Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805022 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Carina ll 1.6 XLi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re:Carina
« Válasz #27600 Dátum: 2013.10.28 23:32:53 »
Héten megy műszakira.
Van egy repedt első balos index búrám,ami alul van a lökhárítón,nem a fölső.
Kisebb repedés van rajta,ezt cseréljem vagy átmegy az?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #27601 Dátum: 2013.10.28 23:36:36 »
Itt csak belül van valmi gumi akármi a tanksapka belsejében,hogy az működik e nem tudom,vagy hogy az a szellőző.
De ha nem kéne neki levegőt kifújni,akkor talán nem működik.

Ennyire erősen nem kellene hogy fújjon,nekem csak sziszeg egyet.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27602 Dátum: 2013.10.28 23:40:54 »
fityo mérte a múltkor, még videót is feltett.
Emlékeim szerint a szűrő és a szívósor közé kell tenni - barkácsolni kellhet hozzá  :1eye:
Csak egy hosszabb áteresztő csavart kellet csinálni.A többit a cég "adta"  :)
Csak a pontosítás kedvéért szűrő és injektorsor :D

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27603 Dátum: 2013.10.28 23:42:32 »
??
Nekem beszívni szokta a levegőt emlékeim szerint  :hmmmm:
Nekem is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27604 Dátum: 2013.10.28 23:43:00 »
...
Csak a pontosítás kedvéért szűrő és injektorsor :D
Talált - nem arra gondoltam, és értelmetlen is, amit írtam, köszi  :yes:

Amúgy pörög a topic:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 :clap:

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #27605 Dátum: 2013.10.28 23:47:47 »
Héten megy műszakira.
Van egy repedt első balos index búrám,ami alul van a lökhárítón,nem a fölső.
Kisebb repedés van rajta,ezt cseréljem vagy átmegy az?
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1988/1_6/BENZIN/karosszeria-lampak-bowdenek/lampatestek-es-alkatreszeik/iranyjelzo-bura-tartozek
Nem túl drága,nem tudom mennyire látványos,és mennyire kötekednek,most hogy szigorítottak a vizsgán.Vizsgahelytől függ hogy állnak hozzá,mit néznek el.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #27606 Dátum: 2013.10.28 23:57:07 »
Sziasztok! Boldog carina e 1997  1.6 xli 79 kw sedan tulaj vagyok 3 hete.
Néhány kérdésem lenne: a közékonzolt hogyan tudom kiszedni, és a hőmérsékletkapcsolókat megvilágító T5 izzókat hogyan tudom kicserélni.
Hali!

A középkonzolt ki lehet pattintani ha a rádió alatti nyíláson keresztül fogod meg és meghúzod érzéssel. Egyébként meg bal és jobb oldalt lent és fent vannak a műanyag patentok (elég erős műanyagból így nehezen törik el). Ezután mát adja magát a dolog, alul két rizsszem izzó van, mindkettő egy-egy gumisapkában. Az izzók foglalatát 90 fokkal kell elfordítani, hogy ki tudd húzni a panelból.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Carina ll 1.6 XLi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re:Carina
« Válasz #27607 Dátum: 2013.10.29 00:16:40 »
Ezt egy motoros oldalon olvastam:ez igaz a benzinszivattyús gépekre is,vagy csak az ejtőtankosokra?

 "vagy nem lélegzik a tank. a tanknak nem szabad hermetikusan zárni. egyrészt az elpárolgó benzingőzt ki kell engednie, másrészt meg a benzin helyére(ahogy csökken a szintje) levegőt kell engedjen. le kell ellenőrizni, hogy szellőzik-e a tank rendesen. ha nem tud levegő bekerülni a benzin helyére, akkor vákum jön létre a tankban, ami visszatartja a benzint is. "

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27608 Dátum: 2013.10.29 13:35:06 »
Ezt egy motoros oldalon olvastam:ez igaz a benzinszivattyús gépekre is,vagy csak az ejtőtankosokra?

 "vagy nem lélegzik a tank. a tanknak nem szabad hermetikusan zárni. egyrészt az elpárolgó benzingőzt ki kell engednie, másrészt meg a benzin helyére(ahogy csökken a szintje) levegőt kell engedjen. le kell ellenőrizni, hogy szellőzik-e a tank rendesen. ha nem tud levegő bekerülni a benzin helyére, akkor vákum jön létre a tankban, ami visszatartja a benzint is. "

EVAP...
Ez nem Wartburg, hogy kiengedje a benzingőzt.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #27609 Dátum: 2013.10.29 17:55:15 »
Köszönöm netferry! Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni alu barátra, a mostanit nem tudom milyen, csak hogy -15 fokig jó. A rendszeremmel semmi baj, vízpumpa is jó, hőfok stabil. Csak nem tudom, mikor volt legutóbb cserélve. Kérdésem az, hogy átmossam-e a rendszert trisós vízzel, vagy csak simán töltsem fel leeresztés után a friss hűtővízzel, amit deszt vízzel higítok, és hol célszerű leereszteni a régit?  Köszönöm a választ.

Carina ll 1.6 XLi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re:Carina
« Válasz #27610 Dátum: 2013.10.29 20:01:22 »
A fékmunkahenger alatt van egy nagy henger alakú akármi.

77740-2035 számú,nem sok info van róla,de valami szénszűrő.
Egy benzincső van rákötve,ami jön az alváz felől,meg egy vékonyabb cső ami megy a motor felé,a gyújtás mellé.

Ezt a szűrőt kell cserélni,takarítani vagy bármi?
Még soha nem volt levéve,eredeti Toyota Denso.


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Carina
« Válasz #27611 Dátum: 2013.10.29 20:22:58 »
Köszönöm netferry! Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni alu barátra, a mostanit nem tudom milyen, csak hogy -15 fokig jó. A rendszeremmel semmi baj, vízpumpa is jó, hőfok stabil. Csak nem tudom, mikor volt legutóbb cserélve. Kérdésem az, hogy átmossam-e a rendszert trisós vízzel, vagy csak simán töltsem fel leeresztés után a friss hűtővízzel, amit deszt vízzel higítok, és hol célszerű leereszteni a régit?  Köszönöm a választ.

Ha nincs különösebb szennyeződés, vízkövesedés, akkor sztem elég 1x átöblíteni desztvízzel. Viszont marad benne valamennyi, ezt majd keverésnél figyelembe kell venni(ha töményet veszel). Leereszteni a hűtőnél kell, meg a blokkon is kéne lenni csavarnak.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27612 Dátum: 2013.10.29 21:02:56 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27613 Dátum: 2013.10.29 23:36:56 »
A fékmunkahenger alatt van egy nagy henger alakú akármi.

77740-2035 számú,nem sok info van róla,de valami szénszűrő.
Egy benzincső van rákötve,ami jön az alváz felől,meg egy vékonyabb cső ami megy a motor felé,a gyújtás mellé.

Ezt a szűrőt kell cserélni,takarítani vagy bármi?
Még soha nem volt levéve,eredeti Toyota Denso.

üdv!
Na az lesz az aktivszén szűrő!

Párszor leirtam itt szemezgess!

1

2

3

4


Evap rendszer leirása:


- Benzingőz kipárolgását gátló rendszer (EVAP)
A korszerű konstrukcióknál - karburátor hiányában - már csak egyetlen hely maradt, ahonnan benzingőzök távozhatnának a szabadba, ez pedig az üzemanyag tartály. Ma általánosan alkalmazott megoldás a benzingőzök szabadba jutásának meggátlására az ún. aktívszén-tartály alkalmazása. A tartály aktívszén granulátummal töltött, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott motorműködési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. A rendszer csak akkor lép működésbe, ha a lambda-szabályozás is működik, mivel a lambda-szabályozásnak jelentős ráhatása van a keverék összetételére.
Korábban egyes típusoknál a rendszer működtetése nem volt az ECU-val kapcsolatban, csupán egy vákuumszelep vezérelte.


/forrás/




Az EVAP rendszer:
Általános leírás

Ez a rendszer azért van, hogy minimalizálja a elégetlen szénhidrogének környezetbe való kerülését.
A tanksapka zárt és egy aktív szénszűrős doboz van a tank alján, hogy összegyűjtse és tárolja parkoláskor a tankban összegyűlt benzingőzt. Amikor a motor jár, a gőzöket kivezetik a dobozból (az ECU irányítása alatt, egy ürítő mágnesszeleppel) a szívócsónkba, hogy aztán azt a motor elégesse.
Azért, hogy a hideg és/vagy alapjáraton pörgő motor rendesen járjon és hogy megvédjék a katalizátort a dús keveréktől, a ürítő mágnesszelepet nem nyitja ki az ECU addig, amíg a motor nem üzemmeleg vagy nem dolgozik részterheléssel. Ha ezek teljesülnek, akkor a mágnesszelep be- és kikapcsol, hogy az eltárolt gőzöket a beömlőbe engedje.
Rossz működés jelei
Rossz alapjárat, megálló motor és gyenge vezethetőség oka lehet a hibás mágnesszelep, sérült doboz, szétcsúszott, törött vagy rossz helyre dugott vákumcsövek. Ellenőrizd a tanksapka tömítését, hogy nincs megrongálódva vagy deformálódva.
Üzemanyagszivárgást vagy benzinszag érzetét okozhatja a szivárgó üzemanyagcső, törött vagy sérült doboz, nem működő ürítő mágnesszelep, széthúzott, rossz helyre bedugott vagy sérült gőz vagy kontrol csövek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.29 23:54:07 írta kamikaze »

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27614 Dátum: 2013.10.30 11:33:18 »
Tudom sokszor és nagyon ki volt már tárgyalva a téma, most is kb 5 lapon van megnyitva a fórum más más bejegyzéseknél a tükörfűtéssel kapcsoltban.

Van egy dolog amivel nagyon nem boldogulok. Az utas oldali ajtóba be van rakva gyárilag 3 kábeles tükör vezérlés csati. Vezető oldalon nincs semmi, csak az ablak vezérlő csati, a csipogónak egy csati meg egy 2 szálas csatlakozó az ablak vezérlő kábelkötegére ráfogatva... nem tudom mi ez.
A hátsó ablak fűtést vezérlő gombon 6 vezeték van meg van melyik 2 a gomb világítás melyik 2 az ablak fűés és gondolom a maradék 2 a tükör fűtés?!

TEHÁT: a leírásokból megértettem, hogy az ajtóba be kell húznom 2 kábelt a fűtéshez, de a lábtérnél a csatlakozó melyik ágába kellene kötnöm a behúzott kábeleket, hogy jól működjön? Erre eddig nem sikerült rájönnöm, 2 nap próbálkozás után se. Mivel olvastam, hogy gyárilag össze van kötve a 2 oldal nem nagyon szeretném a fűtést egyből a gombra kötni, meg az szerintem úgy elég nagy hülyeség is lenne.

Valakinek van valami javaslata?