Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608568 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30195 Dátum: 2014.05.10 15:42:38 »
Kérhetek egy szakvéleményt dudorilag? :D

16262-re 11 fabatkát írnak

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_CARINA%20E_AT190L-AEMDKW_1603.html

Jóvanna, mindjárt csinálok az enyémről is képet  :1eye:
Szerintem nem rossz ez egyébként.

Amúgy nem értem, miért kellene LED szalag elé előtét-ellenállás? Max. azért, ha a gyári fénye erős lenne, de alapból benne van az előtét, vagy valami feszültség-stabilizátor.

Jut eszembe, netferry!
A feszültségstabilizátorok alapvetően egy magasabb feszültségről tudnak egy alacsonyabbat stabilan tartani, ami fordítva is tudja, azok eléggé drágák. Tehát indításkor mondjuk 8-10V-ról nem tud csinálni 12V-ot, max. ha ennyire igényesen akarod, akkor tegyél elé egy 2200uF-os 25V-os kondenzátort  :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30196 Dátum: 2014.05.10 15:52:46 »
Jut eszembe, netferry!
A feszültségstabilizátorok alapvetően egy magasabb feszültségről tudnak egy alacsonyabbat stabilan tartani, ami fordítva is tudja, azok eléggé drágák. Tehát indításkor mondjuk 8-10V-ról nem tud csinálni 12V-ot, max. ha ennyire igényesen akarod, akkor tegyél elé egy 2200uF-os 25V-os kondenzátort  :)

Jaja, ezért is vettem egy ilyet : LM2940CT-12
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/8856/NSC/LM2940CT-12.html
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30197 Dátum: 2014.05.10 16:00:18 »
Tegyél egy próbát.
Ha leveszed az akkusarut egy ideig tovább világít?   :) :no:
Ebben csak egy 22uF kondi van ami max zavarszűrésre jó. Még egytized mp-t sem bír ki 3-4 W terhelésen.

Bocsánat tévedtem!
Az LM2940 csak egy sima   feszszabályzó IC.  400FT/db    Az hogy mekkora kondit tettek utána csak a doboz szétszedése után derül ki.
 
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 16:12:49 írta oriza »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #30198 Dátum: 2014.05.10 16:56:55 »
 :eek:  Bocsánat, nekem csiga volt a jelem oviban és nem relé vagy kondenzátor... :wacko: ez nekem már magas  :helpsmilie:
Még a beltéri világítást apdételtem, de ez:  :surrender:
Megnéztem: nekem nincs helye a kulcsvilágításnak, kérdés, hogy csati lesz-e?
LED foglalatot megtaláltam - erről jutott eszembe, hogy a hátsó ködlámpakapcsoló szétporladt ízzófoglalatára utánaérdeklődtem a helyi márkaszervizben: ~2500Ft+áfa   :no: Lehet, hogy ez passzolna?

Képet nem csináltam, de ugyanolyan a dudor a vízpumpa csövénél, mint Nálad, Oriza!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30199 Dátum: 2014.05.10 17:19:10 »
Nekem ott van a műanyag dugó, abba fúrtam lyukat a LED-nek. A csatlakozó ott van a burkolat alá felragasztva, bele a LED (nekem előtéttel volt, T5 LED), polaritásellenőrzés és kész. Rendesen megy hála Istennek már 1-2 éve  :yes:
Angolban nincsen ott a csatlakozó??

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #30200 Dátum: 2014.05.10 17:30:53 »
Dugó nincs, így nem tudom, mi van a burkolat alatt, de most más aggaszt.

Ha már felnyitottam a mocitetőt, megnéztem a hibakódokat is: 21, 25... már csak a 22-es hiányzik a sorból, és itt a téli eredmény...Igaz, hogy a múltkor megint tankoltam negyedébe etanolt  :hmmmm: Egyelőre hagyom az egészet, mert nincs semmi tünet, remekül megy a gép.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30201 Dátum: 2014.05.10 20:33:15 »
Utoljára gyári tömítést vettem, + tömítős alátet is (nagyon profi).

Kis nyomatékkulccsal húztam meg 5 , 6 majd 7Nm-re. Aztán ellenőriztem 2 nap múlva (kb. 6 felmelegedés lehűlés ciklus után). Féltem, hogy majd lelazul, de ugyanúgy lekattant a 7Nm. Utána 2 hónappal még ránéztem, de csak az egyik csavarnál mozdult meg és egy fél fordulatot lehetett rajta húzni. Biztos vagyok benne, hogy nem kell utánhúzni, hogy nézne már ki: Toyota szervízben szelephézagot ellenőriznek, vagy vezérlést cserélnek, új tömítés, és utána másnap menjen vissza a kuncsaft a csavarok utánhúzására.  [rohog]
0
Az Elring nekem szivárgott (1 éven belül) és lelazultak a csavarok, mondjuk én is hibás voltam mert nem húztam meg eléggé és később se ellenőriztem. De levontam a dologból a tanulságokat: érzésre nem tudok nyomatékra húzni, és jobb ellenőrizni időnként.

Paszta volt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30202 Dátum: 2014.05.10 21:09:22 »
Üdvözlet az uraknak!

Köszönöm a hozzászólásokat, ma elgurultam vele egy kanna vízzel a szerelőig, aztán káromkodtunk egy sort, mert olyan hülye helyen van, hogy komolyabb bontás nélkül nem lehet csak úgy a helyére cuppantani. Mellékesen talán ki is derült, hogy miért kezdett el folyni. Akkora lett a dudor a csövön, hogy hozzáért a blokkhoz és az olvasztotta ki.
Nem mondhatnám, hogy örülök  :cry:
De dicséretes, hogy nem lett kárunk semmiben és haza is hozott  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30203 Dátum: 2014.05.10 21:36:03 »
Emlékeim szerint a hengerfejről venném le a csövet (amit vékonyan pasztázva jó visszatenni), a pumpát véletlenül sem bántanám.
Néhány szerszám kell hozzá, de semmi speciális  ;) A csövet már csavaros bilincsekkel tettem vissza, úgy fordítva a bilincseket, hogy 1/4"-os dugókulccsal 2-3 hosszabbítóval lehetett meghúzni.

Ennyire meleg a blokk, vagy így nem bírja a cső?? Olajhűtés, vízhűtés, szerintem 200 fok alatt kell legyen jóval  :hmmmm:
Nem lehet, hogy mocorgott kicsit valahogy és kidörzsölte, tuti kiégette??

Rá kell pillantsak az enyémre, ki tudja...de mikor kinnt volt, nem emlékszem semmi durvára rajta  :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 21:41:09 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30204 Dátum: 2014.05.10 21:44:57 »
FUBA! Neked egy  vasmacska és egy fékezőernyő is kellene! :D
Amúgy mi a véleményed a Remsa betétekről?  Még mindig jónak tartod?
Nekem nagyon bejött! Egész jó a fékhatás és már hihetetlenül sokat ment és kb a fele megvan még és ráadásul az új tárcsákat sem nagyon koptatja.
A Pagid és a Textár után ez nagyságrendekkel jobbnak tűnik.
Fékezőernyő tényleg kéne néha!  :yes:  :D
Textar után döbbenet jó, tárcsákat azért nem koptatja mert puha és feketére is rendesen festi a felniket de én szeretem, az olcsók között és ár-érték tekintetében a legjobb!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30205 Dátum: 2014.05.10 21:50:00 »
Tegyél egy próbát.
Ha leveszed az akkusarut egy ideig tovább világít?   :) :no:
Ebben csak egy 22uF kondi van ami max zavarszűrésre jó. Még egytized mp-t sem bír ki 3-4 W terhelésen.

Bocsánat tévedtem!
Az LM2940 csak egy sima   feszszabályzó IC.  400FT/db    Az hogy mekkora kondit tettek utána csak a doboz szétszedése után derül ki.

Milyen doboz? Erre gondolsz? :) ---> http://pdf.eicom.ru/datasheets/national_semiconductor_pdfs/lm2940_c/LM2940_C00013im.jpg

Ez az IC 12.5V bemeneti fesz fölött stabil 12V-ot ad a kimenetén. Alacsony maradékfeszültségű! (0.5V) Miért ne lenne hasznos? LED-eknek nagyon is jót tesz, ha nem ugrál a feszültség (pl. (14.4 V járó motornál)), így lesz hosszú élettartamú és a meghibásodás lehetősége is csökken.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30206 Dátum: 2014.05.10 22:00:59 »
Persze így van, hogy változik a feszültség, de van töltésszabályzás, és az akkumulátor is simítja rendesen, azt már egy LED-nek illik kibírni.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30207 Dátum: 2014.05.10 22:23:46 »

Ennyire meleg a blokk, vagy így nem bírja a cső?? Olajhűtés, vízhűtés, szerintem 200 fok alatt kell legyen jóval  :hmmmm:
Nem lehet, hogy mocorgott kicsit valahogy és kidörzsölte, tuti kiégette??

Rá kell pillantsak az enyémre, ki tudja...de mikor kinnt volt, nem emlékszem semmi durvára rajta  :1eye:

hogy őszinte legyek még ez sem biztos, csak erre tippelt a szerelő. Ha kikerül a régi cső, akkor tudok majd biztosat mondani. Hogy kidörzsölődne... nem tudom, rövid, nem tud mozogni. Múlt héten volt egy 'hosszabb' túránk, 300km-t mentünk összesen, ezalatt jó párszor meg lett küldve, hogy "ki legyen kormolva" mert ugye be volt neki öntve a tisztítóadalék. 2-3 fokozat 5-6000-ig elforgatva, előzés 4.-ben, stb. A motornak meg se kottyant, nem melegedett (nem mutatta a mutató, hogy bármi baj lenne) úgyhogy bátor voltam. Aztán most tegnap délután bementünk Makóról Szegedre, semmi vadulás, szépen szabályosan mentünk, befelé nem is volt baj. Hazafelé lettem aztán figyelmes arra, hogy részterhelésen mintha becsörögne/kopogna a motor, utána tűnt fel, hogy 3/4 tájékán kószál a mutató a szokásos 1/2 helyett, meg is álltam rögtön... a többit meg tudjátok. Remélem nem lett baja a motornak...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30208 Dátum: 2014.05.10 22:58:23 »
picit átszabott Carina (nekem a külső mondjuk nem jön be):
http://www.bilgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/146651-toyota_carina_e_turbo_solgt
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30209 Dátum: 2014.05.10 23:05:05 »
vd1234, kalapos!
Köszönöm, hogy megnéztétek a csövet! :)  Kicsit aggasztott, hogy a vízcsövek közül csak ezen van dudor. Ahogy elnéztem elég macerás a cseréje mert túl rövid és nagyon rossz helyen van. Talán majd kiderül, hogy mitől durrant el Nfsman87-nek.

 
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 23:06:44 írta oriza »