Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803511 alkalommal)

0 Felhasználó és 35 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29070 Dátum: 2014.02.15 22:46:12 »
Öööö, ezt nem értem teljesen.
A "sima" 75w olajakról kérdezel, 90 nélkül?
Igen, én úgy vettem ki az írásotokból, hogy a régi Toyota váltóalaj simán 75w
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29071 Dátum: 2014.02.15 22:47:58 »
Igen, én úgy vettem ki az írásotokból, hogy a régi Toyota váltóalaj simán 75w
Úgy tudom, hogy újabban ezt használják több Toyota váltójába.
A Carináéba nem tenném bele, lévén jóval vékonyabb olaj, mint azok, amikkel jó tapasztalatokkal számoltak be.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29072 Dátum: 2014.02.16 01:10:16 »
Ragad (akad) nálam azt jelenti hogy mikor váltok 2ből 3ba akkor megakad a váltókar a 3mas fokozat "kezdeténél" és kicsit várva tudtam csak erőkifejtés nélkül 3ba rakni.Ha meg várakozás nélkül váltottam gyorsabban akkor erőt kellett kifejtenem amit nem találtam egészségesnek.Ez a mutatvány 3ból vissza 2be csak még rosszabb volt.Rükvercbe recsegett.Mióta lecseréltem a váltóolajat GL4-re azóta nem recseg rükvercbe és nem ragad,akad a váltó , nem kell "erőt" kifejteni váltásnál két újjal be lehet pakolni bármelyik sebességfokozatba.
:hug: Ugyanez volt nálam is, erre akartam utalni. Nem tudom, milyen olaj volt bent korábban, de az azonnali javulás az olaj API szintnek megfelelőségétől lehet (itt szerintem is mindegy, hogy mivel adalékolták, nem a fémkerámia hatott, mert azonnal más lett). És valóban, ezek sűrűbb olajok közé tartoznak, és nálam mégis "kétújjas" marad télen-nyáron.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29073 Dátum: 2014.02.16 09:49:33 »
Ezek a japánok mégis azt írják, hogy jó bele a GL4 és GL5 is  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29074 Dátum: 2014.02.16 10:01:01 »
Szia Dani!

Olvastam az általad betett dokumentumot a (több típusban is használt) C52-es váltóról, de van itt még valami.
 Az elsődleges ajánlás a kezelési úmutató szerint esetünkben a GL-3-as! ("Ha API GL-3-as típus nem kapható, használható GL-4 vagy GL-5 többcélú sebességváltó olaj") <---Ez csupán megengedés, és nem ajánlás:excl:
Itt nem arról van szó, mint pl. a fékfolyadék esetében, ahol a DOT 5.1-es stabilabb, mint a 4-es vagy az eredetileg használt 3-as. Ott persze, hogy lehet "följebb" lépni. Itt viszont ez nem  jelent minőségileg jobb választást, ami jó a váltófokozatoknak (nyomástűrés), az az eltérő adalékolás miatt kikészítheti a szinkrongyűrűket (lásd itt pl. egy Toyota váltónál).
A több normának is megfelelő szintetikus olajok  "nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot"

Ezért (is) tettem bele olyat, ami mindháromnak megfelel:hug:
A viszkozitása pedig tökéletesen biztosítja a kényelmes váltást - ennek a mutatónak a követése önmagában nem biztosítja a jó választást.
Még egy dolog: "A GL-4+ nem is hivatalos API szabvány"

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #29075 Dátum: 2014.02.16 10:32:08 »
Sziasztok
Nekem is hidegen kissé nehézkes a sebességváltás,de melegen már "2 ujjas"
Más téma:
Megtaláltam a kiscsirkét a motorterembe :clap:
A klímakompresszor szíjjfeszítőjének GYÁRI csapágya okozza
Mit össze forgott már szerencsétlen 320 ezer km alatt egyszerűen elfáradt csere lesz belőle
Csak azt nem tudom milyen márkájú csapágyat vegyek bele :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #29076 Dátum: 2014.02.16 10:35:57 »
Megtaláltam a kiscsirkét a motorterembe :clap:
A klímakompresszor szíjjfeszítőjének GYÁRI csapágya okozza
Mit össze forgott már szerencsétlen 320 ezer km alatt egyszerűen elfáradt csere lesz belőle
Csak azt nem tudom milyen márkájú csapágyat vegyek bele :hmmmm:

Milyen hang is volt ez? Mikor lehetett hallani?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #29077 Dátum: 2014.02.16 10:48:24 »
Szia netferry
Szinte egyfolytában nyiszogott,csak el voltam foglalva a komolyabb gondokkal és így nem írtam meg nektek.Bocsi :surrender:
Szóval szétkaptam,kimostam a csapágyat és adtam neki jó kis sűrű olajat,hogy még egy darabig elmenjen :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.16 10:52:03 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29078 Dátum: 2014.02.16 11:03:13 »
Szia Dani!

Olvastam az általad betett dokumentumot a (több típusban is használt) C52-es váltóról, de van itt még valami.
 Az elsődleges ajánlás a kezelési úmutató szerint esetünkben a GL-3-as! ("Ha API GL-3-as típus nem kapható, használható GL-4 vagy GL-5 többcélú sebességváltó olaj") <---Ez csupán megengedés, és nem ajánlás:excl:
Itt nem arról van szó, mint pl. a fékfolyadék esetében, ahol a DOT 5.1-es stabilabb, mint a 4-es vagy az eredetileg használt 3-as. Ott persze, hogy lehet "följebb" lépni. Itt viszont ez nem  jelent minőségileg jobb választást, ami jó a váltófokozatoknak (nyomástűrés), az az eltérő adalékolás miatt kikészítheti a szinkrongyűrűket (lásd itt pl. egy Toyota váltónál).
A több normának is megfelelő szintetikus olajok  "nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot"

Ezért (is) tettem bele olyat, ami mindháromnak megfelel:hug:
A viszkozitása pedig tökéletesen biztosítja a kényelmes váltást - ennek a mutatónak a követése önmagában nem biztosítja a jó választást.
Még egy dolog: "A GL-4+ nem is hivatalos API szabvány"

Szia Zoli!

Köszi a leírást!
Több dolog jut róla eszembe.

1. Nekem a Q8 T65 75w90 GL4/GL5 olaj sem jött be. Meg a Castrol említett GL4+ olaja sem igazán.
2. A Castrollal is tudatni kellene, mi a GL4+: http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=290
3. Fékfolyadékoknál sem lehet "simán" feljebb lépni tudtommal.
4. A GL3 ajánlást emlékeim szerint csak a Haynes-ben olvastam.
5. Marutiban sokkal jobb volt az Eneos GL5-ös olaj, mint a Castrol Syntrans Multivehicle, ami pedig GL3/GL4 olaj.

Szóval elég érdekes a helyzet.
A lényeget abban látom, hogy lehetőleg GL3 vagy GL4 olaj, és 15 fölötti viszkozitása legyen 100 fokon.
De még keresek.

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #29079 Dátum: 2014.02.16 12:33:11 »
itt vannak a kért adatok.A rúdfejek megegyeznek,a szervos,és a nem szervós kormányművön.Alvázszám szerint,ezek a cikkszámok:
Jobb rúdfej:45046-29275 (A belső menet:15x1.5)
Bal rúdfej:45047-29075
Fékpofa:04495-12220
Fékdob:42431-20190 (max belső átmérő:201mm)
Nem tudom hol szoktál vásárolni,én főleg a Bárdinál,Szakállmetállnál.Ha beütöd a webshop keresőjébe a cikkszámokat,kidobja mi a választék.

Szia! Köszi a válaszod.Esetleg tudod a stabilizátorok hosszát?Úgy látom van egy párféle hosszúságú 92-től 98ig.Előre nincs is más mint a 70mm-es, de hátsó stabilizátorból már van egy párféle hosszúságú.105mm?,132mm?,140mm? Valaki esetleg tudja? 94es karina 1.6i 16V 79Kw 107LE. Alvázszám.: JT153ATK000112926

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29080 Dátum: 2014.02.16 12:47:04 »
...
3. Fékfolyadékoknál sem lehet "simán" feljebb lépni tudtommal.
...
Hát én megléptem, nekem Motul fékfolyadék DOT 5.1 van fél éve a Carinában...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29081 Dátum: 2014.02.16 13:30:56 »
Van aki meg azt írta jó a 75w85 is bele Ezt a gl számot nem tudom mit jelent, de teljesen összezavarodtam, hogy milyen olaj lenne jó.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29082 Dátum: 2014.02.16 14:02:45 »
Sziasztok
kamikaze az elektronikus vezérlést arra értettem,hogy egy gázfröccsöt sem tudok adni neki a motortérből  :cry:
Sehol egy manuális állítási lehetőség :cry:
Csak az utastérből lehetne megfelelő cuccokkal (diagnosztika)
A kormányoszlop mellett van egy csatlakozási pont és kész!Sajnos ez nem Carina :cry:
Azt sem tudom megállapítani,hogy melyik,és hogy mindig ugyanaz a henger áll e meg,mert olyan ***ul van megoldva a gyújtásrendszere is!
A trafó egybe van építve a pipákkal,és vagy rajta van mind 3 hengeren vagy nincs:

No igen, de a befecskendezőket le lehet húzni..

---

Cartársak, találtam egy szívszorító videót, szabályosan elérzékenyül az ember...  :cry:  :helpsmilie:
Ha a karosszéria meg is sínylette, de él és mozog... 3:05-nél a testvéri szeretet  ::), illetve 4:30-tól segít neki életre kelni.



---

Miért vegyünk Toyota Carinát?




illetve egy másik remekmű a Topgear csapatától, piros pontot nekik! :D





« Utoljára szerkesztve: 2014.02.16 14:09:16 írta kamikaze »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Carina
« Válasz #29083 Dátum: 2014.02.16 16:55:02 »
3. Fékfolyadékoknál sem lehet "simán" feljebb lépni tudtommal.
Egyedül a DOT 5 nem kompatibilis a többivel, mert szilikonbázisú.
A DOT 3, 4, 5.1 között nyugodtan lehet váltogatni, az 5.1 -nek a legmagasabb a forráspontja.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29084 Dátum: 2014.02.16 18:43:27 »
megnéztem a váltó olajamat: Castrol TAF-x GL4+
Prius 2 - a mosolygós autó.