Tegnap ellenőriztetem a klímát, mivel kicsit hangos volt a kompresszor.
Azt olvastam, hogy a gázzal együtt az olaj is el tud menni és abból kompresszorcsere lesz.
Ismét sokat tanultam.
A szuper automata klímagép mellett a kezelő szaktudása kívánnivalót hagy maga után.
Rákötötte a masinát és hümmögött, hogy nagy a nyomás álló motornál. Sok benne a gáz vagy valami szelep hibás a kompresszorban.
Már tudom, hogy min. 5 percet kellett volna várni és nem vette figyelembe az extrém 34 fokos hőmérsékletet sem.
Utána azért hümmögött, hogy ilyet még nemigen látott, hogy ilyen jól bírja és nem ment el a gáz, mivel elárultam neki, hogy a 16 év alatt egyszer nézték a nyomást. Sosem volt gondom a klímával, a takarítást- fertőtlenítést mindig én csináltam.
Végül elkészült a művelet. Lefejtett 470gramm gázt és visszatöltött 740-et.
Viszont ezek után nem kapcsolgatott a klíma működés közben. Reggel még tettem vele egy próbát akkor még kapcsolgatott. Erre csak egy "nem tudom mitől van, a gép kiírta, hogy minden OK" volt a szakszerű válasz. Hát nem kicsit lettem ideges.
Még a környékén kószáltam és járattam vagy 20 percet de egyszer sem kapcsolt ki.
Felhívtam egy másik klímatöltő iparost aki közölte, hogy eddig volt rossz és most a jó.
A vicc az, hogy hazajöttem vele, mentem vagy 40km-et és megjavult. Úgy kapcsolgat mint régen.
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
Két dolog lehet. Vagy a gatyarohasztó meleg vagy menni kellett vele és a Carina rávette a gázt, hogy rendesen tegye a dolgát.
Itt egy írás amiből sokat lehet tanulni. Még jól jöhet ha a "szaki" hülyeségeket csinálna és rátok hozná a frászt.
http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/Utmutato_a_gepjarmu_klimaberendezesek_diagnosztikajahoz_kicsi.pdf