Sziasztok!
NA, utánjártam a dolognak. Mikor már bemelegedve lámpánál induláskor is lefulladt, meguntam. ... bemelegedett állapotban, zárt fojtószelepnél jelentkező fulladás, alacsony alapjárat, a fogyasztást most nem tudom megmondani.... Tank kb. félig, telenyomtan b95-tel, ismét 2X10 km út, mindkétszer ellenőrzés, de hibakód nincs. Egyenletesebben gyorsul (már amennyire ilyen időben nyomom neki), a fogyasztásra kíváncsi leszek. Persze még ránézek párszor, ha valami változna, beszámolok.
...
A pucolás tud segíteni, főleg, ha a rotor élét is érinti ... Én a tavaszi tapasztalat miatt most már félévente megcsiszolgatom a fedél és a rotor illetékes tagjait, de mégis lecserélem a rotort, mert szerintem nálam már túl nagy a hézag a vége és a tüskék között - ez is bizonytalanná teheti a gyújtást.
Üdv és B:Ú.É.K. Mindenkinek!
Ha még emlékeztek, az etanolos keveréktől kicsit kehes lett a kicsim, most apdételem a sztorit. S lehet, kicsit túlspirázom, bocs.
A rátankolás segített, le már nem fulladt, de bemelegedve az alapjárat rángása jelezte, hogy gyújtáskimaradás van. Gyorsításkor nem rángatott, hidegen még simán indult (inkább melegen nehezebben), s mivel a etanolnak erősebb gyújtószikra kell, ez is jelezte, hogy a rendszer gyenge valahol. Gyertyákban már 25e km van, de nyáron állítottam hézagot, még nagyon rendben voltak, nem erre tippeltem. Mindenesetre vettem Denso TT gyertyákat (elégedett vagyok az NGK-kal, de adok egy esélyt ennek az új fejlesztésnek), és rotort, mert azt tavaly nem cseréltem, és már untam, hogy 3-4000 km-enként kell pucolni a szélét (tudom-tudom, együtt kell cserélni a fedéllel, de ha így tettem volna, most szegényebb lennék egy tapasztalattal
). A gyertyákat egyelőre hagyom tartaléknak, arra voltam kíváncsi, mit jelent a rotorcsere.
Mit mondjak...sokat. Alapjárat kisimult, indítás melegen is pöcc, hidegindítás után visszatért az 1-esben, 2-esben önjáró üzemmód, rugalmasság is javult, kipufogóm szürkül
, fogyasztás jól alakul (kopp-kopp)- szóval megoldódni látszik minden maradék probléma.
De a meglepetés már a régi és az új rotor összehasonlításánál megvolt.
A zavarszűrő burkolata már igencsak repedezet volt, de ami meglepett, az a méretbeli különbség:
A régi Bosch keskeny végével szemben a Facet (és a Beru is) kétszer olyan széles
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEz biztosabb szikraképzést sejtet, de ami igazán meglepett, az a rotorkarok hossza.
Szemmel is látható, de sublerrel is lemértem, 1mm-errel rövidebb a régi rotor (24/25mm A középpontból):
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA kopott rotor, megnövekedett hézag miatti nagyobb feszültség jobban megterheli a trafót is - mindenképp érdemes megelőzni a nagyobb gondot, mikor már terhelten is rángat, de azt nem gondoltam, hogy a rotorkaroknál gyári méretek közt is ekkora eltérés legyen.
(
oké egy ugyanilyen esetet találtam)
Hogy mikori lehetett a régi rotor, nem tudom, én azért nem cseréltem, mert újszerű állapotúnak tűnt. Levenni azonban kínszenvedés volt, a tengelycsonk alatta merő rozsda (Itt már félig lesmirgliztem)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huUtánanéztem, ez a Bosch
valóban az eredeti gyári számnak megfelelő, nálunk azonban a webáruházak egyáltalán nem forgalmazzák. Az
alternatívájaként felkínált Jakoparts-os verziót pedig az
1-es Avéhoz hozzák , de ennek alternatívái azonban szintén a szélesebb verziójú darabok. Ez azért elgondolkodtatott. Ennyire mindegy lenne a méretkülönbség?
Más gyártónál
nem ezt találtam, vagy-vagy
Ugyanakkor az Audi quatro 3B motorkódú típusához
kifejezeten ugyanezt a keskeny végű Bosch-t javasolják, pontosabb, precízebb gyújtásidőzítése miatt.
Félreértés ne essék, nem félek gyújtásgondoktól, remekül megy a kocsi, de azért a fentiek megleptek, és sehol nem találtam erről magyar vagy angol nyelvű magyarázatot. Kíváncsi vagyok, hogy a fl-es fórumtársak milyen rotorokkal/tapasztalatokkal rendelkeznek erről.
(Bocs, kicsit hosszú lett
)