Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796840 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27510 Dátum: 2013.10.19 07:41:08 »
Dehogynem!Csak tudnám mit értesz ez alatt?Hideg motornál mértem hézagot.Az NAGY!
Felírva dokumentálva minden!
Ha a helyesírásra gondolsz bocs telefonról írtam,lehet vétettem hibát :D :D :D :D
Általában észreveszem a helyesírási hibákat, de ezeken nem trollkodok, meg ugye én is biztos vétek ilyeneket  ::)

A csere sem nagy mutatvány. Én ugyan mindig kiszedtem a vezérműtengelyeket is, és könnyű dolgom volt, de emlékeim szerint kamikaze e nélkül cserélte a lapkát.
Egy okból tartom mégis jónak kivenni a tengelyeket: minden lapka könnyen megmérhető, és csereberélhető, így valószínűleg jóval kevesebbet kell venni. Ami miatt macera a tengelykivétel, az az, hogy a vezérléshez is hozzá kell nyúlni kissé, illetve javításit nagyon kell nézni, hogy ne károsodjanak a tengelyek, valamint a vezérlést pontosan kell visszatenni a végén.
De ha van jó módszere kamikaze-nak, vagy valakinek, akkor megoldható ez a cserebere benne hagyott tengelyekkel  is. De pontosan kell jelölni, melyik hol volt  :otlet:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27511 Dátum: 2013.10.19 13:11:25 »
üdv Nektek!

Nekem egy (1) hézagot kellett helyesbíteni, de hirtelen felindulásból vettem ki akkor a lapkát, semmi előkészület nélkül egyedül.
Egy nagyobb méretű lapos csavarhúzóval és egy teleszkópos mágnessel applikáltam.
A csavarhúzó nem egy célszerszám, de ha 1-2 lapkáról van csak szó és akad segitő is, sima ügy!
Ha több lapka is cserés, akkor készitenék valami odaillő szerszámot, amivel lenyomható az emelőtőke és hajrá!  ;)
Elég megemelni a jobb első kereket és 5. sebességbe rakva lehet ide-oda forgatni a motort! (kézifék!)

vd1234 már közzétette a menetét!

második verzió: segédszijak + vezérlés + gyújáselosztó le, vezértengelyek ki -> a szívóoldali tengely előfeszitésének rögzitése!
Véleményem szerint egyszerűbb kitalálni oda valami lenyomót, mint szétkapni.

ui: A szelepfedél tömitést az alsó felfekvő felületnél lehelet vékonyan érdemes végighúzni síktömitővel körbe (!), különben folyni fog az olaj! Tapasztalat!  :otlet:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27512 Dátum: 2013.10.19 20:16:56 »
Általában észreveszem a helyesírási hibákat, de ezeken nem trollkodok, meg ugye én is biztos vétek ilyeneket  ::)

A csere sem nagy mutatvány. Én ugyan mindig kiszedtem a vezérműtengelyeket is, és könnyű dolgom volt, de emlékeim szerint kamikaze e nélkül cserélte a lapkát.
Egy okból tartom mégis jónak kivenni a tengelyeket: minden lapka könnyen megmérhető, és csereberélhető, így valószínűleg jóval kevesebbet kell venni. Ami miatt macera a tengelykivétel, az az, hogy a vezérléshez is hozzá kell nyúlni kissé, illetve javításit nagyon kell nézni, hogy ne károsodjanak a tengelyek, valamint a vezérlést pontosan kell visszatenni a végén.
De ha van jó módszere kamikaze-nak, vagy valakinek, akkor megoldható ez a cserebere benne hagyott tengelyekkel  is. De pontosan kell jelölni, melyik hol volt  :otlet:
Nem nagyon érzek késztetést,hogy nekiálljak egyedül.Pláne a jelenlegi ismereteim szerint.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27513 Dátum: 2013.10.19 20:24:24 »
üdv Nektek!

Nekem egy (1) hézagot kellett helyesbíteni, de hirtelen felindulásból vettem ki akkor a lapkát, semmi előkészület nélkül egyedül.
Egy nagyobb méretű lapos csavarhúzóval és egy teleszkópos mágnessel applikáltam.
A csavarhúzó nem egy célszerszám, de ha 1-2 lapkáról van csak szó és akad segitő is, sima ügy!
Ha több lapka is cserés, akkor készitenék valami odaillő szerszámot, amivel lenyomható az emelőtőke és hajrá!  ;)
Elég megemelni a jobb első kereket és 5. sebességbe rakva lehet ide-oda forgatni a motort! (kézifék!)

vd1234 már közzétette a menetét!

második verzió: segédszijak + vezérlés + gyújáselosztó le, vezértengelyek ki -> a szívóoldali tengely előfeszitésének rögzitése!
Véleményem szerint egyszerűbb kitalálni oda valami lenyomót, mint szétkapni.

ui: A szelepfedél tömitést az alsó felfekvő felületnél lehelet vékonyan érdemes végighúzni síktömitővel körbe (!), különben folyni fog az olaj! Tapasztalat!  :otlet:
Köszi kami köszi vd.
Ma gondoltam megcsinálom az ablaktörlőt és felfagyálózom a verdát. Hát nem sikerült megcsinálnom.Ugyan úgy megáll és nem csinál egy teljes "kört" ha lekapcsolom.
Vajon mitől néz ki így a hűtőrendszerem???
Valami hűtőtömítő adaléktól?
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_19_qrv2g669ja.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_19_iqytaktr8h.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_19_8s77dtt8f8.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_19_1bglc90080.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_19_6hclkc2vxr.jpg

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27514 Dátum: 2013.10.19 21:44:48 »
úhhhhhhhhhhh  :eek:

Teljes rendszerátöblitést ajánlott, amig el nem dugul a radiátorod.. ha még van egyáltalán fűtés...
Slaggal és hűtőt kiszedve!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27515 Dátum: 2013.10.19 22:07:25 »
úhhhhhhhhhhh  :eek:

Teljes rendszerátöblitést ajánlott, amig el nem dugul a radiátorod.. ha még van egyáltalán fűtés...
Slaggal és hűtőt kiszedve!
Fűtés kiváló.Ki lehet rohadni az autóból!
De mitől lehet?Hengerfejes?Fizet nem forralja,minimális a fogyás(talán 1x töltöttem utána) olajbetöltő tiszta,nincs ilyen habos lerakódás rajta...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27516 Dátum: 2013.10.20 00:08:13 »
Valószinűleg sima vízzel is fel volt töltve valamikor, a motorblokk meg vas, elkezdett korrodálni.
A keletkező rozsda a képeiden látható trutymóvá állt össze.

Én mindenképpen alaposan átmosnám az egész rendszert, a belső radiátorra a motortér felől könnyű kertislagot kötni, oda-vissza átjáratnám vízzel, a vizhűtőt is könnyű kivenni, hasonlóan alaposan kimosnám azt is, majd valamilyen nem agressziv hűtőmosóval járnék pár napot, aztán leengedni, szükség szerint (ezt a leengedett anyagból látni fogod) újra mosótöltettel járni, aztán ha tiszta a rendszer, mehet bele alubarát fagyálló.  ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #27517 Dátum: 2013.10.20 00:13:05 »
Hűű elég durva, azt a Carinát iszonyat módon szétkókányolták! Elég nagy adag türelem kell ehhez az autóhoz, én már rég feladtam volna  :no:
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re:Carina
« Válasz #27518 Dátum: 2013.10.20 02:47:11 »
Vízpumpát cseréltünk a múlthéten azóta beletekertem kb. 1000-et lehetséges, hogy a rendszer még nem töltődött fel teljesen? Ma töltöttem másodjára a kiegyenlítőtartályt... Folyást sehol sem látok...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Carina
« Válasz #27519 Dátum: 2013.10.20 05:06:04 »
lehet.
corinál tavasszal én is igy jártam.
beszívott egy kiegytartálynyit 2x is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27520 Dátum: 2013.10.20 08:58:38 »
Valószinűleg sima vízzel is fel volt töltve valamikor, a motorblokk meg vas, elkezdett korrodálni.
A keletkező rozsda a képeiden látható trutymóvá állt össze.
Én mindenképpen alaposan átmosnám az egész rendszert...
:wacko: Anno ugyanez fogadott, illetve a hűtőmosóval megjáratott, leengedett vízzel vízkődarabok is jöttek. Én leengedtem a motorblokkból is, de lehet, hogy ez sem volt elég.  :hmmmm: A 3 éves folyadék még mindig tiszta, de a hűtő belülről rozsdás. Tavasszal jön vagy a trisós mosás, vagy ez a módszer .

Az ablaktörlő-problémához:
Ha szerkezetileg rendben van az ablaktörlő, de még mindig nem működik megfelelően (nem indul el, nem áll le, nem jó helyen áll le, stb...), valószínűleg elektromos probléma van vele. Az ablaktörlő motor kapcsolása nem szokványos, ezért autóvillamossági rutin nélkül inkább otthon ne reszelgesse senki! A motort elektromos fékkel fogják meg, hogy biztosan és pontosan azonos helyzetben álljon meg kikapcsolt állapotában. Ez annyit jelent, hogy amikor épp nem forog, nem csupán lekapcsolódik a motor két vezetékéről az áram, de össze is kötik őket, így az indukálódó áramot rövidre zárva a mágneses tér lefékezi a motort. A gyakorlatban ez egyébként azt jelenti, hogy azt a vezetéket, amely normális (bekapcsolt) esetben a pozitívot kapja, a végállás-kapcsolón keresztül testre (negatívra) kötik. Nem javasolt tehát próbaképpen áramot adni erre a lábra egy áthidaló kábellel, mert abból legjobb esetben is minimum szikrázás lesz. Óvatosan tehát az ablaktörlő elektromos berhelésével!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27521 Dátum: 2013.10.20 09:05:39 »
Vízpumpát cseréltünk a múlthéten azóta beletekertem kb. 1000-et lehetséges, hogy a rendszer még nem töltődött fel teljesen? Ma töltöttem másodjára a kiegyenlítőtartályt... Folyást sehol sem látok...
Ha csak max.-ról ment le középállásba, az normális.
A japán verzióknál tudtommal még fűtéscsap van, ezért szokás a termosztát nyitásáig nyitva hagyni a hűtőt, és így utánatöltögetni (közben nyomogatva a gumicsöveket), hogy a fűtőradiátort is légteleníthessék.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27522 Dátum: 2013.10.20 09:24:03 »
Tegnap megvolt a szokásos km. óra igazítás, köszönhetően a  [:censored: :taz:   :gun_bandana:] neppernek
(10e-ként manuálisan kell átsegíteni, mert visszapörgetésnél valamit eltoltak) - ez már rutin pár perces művelet, a dühítő az, hogy már másodjára fordult elő, hogy visszakötve nem megy az óra.  :banging: Ki-be szerelés, állítgatás vagy sokszor :cry: Nem tudom, most hová sikerült kalibrálnom, le kell ellenőriznem gps-szel. Már egészen megszoktam, hogy a valóságot mutatta :whistling:
Most már tényleg felhívom a volt tulajt, szeretném tudni, hogy 150-nel vagy többel volt-e visszapörgetve  ;) - csak az a baj, hogy ügyvéd, félek, nem lesz bizalommal   :nonono: [rohog]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27523 Dátum: 2013.10.20 18:14:37 »
Lehet, hogy rájöttem, hogy miért párásodik eső után a kocsi.  :hmmmm: Az anyósoldali ablak nem jön fel teljesen, kb. 2 mm hiányzik, és az üveg sarka nem ér be a gumitömítés alá. Egy kicsit deformált a gumiszegély a tükörháznál, de nem hiszem, hogy ez lenne az ok, mert mindig nagyon határozottan áll meg ugyanott. Vsz. le kell kapnom az ajtópanelt, lehet, hogy valami kosz, minikavics szorult be valahová  :?:
No, nem egy lépésben sikerült, de lehet, többet értem el, mint amire számítottam. Szétkaptam az ajtót, de nem találtam semmi szilárd akadályt a síneknél, az ablak csúszkájának széle azonban koszos volt, bár pár éve már szillikonnal befújtam. Pucolás után a hiba még mindig megvolt, ugyanakkor az is kiderült, hogy teljesen leengedett állapotban alig bírta felhúzni az ablakot (csak aksiról ment, a többi ablak okés), s a villanymotor kegyetlenül melegedett: szóval szorul valahol. (mint kiderült: mindenhol! :lol:)
Ekkor megpucoltam az ablakkeret alján lévő gumikat: kb. negyed liter ablakmosó árán, s körben a gumik belső felét befújtam száraz teflon spray-vel (szilikonom nem volt) - az ablak végre feljött teljesen, de még mindig lassan indult meg.
Akkor tapogattam meg a csúszka hátsó felét, és bizony ragacsos mocsok borította.
Pucolás után azt is befújtam teflonnal, s rögtön könnyedén jár, cuppanva zár.  :clap:
Próbaúton kiderült, hogy a seb. mérő óra ismét a valós értéket mutatja, a kabin meg még csöndesebb lett: 100 fölött a szélzaj sokkal halkabb, mint eddig. Nem gondoltam volna, hogy ennyi is számít.
Tél óta bajlódtam a párásodással, remélem, az is alábbhagy ezután, és talán egy leégett ablakemelő motorral való bajlódást is megelőztem. :otlet:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27524 Dátum: 2013.10.21 19:31:06 »
Valószinűleg sima vízzel is fel volt töltve valamikor, a motorblokk meg vas, elkezdett korrodálni.
A keletkező rozsda a képeiden látható trutymóvá állt össze.

Én mindenképpen alaposan átmosnám az egész rendszert, a belső radiátorra a motortér felől könnyű kertislagot kötni, oda-vissza átjáratnám vízzel, a vizhűtőt is könnyű kivenni, hasonlóan alaposan kimosnám azt is, majd valamilyen nem agressziv hűtőmosóval járnék pár napot, aztán leengedni, szükség szerint (ezt a leengedett anyagból látni fogod) újra mosótöltettel járni, aztán ha tiszta a rendszer, mehet bele alubarát fagyálló.  ;)
Köszi.Még a tél beállta előtt meg fogom csinálni,de jelenleg semmi kedvem hozzá...