Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795833 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28890 Dátum: 2014.02.08 16:43:59 »
...
Alkatrészeket a toyodiy-en kell megkeresni, alvázszám alapján, ha valamire kétfélét hoz, azt pontosítani kell, pl rákerestetsz a boltossal is.
Én kikeresnék mindent, cikkszámokkal és beballagnék a boltba, egyeztetni.
Igen, ennél jobbat egyelőre nem tudok, csak eszembe jut megint a vízpumpás eseménysorozat  :wacko:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Carina
« Válasz #28891 Dátum: 2014.02.08 17:36:31 »

Gyári cucchoz biztosan jó, de én a Carinát mikor megvettem 20 éve, már a szalonban kidobtam a gyári fejet, mert nem tetszett a hangja, akkor egy csúcs Pioneer ment bele, de az még kazettás volt...
Aztán egy éve kitaláltam, hogy CD mechanika nélküli USB-s fejet szeretnék és már írtam itt, megvettem három hónapja ezt az olcsó Kenwood-KMM-157-est és tetszik! (most 15200 Ft: http://www.olcsoradio.hu/termek/KMM-157/Kenwood-KMM-157 )
Azóta persze vettem egy erősítőt, emiatt most már egy dolog hiányzik belőle: a 3 pár RCA kimenet, mert csak egy van benne...
Ennyi pénzért nem tudok jobbat, ár- érték arányban szerintem verhetetlen és meglepően jó a hangja, pláne erősítővel, nekem alapbeállítással megy minden, vagyis nem emelem ki vele sem a mély, sem a közép, sem a magas hangokat!
24 bites D/A átalakító
FLAC/MP3/WMA/AAC
Gombszín : Zöld (megy a Carina zöld műszerfalához)
RCA: 1 pár 2,5V
USB kimenete 1 Ampert tud, ezért lehet vele tölteni akármit. AUX bemenete is van (jack). Most egy 2,5"-os 120 Gb-os vinyórol megy a teljes zenei anyagom.
Ha a gyári fej jobban szól, mint az általad említett MNC USB-s fej, akkor tényleg rá kell még tenni 5000 forintot és ez sokkal jobban szól, mint a gyári Carina ez nem kérdés, mondjuk az Avensis gyáriját nem ismerem, a miénkbe már Blaupunkt volt mikor vettük, meg a mi Avensis-ünk még facelift előtti, nem úgy mint a tied.
nekem a gyári cd-s fej Matsushita-Panasonic made in Germany(!) :))

Nyilván van igazság abban, amit írtál. Sőt, minőségi zenéhez nyilván nem ez a megoldás. Viszont, én nem akarom a fejet kicserélni, mert egyrészt viszonylag jól szól, és gyári és 2 DIN-es. Stílusban ide illő 2 DIN-es fejéről nem tudok, ami meg beférne, az vagy drága (amennyit nem szánok rá), vagy teljesen stílus idegen, ami engem személy szerint zavarna.
Én max annyit fogok fejleszteni rajta, hogy kap egy réteg szigetelést az ajtó körben. ;)

Egy szó, mint száz, kiváncsi leszek az eredményre ezzel a kis kabellel...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28892 Dátum: 2014.02.08 17:37:15 »
Én nem is értem, hogy miért nem ment még el a Gti...
...

Fuba!
Sajnos akármennyire is kuriózum, ritkaság ez a tipus, ha észérvekkel nézzük, nem ér ennyit az a GTi... :(
Félre ne értsétek, maximális tisztelet KZoli-nak, látszik, hogy egyben van, tényleg gyári, megkímélt.

Viszont nem reális, hétköznapokra tervező "átlagembernek" való.
Akárhonann is nézem, majdnem 400 ezer kilométer van benne, amiről mi tudjuk, hogy 'semmiség' a Carinának, de a többség itt zárja is be a hirdetést..
Aztán 2000 cm3-es motor... nem egy keresett darab a mai fenntartási költségek mellett a fogyasztást tekintve.. Nem kell szépiteni, egy ilyen autót nem lehet finomkodva vezetni, akkor meg beszívja a 10 litert alaphangon!

A harmadik nyomós érv: 20 éves a gép.. ami nem is baj, mert egyben van!
Ami szintén megkerülhetetlen az meg az ára.. Sok, egy ennyi idős, ekkora futásteljesítménnyel rendelkező kocsihoz mérten!
Félre ne értsd KZoli, ismét elismerésem, hogy ilyen szépen rendbehoztad, megkimélted, de a milliós ráfordítás sajnos sosem térül meg... még talán fél milliós formában sem! :( (Tudom milyen érzés, vettünk már autót 750-ért, amire kb ugyanennyi ráköltöttem és elment 500-ért, de az is óriási szerencsével...  :wacko:)

Mielőtt megutálnál KZoli, mentségemre szóljon, hogy ez a saját véleményem, illetve ajánlgatom mindig, ha szóba kerül valakinek az autóvétel! ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Carina
« Válasz #28893 Dátum: 2014.02.08 17:48:15 »
És tegyük hozzá azt is, hogy nem ez az egyetlen típus, aminek nincs ára a mai magyar autópiacon. :-/
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TheBigTJ

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Carina
« Válasz #28894 Dátum: 2014.02.08 17:52:06 »
köszönöm a tippeket.

De az összes ajtónyitás kapcsolót kiszedtem, és ellenőriztem, kézzel, tehát kiszedve nem is érhet testhez, és mégis világít szerencsétlen...

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #28895 Dátum: 2014.02.08 18:08:37 »
Akkor már a KZoliét nézném meg, ha még eladó.
Vagy japánt  ;)

Celicám már van, ami sokat fogyasszon és gyors legyen. :) Ha esetleg érdekel valakit, egy kalandját meg is írtam...  ::) http://stipistop.com/randevu-egy-90-eves-hazai-bacsival-es-toyota-celicajaval/#comment_start   
Mellé keresnék valamit, ami nagy, kényelmes, keveset fogyaszt és fel van szerelve mindenféle földi jóval, ezért is esnek ki a japán gyártmányú Carinák, mert azokban ha jól vettem észre, még nincs légzsák, ABS, stb. De szóljatok, ha tévednék!  :yes:



vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28896 Dátum: 2014.02.08 18:35:37 »
Celicám már van, ami sokat fogyasszon és gyors legyen. :) Ha esetleg érdekel valakit, egy kalandját meg is írtam...  ::) http://stipistop.com/randevu-egy-90-eves-hazai-bacsival-es-toyota-celicajaval/#comment_start   
Mellé keresnék valamit, ami nagy, kényelmes, keveset fogyaszt és fel van szerelve mindenféle földi jóval, ezért is esnek ki a japán gyártmányú Carinák, mert azokban ha jól vettem észre, még nincs légzsák, ABS, stb. De szóljatok, ha tévednék!  :yes:
Szerintem tévedsz.
Az enyém japán, és van benne ABS. Későbbi japánokban pedig van még légzsák, klíma, tetőablak, stb. Sőt, mintha lenne japán szegénykeverékes is (Denso-val?), de ebben nem vagyok még annyira sem biztos.
Engem is javítsatok ki, ha tévednék  ;)

Mellesleg a discodan.org-os Celica leírásokból sok használható a Carinához, azok is mentek 4A-FE, 3S-FE, stb. motorokkal, amiket a Carina E is megkapott  :yes: Akkor ezek is sokat fogyasztanának?  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 18:37:35 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28897 Dátum: 2014.02.08 18:59:16 »
Fuba!
Sajnos akármennyire is kuriózum, ritkaság ez a tipus, ha észérvekkel nézzük, nem ér ennyit az a GTi... :(
Félre ne értsétek, maximális tisztelet KZoli-nak, látszik, hogy egyben van, tényleg gyári, megkímélt.

Viszont nem reális, hétköznapokra tervező "átlagembernek" való.
Akárhonann is nézem, majdnem 400 ezer kilométer van benne, amiről mi tudjuk, hogy 'semmiség' a Carinának, de a többség itt zárja is be a hirdetést..
Aztán 2000 cm3-es motor... nem egy keresett darab a mai fenntartási költségek mellett a fogyasztást tekintve.. Nem kell szépiteni, egy ilyen autót nem lehet finomkodva vezetni, akkor meg beszívja a 10 litert alaphangon!

A harmadik nyomós érv: 20 éves a gép.. ami nem is baj, mert egyben van!
Ami szintén megkerülhetetlen az meg az ára.. Sok, egy ennyi idős, ekkora futásteljesítménnyel rendelkező kocsihoz mérten!
Félre ne értsd KZoli, ismét elismerésem, hogy ilyen szépen rendbehoztad, megkimélted, de a milliós ráfordítás sajnos sosem térül meg... még talán fél milliós formában sem! :( (Tudom milyen érzés, vettünk már autót 750-ért, amire kb ugyanennyi ráköltöttem és elment 500-ért, de az is óriási szerencsével...  :wacko:)

Mielőtt megutálnál KZoli, mentségemre szóljon, hogy ez a saját véleményem, illetve ajánlgatom mindig, ha szóba kerül valakinek az autóvétel! ;)
Kamikaze!

Igazad van, a te szempontjaidat is megértem, de csak vesznek az emberek sportos Celica-kat is drágábban és rosszabb állapotban ugyan ilyen motorral, a Carina viszont az 5 ajtó miatt sokkal praktikusabb a hétköznapokban miközben az élvezeti értéke ugyanaz.
A mi automata Avensis-ünk sem fogyaszt átlagban 10 liter alatt és még nem is megy úgy mint egy Gti mégsem bánjuk.  ;)
Barátaimmal akartunk egy olyan autósklubbot létrehozni, ahol a követelmény az lett volna, hogy a tagok az autóikra az üzemanyagon és az időszakos szervizeléseken kívül több milliót ráköltve az autójuk aktuális piaci értéke még sem lehet több mint félmillió forint. A baráti köröm kb. ilyen "őrültekből" áll. Mi nem gazdasági észérvek alapján választunk és tartunk fenn autót (Carina ebben kivétel, mert gazdaságos fenntartani!), hanem ez a hobbink, nem csak azért autózunk, hogy eljussunk A-ból B-be.
Egy ilyen autós "őrültnek" jó vétel lesz az a GTi, és a vételáron felül, rá fog még költeni rengeteg pénzt 17 vagy 18-as felnire, gumikra, ültetőrugóra, hifi-re, meg sok millát benzinre, szerelésre stb. Az autózás luxus, de az én véleményem szerint új autó, nagy értékvesztés helyett, szerintem érdemes öreg stílusos, örömet okozó autót venni annak, akinek benzin csörgedez az ereiben. Mennyibe kerülne egy olyan új autó, ami hozza a GTi menetteljesítményét? Mennyi idő után veszítene egy ilyen autó az árából 500eFT-ot? Mennyibe kerülne a kötelező szervizeltetése, hogy ne veszítsük el a garanciát? Az olyanoknak mint mi, akiket tényleg az autózás élménye motivál és nem érdekli, hogy a szomszéd kineveti a 20 éves autója miatt, az magának vesz élményautót és folyamatosan alakítgatja saját ízlésének megfelelően, mert szereti ezt csinálni. Öcsém autóját megvettük 200eFT-ért (lassan 28 éves), hát biztos rá lett költve sok millió, eladni nem lehetne fél misinél többért, de az az élmény amit ad, azt valahol meg kell/kellett fizetni és mi nem bánjuk, hogy megfizettük és nem lett volna olcsóbb módja szerintem, sokat gondolkoztunk rajta, hogy milyen más autót érte volna meg építgetni, vagy mire kéne lecserélni, de nem találtunk jobbat, olcsóbbat, mondjuk ezt úgy, hogy tavaly a Hungaroringen egyszer a váltója robbant fel, egyszer a vezérlés szállt el és összekuszálódtak a szelepek a dugókkal, tehát olcsó idény volt neki szegénynek...  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Carina
« Válasz #28898 Dátum: 2014.02.08 19:00:14 »
meg is írtam... 
Jó a stílusod, sok mai újságíró elbújhat melletted!  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 19:18:05 írta Agyarka »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28899 Dátum: 2014.02.08 19:12:28 »
Celicám már van, ami sokat fogyasszon és gyors legyen. :) Ha esetleg érdekel valakit, egy kalandját meg is írtam...  ::) http://stipistop.com/randevu-egy-90-eves-hazai-bacsival-es-toyota-celicajaval/#comment_start   
Mellé keresnék valamit, ami nagy, kényelmes, keveset fogyaszt és fel van szerelve mindenféle földi jóval, ezért is esnek ki a japán gyártmányú Carinák, mert azokban ha jól vettem észre, még nincs légzsák, ABS, stb. De szóljatok, ha tévednék!  :yes:
Olvastam a kalandod mikor megjelent, nekem nagyon tetszett!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28900 Dátum: 2014.02.08 19:32:11 »
Jó a stílusod, sok mai újságíró elbújhat melletted!  :clap:
:yes:
(Ha neadjisten tudnál ilyen első toldatról valahol, értesíts, kérlek!)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28901 Dátum: 2014.02.08 19:35:16 »
Üdv!
Elképzelhető, hogy ha már a féltengelycsuklókat cserélem, akkor már a kuplung is cserés lesz. Tervezem cserélni az egész szükséges köcölét:
[...] De ez még a jövő zenéje.
Szia Dani!
Úgy véled, hogy szükséges? Nem említetted, hogy gondod lenne vele.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28902 Dátum: 2014.02.08 19:38:00 »
Fuba!
Megértem az érvelésed és igazad is van!

---

Egy másik téma:

Ez szerintetek befér az első ajtóba?

Beépítési mélység: 58 mm
Szélesség:165 mm
Magasság:165 mm

Mac Audio

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28903 Dátum: 2014.02.08 19:43:52 »
Fuba!
Megértem az érvelésed és igazad is van!

---

Egy másik téma:

Ez szerintetek befér az első ajtóba?

Beépítési mélység: 58 mm
Szélesség:165 mm
Magasság:165 mm

Mac Audio
Az átmérő nem gond, a beépítési mélység a necces, szerintem ki kell faragni a fekete műanyagot hozzá, vagy egy kiemelő keret kellene hozzá.
http://autoradiokeret.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=2&Itemid=102
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 19:51:00 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28904 Dátum: 2014.02.08 19:48:01 »
Na ettől féltem én is... Jó lenne tudni, lehet lemérem..