Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795767 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29025 Dátum: 2014.02.14 15:11:10 »
Üdv nektek!

Kicsit elkanyarodnék a HIFI témától :) Olyan gondom van, hogy néha (de elég gyakran) elinduláskor amikor csúsztatom a kuplungot, elkezd remegni az egész motor/berángat az autó. Eleinte a bénaságomra fogtam a dolgot, hogy biztos nem pörgetem fel eléggé a motort és fuldoklik, nem csúsztatom szépen a kuplungot, de most így pár hét után már rendesen hozzászoktam, érzem a holtpontot, de mégis megvan a hiba. Terhelésváltásnál (motorfék-gázadás) érződik, hogy elég nagyot ránt az autó. Ez mire utalhat? Motortartóbakok gatyák? Féltengely/gömbcsuklók? Kuplungszerkezet? Amúgy maga a kuplung kiemel szépen, egyik fokozatban sem recseg a váltó, nem is akad. Illetve amikor van ez a rángatás, a pedálon sem érződik, hogy rángatna, nem pumpál vissza. És persze nem is csúszik komolyabb gyorsításkor sem. Köszi előre is! :/

üdv!

Motor és váltótartó bakokat kell alaposan megvizsgálni! Anno leirtam hogy kell, olvass vissza! ;)

---

hifi:
Ki fogom próbálni a csipogók felcserélését, akkor talán kiderül, mi a baj.
Köszönöm a válaszokat! :)

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29026 Dátum: 2014.02.14 15:30:20 »
Uraim, egy bontott, jól működő klímakompresszor mennyibe kerül reálisan?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #29027 Dátum: 2014.02.14 16:20:33 »
Sziasztok
Más jelenség nincs az Opelnál,egyébként meg nincs benne befecskendező szelep,mert szívómotoros csak elektronikus vezérléssel
Viszont korábban is csinálta már,de az meg lett oldva Akkor elkoptak a vez. tengelyek,de ki lettek cserélve.
Azt akkor meg is írtam nektek:

"Kezdődött azzal hogy valahol folyik az olaj (15000 km-nél),kiderült főtengely szimmering,kb 40000-nél a VEZÉRMŰTENGELYEK VÁLLASRA KOPTAK!! én még ilyet nem láttam :wacko:,tehát a hiba oka gyárilag szar benne az olajpumpa [rohog]"
Today Tomorrow Toyota

bgabor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re:Carina
« Válasz #29028 Dátum: 2014.02.14 17:05:34 »
Sziasztok,

a Carina E liftback hátsó lökhárítója jó a sedanra? Kissé törött le kellene cserélni és most látok egy hirdetést, ami színben passzolna... Illetve mi a reális ár érte?
Köszi!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #29029 Dátum: 2014.02.14 17:12:36 »
Üdv nektek!

Kicsit elkanyarodnék a HIFI témától :) Olyan gondom van, hogy néha (de elég gyakran) elinduláskor amikor csúsztatom a kuplungot, elkezd remegni az egész motor/berángat az autó. Eleinte a bénaságomra fogtam a dolgot, hogy biztos nem pörgetem fel eléggé a motort és fuldoklik, nem csúsztatom szépen a kuplungot, de most így pár hét után már rendesen hozzászoktam, érzem a holtpontot, de mégis megvan a hiba. Terhelésváltásnál (motorfék-gázadás) érződik, hogy elég nagyot ránt az autó. Ez mire utalhat? Motortartóbakok gatyák? Féltengely/gömbcsuklók? Kuplungszerkezet? Amúgy maga a kuplung kiemel szépen, egyik fokozatban sem recseg a váltó, nem is akad. Illetve amikor van ez a rángatás, a pedálon sem érződik, hogy rángatna, nem pumpál vissza. És persze nem is csúszik komolyabb gyorsításkor sem. Köszi előre is! :/
Ezt nekem is csinálja, de  csak bizonyos fordulattartománynál. Ha nagyobb gázzal indulok szépen csúszik a kuplung, ha kis fordulattal, azzal is jól megy. Pont a normál gázadásos indulásnál csinálja.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29030 Dátum: 2014.02.14 17:16:19 »
Sziasztok
Más jelenség nincs az Opelnál,egyébként meg nincs benne befecskendező szelep,mert szívómotoros csak elektronikus vezérléssel
Viszont korábban is csinálta már,de az meg lett oldva Akkor elkoptak a vez. tengelyek,de ki lettek cserélve.
Azt akkor meg is írtam nektek:

"Kezdődött azzal hogy valahol folyik az olaj (15000 km-nél),kiderült főtengely szimmering,kb 40000-nél a VEZÉRMŰTENGELYEK VÁLLASRA KOPTAK!! én még ilyet nem láttam :wacko:,tehát a hiba oka gyárilag szar benne az olajpumpa [rohog]"

üdv!
Na ez jó poén, ne vicceljünk már, ennyire azért nincs péntek :D  [rohog].

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #29031 Dátum: 2014.02.14 19:07:44 »
Sziasztok,

a Carina E liftback hátsó lökhárítója jó a sedanra? Kissé törött le kellene cserélni és most látok egy hirdetést, ami színben passzolna... Illetve mi a reális ár érte?
Köszi!

Hello kedves bgabor!

Elvileg egyforma:

sedan

liftback

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29032 Dátum: 2014.02.14 22:18:53 »
Ezt nekem is csinálja, de  csak bizonyos fordulattartománynál. Ha nagyobb gázzal indulok szépen csúszik a kuplung, ha kis fordulattal, azzal is jól megy. Pont a normál gázadásos indulásnál csinálja.

Üdv. Nekem is csinálja néha ezt az úgynevezett rázást de nem mindig. Legjobban akkor ha hidegen indulok de aztán elhagyja. Ha nyomkodom a kuplung pedált, érdekes hangok jönnek a motortérből, többen írták már hogy a kuplung villa száraz, de még nem sikerült vakon eltalálnom wd 40-nel a gumiharang mögött.
Gondolkozom egy USB-s endoszkópon aminek a képét bármilyen laptopon lehet nézni. Sok hozzáférhetetlen helyre lehetne betekintést nyerni, bontás nélkül.
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1119061
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29033 Dátum: 2014.02.14 22:28:31 »
Persze, csak a felvetésedre reagáltam, azt gondoltam, kíváncsi lehetsz egy lehetséges okra.
Amúgy anno én is építettem komplett erősítőt (táp, előerősítő, végfok), 100W-os Transmission Line rendszerű hangládákkal, hangváltókkal. Ezeken még módosítottam is a TINA modellező progival, tekercseket csináltam, stb., de már nem igazán érdekel a téma. Változnak a preferenciák  :)
Autóban meg, ahogy már írtam, kifejezetten zavar a zene.
Minden elismerésem, mert akkor anno Te is belemélyedtél a hifi teljes világába. Amikor az ember saját maga készíti el a végterméket, az örömteli tud lenni.
Totya

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29034 Dátum: 2014.02.14 22:35:54 »
Igen, valóban az tud lenni  :yes:

Mikor az ember leégeti a végfokot, és újraépíti, rengeteget lehetett tanulni belőle. Többen építettünk ilyeneket szakközépben anno: erősítők, kivezérlésjelzők, hangládák, de voltak autóelektronikai dolgok: fordulatszámmérők, tirisztoros gyújtások, stroboszkópok, stb.

Viszont azt gondolom, hogy a téma felszínén mozogtam csak  :1eye:
Tapasztalat alapján Te is tudsz legalább annyit  :)

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29035 Dátum: 2014.02.14 22:40:13 »
Sziasztok! Jól emlékszem hogy múltkor írta valaki hogy a nipparts lengőkar silent egy évig bírta utána cserélnie kellett? :hmmmm: Milyen fajta silentet ajánlotok?
vd1234! Múltkor olvastam hogy a váltóolajat akarsz cserélni eneos gear oil 75W-90-re GL5. Ne tedd! Én nyáron mikor megvettem a kocsim nagyon kafa volt a váltója majd lecseréltem a váltóolajat mondván hogy ki tudja mikor cserélték le benne.3000km se mentem vele és muszáj volt lecserélnem mert úgy elkezdett ragadni a váltóm hogy ilyedtemben elszaladtam venni egy kuplung szettet ami később kiderült hogy teljesen felesleges volt mert a gyári kuplungom még kb 70% os volt,igaz a kinyomócsapágy már nyiszorgott de még nem volt vészes.De ha már megvettem kicseréltük az egész szettet.Összeraktuk persze ragadt tovább a GL5ös olajtól.Total Car-nak van az olajdoki topicja ott azt olvastam hogy hiába van sok régebbi kocsinak a kezelésijébe benne hogy GL4 vagy GL5. A GL5öt nem ajánlja mert annak teljesen más az adalékolása és azt inkább hidakba,difikbe és újabb automata váltókba való.Az ő ajánlására vettem valvoline max life MTF 75W-90. GL4 es olajat a verdába és olyan "finom" lett a váltó hogy ilyen váltót én még nem láttam.Nagyon meg vagyok vele elégedve.Igaz nem olcsó az olaj mert 3150ért tudtam akciósan beszerezni literjét de nekem megérte.Az egyik kollegámnak suzuki swiftje van és ő is így járt a GL5ös olajjal.Neki is elkezdett ragadni a váltója nagyon.
GL4 forevör  :yes:
Olvasva az idézetet nekem is le lett cserélve a váltó olajom eneos gl-5-re. Én sem vagyok megelégedve néha olyan mint ha tényleg ragadna. Én is kuplungra gondoltam első körben de ezek szerint lehet hogy olajat kellene megint cserélnem? Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Gondoltam még xado adalékra is de lehet hogy az pénzkidobás lenne, inkább olajcsere egy gl-4-re?
Totya

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29036 Dátum: 2014.02.14 22:49:52 »
Még most sem értem pontosan, mit jelent a váltó ragadása.
Nem lehet könnyen kivenni sebességből? Vagy mit értetek alatta?

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29037 Dátum: 2014.02.14 22:51:12 »
Igen, valóban az tud lenni  :yes:

Mikor az ember leégeti a végfokot, és újraépíti, rengeteget lehetett tanulni belőle. Többen építettünk ilyeneket szakközépben anno: erősítők, kivezérlésjelzők, hangládák, de voltak autóelektronikai dolgok: fordulatszámmérők, tirisztoros gyújtások, stroboszkópok, stb.

Viszont azt gondolom, hogy a téma felszínén mozogtam csak  :1eye:
Tapasztalat alapján Te is tudsz legalább annyit  :)
Igaz ami igaz én is raktam össze pár alap kapcsolást, az utóbbi időben megint foglalkoztatni kezdett a hobby elektronika. Építettem strobis gyújtás ellenőrzőt,fényorgonát,automata akkutöltőt, most egy labortápon dolgozom. Bármit megépítek ha van kapcsolási rajz, de kezdő szinten megy a dolog. Hozzád képest labdába sem rughatok szerintem.
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29038 Dátum: 2014.02.14 22:59:49 »
Még most sem értem pontosan, mit jelent a váltó ragadása.
Nem lehet könnyen kivenni sebességből? Vagy mit értetek alatta?
Szó szerint olyan mintha valami fogná a váltókart. Ez egy nagyon érdekes jelenség nem könnyű leírni, függ a ford. számtól és a váltás sebességétől is / az hogy milyen gyorsan akarom tenni egyik sebességből a másikba/ Ha lassan öregesen vezetek akkor olyan mint a vaj, de ha gyorsabban akarok váltani akkor jelentkezik, és még akkor is ha nagyon lassan akarom a váltó kart tolni ide-oda. Szinte koncentrálni kell a váltáshoz. A céges autó amit vezetek egy opel astra f, abban ilyan mint a vaj. Apám ladájában is jobbnak érzem a váltót. Lehet hogy most sokan érdekesen olvassák amit írtam, de ez a tapasztalatom.
Totya

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #29039 Dátum: 2014.02.15 09:39:43 »
Mondjuk egy Lada váltási érzetét elég nehéz lenyomni... ;) Legendásan jó, hisz nincs váltórudazat, benne turkálsz a váltóban közvetlenül, emiatt az utak is pár centisek csak, nagyon drága sportautókban van talán hasonló. :)