Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3675286 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #30 Dátum: 2004.03.14 19:06:34 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Hali Palaczk!
Na milyen volt a nagy (1.) sielés ? :)


Hmmm ... Hát , izgalmas volt , és nem teljesen fájdalommentes , mert a jobb térdem kishíján kicsavarodott  :roll:  ... De szerencsére csak kishíján , így végül is úgy summázhatom a dolgot , hogy jó volt  :D  ... Három méter hó , napsütés - most szép barna a pofázmányom  8)

Amúgy Bohinj/Szlovénia príma hely , tudom ajánlani mindenkinek , aki sítúrát tervez  :)

A Camry pedig természetesen tökéletesen szuperált (majd lesznek képek) , és átlagban 6.8-at fogyasztott  :D  :D  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9679
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Carina
« Válasz #31 Dátum: 2004.03.14 19:13:04 »
Akkor jó :)
Olvastad a mailt? Alakulnak a dolgok.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #32 Dátum: 2004.03.14 19:15:56 »
Ja , nem is említettem , hogy múlt szombaton (6.-án) végre sikerült lebonyolítanom a Carinával a rég tervezett végsebesség-tesztet . Az M7-esen , BP-ről Siófokra tartva .

Kicsit meglepett az eredmény , mert háromszor is nekifutottam , és egyik alkalommal vagy két percig nyomtam folyamatosan , de 198-nál megállt a mutató , nem volt hajlandó elérni a 200-at  :(  ...

Mondjuk , a történethez hozzátartozik , hogy Barum Polaris téli gumik vannak rajta , és már észrevettem , hogy ezeknek nagyobb a gördülési ellenállása , mint a nyári Uniroyaloknak . Azokkal szerintem tutira meglett volna a 200  :)  ...

Amúgy rekordot döntöttem : 2 óra 5 perc alatt megtettem a BP-Pécs 220 kilométeres távot . A pályán nem nagyon jártam 160 alatt ... El is égett becslésem szerint a BP-Siófok bő 100 km-es szakaszon vagy 11-12 liter benzin  :shock:  ... És ami a legviccesebb volt : épp olyan 170 körül haladtam , amikor eldörgött mellettem egy ugyanolyan ötajtós XLi Carina E , és secc-perc eltűnt a távolban  :o  ! ***ikám alighanem konstans végsebességen nyomhatta neki ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Carina
« Válasz #33 Dátum: 2004.03.14 20:24:01 »
"Szvsz a levegőcsövekbe kerülő növényi törmelékek okozzák . Le kell szarni"


Nehogy ám aztán befújja a belső térbe. Az életben nem szagtalanítod :-D

(Bocs)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25395
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Carina
« Válasz #34 Dátum: 2004.03.15 00:13:54 »
Idézetet írta: "SZegecs"
"Szvsz a leveg?csövekbe kerül? növényi törmelékek okozzák . Le kell szarni"


Nehogy ám aztán befújja a bels? térbe. Az életben nem szagtalanítod :-D

(Bocs)


Szárazon már nincs is szaga... :oops:
music      

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #35 Dátum: 2004.03.15 12:28:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk , a történethez hozzátartozik , hogy Barum Polaris téli gumik vannak rajta , és már észrevettem , hogy ezeknek nagyobb a gördülési ellenállása , mint a nyári Uniroyaloknak . Azokkal szerintem tutira meglett volna a 200  :)  ...

Én hétvégén egy Budapest - Szombathely túrát nyomtam. Az autópálya szakaszon az utazó 160 volt 4 személlyel és félig rakott csomagtartóval. Ilyen tempónál nem volt értelme gyorsabban menni téligumival. Mondjuk itt már zaj is van rendesen. Néha még kicsit rányomtam és felment 180 ig is. De ezek szerint az utolsó 20 ilyen nehéz lenne?
Idézetet írta: "Palaczk"
El is égett becslésem szerint a BP-Siófok bő 100 km-es szakaszon vagy 11-12 liter benzin  :shock:  

Egy személlyel 160 as maxokkal nekem 10 és 11 között van az M3-as méréseim szerint.

Idézetet írta: "Palaczk"
... És ami a legviccesebb volt : épp olyan 170 körül haladtam , amikor eldörgött mellettem egy ugyanolyan ötajtós XLi Carina E , és secc-perc eltűnt a távolban  :o  ! ***ikám alighanem konstans végsebességen nyomhatta neki ...


A kéziféket kiengedted induláskor? :)
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #36 Dátum: 2004.03.15 13:12:51 »
Idézetet írta: "grastone"
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk , a történethez hozzátartozik , hogy Barum Polaris téli gumik vannak rajta , és már észrevettem , hogy ezeknek nagyobb a gördülési ellenállása , mint a nyári Uniroyaloknak . Azokkal szerintem tutira meglett volna a 200  :)  ...

Én hétvégén egy Budapest - Szombathely túrát nyomtam. Az autópálya szakaszon az utazó 160 volt 4 személlyel és félig rakott csomagtartóval. Ilyen tempónál nem volt értelme gyorsabban menni téligumival. Mondjuk itt már zaj is van rendesen. Néha még kicsit rányomtam és felment 180 ig is. De ezek szerint az utolsó 20 ilyen nehéz lenne?


Idézetet írta: "Palaczk"
El is égett becslésem szerint a BP-Siófok bő 100 km-es szakaszon vagy 11-12 liter benzin  :shock:  

Egy személlyel 160 as maxokkal nekem 10 és 11 között van az M3-as méréseim szerint.

Idézetet írta: "Palaczk"
... És ami a legviccesebb volt : épp olyan 170 körül haladtam , amikor eldörgött mellettem egy ugyanolyan ötajtós XLi Carina E , és secc-perc eltűnt a távolban  :o  ! ***ikám alighanem konstans végsebességen nyomhatta neki ...


A kéziféket kiengedted induláskor? :)


A zaj engem nem különösebben izgat a Carinában , mert a Camrym alapban jelentősen zajosabb , és ahhoz vagyok szokva - 160-nál a Carina kábé annyira zajos , mint a Camry 130-nál  :shock:  ... Ami a sebességet illeti : igen , kábé 180-185-ig ment lendületesen , utána már csak mászott a mutató . 195-ről 198-ra legalább egy percig kapaszkodott , aztán ott vége is lett a dalnak  :?

Nagy ugrás következik be a fogyasztásban olyan 160 környékén , mert ha az ember nem megy 150 fölé , a fogyasztás nem éri el a 8 litert ; 160-170 között haladva viszont már 10 körül van . Szóval a Carinánál valahol 150 körül van a gazdaságos autózás határa - mármint az 1.6-os esetében nyilván , ugyebár végig erről van szó .
 
A kéziféket kiengedtem , de mint utóbb kiderült , nem ment az egyik henger a motorban , és a kerekekben is csak 0.5 bar nyomás volt  :P  :twisted:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #37 Dátum: 2004.03.15 16:26:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
lendületesen , utána már csak mászott a mutató . 195-ről 198-ra legalább egy percig kapaszkodott , aztán ott vége is lett a dalnak  :?

Erre mihamarabb rápróbálok. Egy személlyel talán jobbak lesznek az eredmények. Mondjuk én kettőt érek....

Idézetet írta: "Palaczk"
Nagy ugrás következik be a fogyasztásban olyan 160 környékén

 Én ezt 130-ra teszem. Ilyen tempót tartva max 9 liter körül jön ki az érték. Amikor ettől gyorsabban megyek akkor már jobban apad a tank. Ilyenkor szoktam azt csinálni hogy követek valakit aki tartja a számomra megfelelő sebességet. Így elkerülöm hogy gyorsan menjek feleslegesen.

Idézetet írta: "Palaczk"
A kéziféket kiengedtem , de mint utóbb kiderült , nem ment az egyik henger a motorban , és a kerekekben is csak 0.5 bar nyomás volt  :P  :twisted:

Ez azért szokott érződni. Esetleg a te carinádban olyan erősek a hengerek hogy egy hiánya fel sem tűnik? :)
Ezt a keréknyomást nem írtad el? Ilyenkor már mély morgós hangja van a kerekeknek.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #38 Dátum: 2004.03.15 16:29:40 »
Trotter

Nincs valahová felírva neked hogy a felnik amelyeket elbótoltam tőled milyen méretűek? Lassan gumit akarok keresni de nem emlékszem a felniméretre. Ha jól tippelem az mondtad camry felnik és talán egy fél collal szélesebbek mint a carináé? Esetleg rá tudsz bökni a klubboldalon a táblázatban hogy melyik az?

(A szüleimnél tárolom a felniket és messze vagyok hogy lemérjem...)
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

laspring

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Életemben először kipróbáltam egy Karinát!! :)
« Válasz #39 Dátum: 2004.03.15 17:40:28 »
Na én is megérkeztem az új fórumba! Kezdésnek bekopizom ide a zindexről az első "élményemet" az Carináról!:

Nagy dolog történt ma! Életemben először kipróbáltam egy Carinát!!! :))
Szóval a kollegámmal felkerekedtünk és megnéztünk egy meghirdetett Carinát.
'98-as 1.6 GLI, elvileg 112Ekm.
Ugye még mivel soha nem próbáltam, maga a tipus megismerése is "eseményt" jelentett.
Hát összefoglalva azt mondhatom el, hogy a belsején kívül tetszett. Ugye most egy '97-es F Astra kombim (2.0 16V) van elég szép kivitelben és állapotban, tehát ehhez tudtam viszonyítani. Ami tetszett (jobb volt) a Carinában: kormány, fék, váltó, tetszett az ülés talán hosszútávon kényelmesebb
Ami nem tetszett (ez azt jelenti, hogy uolyan mint az Astra vagy rosszabb):
-rettentő olcsó kopogós műanyag műszerfal aminek kb olyan zörgő hangja van mint az Astrámnak,
-bőr kormány - gusztustalan volt, jobb lett volna ha nincs
-plüss ülés kárpit: az Astrámba is az van, klasszis különbség a német javára
-motorhang: semmivel nem csendesebb mint az Astra. Ez is csalódás volt.
Ami érdekes volt az első körbejárás során, hogy persze láttam már sok Carinát az utcán, de így körbejárva, beülve, vezetve tünt fel hogy ez egy elég nagy autó! Szép Toyglis kfémfelnije volt 195/65R15-ös (kopott dzsuva) gumikkal amik jó nagynak tűntek szintén. Nagyautó létére tetszett, hogy nem fordul rosszul. Ellenpélda pl a Mondeo, vagy Peugeot 405.
Valószinüleg nem veszem meg ezt a kocsit. Indulásnál kuplung fel és enyhe gáznál (óvatosan) vmi fura csörgő/zörgő hang jött a motor/váltó felöl, de máskor nem hallottam, csak induláskor. Sajnos nem volt szervízkönyve, se gépkönyve. A kaszni nagyjából rendben volt, nagy törése talán nem volt, de azért apró karcolások/horzsolások voltak rajta jócskán, legalábbis több mint az enyémen. Továbbá rá kellett jönnöm, hogy az 1.6-os nem nekem való.
Így tovább szűkítettem a piacot :)
Nem tudom mi lesz a Carina projektemböl, de azért még figyelem a hirdetéseket.
Ja kipróbáltam, a gyors váltásokat! Hát megette a fokozatokat mindig, de azért éreztem, hogy nem ez a kedvence. Napokban próbáltam egy 2000-es Volvo V40-et, ahhoz képest ez világbajnok "gyorsváltó" :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #40 Dátum: 2004.03.15 19:41:13 »
Idézetet írta: "grastone"
Idézetet írta: "Palaczk"
lendületesen , utána már csak mászott a mutató . 195-ről 198-ra legalább egy percig kapaszkodott , aztán ott vége is lett a dalnak  :?

Erre mihamarabb rápróbálok. Egy személlyel talán jobbak lesznek az eredmények. Mondjuk én kettőt érek....

Idézetet írta: "Palaczk"
Nagy ugrás következik be a fogyasztásban olyan 160 környékén

 Én ezt 130-ra teszem. Ilyen tempót tartva max 9 liter körül jön ki az érték. Amikor ettől gyorsabban megyek akkor már jobban apad a tank. Ilyenkor szoktam azt csinálni hogy követek valakit aki tartja a számomra megfelelő sebességet. Így elkerülöm hogy gyorsan menjek feleslegesen.

Idézetet írta: "Palaczk"
A kéziféket kiengedtem , de mint utóbb kiderült , nem ment az egyik henger a motorban , és a kerekekben is csak 0.5 bar nyomás volt  :P  :twisted:

Ez azért szokott érződni. Esetleg a te carinádban olyan erősek a hengerek hogy egy hiánya fel sem tűnik? :)
Ezt a keréknyomást nem írtad el? Ilyenkor már mély morgós hangja van a kerekeknek.


Végsebesség : én is két személlyel próbáltam . Mondom : szerintem tutira a gumi a ludas . Dehát voltaképpen mit is rinyálok , amikor 198-at mentem egy gyár szerint 190-es végsebességű autóval ?  :D

Fogyasztás : 130-al KILENC liter ??? Ne viccelj már ... Ilyen sebességgel maximum 7-et eszik a Carina ! 1700 kilométert mentünk egy alkalommal német autópályán , 130 körül tartva a mutatót , és 6.8-as átlag jött ki ! 9 litert talán 150-160 között autózva eszik .

Hengerek és keréknyomás : természetesen vicc volt  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Carina
« Válasz #41 Dátum: 2004.03.16 07:59:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Fogyasztás : 130-al KILENC liter ??? Ne viccelj már ... Ilyen sebességgel maximum 7-et eszik a Carina ! 1700 kilométert mentünk egy alkalommal német autópályán , 130 körül tartva a mutatót , és 6.8-as átlag jött ki ! 9 litert talán 150-160 között autózva eszik .

Hengerek és keréknyomás : természetesen vicc volt  :lol:


Nekem a gepkonyvemben az van, hogy a Carina E

4A-FE motorral ( 1.6 ) 4.9  és  6.6 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT153ATK... -os alvazszammal, 79kW, 1140 kg-os saját tömeg )

4A-FE motorral ( 1.6 ) 5.0  és  6.5 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT164ATK... -os alvazszammal, 79kW, 1150 kg-os saját tömeg )

3S-FE motorral ( 2.0 ) 5.9  és  7.5 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT153STK... -os alvazszammal, 98kW, 1200 kg-os saját tömeg )

3S-FE motorral ( 2.0 ) 6.0  és  7.5 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT164STK... -os alvazszammal, 98kW, 1200 kg-os saját tömeg )

3S-FE motorral ( 2.0 ) 6.2  és  7.7 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT153STK... -os alvazszammal, 98kW, 1220 kg-os saját tömeg )

3S-FE motorral ( 2.0 ) 6.3  és  7.6 -ot fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT164STK... -os alvazszammal, 98kW, 1240 kg-os saját tömeg )

2C motorral ( 2.0 dizel ) 4.4  és  6.0 -at fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT153CTK... -os alvazszammal, 54kW, 1200 kg-os saját tömeg )

2C motorral ( 2.0 dizel ) 4.5  és  6.1 -et fogyaszt ( 90 km/h és 120 km/h ) ( JT164CTK... -os alvazszammal, 54kW, 1220 kg-os saját tömeg )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #42 Dátum: 2004.03.16 10:49:11 »
Huhh, mennyi hsz született péntek óta! No akkor sorjában:
grastone:
Megvárom míg kipróbálod a nagyobb ablaktörlő lapátot aztán esetleg én is bevállalom :)


Palaczk:
Üdv, már hiányoltunk! :)
Elvileg nem pont kisebb nyomást kell a gumiba, ha hosszútávon megy az ember? Szóval pont nem kellett volna nekem se levennem a 2.2-t (hidegen) 2.1re? Most aztán jól belekeveredtem.

A 7végén mentünk egy jó 650km-es túrát Sz.hely-Szeged között 2 személlyel, odafelé kb 15-20 kg "teherrel", visszafelé olyan 40kg-val. Full tankolást követően eddig 731-km van az autóban. 100-110km/h sebességel mentem ahol tehettem (egy helyen azért 160ig is kihúzattam) és jelenleg a benzinmutató az alsó negyed közepén áll. Ha lineáris (?) a skála, akkor még elvileg 7.5 liter van a tankban. Mennyi lehet a tényleges érték? A fogyasztás ezek alapján olyan 7.1 körül lehet, téligumival reálisnak is tűnik, nemde?

Képzeljétek, VÉGRE NARANCSSÁRGA SZÍNŰ LETT A MŰSZERFALAM!!! Fénykép még nincs róla, de ahogy meglesz belinkelem. A következő projekt a középkonzol lesz. Esetleg ha valakit érdekel, akkor MOST még van boltban a mi méretünkből piros, narancssárga, zöld és asszem kék sapesz 80Ft/db áron.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #43 Dátum: 2004.03.16 13:15:39 »
Idézet
Fogyasztás : 130-al KILENC liter ??? Ne viccelj már ... Ilyen sebességgel maximum 7-et eszik a Carina ! 1700 kilométert mentünk

Az esetemben ez úgy fest hogy városban járok és autópályán. A 90 és 110 közötti sáv általában kimarad az életemből. Az autópályán igyekszem a 130-at tartani. Ha nem akkor általában 160-as utazóban végződik.
Ezek a dolgok átlag 9 litert eredményeznek. Teljesen tiszta eredményt nem tudok mondani autópályán. Bár én hihetetlennek tartom a 7 litert. A szél mindig fúj. Mondjuk az is lehet hogy csak én pedálozok pazarló módon.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #44 Dátum: 2004.03.16 13:24:49 »
Idézetet írta: "squiddy"
Megvárom míg kipróbálod a nagyobb ablaktörlő lapátot aztán esetleg én is bevállalom :)

53as lett felrakva balra. Jobb mint volt de legközelebb keresek 58 - 60 körülit.
Idézetet írta: "squiddy"

ember? Szóval pont nem kellett volna nekem se levennem a 2.2-t (hidegen) 2.1re? Most aztán jól belekeveredtem.

Sebesség és időjárás/terepviszony függvénye.
De szerintem akkor jó a nyomás ha egyenletesen kopik a gumi és kényelmesen utazol mellette.

Idézetet írta: "squiddy"

 A következő projekt a középkonzol lesz. Esetleg ha valakit érdekel, akkor MOST még van boltban a mi méretünkből piros, narancssárga, zöld és asszem kék sapesz 80Ft/db áron.

Ha végeztél esetleg leírhatnád hogyan lehet egyszerűen izzót cserélni a hőfokszabályzó tekerő mögött.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan