A légzsák nélküli, vagy a mechanikus indítású légzsákos (általában japán gyártás, csak vezető oldalon van lufi) kormánykeréknél a duda jelét egy csúszó mechanizmus viszi át a (mozgó) kormánykerékről a kormányoszlopon lévő, (fixen álló) rugós csúszkán keresztül. Itt van a nyikorgás forrása.
Megoldás: a kormányoszlopon lévő alsó és felső műanyag takaró elemet levéve könnyen hozzá lehet férni egy, WD40-el átitatott fültisztító pálcikával a kormánykerék hátulján lévő réz gyűrűhöz: -> meg kell kenni.
Ha nem légzsákos a kormánykerék, akkor egy egy kereszthornyú csavart kitekervén kijön a kormány "közepe", majd pedig egy 19-es dugókulccsal le lehet venni a kormánykereket a kormányoszlopról (csak aztán a visszarakáskor figyelni kell, hogy jól álljon a kormány). Így könnyebben meg lehet takarítani / kenni a mechanizmust. Mechanikus légzsákos kormánynál ez kicsit komplikáltabb, és egyben veszélyesebb is...
Az utasoldali légzsákkal ellátott Carináknál ('96 után, van visszajelző a műszerfalon, elektromos indítású a kioldás; szenzor a középső könyöklő alatt egybként) már egy spirál viszi át a légzsák és a duda elektromos jelét is; azoknál már nincsen csúszka (és nyikorgás).
Van viszont az alsó kormánykardánnál kikopás / lötyögés - de ez már egy másik téma.
Nekem felül nyikorog a kormány, a keréknél, ilyenkor, hidegben.
Itt fölül van valami siklócsapágy, amit meg lehetne kenni? Vagy a kormánymagasság-állítás miatt valami más is?
Kormánykereket le kell venni hozzá?
Elég idegesítő, ott cincorog, mikor tekerem a kormányt hidegben.