Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803486 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29115 Dátum: 2014.02.19 23:00:00 »
Mondom, hogy megfelel, de ha ragaszkodsz a Castrolhoz, érdemes megnézni ezt az oldalt:
Melyik a legjobb Castrol kenõanyag az én autómhoz?
Természetesen nem biztos, hogy éghajlat-specifikus a feltöltött tartalom, de a hidegoldali viszkozitásnál a hígabb 5-ös semmiképp nem árthat.

Nekem az számít, amit a Toyota ír elő az általa tervezett autóhoz, nem amit a Castrol. ;) De nyilván elfogadom, hogy nem árt az 5W40, mert miért is tenné (főleg a ma gyártott motorolajok esetében), csak én nyugodtabban alszok, ha tudom, hogy 10W40 terül az olajteknőben, mert ez szerepel a gyári ajánlásban.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29116 Dátum: 2014.02.19 23:06:30 »
üdv!

Azt is tegyük hozzá, hogy a gyári ajánlás már legalább 16 éves.. Az akkori technikai szintnek felel meg, nyilván jó is bele, de miért ne élne az ember a fejlődés adta előnyökkel, ha ez lehetséges, például a korszerűbb olaj használatával?!  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29117 Dátum: 2014.02.20 06:56:00 »
Nekem az számít, amit a Toyota ír elő az általa tervezett autóhoz, nem amit a Castrol. ;) De nyilván elfogadom, hogy nem árt az 5W40, mert miért is tenné (főleg a ma gyártott motorolajok esetében), csak én nyugodtabban alszok, ha tudom, hogy 10W40 terül az olajteknőben, mert ez szerepel a gyári ajánlásban.
Ne vedd vegzálásnak, ha itt a fórumon valaki hozzászól egy témához, ezt itt csak a jobbítás, segítés szándékával szokás tenni  :flowers: Folytatnám Kamikaze hozzászólását, és pontosítanám az én megjegyzésemet.
Értem az érveidet, mert valamikor én is így gondoltam, meg én sem vagyok tribológus. És tény, hogy ha valami, akkor a tribológia elég sokat fejlődött az utóbbi évtizedekben. 22 évvel ezelőtt olyan minősítésű olajat jelöltek meg használatra a mérnökök: API SG - ("vagy jobb" :excl:), ami ma már nincs érvényben, csak annál jobbak vannak a piacon.
Annyit változtak a viszonyok, ismeretek, anyagok, hogy egy olajgyártó mai válasza a kenéssel kapcsolatos kérdésre sokkal nagyobb tapasztalaton, és jobb minőségű termékekre vonatkozóan fogalmazódik meg: így nem összevethető egy több évtizeddel ezelőtti viszonyokból kiinduló gyári ajánlással (ami nem 10W40-es viszkozitású :otlet:).

Korábban én is 10W40-et töltöttem a motorba (bár a kezelési alapján - amely hőmérsékleti viszonyoknak megfelelően tesz ajánlásokat - a mi klimatikus viszonyunknak megfelelő a 10W30-as  :excl: lett volna :D - lásd kép),
aztán elolvastam
ezt a cikket
és a
folytatását,
és meggyőzött. Átváltottam teljesen szintetikus 5W40-es olajra. Azóta sem bántam meg.

Tudom, hogy ez a minőség nem szükséges, ám ahova a 10W40-es ásványi alapú vagy részszintetikus olaj használható (értsd: ajánlott), oda - és nekünk is!  :) - egy teljesen szintetikus 5W40-es olaj minden szempontól jobb választás. <----- Nem hinném, hogy a Toyota mérnökei ezt cáfolnák  ;)  :D

Természetesen Te döntesz, csak gondoltam, pontosítom, mire gondoltam.  ::)
Persze, megfelel bele, csak tudd: itt többen használunk megelégedéssel különböző 5W40-es olajokat, van, aki 5W30-asat is.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29118 Dátum: 2014.02.20 09:16:32 »
Én értem, de az olajok fejlődése a 10W40-et sem kerülte el, tehát nem ugyanaz kerül bele, mint 16 évvel ezelőtt, a viszkozitás meg szerintem nem a minőség jelzése, tehát egy 5W30 nem jobb, mint egy 10W40, hanem csak más. Szintetikust nem merek belerakni, mert bontatlan motor, hátha a tömítések nem szeretnék. Persze tudom, hogy a modern szintetikus olajok nem árthatnak neki, de nem tudom megtagadni önmagam. :) Ne várjatok el ti sem többet egy 33 éves öregembertől, akinek az egyik autója 26 éves, a másik 19, az órája pedig egy Casio BP-100. ;) De elrakom az infókat az agyam egyik szekrényébe és előveszem majd, amikor szükséges lehet, köszönöm!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29119 Dátum: 2014.02.20 10:27:42 »
Üdv!

Öööö, én 5w40-et használtam eddig kizárólag. Gyűrűzés óta semmit sem fogyasztott.
Most próbából 5w30 (A3/B3)  megy bele.
Pedig 39 leszek  :1eye:

Ja, Marutiban is évek óta 5w40 volt.

Ha érdekel bárkit, meg tudom indokolni a "tévelygésemet" :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.20 10:29:33 írta vd1234 »

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29120 Dátum: 2014.02.20 10:43:21 »
Üdv!

Öööö, én 5w40-et használtam eddig kizárólag. Gyűrűzés óta semmit sem fogyasztott.
Most próbából 5w30 (A3/B3)  megy bele.
Pedig 39 leszek  :1eye:

Ja, Marutiban is évek óta 5w40 volt.

Ha érdekel bárkit, meg tudom indokolni a "tévelygésemet" :yes:

Engem érdekel! :)

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29121 Dátum: 2014.02.20 11:09:02 »
Egyébként meg kell mondanom, hogy már csak a fórum miatt is megérte Carinát venni, régebben volt pár játszós-hójáró Ladám, na ott érdekes volt alkatrészekkel üzletelni, fórumozni... Az írásjelek és az összetett mondatok ugyan nem voltak bannolva, de nem igazán éltek velük. Az információtartalomról már nem is beszélve, itt sokat lehet tanulni a típusról, úgyhogy már csak ezért is hergellek titeket. :)
Na, nyalás off!  ::)

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #29122 Dátum: 2014.02.20 12:45:37 »
üdv urak!
egy kis segítség kellene, 1-2 fényképpel (neten nem találtam). az első kerékjáratról kéne nekem 1-2 kép, ahol látszódik "belülről" (nem kell kiszedni a kereket :D ), hogy a kerékdob lemez/idom belül pontosan hogy van elvezetve és rögzítve a sárvédő idomhoz és az első lökhárítóhoz.
az enyém olyan gusztustalanul ótvarul néz ki, hol a sárvédőívhez van rögzítve, hol meg mögé begyűrve, a lökhárítónál meg még gányabb... szerintem rosszul van összerakva, azért. ezt gondoltam, hogy megcsinálnám, csak kéne egy kép, hogy gyárilag hogy néz ez ki. köszi előre is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29123 Dátum: 2014.02.20 15:09:57 »
...Persze tudom, hogy a modern szintetikus olajok nem árthatnak neki, de nem tudom megtagadni önmagam. :) Ne várjatok el ti sem többet egy 33 éves öregembertől, akinek az egyik autója 26 éves, a másik 19, az órája pedig egy Casio BP-100. ;) De elrakom az infókat az agyam egyik szekrényébe és előveszem majd, amikor szükséges lehet, köszönöm!
Esküszöm, nem akarom folytatni,  :D de néhány dologra reagálnék.
...a viszkozitás meg szerintem nem a minőség jelzése, tehát egy 5W30 nem jobb, mint egy 10W40, hanem csak más. ...
"A motorolaj komplex kőolajipari termék." Adalékok sorával érik el, hogy teljesíthessék feladataikat. Nem csupán a viszkozitás különbségéből adódnak előnyök, de igen, abból is. Ha az egyik olaj a vele szemben támasztott követelményeket magasabb szinten (tartósabban, hatékonyabban) teljesíti, mint más, akkor az az én olvasatomban jobb, tehát minőségibb.

"A szintetikus olaj használatának előnyei
 A szintetikus motorolajok alkalmazásának előnyei az ásványi eredetűekkel szemben:
- hosszabb csereperiódus
- jobb kopásvédelem (növeli a motor várható élettartamát)
- jobb belső hűtőhatás
- jobb hidegoldali folyási tulajdonságok
- magasabb viszkozitásindex
- erősebb filmréteg (azonos viszkozitási osztályon belül)
- jobb termikus stabilitás
- jobb oxidációs stabilitás
- jobb hidrolitikus stabilitás
- kisebb párolgási veszteség (azonos viszkozitási osztályon belül)
- jobb nyírásstabilitás
- kevesebb adalék, magasabb alapolaj térfogatszázalék
- kisebb hamuképződési hajlam (kevesebb adalék miatt)
- magasabb lobbanáspont
A szintetikus motorolajok ezen előnyei mindenképpen egy olyan pluszt kölcsönöznek a kenőanyagnak, ami egyértelműen az ilyen olajak javára billenti a mérleget."
<----ez ne legyen már kérdés :surrender:

....Szintetikust nem merek belerakni, mert bontatlan motor, hátha a tömítések nem szeretnék....
Erre magad is megadtad a választ ::). Ha a tömítések már csak a lerakódott koksz miatt látják el feladatukat, amit egy ásványi olaj nem old, csak táplál, akkor az én olvasatomban a tömítést kell kicserélni - én még mindig hosszabb távra tervezek a kicsikémmel.......mert megérdemlem :D
Ui.:Nálam semmi gond nem volt a váltásnál - másfélszer annyi futásteljesítmény után sem :hug:)
UFF! Befejeztem :)


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29124 Dátum: 2014.02.20 15:17:06 »
Engem érdekel! :)

Röviden összefoglalom, mik az indokaim:

A motor kopásának döntő része (normális vezetés esetén) a hidegindítások első pár percében következik be. Emiatt az a jó, ha minél kevésbé viszkózus az olaj hidegen is (hamarabb épül fel az olajzás), de melegen meg ne legyen nagyon vékony, mert akkor megszakad könnyen az olajfilm, és akkor melegen is egymáshoz érhetnek a fém alkatrészek, és nőne a kopás melegen is.
Egy 10w40 és egy 5w40 olaj között melegen számottevő viszkozitásbeli különbség nincs az adatlapok szerint. Hidegen viszont annál inkább, vagyis egy 10w40 eléggé bedermed már 0 fok körül is, mínuszban meg főleg. Vannak olajokhoz viszkozitásrajzoló oldalak, ezeken eléggé látható az eltérés, pár adat megadásával rajzol: http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html Ezek adatlapokból vehetők ki.
Adatlapokat google-el szoktam keresni, könnyen megtalálható szinte bármelyiké. Agyarka aláírásában van egy táblázat, abban nagyon sok olaj adata benne van.
Mivel nekem már nem eszi az 5w40-et hála Istennek, így megkockáztatom egy vastagabb 5w30 olaj használatát (A3/B3), ami melegen kicsit hígabb, de hidegen sokkal folyékonyabb. Nyilván adott olaj szükséges minősítése meg kell legyen, tehát ACEA, API rendben legyen (mondjuk SM, CF, mittomén), ne dízelbe való olaj legyen, meg ne külön Renault motorba való legyen.
Amúgy egy 5w40 sokkal könnyebben indul hidegen, mint egy 10w40, Maruti volt, hogy utóbbival át sem fordult mínuszban, előbbivel meg simán.

Az 5w30 tapasztalatokról meg beszámolok, legkésőbb májusban cserélem a mostani 5w40-et.

Tömítésekkel sem volt még emiatt gondom.
 

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29125 Dátum: 2014.02.20 15:33:35 »
üdv urak!
egy kis segítség kellene, 1-2 fényképpel (neten nem találtam). az első kerékjáratról kéne nekem 1-2 kép, ahol látszódik "belülről" (nem kell kiszedni a kereket :D ), hogy a kerékdob lemez/idom belül pontosan hogy van elvezetve és rögzítve a sárvédő idomhoz és az első lökhárítóhoz.
Üdv!
Hirtelenjében a rajzot tudom ajánlani.

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29126 Dátum: 2014.02.20 16:04:32 »
Hmmm, következő olajcserénél megfogadom a tanácsotokat, mert kezdem gyanítani, hogy tudjátok, mit beszéltek.  :hmmmm: :)
Tenksz!
Máté

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #29127 Dátum: 2014.02.20 16:23:35 »
Üdv!
Hirtelenjében a rajzot tudom ajánlani.
ebből én ugyan nem látom, hogy az idomokat a sárvédőív pereme elé vagy mögé kell csavarozni :innocent:
itt egy pár kép. bekarikáztam zölddel, ahol szerintem jól van: a dob a sárvédőív külső (kerék felőli) oldalára van csavarozva - szerintem ennek így kéne körben lennie. ezzel szemben a legtöbb helyen mintha mögé lenne benyomorgatva a dob (az ív belső felére van csavarozva - ímmel-ámmal). szerintem emiatt is ilyen hullámos meg hézagos az egész, biztos valaki jól beleokádta annakidején... elől a lökhárítónál is, az alsó motorburkolat felnyúló része mögé megy a dob, de szerintem ennek is fordítva kéne lenni, nem? :hmmmm: ezért látnék szívesen egy képet egy olyanról, ahol rendesen össze van ez rakva :D

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #29128 Dátum: 2014.02.20 16:48:34 »
Hmmm, következő olajcserénél megfogadom a tanácsotokat, mert kezdem gyanítani, hogy tudjátok, mit beszéltek.  :hmmmm: :)
Tenksz!
Máté
Belecsaptál szépen abba a bizonyos darázsfészekbe.Én is nagyon sokáig Castrol 10w-40-et használtam(Celica10-60),nem volt vele gondom,de elolvasva néhány szakértői véleményt,cikket,tapasztalatot,váltottam Castrol5w-40-re.86-ban jártam traktorszerelő iskolába.Akkor még azt tanultuk,hogy kopott,régi motorba sürübb olaj kell,attól jobb lesz.Na hát azóta sok minden változott,csak az nem,hogy márkás,ellenörzött helyről legyen az olaj.
Nem akarok semmit újra leírni,csak egyetérteni azzal,hogy az 5w-40 sokkal jobb választás.A legfontosabb,hogy a kopások 90% hideg üzemben jelentkezik.Ha csak ettől véded jobban,már megérte váltani.
Tapasztalat:
2éve,azt hittem az akksim el fog halálozni,hidegen elég nehezen fordította át.5-40-et használva,sokkal könnyebben indul,és már két telet túlélt a ki tudja mikori akkum.
Hamarabb alszik el az olajnyomáslámpa.
Kicsit csipegeti az olajat,de semmivel sem többet,mint a 10-40-ből.

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29129 Dátum: 2014.02.20 17:00:16 »
Röviden összefoglalom, mik az indokaim:

A motor kopásának döntő része (normális vezetés esetén) a hidegindítások első pár percében következik be. Emiatt az a jó, ha minél kevésbé viszkózus az olaj hidegen is (hamarabb épül fel az olajzás), de melegen meg ne legyen nagyon vékony, mert akkor megszakad könnyen az olajfilm, és akkor melegen is egymáshoz érhetnek a fém alkatrészek, és nőne a kopás melegen is.
Egy 10w40 és egy 5w40 olaj között melegen számottevő viszkozitásbeli különbség nincs az adatlapok szerint. Hidegen viszont annál inkább, vagyis egy 10w40 eléggé bedermed már 0 fok körül is, mínuszban meg főleg. Vannak olajokhoz viszkozitásrajzoló oldalak, ezeken eléggé látható az eltérés, pár adat megadásával rajzol: http://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html Ezek adatlapokból vehetők ki.
Adatlapokat google-el szoktam keresni, könnyen megtalálható szinte bármelyiké. Agyarka aláírásában van egy táblázat, abban nagyon sok olaj adata benne van.
Mivel nekem már nem eszi az 5w40-et hála Istennek, így megkockáztatom egy vastagabb 5w30 olaj használatát (A3/B3), ami melegen kicsit hígabb, de hidegen sokkal folyékonyabb. Nyilván adott olaj szükséges minősítése meg kell legyen, tehát ACEA, API rendben legyen (mondjuk SM, CF, mittomén), ne dízelbe való olaj legyen, meg ne külön Renault motorba való legyen.
Amúgy egy 5w40 sokkal könnyebben indul hidegen, mint egy 10w40, Maruti volt, hogy utóbbival át sem fordult mínuszban, előbbivel meg simán.

Az 5w30 tapasztalatokról meg beszámolok, legkésőbb májusban cserélem a mostani 5w40-et.

Tömítésekkel sem volt még emiatt gondom.

Üdv. Eddig én is a 10w-40-re esküdtem de legközelebb kipróbálok 5w-40-et majd. Régebben is írtátok hogy jobb a 5w-40 de ennyire nem volt tagolva a dolog. Most már én is értem, hogy miről is beszéltetek az olajjal kapcsolatban. Nagyon otthon vagytok a témában! :clap:
Totya