevesebb benzin folyik a visszatérő ágon.
Akkor jönnek a problémák, először, ha a motor sok benzint kezd használni, többet mint ami át tud folyni az ü.a. szűrőn, ekkor már lezár az ü.a. szabályzó és semmi nem folyik vissza a tankba, elkezd csökkeni a nyomás és a befecskendezett benzin mennyisége.

Amíg a motor alapjáraton jár, vagy kis terhelésen, addig tünetmentes, és simán indul.

Azt viszont nem értem, miért mozdul meg a benzinszint mutatója teljes gázon. (A motorvezérléstől teljesen független, analóg rendszer.)
Talán mert: nem jön vissza benzin a visszatérő ágon a tankba és a visszaáramló benzin hiánya/megléte valahogy hat az úszóra?  :hmmmm:

Egyébként nem hiszem, hogy 30e km alatt el tud dugulni a szűrő. Az etanolozás előtt vagy után cserélted? A hiba mikor jelentkezett először? Nött a gyakorisága?