Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608624 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30285 Dátum: 2014.05.15 21:16:58 »

Hát nem a legjobb helyre parkolt,vagy menni akart,de hajónak nem az igazi a Carina:
http://cdn1.szon.hu/2014/05/kiontott-balaton-fonyodnal-aufmacher-2553764-16-46fa555edc127af3b3d1c6983b00c2ba.jpg

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Carina
« Válasz #30286 Dátum: 2014.05.15 22:01:50 »
Nem tudom személy szerint kinek hogy tudok válaszolni, de majd rájövök.

Szabolcs. Örülök, hogy itt lehetek. :)

Ezt a gumibetétet már én is láttam Carinába.
Az idézetre kattints ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30287 Dátum: 2014.05.15 22:11:22 »
Üdv mindenkinek!
Egy kicsit eltűntem.Elég zűrös napjaim vannak mostanában.De hogy még egyszerűbb legyen az életem,tegnap megállt a Carina.Jöttem mentem,a városban,és egyszer csak leállt a motor,és nem indult újra.minden elektromos dolog működik,ac megy,reléje kapcsol,önindító forgat,de egy puffanás se.Semmi előjele nem volt a leállásnak.Sőt most az új gyertyákkal,normálisan közlekedve még meg is lepődtem,mert 6,5l volt a fogyasztásom.Illetve annyit csinált,de azt sem mindig,ha megálltam,és 5-10 perc múlva elindultam terhelésre be-be szaggatott,visszalőtt a levegőszűrőbe,kipufogóba.De néhány száz méter után,elmúlt,taposhattam neki,semmi gond nem volt.Csak hirtelen gázadásra jelentkezett,egyébként nem.A megállás előtt ezt sem csinálta,semmi előjele nem volt.
Amiket kizárnék:20E-km ezelőtt volt cserélve a hengerfejtömités,trafó,gyújtókábelek,elosztófedél,rotor,szelepszárszimering,benzinszűrő.Szelepek becsiszolva,hézag beállitva.Olajfogyasztás vissszaesett,10e-km-en 1.5l.A rángatás miatt,2 hete cseréltem gyertyákat(Denso TT),és be lett állítva stroboszkóppal a gyújtás,de a rángatás előjött néha.Benzinkutat váltottam,de akkor is megmaradt.Kivillogtattam,hibaüzenet nem volt,és a helikopter sem villant ki egyszer sem.Hidegen-melegen egy pöccre indult,alapjárat jó.A m
Amire gondolok:Gyújtás jeladó.Már jártam igy Opellel,Hondával,azok is így álltak meg és az volt a bajuk.
Biztositék,gyújtás reléje.
Esetleg a vezérlésnél valami.A Lemförder szíjban ,feszítőben15E-km volt a hengerfejezéskor,igy azt visszatettük.A haver rakta össze,mert nem volt időm,de ránéztem,és én vittem az alkatrészeket,és azóta ment20E-t.
Egyenlőre nem csináltam semmit,mert mennem kellett dolgozni,holnap akarok nekiállni.Ja és a kivett gyertyák egyenletesen voltak égve,bár egy kicsit egyformán fehéresebbek -barnásak voltak mint kellene.
Holnap többet tudok,de ha vannak ötletek szívesen fogadom őket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30288 Dátum: 2014.05.15 22:25:43 »
Elszomorít ez a tapasztalat.
Gyújtás simán lehet, de a vezérlést is megnézném:szinkron, feszesség. Gyújtótrafót szintén.
De ha levetted a hengerfejet, akkor nem gondoltál gyűrűzésre? Jó,  nem horror ennyi, de egy ugrás lett volna a sugár ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30289 Dátum: 2014.05.15 22:30:12 »
Nem tudom személy szerint kinek hogy tudok válaszolni, de majd rájövök.

Szabolcs. Örülök, hogy itt lehetek. :)

Ezt a gumibetétet már én is láttam Carinába.
Üdv a fórumon.
A Bárdinál az én(36%-os)kedvezményemmel,30E-ft alatt megáll az AL-KO,vagy az Optimal.Mindkettő német gyártmány.Szerintem átlagos igényekhez elég.Én már raktam be,kb 1éve és működik.LIP-et semmiképp ne vegyél,eddig ami megfordult nálam,hamar elfosta magát.Amikor megvettem az enyémet,le volt ülve a hátulja.Látszott hogy sokat cuccoltak vele.Nem cseréltem rugót,hanem kapott,Lada gumibakokat.Müszakin dünnyögtek egy kicsit,de nem kellett kivenni,és szépen megemelte a hátulját.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re: Carina
« Válasz #30290 Dátum: 2014.05.15 22:56:59 »
Elszomorít ez a tapasztalat.
Gyújtás simán lehet, de a vezérlést is megnézném:szinkron, feszesség. Gyújtótrafót szintén.
De ha levetted a hengerfejet, akkor nem gondoltál gyűrűzésre? Jó,  nem horror ennyi, de egy ugrás lett volna a sugár ;)
Hát engem még jobban elszomorít.Kellett volna az autó,nagyon.Még jó hogy a szomszéd elment Osztrákba,és használhatom az autóját.Igaz 1.2-es Opel Corsa,de milyen jól jön most.
A szinkronra odafigyeltem vezérléskor,mert ő sem tudta hogy hogy kell szétszedni.A vezérlésre azért gondolok,mert lelazulhatott valami,átugrott a szíj esetleg,bár ez a kevésbé valószínű.A trafóba 20e-km van,ugyanaz az új Facet mint a tiedben.Nem hiszem hogy az adta meg magát.bár ki tudja,holnap kimérem azt is.
A gyűrűzésre nagyon is gondoltam,de akkor éjjel nappal dolgoztam,ráadásul a világ végére jártam kocsival.
Idő sem nagyon volt rá,meg a srácnak sem,csak beszorította a többi meló mellett,másnak meg nem akartam odaadni,és pont akkor pénzem is alig.Elég volt amit meg kellett venni.Minden új ment bele.fagyálló,olaj,kábelek,fedél rotor,hf.csavarok+munkadíj a srácnak+a hegerfej felújítás.És nem úsztam volna meg a gyűrűvel,mert valószínüleg kellett volna dugó,vagy csapszeg,mert valószínű onnan jön az a surrogós hang váltásnál.Meg ha a főtengely,hajtókar csapágy is lejön akkor szerintem tettem volna azt is újat,ha kopást  láttam volna a csapágyfémen.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.15 22:58:40 írta veres2 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30291 Dátum: 2014.05.15 23:12:18 »
Hát nem egyszerű...én sem számítottam volna erre a helyedben :no:
Más tippem most nincs, remélem nincs nagy baja!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #30292 Dátum: 2014.05.16 07:36:50 »
...
A szinkronra odafigyeltem vezérléskor,mert ő sem tudta hogy hogy kell szétszedni.A vezérlésre azért gondolok,mert lelazulhatott valami,átugrott a szíj esetleg,bár ez a kevésbé valószínű.A trafóba 20e-km van,ugyanaz az új Facet mint a tiedben.Nem hiszem hogy az adta meg magát.bár ki tudja,holnap kimérem azt is.
...

üdv veres2!

A gyújtással kezd a hibafeltárást, sanszos, hogy ott lesz a probléma, főleg, ha terhelésre jelentkezett a dolog!
Elsőnek húzz le egy gyertyakábelt tegyél bele gyertyát és testhez közelítve indítózz, van-e szikra!
Ezt vizsgáld meg a főkábelnél is azért!
Milyen gyújtásod van? Tippem, hogy Denso még! Ha igen, akkor leírások alapján kellene végigméregetni mindent!
A trafó érdekes dolog, mert akár hidegen működhet, de például melegen már kihagyhat stb.. illetve a Facet nem egy prémium márka, amolyan vállalható legelső lépcsőfok, ha nincs sok pénze az embernek kategória!  :otlet:

Írtam privátot!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30293 Dátum: 2014.05.16 08:28:54 »
A hátsó lengéscsillapító tapasztalatom.
Amikor megvettem 80e km-el volt mellékelve egy szakszervizes állapotfelmérő lap amelyen be volt karikázva a JH lengéscsillapító. Na ezt gariban szépen ki is cseréltettem velük. (Érdekes hogy ilyenkor szerintük nem kell párban cserélni) Mindig eléggé lent volt a hátulja és időnként picit leért a kipufogó amikor leálltam a garázsba. Innen már tudtam, hogy fújni kell a kerekekbe. :)  A műszaki vizsgákon mindig jónak minősítették a gátlókat. Eléggé lágy volt, de tette a dolgát a gyári. Sok évvel később megjelent az olaj rajtuk és a világhírű AL-KO került bele. Rendesen megemelkedett a hátulja (kb. 4-5cm)  viszont olyan fapad lett mint egy szekér. A fogamból kihullott a tömés. :)  Még nem telt le az 1 éves gari amikor kopogni, nyikorogni kezdtek. Csere lett. Az újak talán nem voltak annyira fapadok de már hallok egy pici kopogást hátulról. Most másfél évesek. 
Szóval nem biztos, hogy rosszak azok a rugók, persze lehet, hogy annak aki időnként megpakolja gondot okoz. Én még soha nem pakoltam meg.   5 személy is csak ritkán és rövid távon volt. 

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30294 Dátum: 2014.05.16 22:39:42 »
 Na meggyógyult a gép! :clap:
Először is köszönöm a segítséget,ötleteket.
Átnéztem,az inditózás közben lemerült akku töltése közben,a biztosítékokat,reléket.Kivillogtattam a hibakódot,de minden rendben volt.A gyújtás kapott áramot.Az ellenállásértékek jók voltak,a trafónál,és a gyujtásmodulnál,bár a szekunder tekercs,hidegen megadott,max1.75,érték helyett,2.3-at mértem.De mivel nem gyári a trafó,és megnézve a neten,ez megfelel a benne lévő trafó értékének.Benzinszivattyú,dolgozik.Inditási kísérlet,szikra nincs.Fedél le,és közvetlen,egy használt gyújtókábel,rátéve a trafó érintkezőjére(ami a grafitrúdhoz csatlakozik).Így lett szikra! :D
Akkor a hibát vagy a rotor,vagy a fedél csinálja.Először a fedél.Szerencsére megvolt a régi.felszerelve,rögtön beindult.
Alaposabban,nagyítóval megnézve a fedelet,a grafitrudakon körben lévő mindkét rézlemezen látszott,kb tűfejnyi áthúzásnyom.Fényben forgatva,pedig látszott hogy a két grafitrúd között,van egy hajszálrepedés.Rosszul emlékeztem,nem Facet,hanem,C/I-QH volt benne.És el is ment összesen 20E-kilómétert.Anno ez volt a drágább,gondoltam jobb is lesz.Úgyhogy most fog kapni,új Facet rotort,fedelet.Rángatás,szaggatás nincs,majdnem hibátlanul működik.
Ami még hiba.Túl sokáig tartja magasan az alapjárati fordulatot.Már majdnem üzemi hőfokon van,és még mindig,kb1100 a fordulat.Aztán gondol egyet,pl lámpánál állva,leejti a fordulatot a normálisra,és utána már tökéletes.Cseréltem benn víz jeladót,de egyenlőre nem változott.Bár le volt véve a saru,még rávárok egy kicsit.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30295 Dátum: 2014.05.16 23:00:10 »
Ennek örülök, hála Istennek!
Szerintem a Facet rotor elég vézna, nekem jobban tetszik a Nipparts/Japanparts...a fedél nálam is Facet, csak12000 km van benne még.
Gondolom az alapjárati léptetőmotornál tiszta minden.
Nálam is hasonló, 1000 körülről ejti le.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.16 23:04:17 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30296 Dátum: 2014.05.16 23:03:29 »
Örülök neki!  :clap:

Nos én ilyenek miatt kerülöm az olcsó kategóriát... QH - Quinton Hazell

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30297 Dátum: 2014.05.16 23:15:19 »
Remek, gratula  a sikeres hibafelderítéshez! Tehát abszolút nem az autó tehet róla, hanem a silány aftermarket minőség   :nonono: Nemhiába, ez az autó csak akkor lesz továbbra is hírnevéhez méltó ha gyári vagy minőségi alkatrészeket kap.

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30298 Dátum: 2014.05.16 23:18:19 »
Igen, de egy elosztófedél talán 20-30000 ft is van gyáriban...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30299 Dátum: 2014.05.16 23:23:17 »
De nem is kell hozzányúlni vagy 200ezer km-ig. Így lenne az autó gyári állapotú. Tudom persze nem Finnország vagyunk ahol 1 millányi forintot keres egy tanár pl. De így sajnos nem az az autó lesz már a sok utángyártott alkatrésztől. Idegesítő, ha belegondolunk szépen lecserélünk mindent, és végül kapunk egy Fordot, Opelt :S

Már azon gondolkodok, hogy veszek gyári vízpumpát, még nem kérdeztem rá mennyibe kerülne.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -