Az ü.a. nyomás szabályzás nagy vonalakban úgy működik, hogy a tankban lévő pumpa előállít a szükségesnél nagyobb, mondjuk max 3,5bar nyomást, ha ennél jobban megnőne a nyomás akkor a pumpa visszaengedi a benzint a tankba.
Megy előre egy benzincső a szűrőhöz, a szűrőn esik valamekkora nyomás, ami leginkább attól függ, hogy mennyi benzin áramlik át rajta, ha nincs eldugulva, akkor nagyon kicsi a nyomásesés 0,01-0,1 bar. A nyomásszabályzó mondjuk 3 bar nyomáson kinyit és visszaengedi a felesleges benzint a tankba, eközben az ü.a. sín 3 bár nyomáson van.
Ha eldugult a szűrő, akkor nagy a nyomásesés, és a visszafolyó ágon sokkal kevesebb benzin áramlik. (Ezt esetleg össze lehet hasonlítani, ha van mivel).
Ha még a motort is beindítják, akkor egyre kevesebb benzin folyik a visszatérő ágon.
Akkor jönnek a problémák, először, ha a motor sok benzint kezd használni, többet mint ami át tud folyni az ü.a. szűrőn, ekkor már lezár az ü.a. szabályzó és semmi nem folyik vissza a tankba, elkezd csökkeni a nyomás és a befecskendezett benzin mennyisége.
Amíg a motor alapjáraton jár, vagy kis terhelésen, addig tünetmentes, és simán indul.
Azt viszont nem értem, miért mozdul meg a benzinszint mutatója teljes gázon. (A motorvezérléstől teljesen független, analóg rendszer.)
Talán mert: nem jön vissza benzin a visszatérő ágon a tankba és a visszaáramló benzin hiánya/megléte valahogy hat az úszóra?
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Egyébként nem hiszem, hogy 30e km alatt el tud dugulni a szűrő. Az etanolozás előtt vagy után cserélted? A hiba mikor jelentkezett először? Nött a gyakorisága?