Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803456 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

sanyi92

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #29040 Dátum: 2014.02.15 10:13:08 »
hali abba gondban szemvedek van egy 95 ös 20 es 16 szelepes carina szétszet motoral keröl hozám a vezélésel megakadtam a kipofogo vezémütengejt nem tudom beálitani nem tudom hogy kell öszeálitani sehogy nem indol el a kocsi tudnátok segiteni elöre is köszönöm

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Carina
« Válasz #29041 Dátum: 2014.02.15 11:01:53 »
hali abbaN A gondban szeNvedek van egy 95 ös 20 es 16 szelepes carina szétszeDETt motorRal kerÜlT hozZám a vezéléSsel megakadtam a kipUfogo vezémütengeLYt(?? ?? ?? ) nem tudom beálLitani nem tudom hogy kell öszeálLitani sehogy nem indUl el a kocsi tudnátok segiteni elöre is köszönöm
húha,a betyárját;) ;) bocsánat!!!
http://www.magyarhelyesiras.hu
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.15 11:06:04 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re: Re:Carina
« Válasz #29042 Dátum: 2014.02.15 11:08:47 »
húha,a betyárját;) ;) bocsánat!!!
http://www.magyarhelyesiras.hu



Még szerencse ,hogy mi fél szavakból is megértjük egymást :surrender: :flowers:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29043 Dátum: 2014.02.15 11:17:11 »
Szó szerint olyan mintha valami fogná a váltókart. Ez egy nagyon érdekes jelenség nem könnyű leírni, függ a ford. számtól és a váltás sebességétől is / az hogy milyen gyorsan akarom tenni egyik sebességből a másikba/ Ha lassan öregesen vezetek akkor olyan mint a vaj, de ha gyorsabban akarok váltani akkor jelentkezik, és még akkor is ha nagyon lassan akarom a váltó kart tolni ide-oda. Szinte koncentrálni kell a váltáshoz. A céges autó amit vezetek egy opel astra f, abban ilyan mint a vaj. Apám ladájában is jobbnak érzem a váltót. Lehet hogy most sokan érdekesen olvassák amit írtam, de ez a tapasztalatom.
Én akkor tapasztaltam ilyet, ha a kuplungszerkezet nem emel ki rendesen. Olyankor küzdeni kell a váltókarral rendesen.
Ennek kicsit ellent mond az amit írtál, hogy ha lassan váltasz akkor olyan mint a vaj. Lehet azért is, mert olyankor leesik már a motorfordulatszám és a szinkrongyűrűknek is kevesebb dolguk akad kiegyenlíteni a fordulatszám különbséget, ezért az elkopott szinkrongyűrűk a második tippem.
Én kétlem, hogy a nem megfelelő olaj okozná egyedül az ilyen váltási érzetet, legalábbis nekem ilyen tapasztalatom még nincs!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re:Carina
« Válasz #29044 Dátum: 2014.02.15 11:20:36 »


Még szerencse ,hogy mi fél szavakból is megértjük egymást :surrender: :flowers:
nem is azért írtam;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #29045 Dátum: 2014.02.15 11:21:21 »
Sziasztok! Ma ideiglenesen sikerült megoldanom a sedanomon a csomagtartó ajtó nyitását. Vagyis ha felhúzom a nyitókart, felnyílik a csomagtartó is. Jessz!!! Ezt azért akartam, mert ha lesz benne csomitartóajtó nyitós riasztó, akkor komfortosabb lesz. Szóval húzórugót tettem bele, méghozzá: a csomagtartót tartó félkör alakú négyzet keresztmetszetű zártszelvény, és a teljesen felnyitott állapotban a zártszelvénynek ütköző gumibak (ami egy vízszintes lemezen van, és lefelé néz) Ezek közé. Gyárilag volt a lemezen is, és a zártszelvényen is lyuk. A rugót a kettő közé tettem, de mivel nem volt kéznél erős rugó, ezért mindkét oldalon elfeleztem a rugót, és középen (egyenlőre) bálamadzaggal rögzítettem. Így a rugó lehet 20 cm hosszú, és 0 cm is.
Most 1-2 hónapig tesztelem, hogy nem gyengül-e a rugó állandó feszítettség alatt, ha nem speciálisabb megoldással, és új, erősebb rugóval oldom meg. Jelenleg kb kétharmadig nyitja fel. Nekem nagyon tetszik. Üdv

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re: Re: Re:Carina
« Válasz #29046 Dátum: 2014.02.15 11:26:10 »

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29047 Dátum: 2014.02.15 12:04:35 »
Én akkor tapasztaltam ilyet, ha a kuplungszerkezet nem emel ki rendesen. Olyankor küzdeni kell a váltókarral rendesen.
Ennek kicsit ellent mond az amit írtál, hogy ha lassan váltasz akkor olyan mint a vaj. Lehet azért is, mert olyankor leesik már a motorfordulatszám és a szinkrongyűrűknek is kevesebb dolguk akad kiegyenlíteni a fordulatszám különbséget, ezért az elkopott szinkrongyűrűk a második tippem.
Én kétlem, hogy a nem megfelelő olaj okozná egyedül az ilyen váltási érzetet, legalábbis nekem ilyen tapasztalatom még nincs!
Hali, szerinted akkor érdemes lenne egy xado gélt kipróbálni?
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/product/category=2302529&id=9944794
Totya

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29048 Dátum: 2014.02.15 12:22:20 »
Én akkor tapasztaltam ilyet, ha a kuplungszerkezet nem emel ki rendesen. Olyankor küzdeni kell a váltókarral rendesen.
Ennek kicsit ellent mond az amit írtál, hogy ha lassan váltasz akkor olyan mint a vaj. Lehet azért is, mert olyankor leesik már a motorfordulatszám és a szinkrongyűrűknek is kevesebb dolguk akad kiegyenlíteni a fordulatszám különbséget, ezért az elkopott szinkrongyűrűk a második tippem.
Én kétlem, hogy a nem megfelelő olaj okozná egyedül az ilyen váltási érzetet, legalábbis nekem ilyen tapasztalatom még nincs!
Nekem is van a rángatás is, meg a váltó ragadás is. Én úgy írnám le, hogy nehezen indul mozgásba a váltókar, de utána megy könnyen. Ha lassabban váltok szintén jó, vagy jobb. Nekem az előző tulaj cserélt LUk kuplungot bele olyan 60000 km-rel ezelőtt. De szerintem nem teljes szettet. Holtjátéka a pedálnak biztos, hogy van. Gondoltam arra. hogy levegős a kuplung, de azóta volt cserélve a folyadék és a jelenség változatlan. Nekem Castrol smx olaj van a váltóban.
Igaz nekem a váltókar is lötyög erősen, ki van kopva a kulissza. Most lennék csere-folyamatban ez ügyben.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29049 Dátum: 2014.02.15 12:26:08 »
Hali, szerinted akkor érdemes lenne egy xado gélt kipróbálni?
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/product/category=2302529&id=9944794
A xadóval nem volt osztatlan a siker itt a fórumon. Úgy emlékszem rakott valaki a váltójába. És azt írta, nem volt változás. Én ekkor tettem el róla. Kamikaze, talán Te írtad?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29050 Dátum: 2014.02.15 12:29:05 »
Visszatérve a hifire, azért egy DLS, vagy Focal szettet bevállalnék, ha úgy lenne pénzem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29051 Dátum: 2014.02.15 12:46:37 »
Hali, szerinted akkor érdemes lenne egy xado gélt kipróbálni?
http://www.xado.co.hu/?Itemid=38#!/~/product/category=2302529&id=9944794
Szerintem nem, de nincs a xado-ról tapasztalatom.
Régen mikor versenyeztem (16 éve), támogatott egy olajszakértő, no nem pénzzel, csak olajokkal és adalékokkal.
Akkor kipróbáltuk a "sláger" adalékokat, mivel nem került pénzünkbe, mint pl. prolong-ot stb.  Arra is ugye ment a reklámfilm, hogy leeresztett olajú prolonggal kezelt autókkal átmennek az amerikai kontinensen keresztben-hosszában stb. Na, amikor egyik versenyen repültem egy jó nagyot és mikor landoltam a kartervédő felnyomódott a motorkarter-re, majd kis idő után kidörzsölte és egy kis lyukon keresztül elfolyt az összes motorolajom. No, amint kigyulladt az olajnyomás visszajelző lámpa, az autó azonnal hajtókarcsapágyas lett, azonnal. Ezután én így olaj nélkül nemhogy több ezer mérföldet nem tettem volna még meg, hanem 10 km-ert sem! Prolong ide vagy oda, semmilyen plusz védelmet nem jelentett, pedig a reklámban nem ezt nyomták az arcunkba. Volt még pár ilyen csodaadalék, de én teljesen leszoktam róluk és ha engem kérdeznek, senkinek sem ajánlom ezeket. Természetesen tiszteletben tartom, azt hiszem itt a fórumon kalapos-nak vannak a xado-val jó tapasztalatai és mivel konkrétan nekem ezzel nincs tapasztalatom, ezért az ő szava a mérvadó ebben az esetben.
Mondjuk az ilyen reklámszövegek bennem azonnal meghúzzák a vészjelzőt, mint pl.:

"-  Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját;"
Hát akkor veszel egy kopott szinkrongyűrűt bontóból, aztán belocsolod ezzel a kis tubussal és kész is az új gyári szinkrongyűrű...

"1. A revitalizáció első jele, hogy már néhány km után csökken a váltózaja . Amennyiben a további zaj csökkenés megáll, akkor a váltó márnagyon kopott és dupla adag szükséges a kezeléshez."
Jól értem, ha a zaj csökkenés megáll, vagyis a váltó nem válik hangtalanná, akkor már nagyon kopott a váltó, de dupla adaggal még egy ilyen kopott váltónál sem áll meg a zajcsökkenés??? Jaj!

"2. ha 100-200 km után sem érzékelhető javulás, akkor valószínűleg nem a váltó kopása okozta a hibát."
Király, akkor ha zajos maradt a váltó, akkor mégsem kopott. Szuper, akkor mi? Zajgenerátor?
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.15 13:04:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29052 Dátum: 2014.02.15 12:51:39 »
Visszatérve a hifire, azért egy DLS, vagy Focal szettet bevállalnék, ha úgy lenne pénzem.
Mennyi egy olyan szett amit már megvennél?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #29053 Dátum: 2014.02.15 14:49:05 »
Szerintem nem, de nincs a xado-ról tapasztalatom.
[...] Volt még pár ilyen csodaadalék, de én teljesen leszoktam róluk és ha engem kérdeznek, senkinek sem ajánlom ezeket. Természetesen tiszteletben tartom, azt hiszem itt a fórumon kalapos-nak vannak a xado-val jó tapasztalatai és mivel konkrétan nekem ezzel nincs tapasztalatom, ezért az ő szava a mérvadó ebben az esetben.[...]
Valóban eredménnyel használtam a váltóadalékot. Még egyszer leírom, mennyiben.  ::)
 Megvételkor 1-2-3-4-ben nagyon zajos volt a váltó, 5.-ben nem (lehet, hogy már cserélték azt a fokozatot? :hmmmm:). Továbbá 2-ből 3-ba akadt, rükverc kapcsoláskor 4 esetből 3szor reccsent, a végén már a dupla kuplung, vagy az előtte egyesbe tétel sem segített. Ez volt az alapfelállás.
Minden mindegy alapon - s mert előtte jó tapasztalatom volt már a motor kezelésével - tettem bele 1 db tubust a felső levegőztető nyíláson, a zaj a beindítás után pár perc járás után csökkenni kezdett, de teljesen nem szűnt meg. Valahogy így
Másnap vettem még egy tubust, azt is belenyomtam, s ahogy írták, kb. 200 km után teljesen megszűnt a zaj. Az akadás, és a reccsenés nem, valamint -10 C alatt, hidegen továbbra is nehézkesebb volt a váltás, amíg be nem melegedett. A váltóolaj egyébként frissnek tűnt.
Kuplungcserekor pedig Xado 75w90-es ment bele, ami megfelel az API GL-3/4/5 szabványnak is. Az akadás és a reccsenés azonnal megszűnt, hidegen ugyanolyan érzet váltani vele, mint több száz km megtétele után.
Pontosság kedvéért leírom, hogy ha tiltásig pörgetem, akkor valóban várnom kell, míg visszaesik a fordulat, de 5000 fölött még sima a fölkapcsolás (mai tapasztalat által is megerősítve - csak hogy ap tu dét legyek  :D)
Még annyit, hogy FUBA is vezette a verdát, persze nem a váltó hangjára figyeltünk  :whistling: :devil:, de ha Danee90 felvétele meglenne, megerősíthetné a váltó nem létező zörejeire vonatkozó állításomat. Addig is várni kell egy újabb találkozóra, az előzményeket illetően pedig kénytelen vagyok csupán az általam leírtakra/elmondottakra hivatkozni. Nem szokásom mást állítani, mint ami megtörtént - valahogy nem értem, mi értelme lenne?  :hmmmm: 
Továbbra sem állítok mást, csak ami megtörtént:flowers: nekem ennyiben jött be.
Hogy másnak más eredetű, fokú problémájánál beválik-e? Ezt én nem állíthatom.
UFF

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29054 Dátum: 2014.02.15 14:55:30 »
Inkább  :yes: