Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795773 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28905 Dátum: 2014.02.08 20:16:26 »
Na ettől féltem én is... Jó lenne tudni, lehet lemérem..
Ne add fel! Biztosan befér.  :yes:
Én a biztonság kedvéért tettem ilyet. De bőven maradt még hely.

Mondjuk nem bántam meg  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28906 Dátum: 2014.02.08 20:23:14 »
Szia Dani!
Úgy véled, hogy szükséges? Nem említetted, hogy gondod lenne vele.
Szia Zoli!

Azt mondtam már, hogy ropognak a külső féltengelycsuklók. Bármilyen irányban kis ívben 1-ben, nem is terhelve nagyon őket.
Aztán most, hogy minden nap megyek vele, észrevettem, hogy a kuplung alacsonyabb fordulatnál is rezeg, amikor teljesen kinyomom. Kissé akkor is, ha nem teljesen. A fordulat emelésével ez fokozódik. 2-ben felengedve meg valami huppanásszerű hang van többször.

Majd még lesz alkalmam figyelni, mivel valószínűleg megveszik a Marutit, és akkor Carinával járok dolgozni. Van egy kis Yamaha robogóm, már évek óta nem használom, még azt is össze kellhet pofoznom, hogy legyen mihez nyúlni...Szóval bírja még biztos egy darabig, nem csúszik a kuplung.

De az is lehet, hogy hagyom még, amíg nem durvul el, legfeljebb kétszer cserélek váltóolajat ebben is megint  ::)
De lehet, hogy sima váltóolaj csere sokat dobna rajta  :otlet:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28907 Dátum: 2014.02.08 20:39:26 »
Na ettől féltem én is... Jó lenne tudni, lehet lemérem..
Ez tuti elférne, de 2x annyi...
http://autohifioutlet.hu/termekek/hangszoro---melysugarzo-autoba/hangszoro-koax/hangszoro-165-cm/t:2353/hifonics-hfi-62
Ne add fel! Biztosan befér.  :yes:
Én a biztonság kedvéért tettem ilyet. De bőven maradt még hely.

Mondjuk nem bántam meg  :)
macAudio is volt vagy 25eFt, gondolom...de ezek legalább nem koax-ok, hanem külön van a csipogó + a felül-áteresztő hangváltó.


Én egy ilyen brutál ovált gondolkodom bevarázsolni a kalaptartóba, de nyiszálni kell majd a fémet, hogy beférjen...
http://www.macaudio.hu/pdf/MacIron%20710.3_deutsch.pdf
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 20:43:09 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28908 Dátum: 2014.02.09 00:25:50 »
Ez tuti elférne, de 2x annyi...
http://autohifioutlet.hu/termekek/hangszoro---melysugarzo-autoba/hangszoro-koax/hangszoro-165-cm/t:2353/hifonics-hfi-62
Igen, ez is uolyan lapos kivitel, mint az enyém, de a difi az Ákos által linkelt és ezek között nincs 1,5 centi, márpedig vagy 5 még mindig van nálam a vastagon szigetelt ajtólemez és a mágnes között.
]macAudio is volt vagy 25eFt, gondolom...de ezek legalább nem koax-ok, hanem külön van a csipogó + a felül-áteresztő hangváltó.
30e...de úgy voltam, hogy elsőre akartam a jót megvenni. Tetszik a hangképe. Hátsóknál így is kompromisszumot kötöttem (profik szerint oda elég egy kisebb koax - én már kétlem), és ez máig zavar.
Én egy ilyen brutál ovált gondolkodom bevarázsolni a kalaptartóba, de nyiszálni kell majd a fémet, hogy beférjen...
http://www.macaudio.hu/pdf/MacIron%20710.3_deutsch.pdf
Oda már egy komolyabb szigetelés, üvegszálas erősítés is elkelne  ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28909 Dátum: 2014.02.09 00:35:58 »
Szia Zoli!
...Szóval bírja még biztos egy darabig, nem csúszik a kuplung.

De az is lehet, hogy hagyom még, amíg nem durvul el, legfeljebb kétszer cserélek váltóolajat ebben is megint  ::)
De lehet, hogy sima váltóolaj csere sokat dobna rajta  :otlet:
Szia Dani!
Igen, én is arra akartam kilyukadni, hogyha nem csúszik a kuplung, kiemel rendesen, a csapágynak nincs zaja, akkor békén hagynám, váltóolajcsere, de akár a kuplungfolyadéké is sokat számít. Remegés valóban adódhat akár a tárcsa félrekopásából (mint anno nálam), de amíg nem csúszik, ez csak apró bosszúság...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28910 Dátum: 2014.02.09 01:02:46 »
Igen, ez is uolyan lapos kivitel, de a difi az Ákos által linkelt és ezek között nincs 1,5 centi, márpedig vagy 5 még mindig van nálam a vastagon szigetelt ajtólemez és a mágnes között.
Nekem egy fekete műanyag burkolat van a hangszóró mögött az első ajtókban, ami itt látszik 0:30-tól a videón, na azon a kis lyukon nem fog a mágnes átférni, ha fel akarnád csavarozni a hangszórót gyári helyre kiemelő nélkül, bele fog érni, mert addig nincs 6 cm hely, ezért vagy ki kell faragni, megnagyobbítani azt a kicsi lyukat, vagy kiemelőkeret, persze az ajtólemez még odébb van, de ha kifaragná, akkor meg a víz miatt kellene valami takarót tenni felülről, hogy ne folyjon a hangszóróra, gondolom én...

Hátsóknál így is kompromisszumot kötöttem (profik szerint oda elég egy kisebb koax - én már kétlem), és ez máig zavar.Oda már egy komolyabb szigetelés, üvegszálas erősítés is elkelne  ::)
Nekem sem elég a 16,5 cm-res hangszóró hátul...
Én arra gondoltam, hogy egy furnérlemezt vágatnék a kalaptartó méretére, az a rezonanciát is csillapítaná valamennyire...
Sőt, az a bizarr ötletem támadt, hogy beépítem a dupla 30cm-es mélynyomót is a kalaptartóba, mert tényleg nincs így csomagtartóm, tudom a free air-es megoldást a mélynyomókhoz nem szeretik/nem ajánlják az autóhifisek, de lehet mégsem lenne az annyira rossz, pláne azokkal a bazi nagy 20 x 27,3 cm-es oválokkal, csak elég lenne úgy is a basszusból, na majd meglátom!
Persze az oroszoktól jött az ötlet, meg nem tudom elférne-e még mellé az ovál...


« Utoljára szerkesztve: 2014.02.09 01:09:49 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28911 Dátum: 2014.02.09 07:45:15 »
Nekem egy fekete műanyag burkolat van a hangszóró mögött az első ajtókban, ami itt látszik 0:30-tól a videón, na azon a kis lyukon nem fog a mágnes átférni, ha fel akarnád csavarozni a hangszórót gyári helyre kiemelő nélkül, bele fog érni, mert addig nincs 6 cm hely, ezért vagy ki kell faragni, megnagyobbítani azt a kicsi lyukat, vagy kiemelőkeret, persze az ajtólemez még odébb van, de ha kifaragná, akkor meg a víz miatt kellene valami takarót tenni felülről, hogy ne folyjon a hangszóróra, gondolom én...
Valóban, meglepett a videó, de a faceliftesnél nincs olyan lemez a hangszóró tartójánál, bár nem hinném, hogy gondot jelentene kifaragni. Egyébként itt sem látom, vagy már kifaragták? Ákos tudja...

Én arra gondoltam, hogy egy furnérlemezt vágatnék a kalaptartó méretére, az a rezonanciát is csillapítaná valamennyire...
Sőt, az a bizarr ötletem támadt, hogy beépítem a dupla 30cm-es mélynyomót is a kalaptartóba, mert tényleg nincs így csomagtartóm, tudom a free air-es megoldást a mélynyomókhoz nem szeretik/nem ajánlják az autóhifisek, de lehet mégsem lenne az annyira rossz, pláne azokkal a bazi nagy 20 x 27,3 cm-es oválokkal, csak elég lenne úgy is a basszusból, na majd meglátom!
Persze az oroszoktól jött az ötlet, meg nem tudom elférne-e még mellé az ovál...
:yes:
Látom már, mi jár a fejedben  ;)  :devil:  :D
De ha az első ülésekbe építenéd be, masszírozónak is elmenne  [rohog]

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28912 Dátum: 2014.02.09 10:02:42 »
Today Tomorrow Toyota

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #28913 Dátum: 2014.02.09 11:30:25 »

Egy másik téma:

Ez szerintetek befér az első ajtóba?

Beépítési mélység: 58 mm
Szélesség:165 mm
Magasság:165 mm

Mac Audio
[/quote]

Hali, ha jól emlékszem 14,4 cm az első ajtóban rendelkezésre álló hely a hangszóró beültetésére.
Legalábbis az én ajtó kárpitomban ekkora volt az átmérő ezért választottam a következő hangszóró típust aminek 14cm a beültetése. Ez pont passzos.
http://www.paradoxautohifi.hu/autohifi/hangszoro/clarion-sre-1722s.html
Totya

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #28914 Dátum: 2014.02.09 11:54:25 »
Hali! Hogy lehet rajta állítani? Nekem elég fixnek tűnik a zár pozíciója az ajtóban, a rögzítőcsavarjai nem nagyon biztosítanak állítási lehetőséget. A zár ütközőfülnél ugyanez a helyzet. Jobb első ajtóm az ajtócsere óta nehezen záródik és sajnos nem tudok javítani a helyzeten.  :cry:

Hali, nekem is nehezen csukódik a vezető oldali ajtóm és nyitásra is ugrik egyet kifele. Próbáltam már állítani én is de csak egy nagyon kicsi lett jobb. Azt mondják hogy a gumikéder van megdagadva vagy ellapulva. Különös mert csak a vezető oldali csukódik nehezebben, olyan mintha nagyon feszítene kifele a gumi. Jó lenne valami megoldás rá, de nem nagyon tudok.
Apám 2107-es ladáján könnyeben záródik az ajtó persze a szélzaj is nagyobb szerintem :lol:.
Totya

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28915 Dátum: 2014.02.09 12:38:06 »
Egy másik téma:

Ez szerintetek befér az első ajtóba?

Beépítési mélység: 58 mm
Szélesség:165 mm
Magasság:165 mm

Mac Audio
Hali!

Nekem egy 63mm-es beépitési mélységű hangszóró van bent, gond nélkül bement. Itt a kérdés, hogy mekkora a mágnese, azt kéne lemérni először vagy megtudni mekkora.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #28916 Dátum: 2014.02.09 14:31:46 »
A Carina tulajok úgy látom, hogy nagyon kedves emberek, köszönöm.  :wub: :) Ezért - ha nem veszitek tolakodásnak - megosztom egy másik firkálmányom, ami nem jelent meg sehol, csak hasonlóan kedvtelésből született, mint pár másik is, de ez épp szintén Toyota.
https://docs.google.com/document/d/1fguCi4pjTDXavIPuZwGm5clyc-yIq-jUzjny6UDx8rs/edit?usp=sharing
Remélem mielőbb sikerült szert tennem egy 5 ajtós Carinára, mert már igencsak vágyom rá, ha megtörténik a birtokba vétel, nyilván nem ússza meg, hogy ne legyen betűkkel is bevésve az életembe!  :innocent:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28917 Dátum: 2014.02.09 16:10:18 »
üdv!

Köszönöm a tippeket - tapasztalatokat a hangszóróval kapcsolatban!  ;)

Megmértem az angol kárpitom, ~ 14 cm-es a kör átmérője, viszont elvileg be kell férnie a 16 cm-esnek is.
A macAudio katalógusában 45mm-es beépítési mélységet adnak meg... Az ajtón mérve a csavarok síkjától a belső vízvédőig ~ 6 cm-t mértem.

kalapos!
A linkelt kárpitok már itt pihennek nálam, megmondom őszintén ezt a részét nem néztem meg, de majd tavasszal megkérdem mennyiért kárpitozzák át, aztán kiderül használni fogom-e! :D

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #28918 Dátum: 2014.02.09 16:42:03 »
A Carina tulajok úgy látom, hogy nagyon kedves emberek, köszönöm.  :wub: :) Ezért - ha nem veszitek tolakodásnak - megosztom egy másik firkálmányom, ami nem jelent meg sehol, csak hasonlóan kedvtelésből született, mint pár másik is, de ez épp szintén Toyota.
https://docs.google.com/document/d/1fguCi4pjTDXavIPuZwGm5clyc-yIq-jUzjny6UDx8rs/edit?usp=sharing
Remélem mielőbb sikerült szert tennem egy 5 ajtós Carinára, mert már igencsak vágyom rá, ha megtörténik a birtokba vétel, nyilván nem ússza meg, hogy ne legyen betűkkel is bevésve az életembe!  :innocent:
Remélem sikerül találnod egy jó Carinát!Tetszett  a cikk!Sose felejtem,hogy volt alkalmam kipróbálni egy 85-ös,4A-GE motoros,AE86-ot.Meg akartam venni,bár még akkor fogalmam sem volt miben ültem(1996).Minimális rozsda volt rajta,brutál volt ahogy gyorsult.Lada után ültem vettem volna meg,vizes úton próbáltam ki,és imádtam ahogy ment keresztben.De kellett volna neki egy nagy szerviz,meg egy vízpumpa,ami szivárgott.Akkor még csak gyárit tudtak volna rendelni,kb 45E-ért.Plusz a többi alkatrész,ami már nem fért bele a költségvetésembe,így muszáj voltam lemondani róla.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28919 Dátum: 2014.02.09 17:27:38 »
A Carina tulajok úgy látom, hogy nagyon kedves emberek, köszönöm.  :wub: :) Ezért - ha nem veszitek tolakodásnak - megosztom egy másik firkálmányom, ami nem jelent meg sehol, csak hasonlóan kedvtelésből született, mint pár másik is, de ez épp szintén Toyota.
https://docs.google.com/document/d/1fguCi4pjTDXavIPuZwGm5clyc-yIq-jUzjny6UDx8rs/edit?usp=sharing  :innocent:
Ez is jó írás, itt sokunkat nem kell győzködnöd, hogy megértsük öreg Toyota szeretetedet. Egy dologgal vitatkoznék, vagyis inkább nem értenék egyet, mivel szubjektív dolgokról felesleges vitatkozni, az pedig az, hogy nekem még a szögletes formája is tetszik a hacsinak.
Hát nézzétek már milyen szép:



Jaj de bírom én ezeket a japókat:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.09 17:51:56 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...