A fékmunkahenger alatt van egy nagy henger alakú akármi.
77740-2035 számú,nem sok info van róla,de valami szénszűrő.
Egy benzincső van rákötve,ami jön az alváz felől,meg egy vékonyabb cső ami megy a motor felé,a gyújtás mellé.
Ezt a szűrőt kell cserélni,takarítani vagy bármi?
Még soha nem volt levéve,eredeti Toyota Denso.
üdv!
Na az lesz az aktivszén szűrő!
Párszor leirtam itt szemezgess!
1234Evap rendszer leirása:
- Benzingőz kipárolgását gátló rendszer (EVAP)
A korszerű konstrukcióknál - karburátor hiányában - már csak egyetlen hely maradt, ahonnan benzingőzök távozhatnának a szabadba, ez pedig az üzemanyag tartály. Ma általánosan alkalmazott megoldás a benzingőzök szabadba jutásának meggátlására az ún. aktívszén-tartály alkalmazása. A tartály aktívszén granulátummal töltött, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott motorműködési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. A rendszer csak akkor lép működésbe, ha a lambda-szabályozás is működik, mivel a lambda-szabályozásnak jelentős ráhatása van a keverék összetételére.
Korábban egyes típusoknál a rendszer működtetése nem volt az ECU-val kapcsolatban, csupán egy vákuumszelep vezérelte./forrás/Az EVAP rendszer:
Általános leírásEz a rendszer azért van, hogy minimalizálja a elégetlen szénhidrogének környezetbe való kerülését.
A tanksapka zárt és egy aktív szénszűrős doboz van a tank alján, hogy összegyűjtse és tárolja parkoláskor a tankban összegyűlt benzingőzt. Amikor a motor jár, a gőzöket kivezetik a dobozból (az ECU irányítása alatt, egy ürítő mágnesszeleppel) a szívócsónkba, hogy aztán azt a motor elégesse.
Azért, hogy a hideg és/vagy alapjáraton pörgő motor rendesen járjon és hogy megvédjék a katalizátort a dús keveréktől, a ürítő mágnesszelepet nem nyitja ki az ECU addig, amíg a motor nem üzemmeleg vagy nem dolgozik részterheléssel. Ha ezek teljesülnek, akkor a mágnesszelep be- és kikapcsol, hogy az eltárolt gőzöket a beömlőbe engedje.
Rossz működés jelei
Rossz alapjárat, megálló motor és gyenge vezethetőség oka lehet a hibás mágnesszelep, sérült doboz, szétcsúszott, törött vagy rossz helyre dugott vákumcsövek. Ellenőrizd a tanksapka tömítését, hogy nincs megrongálódva vagy deformálódva.
Üzemanyagszivárgást vagy benzinszag érzetét okozhatja a szivárgó üzemanyagcső, törött vagy sérült doboz, nem működő ürítő mágnesszelep, széthúzott, rossz helyre bedugott vagy sérült gőz vagy kontrol csövek.