Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795755 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28875 Dátum: 2014.02.07 22:41:41 »
Ezt már bekapta valaki itt a fórumon.
Már nem emlékszem ki volt...
Nekem is a Lancia Delta HF Integrale-m minden komolyabb gyorsításánál diszkózott a belső lámpavilágítás, mert a csomagtartófedél nem bírta a G erőket.
A kemény futómű miatt, meg egy-egy nagy gödörnél kinyílt mindig a kesztyűtartó fedele. Mókás volt.
Egyszer pörögtem vele egy helyben és a zár is feladta, így kinyílt az 5. ajtó, erre a kalaptartó is elköszönt a két hangszóróval! Meg a kötelező tartozékokat is úgy kellett keresgélni a sötétben!
Ej, azok a régi szép idők...    [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #28876 Dátum: 2014.02.07 22:58:25 »
.... egy-egy nagy gödörnél kinyílt mindig a kesztyűtartó fedele.
Hányó zsák?
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28877 Dátum: 2014.02.07 23:33:30 »
Hányó zsák?
Hmmm, lehet akkor, hogy gyári opció volt?  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28878 Dátum: 2014.02.08 09:23:20 »
...Tehát valami korrekt állapotúra vadásznék, 5 ajtósra, vagy kombira, lehetőleg vonóhoroggal, de ez nem feltétel. Annál inkább az lenne a működő légkondi és légzsákok, nem baj ha ABS is rendelkezésre állna. Szín és futott km mindegy, ha az állapota jó és viszonylag rozsdamentes a kasztni.
...
Ezt is meg lehetne nézni

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28879 Dátum: 2014.02.08 09:50:14 »
Amikor megvettem, 3 éve, nem zörgött benne semmi. Most meg komplett szinkronstúdió van belül.
Még a biztonsági öv magasság állító gombja is zörög. A kalaptartó? Pfff. Az nagyon. Nem is értem. Van az a gumipogácsa rajta, amit le kellene szorítania a csomagtartó ajtónak. Na ez már majdnem 1 centire van tőle. Pedig a kalaptartó nincs behajolva. Aztán zörög az ajtókban a zárszerkezetet mozgató rudazatok. Nekem zörög a rádióm is, mert Beckerék nem alkalmaznak beépítőkeretet, közvetlen a műszerfal műanyag szélébe kapaszkodik, így sokkal kevesebb a tartása a konzolosan rázkódó mozgásnál. Aztán zörög a csomitartó ajtó műa. kárpitja. Egyik ötletem a ragtapasz, ami tompít is és hézagol is olyan helyekre, ahol nem látszik.
Felesleges ezen bosszankodni, ennyi idő után az eredeti rögzítő-rezgéscsillapító anyagok már elfáradtak, de ezek könnyen javíthatók, akár jobbíthatók is.
A kalaptartó az egyik zajforrás. Megvétel után kiegyenesítettem, de az enyémről hiányzik az említett gumipogácsa - ezt valamivel pótolom majd. A fő zajforrásokok nálam az ajtókban lévő kábelek rögzítő műanyagjai, amelyek szétforgácsolódtak a lemezben az idő folyamán (lásd kép). A jobb elsőben már kiszűrtem, és rögzítettem ezeket az ősszel, amikor az ablak sínjét tisztítottam-kentem, végig kell menni a többi ajtónál is, ahogy a zár rudazaton lévő elgyengült szivacsokat is zártcellás, ezért hatékonyabb, és nem morzsálódó polifoamra fogom cserélni, amint azt már a szellőzőknél mindenhol megejtettem.

A rádio rögzítésére Mazso-m-nak már volt megoldása:

Ragtapasz helyett a kétoldalú ragasztó nálam jobban bevált már több ízben is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28880 Dátum: 2014.02.08 10:04:04 »
Üdv!

Elképzelhető, hogy ha már a féltengelycsuklókat cserélem, akkor már a kuplung is cserés lesz. Tervezem cserélni az egész szükséges köcölét:
- Kuplungszett
- Nyelestengely- és hátsó főtengelyszimmering
- Külső féltengelycsukló szett
- Belső porvédő gumiharangok
- Váltóoldali szimmeringek
- Váltóolaj

A bajom az (ezen kívül), hogy hogyan lehet PONTOSAN megtudni, hogy melyik alkatrész való az enyémbe??
Ugyanis szeretném összeszedegetni a cuccot hozzá, és mivel a Marutit valószínű a napokban megveszik, egy autóval leszek - nem tudok annyira szaladgálni, ha ez-az nem méret. Rögtön a féltengelycsuklónál kijött, hogy toyodiy-en kétféle ABS-es csuklót hoz az enyémre, pl. a Bárdinál is kétféle méretű ABS-es van hozzá. De ez van a szimmeringekkel is. Ha meg rendelném neten, dupla sz*vás, ha nem méretes bármi.
Szóval azt akarom elkerülni, ha szétvan a kocsi, akkor derülne ki, hogy nem jó hozzá valami, mivel szétszedve mérhető minden.
Ha meg úgy csináltatnám, akkor az alkatrészeken is sokat buknék, ha a szerviz szerezné be, mivel Öcsémnek 40% van a Bárdinál...mert azon gondolkodtam, kérek egy árajánlatot rá, számlával, garanciával mennyiért csinálnák. A normaidő a kuplungra emlékeim szerint olyan 3-4 óra, és ha lennt a váltó, akkor a többi sem olyan sok plusz talán. De ez még a jövő zenéje.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28881 Dátum: 2014.02.08 13:03:52 »
üdv Dani!
Szerintem felesleges fáradni, mert 100-150-et biztos mondanak rá, annyiból megcsinálod te is! ;)

Alkatrészeket a toyodiy-en kell megkeresni, alvázszám alapján, ha valamire kétfélét hoz, azt pontosítani kell, pl rákerestetsz a boltossal is.
Én kikeresnék mindent, cikkszámokkal és beballagnék a boltba, egyeztetni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28882 Dátum: 2014.02.08 14:18:45 »
üdv Dani!
Szerintem felesleges fáradni, mert 100-150-et biztos mondanak rá, annyiból megcsinálod te is! ;)

Alkatrészeket a toyodiy-en kell megkeresni, alvázszám alapján, ha valamire kétfélét hoz, azt pontosítani kell, pl rákerestetsz a boltossal is.
Én kikeresnék mindent, cikkszámokkal és beballagnék a boltba, egyeztetni.

Üdv Ákos!

Arra gondoltam, hogy olyan 40-50 az alkatrész, és független szerviz lévén legyen olyan 8000 az óradíj, akkor 50 körül megállhatna a munkadíj. Vagyis 100 körül lenne az egész. Nekem megérné, ha normálisan megtalálnám, ami kell bele és ha normálisan megcsinálnák, mert most a gyerekek mellett eléggé nehézkes megoldani házilag egy ilyen nagyságú munkát.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28883 Dátum: 2014.02.08 14:24:53 »
Arra gondoltál?  :D
Miért nem nézed meg?
A szettek 50-től kezdődnek. + amiket írtál!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28884 Dátum: 2014.02.08 14:31:58 »
Arra gondoltál?  :D
Miért nem nézed meg?
A szettek 50-től kezdődnek. + amiket írtál!
Az alkatrészárakat természetesen tudom, 40% kedvezménnyel ennyi lenne, pl. kuplungszett 25, a két csuklószett 10. 50 alatt vannak a kuplungszettek amúgy listaáron is.
Olyan nagy eltérés nem lehetne a pontosítás során sem.
A munkadíj a kérdés inkább.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #28885 Dátum: 2014.02.08 14:56:06 »
Urak! Egy ötlet, akinek esetleg még gyári fejegység van az autójában:

Ha a csatlakozója hátul 5+7pines, akkor ezzel a kütyüvel telefont lehet 3,5 jacken keresztül rácsatlakoztatni a fejegység AUX csatijára és arról lehet zenélni.
http://www.ebay.co.uk/itm/111246164545?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Igen, tudom, hogy 10.000-ért lehet MNC USB-s fejegységet is venni, de annál a gyári fejegység több fokkal jobban szól és bontás, reszelés nélkül applikálható. Nagyjából kicsit több, mint 8000Ft-ba kerül. Én iPhone csatlakozósat vettem ma, ami tölti is menet közben a telefont, ez további 2500 Ft felárral van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28886 Dátum: 2014.02.08 15:45:02 »
Urak! Egy ötlet, akinek esetleg még gyári fejegység van az autójában:

Ha a csatlakozója hátul 5+7pines, akkor ezzel a kütyüvel telefont lehet 3,5 jacken keresztül rácsatlakoztatni a fejegység AUX csatijára és arról lehet zenélni.
http://www.ebay.co.uk/itm/111246164545?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Igen, tudom, hogy 10.000-ért lehet MNC USB-s fejegységet is venni, de annál a gyári fejegység több fokkal jobban szól és bontás, reszelés nélkül applikálható. Nagyjából kicsit több, mint 8000Ft-ba kerül. Én iPhone csatlakozósat vettem ma, ami tölti is menet közben a telefont, ez további 2500 Ft felárral van.
Gyári cucchoz biztosan jó, de én a Carinát mikor megvettem 20 éve, már a szalonban kidobtam a gyári fejet, mert nem tetszett a hangja, akkor egy csúcs Pioneer ment bele, de az még kazettás volt...
Aztán egy éve kitaláltam, hogy CD mechanika nélküli USB-s fejet szeretnék és már írtam itt, megvettem három hónapja ezt az olcsó Kenwood-KMM-157-est és tetszik! (most 15200 Ft: http://www.olcsoradio.hu/termek/KMM-157/Kenwood-KMM-157 )
Azóta persze vettem egy erősítőt, emiatt most már egy dolog hiányzik belőle: a 3 pár RCA kimenet, mert csak egy van benne...
Ennyi pénzért nem tudok jobbat, ár- érték arányban szerintem verhetetlen és meglepően jó a hangja, pláne erősítővel, nekem alapbeállítással megy minden, vagyis nem emelem ki vele sem a mély, sem a közép, sem a magas hangokat!
24 bites D/A átalakító
FLAC/MP3/WMA/AAC
Gombszín : Zöld (megy a Carina zöld műszerfalához)
RCA: 1 pár 2,5V
USB kimenete 1 Ampert tud, ezért lehet vele tölteni akármit. AUX bemenete is van (jack). Most egy 2,5"-os 120 Gb-os vinyórol megy a teljes zenei anyagom.
Ha a gyári fej jobban szól, mint az általad említett MNC USB-s fej, akkor tényleg rá kell még tenni 5000 forintot és ez sokkal jobban szól, mint a gyári Carina ez nem kérdés, mondjuk az Avensis gyáriját nem ismerem, a miénkbe már Blaupunkt volt mikor vettük, meg a mi Avensis-ünk még facelift előtti, nem úgy mint a tied.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.08 15:48:02 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #28887 Dátum: 2014.02.08 16:00:06 »
Ezt is meg lehetne nézni

Ennek a tulajával már értekeztem, sajnos nagyon sok hibája van az autónak, legalább 150-200E ft-ot rá kéne költeni... Kerékcsapágy, rozsda, váltó az ötöst nem veszi, vezérlés, és még sok egyéb dolog.
De azért köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28888 Dátum: 2014.02.08 16:11:46 »
Akkor már a KZoliét nézném meg, ha még eladó.
Vagy japánt  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28889 Dátum: 2014.02.08 16:38:19 »
Akkor már a KZoliét nézném meg, ha még eladó.
Vagy japánt  ;)
Én nem is értem, hogy miért nem ment még el a Gti...

Nekem meg még ez a fehér kombi Carina tűnt fel a hahun, egyrészt olcsó, másrészt automata váltós mint az Avensis-ünk.
Lehet nem lenne rossz vétel valakinek, akit nem zavar a nagyobb fogyasztás, viszont élvezné az automatát!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_wagon_2.0_gli_beszamitott_auto_akcios_aron-7581607
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...