Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608450 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30300 Dátum: 2014.05.16 23:31:07 »
Én ezt azért nem veszem meg, mert eleve nem valószínű, hogy megyek vele annyit, 24 év alatt jönne össze..Azért jópár gyári cuccot is vettem, és madmisi nagylelkűsége lévén van egy gyári bontott trafó is tartalékban :)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30301 Dátum: 2014.05.17 00:22:21 »
De nem is kell hozzányúlni vagy 200ezer km-ig. Így lenne az autó gyári állapotú. Tudom persze nem Finnország vagyunk ahol 1 millányi forintot keres egy tanár pl. De így sajnos nem az az autó lesz már a sok utángyártott alkatrésztől. Idegesítő, ha belegondolunk szépen lecserélünk mindent, és végül kapunk egy Fordot, Opelt :S

Már azon gondolkodok, hogy veszek gyári vízpumpát, még nem kérdeztem rá mennyibe kerülne.
Hát igen!Tudom hogy a gyári lenne a legjobb,de sajnos nem a mi pénztárcánkhoz vannak beárazva az alkatrészek.Sajnos az alkatrészek is tudnak érdekesek lenni.Lassan tényleg igaza lesz az autósbotos havernak.Az olasz egy közepes minőség,de azt tudja.A márkásabb alkatrészeket egyre jobban hamisitják,és gyártják mindenfelé.Javítok autókat másoknak is,hát vannak érdekes tapasztalatok.A Bárdinál van kedvezményem,ott vásárolok,és próbálok jobb minőségü alkatrészeket válogatni.A QH fedél is drágább volt,mint a Facet,és régebben jobb minőségűek voltak a cuccaik.Sajnos már meg kell nézni  a dobozokat,mert a múltkor venni akartam Nipparts termosztátot,de a dobozon,made in kína.Hát inkább mást vettem.A Japanparts kerékcsapágyak nem tudom honnan vannak,de már szívtam vele,viszont a vezérlés görgőiben,csak japán GMB,vagy Koyo csapágyak vannak.
A vízpumpa gyárilag is Aisin,és az kapható utángyártottként,nem hiszem hogy lenne értelme 3-szor annyit fizetni érte.
Ja igen,ha valaki gyertyát akar venni,nagyon ajánlom a Denso TT-t.Soha nem volt ilyen jó fogyasztásom,és érezhetően erősebb is az autó vele.
Az alapjárati motor,és a folytószelepházam,már elég régen volt takarítva,de a múltkor belenéztem és nem láttam lerakódást.Ennek ellenére tervezek egy pár nap leállást,mert műszaki előtt lesz egy kis munka.Egy kis hegesztés a taposónál.Kormánygardán,olaj,csere.Meg a tisztítás,meg motormosás,meg még egy pár dolog.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re: Carina
« Válasz #30302 Dátum: 2014.05.17 00:27:17 »
Én ezt azért nem veszem meg, mert eleve nem valószínű, hogy megyek vele annyit, 24 év alatt jönne össze..Azért jópár gyári cuccot is vettem, és madmisi nagylelkűsége lévén van egy gyári bontott trafó is tartalékban :)
Én is úgy vagyok vele hogy egy normálisabb utángyártott cuccnak is ki kellene bírnia 4-5évet.és azért az általános tapasztalat az hogy ki is bírják.

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30303 Dátum: 2014.05.17 08:38:17 »
üdv az uraknak.
már megint megzuhant ez a  :censored: ... múlt hétvégén volt olajcsere (+légszűrő, pollenszűrő), nem volt semmi gond. mondjuk sokat nem is mentem ezután az autóval. majd tankoltam, a "racsing" 95-ös benzint a shellnél. már a benzinkútról alig tudtam elindulni, a szokásos indulásnál majdnem lefulladt az autó. a héten azt vettem észre, hogy mintha gyengébb lenne az autó, és kis fordulaton (pl. bekanyarodáskor) le akar fulladni, rángat. az egyik nap a cég kapujában álltam, vártam amíg nyílik, majd indultam be és le is fulladt. majd tegnap gondoltam kiégetem kicsit és harmadikban mentem dolgozni 4000-es fordulaton, és enyhén rángatva ment úgy is. elhívtam a szerelőt, mondta lehet akár katalizátor is, mentünk egy kört szintén nagy fordulaton, érezte ős is a rángatást, de padlógázas gyorsításnál viszont szépen megy az autó. szintén visszaforduláskor majdnem lefulladt, megtorpant az autó. hazafelé jövet megint azt figyeltem meg, mint régen, hogy 1500 körüli fordulaton egyre erősebben rángat. és mintha a hét folyamán egyre rosszabb lett volna minden tünet. plussz tegnap ahogy hazafelé jöttem, piros lámpánál erősen ingadozott az alapjárat és nagyon rángott tőle az autó. hazaérve le is videóztam. normál érték körül picit ingadozik az alapjárat, majd elkezd hirtelen leesni 500-ra vagy még alá is egy pillanatra, ekkor nyilván rángat, fulladni akar a motor, majd gondolom valami elektronika felszabályozza hirtelen, ekkro megint felugrik 8-900 körül és megint beáll normális értékre, és ezt véletlenszerű időközönként csinálja. (mindezt üzemi hőfokon)
szerintem megint ugyanaz a probléma, mint kábé egy éve volt, ugyanazok a tünetek, csak akkor viszonylag hirtelen jelentkezett, most meg szép lassan alattomosan kezdődött és rosszabbodik.
akkor egy használt lambdaszondát tettünk bele (Balázstól), azzal gond nélkül ment eddig. lehet megint az szállt volna el? :hmmmm: hibakód az természetesen nincs.
furcsa, hogy rögtön tankolás után jelentkezett először a gond... (mellesleg megjegyzem, legutóbb hatvanban tankoltam, szintén shell (mindig shellnél tankolok - de úgy érzem ez változni fog), hibátlanul ment is az autó és 643km-t mentem el 53 literrel... ~8,4 l/100. a kecskeméti shell benyával alig tudok elmenni 600km-t ~9l-es fogyasztással... érdekes, nem? :censored: )
most vagy megint elpusztult a lambdaszonda, mert gyanúsan ugyanaz a tünet... vagy a benzin miatt lenne? esetleg valami adalék van benne amitől meghülyül a lambdaszonda? a másik, hogy ugye sok eső meg víz volt a héten, amikor a tünetek jelentkeztek, és tavaly is ilyen őszi-téli locspocsos időben volt ez a gondom. esetleg valami beázik/felázik és attól lenne?
ezen felül enyhén szivárog a szervószivattyú. és még mindig brutálisan kopog a hátsó futómű.
felgyújtom, komolyan! :censored: :D

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30304 Dátum: 2014.05.17 09:22:16 »
Szia
Szerintem először is azt a kalap sz..r shell benzint kéne leengedni belőle és teljesen kijáratni a rendszerből,majd normális benzint tankolni bele ;)
Nekem is rossz tapasztalataim vannak a shell benzinekkel :censored:
Nyársaláskor a tűz felélesztéséhez nem használnám,nemhogy autóba tölteném :tt2:
Na most komolyan:
Ha ezekkel megvagy lehet tesztelgetni és közben nézegetni kell a hibakódokat,ha gond van úgy is lesz hidd el :yes:
12-es a lambdáé
Nehogy felgyújtsd!!!!!! :nono:
Today Tomorrow Toyota

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30305 Dátum: 2014.05.17 09:27:58 »
bsh!

Csak nyugalom!
Nincs rossz Carina, csak nemtörődöm tulaj, silány alkatrész vagy hozzá nem értő szerelő! ;)

Először is nézd meg az elosztófedelet, nem-e tényleg beázott, minimális pára sem lehet benne!

Aztán ha tényleg közvetlen tankolástól számítva van a dolog, ki kellene nyomatni az ac-vel a maradékot és megbízható benzinnel feltölteni!
Lambda csatlakozót húzd szét, próbáld meg úgy is, illetve resetelj ecu-t!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Carina
« Válasz #30306 Dátum: 2014.05.17 13:41:09 »
Örülök neki!  :clap:

Nos én ilyenek miatt kerülöm az olcsó kategóriát... QH - Quinton Hazell
Maruti vezérlésszettjük jó volt. A termosztátjuk meg kuka. Mikor mit csomagolnak :wacko:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30307 Dátum: 2014.05.17 13:47:24 »
bsh :
Szerintem a benzin a gond.
Shellnél, Agipnál nem tankolok.
Lukoil (!), Oil, ÖMV, Mol még mindenhol bejött.
Persze a kritikus fent sorolt részeket jó megnézni.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #30308 Dátum: 2014.05.17 16:11:30 »
Én imádom a shell üzemanyagát :O

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30309 Dátum: 2014.05.17 16:34:41 »
Jó szívvel senkinek sem tudnám mondani, hogy használja a bsh említette Shell kutat :no:
Ezek tudtommal franchise-ban működő kutak. XY cég használja a nevet. Nálunk a Shell lett az Oil, a Castrol meg Lukoil.
Szóval az alapcégen sok múlik, hogy mi jön a pisztolyból, bár a tevékenységüket illene ellenőrizze most pl. a Shell.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.17 16:36:59 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30310 Dátum: 2014.05.17 16:56:04 »
Én például évekig tankoltam egy félreeső Shellnél, de mindig oké volt, aztán miután bezárták átmentem a Lukoilhoz, az is oké!  ;)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30311 Dátum: 2014.05.17 16:59:36 »
Üdv!
Itt sokan tudják, hogy néhány éve mit küzdöttem az üzemanyaggal. Azóta több dolgot megtudtam.
De...  Nemrég ismét előjött a rángatás és a gyenge brummogó motorhang és a fogyasztás is megnőtt 8,5-re.. Auchannál tankoltam. Ezután a shellnél tankoltam. Brutál trágyadomb lett az autó és a fogyasztás 9,5l lett. Azóta vagy Lukoil vagy OMV. Közben kicseréltem az elosztófedelet és a rotort mert valahogy elfogyott az idők során és kapott új gyertyákat is. A fogyasztás visszaállt 7,2-re. Azt vettem észre hogy sokkal érzékenyebb a rossz benzinre ha nem tökéletes a gyújtás.   Én is csak megerősíteni VD1234-et!
Nézd át a gyújtórendszert és mindenképp tankolj valami normális benyát mielőtt költségekbe vernéd magad.
A legjobb lenne az OMV premium 95-öst mert az mindig jó. 20l-nél csak +300 ft.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30312 Dátum: 2014.05.17 17:28:47 »
Így működik a Toyota jövőre megjelenő üzemanyagcellás autója


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30313 Dátum: 2014.05.17 17:38:24 »
Üdv Oriza!

Igazad lehet, mert eddig bárhol tankoltam, ugyanúgy ment, pedig egyszer tankoltam ÖMV Maxxmotion 95-t is próbaképpen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30314 Dátum: 2014.05.17 18:37:54 »
bsh!
B*rom ötlet, de nem lehet, hogy nem is 95-t tankoltál bele? Etanol, gázolaj, esetleg beleszagolni :wacko: