Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6608026 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30135 Dátum: 2014.05.07 22:08:35 »
Szia Peti!

Na addig jó, amíg ezt nem látja az ember. Engedelmeddel próbálom javítani:
 
Szia Dani!
 Mi történt? Én azóta sem jöttem rá.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30136 Dátum: 2014.05.07 22:11:19 »
Szia Dani!
 Mi történt? Én azóta sem jöttem rá.
Nem tudom, idézetből kivettem a linket, beraktam a címsorba, bejött a videó.
Onnan kivettem a címet, a https-ből kivettem az s-t, amikor belinkeltem, ennyi.
Szóval passzolom, azért is írtam, hogy próbálom javítani...  :hmmmm:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30137 Dátum: 2014.05.07 22:30:50 »
Dani!
Miért kellett neked új szelepfedél cucc? És mit takar a "cucc" szó?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30138 Dátum: 2014.05.07 22:49:29 »
Dani!
Miért kellett neked új szelepfedél cucc? És mit takar a "cucc" szó?

Mert mindig eresztett kicsit valahol, általában elöl. A cucc pedig a szelepfedél-tömítés + 4db zárt anya + 4db tömítő alátét az anyák alá (minden gyári).
Ha most is ereszt, akkor már úgy marad, én már nem rugózok rajta tovább  :no:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30139 Dátum: 2014.05.07 22:56:06 »
Mert mindig eresztett kicsit valahol, általában elöl. A cucc pedig a szelepfedél-tömítés + 4db zárt anya + 4db tömítő alátét az anyák alá (minden gyári).
Ha most is ereszt, akkor már úgy marad, én már nem rugózok rajta tovább  :no:
És mennyi volt mind ez?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30140 Dátum: 2014.05.07 23:15:46 »
És mennyi volt mind ez?
Az a baj, hogy pontosan nem tudom, több alkalommal veszegettem meg a dolgokat, de olyan 5-6000 körül szerintem  :hmmmm:
Az nem lényegtelen, hogy az Elring felső tömítéskészletben levő tömítőalátétek olajjal érintkező alja rendesen el volt marva (!) 2 év és 8000 km alatt  :wacko:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30141 Dátum: 2014.05.08 13:19:45 »
Az a baj, hogy pontosan nem tudom, több alkalommal veszegettem meg a dolgokat, de olyan 5-6000 körül szerintem  :hmmmm:
Az nem lényegtelen, hogy az Elring felső tömítéskészletben levő tömítőalátétek olajjal érintkező alja rendesen el volt marva (!) 2 év és 8000 km alatt  :wacko:
És ezek kellenek majd vezérlés cseréhez?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30142 Dátum: 2014.05.08 18:40:03 »
És ezek kellenek majd vezérlés cseréhez?
Üdv!

Ahhoz le kell venni a szelepfedelet, és olyankor elvileg illik cserélni, tehát igen. De ha jó állapotban van nálad, akkor meg nem. A gyári tömítőalátétről el tudom képzelni, hogy kibírja. Ha a tömítés maga jó állapotban van, azt is vissza lehet tenni, de pasztáznám vékonyan körben a hengerfejnél.

Nekem most a jelek szerint nem szivárog már hála Istennek  :otlet:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30143 Dátum: 2014.05.09 10:33:30 »
Üdv!

Ahhoz le kell venni a szelepfedelet, és olyankor elvileg illik cserélni, tehát igen. De ha jó állapotban van nálad, akkor meg nem. A gyári tömítőalátétről el tudom képzelni, hogy kibírja. Ha a tömítés maga jó állapotban van, azt is vissza lehet tenni, de pasztáznám vékonyan körben a hengerfejnél.

Nekem most a jelek szerint nem szivárog már hála Istennek  :otlet:
köszi! jövőre nekem is esedékes lesz. ha elszakad a vezérműszíj, milyen kár várható?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Carina
« Válasz #30144 Dátum: 2014.05.09 16:35:58 »
köszi! jövőre nekem is esedékes lesz. ha elszakad a vezérműszíj, milyen kár várható?
Motor nem törik tudtommal ;)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30145 Dátum: 2014.05.09 19:26:17 »
köszi! jövőre nekem is esedékes lesz. ha elszakad a vezérműszíj, milyen kár várható?

üdv!

Semmi baja nem lesz, csak esetleg ha a világ végén szakad el, a vontatás / tréler, esetleges hétvégi felár a javításért... :D

Új szelepfedél tömítés (Elring)  körbepasztázva ennyit bírt, újból erszt, elöl...  :wacko:  :cry:
Gyári lesz belőle... Vagy esetleg még egy esélyt kap.  :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #30146 Dátum: 2014.05.09 19:38:30 »
Gyárit vegyél bele!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #30147 Dátum: 2014.05.09 19:46:26 »
Ahoj!
Buta kérdés, de utána szoktátok húzni kicsit felrakás után néhány száz km-rel? Én anno vezérműszíjcsere után vettem egy Elring tömítést, mert eresztett a szelepfedélnél, aztán, amikor le akartam szedni a csavarokat, kicsit lazának éreztem, húztam rajtuk érzéssel, azóta is itt porosodik a tömítés.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Carina
« Válasz #30148 Dátum: 2014.05.09 20:13:40 »

Gyárit vegyél bele!
Bizony, ez is része annak a néhány alkatrésznek, amiből még egy jóval 10 év feletti autó eseteben is gyári újat kell venni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30149 Dátum: 2014.05.09 20:27:07 »
Utoljára gyári tömítést vettem, + tömítős alátet is (nagyon profi).

Kis nyomatékkulccsal húztam meg 5 , 6 majd 7Nm-re. Aztán ellenőriztem 2 nap múlva (kb. 6 felmelegedés lehűlés ciklus után). Féltem, hogy majd lelazul, de ugyanúgy lekattant a 7Nm. Utána 2 hónappal még ránéztem, de csak az egyik csavarnál mozdult meg és egy fél fordulatot lehetett rajta húzni. Biztos vagyok benne, hogy nem kell utánhúzni, hogy nézne már ki: Toyota szervízben szelephézagot ellenőriznek, vagy vezérlést cserélnek, új tömítés, és utána másnap menjen vissza a kuncsaft a csavarok utánhúzására.  [rohog]

Az Elring nekem szivárgott (1 éven belül) és lelazultak a csavarok, mondjuk én is hibás voltam mert nem húztam meg eléggé és később se ellenőriztem. De levontam a dologból a tanulságokat: érzésre nem tudok nyomatékra húzni, és jobb ellenőrizni időnként.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.09 20:33:27 írta Kalmi »