Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795771 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29010 Dátum: 2014.02.13 20:01:26 »
Ja  :yes:
hehe, nagy az egyetértés közöttünk...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29011 Dátum: 2014.02.13 20:10:41 »
hehe, nagy az egyetértés közöttünk...
Itt nem is lehet vita  ;)

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29012 Dátum: 2014.02.13 22:13:54 »
Hali, nekem is voltak gondjaim a gyári kondenzátorokkal a csipogóknál. Nálam kis hangerőnél az egyik fele elhalkult. Szétszedtem mind a kettő  zsugorcsővel  ellátott részt. Gyárilag 4,7 mikro bipoláris kondi volt de különböző méretű fizikailag, nagy valószínűséggel nem volt egyforma a fesz érték. Kidobtam és a jól bevált 3,3 mikro 100 V értékű elektrolit kondit tettem be. Azóta nincs semmi baj vele, kicsit hallkabb lett mert magasabb frekvenciatartományban kezd átengedni de ennek ellenére tökéletes. Kamikaze te már hallottad is. Ha nem boldogulsz keress bátran. Kondit is tudok adni.
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29013 Dátum: 2014.02.13 22:25:58 »
Egy kis segítség.
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29014 Dátum: 2014.02.13 22:27:22 »
Így a teljes.
Totya

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29015 Dátum: 2014.02.13 22:32:58 »
Erre mondtam, hogy legegyszerűbb eset.
A korrekt a létraszűrő lenne.

De ha már egy kondenzátor, akkor szerintem a korrekt a polarizálatlan (bipoláris) verzió:
http://www.arwill.hu/portal/Budapest_/Elektro_alkatresz/Passziv_alkatreszek/Kondenzatorok/Bipolaris/33uF_100V_1_357326_157968.html

Az elektrolit kondenzátorok ugyanis váltóra kapcsolva károsodnak, legalábbis anno ezt tanultuk.

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29016 Dátum: 2014.02.13 22:50:27 »
Erre mondtam, hogy legegyszerűbb eset.
A korrekt a létraszűrő lenne.

De ha már egy kondenzátor, akkor szerintem a korrekt a polarizálatlan (bipoláris) verzió:
http://www.arwill.hu/portal/Budapest_/Elektro_alkatresz/Passziv_alkatreszek/Kondenzatorok/Bipolaris/33uF_100V_1_357326_157968.html

Az elektrolit kondenzátorok ugyanis váltóra kapcsolva károsodnak, legalábbis anno ezt tanultuk.

Ez mind így igaz ahogy írod. Régebben sok házi hifit késztettem barátoknak és saját magamnak is. Sok hangfalat javítottam fel. Ha az ember minőséget és nagy teljesítményt akar akkor biztosabb egy hangváltó. Anno amikor a kis borozónkban zenét csináltam, magam készítettem a hangfalakat, a dobozokat asztalossal készítettem mert sarkokba kerültek. Szóval azóta is a dómsugárzó előtt egy ilyen kondi van és azóta is jól működik, pedig átélt egy-két hangos éjszakát.
Persze az itthon fellelhető anyagokból dolgoztam, kipróbáltam mindenféle kondit, ez bejött anno. Nagyon érdekes de 100V -os kondi volt a legjobb erre a célra.
Totya

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29017 Dátum: 2014.02.13 23:13:03 »
Szerintem azért, mert az effektív feszültségérték * négyzetgyök(2) *2 feszültséget kellene bírniuk ezeknek, ami már bőven 100W alatt fennállhat.
100W 4 Ohm mellett ez már 56V, de ahogy olvasom, itt már sokszor nem 100W megy.
Mondom, szerintem.

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #29018 Dátum: 2014.02.13 23:39:18 »
Szerintem azért, mert az effektív feszültségérték * négyzetgyök(2) *2 feszültséget kellene bírniuk ezeknek, ami már bőven 100W alatt fennállhat.
100W 4 Ohm mellett ez már 56V, de ahogy olvasom, itt már sokszor nem 100W megy.
Mondom, szerintem.

Nekem ennyire nem megy az elmélet, én a gyakorlatra alapoztam mindig. Nem is szeretnék mélyebben belemenni a témába. Egyben viszont biztos hogy egyet értünk, autó fejegység után erősítő nélkül nem nagyon kell hiper-szuper hangváltóban gondolkodni mert feleslegesnek tartom egy kicsi magas sugárzó miatt. Komolyabb rendszerekhez valóban szakértelem és minőségi anyagok kellenek.
Totya

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29019 Dátum: 2014.02.13 23:50:47 »
Nekem ennyire nem megy az elmélet, én a gyakorlatra alapoztam mindig. Nem is szeretnék mélyebben belemenni a témába. Egyben viszont biztos hogy egyet értünk, autó fejegység után erősítő nélkül nem nagyon kell hiper-szuper hangváltóban gondolkodni mert feleslegesnek tartom egy kicsi magas sugárzó miatt. Komolyabb rendszerekhez valóban szakértelem és minőségi anyagok kellenek.
Persze, csak a felvetésedre reagáltam, azt gondoltam, kíváncsi lehetsz egy lehetséges okra.
Amúgy anno én is építettem komplett erősítőt (táp, előerősítő, végfok), 100W-os Transmission Line rendszerű hangládákkal, hangváltókkal. Ezeken még módosítottam is a TINA modellező progival, tekercseket csináltam, stb., de már nem igazán érdekel a téma. Változnak a preferenciák  :)
Autóban meg, ahogy már írtam, kifejezetten zavar a zene.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29020 Dátum: 2014.02.14 00:04:00 »
Autóban meg, ahogy már írtam, kifejezetten zavar a zene.
Akkor ne a fülkébe tedd, hanem a platóra:  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #29021 Dátum: 2014.02.14 00:06:38 »
Üdv nektek!

Kicsit elkanyarodnék a HIFI témától :) Olyan gondom van, hogy néha (de elég gyakran) elinduláskor amikor csúsztatom a kuplungot, elkezd remegni az egész motor/berángat az autó. Eleinte a bénaságomra fogtam a dolgot, hogy biztos nem pörgetem fel eléggé a motort és fuldoklik, nem csúsztatom szépen a kuplungot, de most így pár hét után már rendesen hozzászoktam, érzem a holtpontot, de mégis megvan a hiba. Terhelésváltásnál (motorfék-gázadás) érződik, hogy elég nagyot ránt az autó. Ez mire utalhat? Motortartóbakok gatyák? Féltengely/gömbcsuklók? Kuplungszerkezet? Amúgy maga a kuplung kiemel szépen, egyik fokozatban sem recseg a váltó, nem is akad. Illetve amikor van ez a rángatás, a pedálon sem érződik, hogy rángatna, nem pumpál vissza. És persze nem is csúszik komolyabb gyorsításkor sem. Köszi előre is! :/

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #29022 Dátum: 2014.02.14 00:42:49 »
Üdv nektek!

Kicsit elkanyarodnék a HIFI témától :) Olyan gondom van, hogy néha (de elég gyakran) elinduláskor amikor csúsztatom a kuplungot, elkezd remegni az egész motor/berángat az autó. Eleinte a bénaságomra fogtam a dolgot, hogy biztos nem pörgetem fel eléggé a motort és fuldoklik, nem csúsztatom szépen a kuplungot, de most így pár hét után már rendesen hozzászoktam, érzem a holtpontot, de mégis megvan a hiba. Terhelésváltásnál (motorfék-gázadás) érződik, hogy elég nagyot ránt az autó. Ez mire utalhat? Motortartóbakok gatyák? Féltengely/gömbcsuklók? Kuplungszerkezet? Amúgy maga a kuplung kiemel szépen, egyik fokozatban sem recseg a váltó, nem is akad. Illetve amikor van ez a rángatás, a pedálon sem érződik, hogy rángatna, nem pumpál vissza. És persze nem is csúszik komolyabb gyorsításkor sem. Köszi előre is! :/
Üdv neked is!
Ha motorfék gázadáskor is nagyot ránt, akkor csak nem a kuplunggal lesz baj, akkor inkább a motortartó gumibakok körül nézelődnék, mondjuk 1.6-osod van, azoknál annyira nem, de a 2.0-ásoknál gyakoribb ez a hiba...
Vagy mindkettővel baj van, mert a rossz kuplung miatt mentek már szét a gumibakok...
Jó helyen keresgélsz!
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.14 00:45:49 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

koncso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #29023 Dátum: 2014.02.14 11:16:37 »

Kicsit nekem olyan, mint amikor olyat olvasok, hogy a szerelő nem hajlandó más szíjat beépíteni, mint Gates-t, különben oda se menjen az ember 


Ez azért is van, mert az alkatrész beszállítók érdekelté teszik a szervizeket/szerelőket, hogy általuk forgalmazott termékeket ajánlják az ügyfeleknek. Ez mindenhol így megy (én is ezt csináltam, mint volt beszállító)  :innocent:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #29024 Dátum: 2014.02.14 14:26:55 »

Ez azért is van, mert az alkatrész beszállítók érdekelté teszik a szervizeket/szerelőket, hogy általuk forgalmazott termékeket ajánlják az ügyfeleknek. Ez mindenhol így megy (én is ezt csináltam, mint volt beszállító)  :innocent:
Üdv!

Te aztán rendesen visszaolvastál  :clap:

Üdv a fórumon!