Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795828 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28950 Dátum: 2014.02.10 21:41:19 »
Elnézést a váltótémát kicsit félbeszakítanám, nem akartam a hifis topicba menni, itt is van elég szakértő, én meg annyira nem vágom ezt..
Autohifi ügyben szeretnék kérdezni, mint laikus!
A 4 ajtóba szeretnék hangszórókat tenni.

 Adott egy Sony CDXGT31U fej
Erre jelenleg egy pár  MAC AUDIO Mac mobil street 13.2 van kötve, ami szépen is szól-

Szeretnék még a másik két ajtóba egy pár MAC AUDIO APM Fire 16.2 hangszórót

Párhuzamban lenne kötve az egyik pár hangszóróra egy Ground Zero gzht19sd 40/70w selyemdóm csipogó a hozzá tartozó hangváltóval.
Kérdésem, hogy a Sony fej meghajtja-e ezt az összeállitást gond nélkül?

Illetve milyen hatást érnék el azzal, ha nem koaxot vennék a MacAudio-ból hanem a 2.16-os Mac komponens szettet és a csipogókat a hátul a C oszlopra tenném, esetleg a kalaptartóra a hátul utazók fülétől távolabb?
A Ground zero csipogók jelenleg az A oszlopon vannak felül! Tehát lenne 4 csipogó összesen.
Köszönöm a válaszokat!
1. megoldás: Én a 16,5cm-es hangszóró szettet tenném az első ajtóba ezekkel párhuzamosan a két csipogó az "A" oszlopokon és a 13 centis koax menne a hátsó ajtóba kiegészítésnek, a SONY fej elég erősítő nélkül is.
2. megoldás: Hagynám a 13 cm-es meglévő koax hangszórót az első ajtóba, a 16,5 cm-es szettet lehetne vagy a hátsó ajtóba tenni és a csipogókat a kalaptartóra vagy a "C" oszlopra, de még jobb lenne, ha a hátsó ajtók helyett a kalaptartóba vágnád bele, sokkal több mély-hangokat kapnál.

Nekem eleinte a Carinában elöl maradt a gyári kis gyengus hangszóró az első ajtókba, de a kalaptartóba be lett téve két 20 éve csúcs Pioneer 16,5 cm-es hangszóró, amiben benne volt a magas-sugárzó is, de külső felül-áteresztó hangváltóval, külön vezetékekkel. Egészen jól szólt.
Majd az első ajtókba betettem két 16 cm-es koax JVC hangszórót. Sokkal jobb lett elől, mint a gyári. Aztán szétment a hátsó Pioneer, most vettem bele egy új Pioneer 16,5 cm-es szettet és a csipogókat a "C" oszlopra ragasztottam. Nem rossz, a csipogók külön nagyon jó magas hangokat adnak, de a középmély 16,5 cm-es új Pioneer meg sem közelíti a régi 20 éves Pioneer minőségét. Aztán jött az erősítő a mélynyomókkal.
Én át fogom még ezt variálni, szerintem a legjobb két brutál ovált nem (6x9-est, nagyobbat!  [rohog] ) beletenni a kalaptartóba, előre egy jó minőségű 16,5 cm-es szettet, aztán akinek még ez nem elég annak minden hangszórót erősítőről meghajtani+mélyláda stb.
Ez a saját véleményem, a profik, ahogyan nézem, csak az első ajtóba és az "A" oszlopra tesznek szettet + mélyláda csomagtartóba és minden erősítőről megy. Ha duplázod pl. a csipogókat, vagyis ha teszel előre is egy párat, meg hátra is egy párat, pláne, ha egymással szemben állnak, pláne, ha egyforma hangszórók állnak szembe egymással, akkor kioltják egymást a hanghullámok. Tehát nemhogy 2x jobb lesz, hanem rosszabb lesz mintha egy pár lenne csak. Ez igaz nem csak a csipogóra ezért érdemes teljesen másfajta hangszórókat használni elől mint hátul, szerintem, de én nem vagyok profi, csak tanulgatom...
A döntés a tied.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.10 21:55:20 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28951 Dátum: 2014.02.10 22:06:34 »
Elnézést a váltótémát kicsit félbeszakítanám, nem akartam a hifis topicba menni, itt is van elég szakértő, én meg annyira nem vágom ezt..
Autohifi ügyben szeretnék kérdezni, mint laikus!
A 4 ajtóba szeretnék hangszórókat tenni.

 Adott egy Sony CDXGT31U fej
Erre jelenleg egy pár  MAC AUDIO Mac mobil street 13.2 van kötve, ami szépen is szól-

Szeretnék még a másik két ajtóba egy pár MAC AUDIO APM Fire 16.2 hangszórót

Párhuzamban lenne kötve az egyik pár hangszóróra egy Ground Zero gzht19sd 40/70w selyemdóm csipogó a hozzá tartozó hangváltóval.
Kérdésem, hogy a Sony fej meghajtja-e ezt az összeállitást gond nélkül?

Illetve milyen hatást érnék el azzal, ha nem koaxot vennék a MacAudio-ból hanem a 2.16-os Mac komponens szettet és a csipogókat a hátul a C oszlopra tenném, esetleg a kalaptartóra a hátul utazók fülétől távolabb?
A Ground zero csipogók jelenleg az A oszlopon vannak felül! Tehát lenne 4 csipogó összesen.
Köszönöm a válaszokat!

No én FUBA utolsó mondatával szimpatizálok, én autómban is így van. Tehát amit én is javaslok az mindenképp az első ajtókba a komponens szett (maradhat is a mostani csipogó hangváltóval ha jól szól, de akkor 16.5-es hangszóró kerüljön mellé az ajtókba) csipogókat a műszerfalra két sarokba szélvédő elé arra fordítva amerre neked legjobban tetszik hangzásügyileg! Akár még maradhat is fent az A oszlop tetején bár szerintem kicsit közel van úgy és zavaró lehet. Érdemes kipróbálni a sarkokban is amit mondtam, nekem bevált, megfogja kétoldalú ragasztó nem kell fúrni.

Hátulra kalaptartóba nem kell semmi! Nekem is volt (még mindig ott van de kikötve :)), de szerintem csak bekavart a hangzás minőségébe, na jó mondjuk nem szóltak valami jól hiába Pioneer hiszen csak sima 13cm körüliek. Esetleg, ha nagyon úgy gondolod a 13cm-es hangszóróidat hátra pakolhatod az ajtókba kipróbálni, hogy milyen lesz a hangzás, de az is csak a hátsó utasok kedvéért lenne, elől nem sokat fogsz hallani belőlük, nem tudom ez szubjektív. Csipogókat nem tennék hátra, szerintem nem érdemes, az elől lévőeket hallod úgyis, ha meg eleve koncert feelinget akarsz akkor minimum erősítő és nagyobb árkategóriás hangszórók kellenek rendes hangszigeteléssel!

Tehát így, hogy elöl van egy komponens szett, más semmi teljesen jól el lehet lenni kezdésként, ahogy néztem a kinézett MacAudio 16.5-esek érzékenysége nem rossz, fejegység is meg tudja hajtani őket gond nélkül. Igaz nekem azt ajánlották, hogy 20ezer alattiakkal ne foglalkozzak, dehát ezt neked kell eldönteni! (Én komponensem 21ezer volt Audio System Mx165 Plus.) Későbbiekben amennyiben kedvet kapsz hozzá (ahogy én is) be lehet vezetni egy erősítőt, hogy arról menjen az első szett, és még mélyládával is lehet próbálkozni, nagyon megéri!!! Így tudod csak a mély hangokat előhozni! Nálam jelenleg ez a konfig van és meg vagyok elégedve csak még hiányzik a rezgéscsillapítás az ajtókba, csomagtartóba. Megmutatom szívesen majd valamikor.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28952 Dátum: 2014.02.10 22:14:22 »
No én FUBA utolsó mondatával szimpatizálok, én autómban is így van. Tehát amit én is javaslok az mindenképp az első ajtókba a komponens szett (maradhat is a mostani csipogó hangváltóval ha jól szól, de akkor 16.5-es hangszóró kerüljön mellé az ajtókba) csipogókat a műszerfalra két sarokba szélvédő elé arra fordítva amerre neked legjobban tetszik hangzásügyileg! Akár még maradhat is fent az A oszlop tetején bár szerintem kicsit közel van úgy és zavaró lehet. Érdemes kipróbálni a sarkokban is amit mondtam, nekem bevált, megfogja kétoldalú ragasztó nem kell fúrni.

Hátulra kalaptartóba nem kell semmi! Nekem is volt (még mindig ott van de kikötve :)), de szerintem csak bekavart a hangzás minőségébe, na jó mondjuk nem szóltak valami jól hiába Pioneer hiszen csak sima 13cm körüliek. Esetleg, ha nagyon úgy gondolod a 13cm-es hangszóróidat hátra pakolhatod az ajtókba kipróbálni, hogy milyen lesz a hangzás, de az is csak a hátsó utasok kedvéért lenne, elől nem sokat fogsz hallani belőlük, nem tudom ez szubjektív. Csipogókat nem tennék hátra, szerintem nem érdemes, az elől lévőeket hallod úgyis, ha meg eleve koncert feelinget akarsz akkor minimum erősítő és nagyobb árkategóriás hangszórók kellenek rendes hangszigeteléssel!

Tehát így, hogy elöl van egy komponens szett, más semmi teljesen jól el lehet lenni kezdésként, ahogy néztem a kinézett MacAudio 16.5-esek érzékenysége nem rossz, fejegység is meg tudja hajtani őket gond nélkül. Igaz nekem azt ajánlották, hogy 20ezer alattiakkal ne foglalkozzak, dehát ezt neked kell eldönteni! (Én komponensem 21ezer volt Audio System Mx165 Plus.) Későbbiekben amennyiben kedvet kapsz hozzá (ahogy én is) be lehet vezetni egy erősítőt, hogy arról menjen az első szett, és még mélyládával is lehet próbálkozni, nagyon megéri!!! Így tudod csak a mély hangokat előhozni! Nálam jelenleg ez a konfig van és meg vagyok elégedve csak még hiányzik a rezgéscsillapítás az ajtókba, csomagtartóba. Megmutatom szívesen majd valamikor.
Nekem a kalaptartós beépítés is bejött, ha jó a hangszóró. Szerintem az ajtók szigetelésével sem kapsz olyan telt mélyeket, de ha van mélyláda pluszban, akkor lehet nem is kell, de ha nincs?
Néztem már én is ezt az Audio System Mx165 Plus-t... Nagyon sokan erre esküsznek.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #28953 Dátum: 2014.02.10 22:17:58 »
A kuplungpedál benyomása közben, és kiengedéskor nyiszorog, és csak akkor hallani, ha nem jár a motor.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28954 Dátum: 2014.02.10 23:16:15 »
A kuplungpedál benyomása közben, és kiengedéskor nyiszorog, és csak akkor hallani, ha nem jár a motor.
Akkor vagy a kuplungpedál visszahúzó rugó, vagy a kuplungpedál tengely nyiszorog, wd40-nel fújd be, vagy valamilyen zsírspay-vel.
Mintha kamikaze írta volna valaki másnak ugyan erre a hibára utoljára, kerestem, de nem találtam hol...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28955 Dátum: 2014.02.10 23:31:22 »
Visszatérve a mély hangokra:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28956 Dátum: 2014.02.10 23:39:41 »
Szerintem az ajtók szigetelésével sem kapsz olyan telt mélyeket, de ha van mélyláda pluszban, akkor lehet nem is kell, de ha nincs?
Szerintem nagyon fontos a rezgéscsillapítás, főleg a Carina ajtója nem valami előnyös akusztikailag, eléggé elvesznek benne a hanghullámok, egy jó szigeteléssel épp ezt akadályozzuk meg ezzel szerintem testesebben szól a mély is, meg úgy alapjában véve jobban kidolgozza magát a hangszóró. Tuti leszigetelem az első két ajtót (belső panelt is) meg a csomagtartót is, mert ott meg mióta mélyláda van a rendszámtábla is zenél előnytelenül :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

szoked

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #28957 Dátum: 2014.02.10 23:41:26 »
Nekem is volt ilyen gond wd40 csodát tesz és kb. 1.000 ft.  ::) :D

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28958 Dátum: 2014.02.10 23:46:57 »
Visszatérve a mély hangokra:

Jáááj ez a DLD 500+ brutál! :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #28959 Dátum: 2014.02.11 06:46:07 »
A kuplungpedál benyomása közben, és kiengedéskor nyiszorog, és csak akkor hallani, ha nem jár a motor.
A kiemelővilla is csinál ilyet Toyotáknál, ahogy a többiek említették, befelé a WD40-nel ott is a gumiharang mögé. :)

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #28960 Dátum: 2014.02.11 09:58:06 »
Sziasztok! 94es 1.6i 16V 79Kw 107LE Carinába melyik kormányösszekötő való?Az M15ös vagy az M14es belső menetű?Illetve melyik fajta fékrendszerrel van szerelve? Lucas? Sumitomo?Aisin? Mind a 3 tipusúhoz más méretű hátsó fékpofa való.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #28961 Dátum: 2014.02.11 13:34:17 »
Akkor vagy a kuplungpedál visszahúzó rugó, vagy a kuplungpedál tengely nyiszorog, wd40-nel fújd be, vagy valamilyen zsírspay-vel.
Mintha kamikaze írta volna valaki másnak ugyan erre a hibára utoljára, kerestem, de nem találtam hol...

Befújtam wd40-el a rugót, a tengelyt, és a motortérben minkét gumiharang alá fújtam, közel negyed nagy flakonnyit: a kiemelővillához, és a munkahengerhez. Azonban nem változott a nyiszorgás. A kiemelővilla felől jön a hang, és olyan, mintha műanyag műanyagon súrlódna erősen. Ha jár a motor, alig hallani, csak ha figyelek rá, amúgy nagyon hallható. Lehet mégis a kinyomócsapágy a ludas?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #28962 Dátum: 2014.02.11 14:26:25 »
Sziasztok! 94es 1.6i 16V 79Kw 107LE Carinába melyik kormányösszekötő való?Az M15ös vagy az M14es belső menetű?Illetve melyik fajta fékrendszerrel van szerelve? Lucas? Sumitomo?Aisin? Mind a 3 tipusúhoz más méretű hátsó fékpofa való.
Nemrég cseréltem az enyémben,még ma utánanézek.Ugyanaz az évjárat,motor.A biztonság kedvéért egy alvázszámot küldj.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #28963 Dátum: 2014.02.11 14:30:35 »
Szükségem lenne egy kis segitségre!Tudja valaki hogy a fordulatszámmérő,honnan kapja a jelet?Vagy valakinek,tapasztalat?Az egyik fórumozónknak hibátlan a műszerfal,kivéve a f.mérőt.Egyébként japán,93-as.
Kösz előre is!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28964 Dátum: 2014.02.11 14:58:42 »
A gyújtáselosztóból minden Carinán :yes:
A kolléga megnézte már az óracsoport nyákját is?
De valszeg ha szakadás,ilyesmi nincs a nyákban akkor az óra lesz,mert valahol már itt a fórumon olvastam,hogy fordulatméő jeladó hibája miatt
nagyon furán viselkedett egy Carina :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.11 15:11:52 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota