Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791570 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27450 Dátum: 2013.10.06 23:25:06 »
Nem a versenyzős típusom miatt írtam, hiszem egy 1.6-os Carina sem egy versenyautó, nem igaz?
Injektor probléma? Nem tudom hány éves korában fog tönkre menni az enyémben a Denso, 40? 50?
Mindig szomorúan olvasom az olyan csalódott Carina használók írásait mint pl. a tiéd, azt kívánom bárcsak ti is újkorától fogva használhatnátok a Carinát, rögtön nem lenne annyi negatív vélemény. Pedig én aztán nem kíméltem az autót, rendesen van hajtva mégis bírja. Egy Skoda Fábiát szétütnék pár év alatt az biztos. Carina 1.8-ast nem is forgalmaztak Magyarországon, kint megvették bagóért, esetleg visszatekerték az órát, összekókányolták azt eladták, azt viszont örömmel olvastam, hogy te rendbe raktad!
Nem akartam én személyeskedni a versenyzős stílusod miatt.Annó mikor még megvolt Sülysápon a telkünk Trabantokat és 100-as 120-as skodákat gyilkoltunk le 1-2 nap alatt(15-20 éve akkor még Apuci jó helyre  "született" a rendszerváltás miatt volt pénz dögivel.
Van egy jó barátom itt a telepen őáltala van csókom a toyota Tsusho-nál.Vezetni nem tud egy igazi agyatlan barom nem adtam neki 1 évet és gondoltam hazavágja a corolláját.És ki merem bátran jelenteni,hogy az autó elpusztíthatatlan!!!!6 évig hajtotta nem egyszerűen,most egy öregebb fószernek adta el szintén itt lakik a telepen.Viszont mivel a Tsusho-nál dolgozott mindent megkapott az autó ami elő volt írva,ja és mindenből gyárit!
Ebből csak azt akarom kihozni,hogy szerintem lehet ütni vágni a gépet(pláne a toyotát) csak meg kell adni neki ami jár neki!Gyári cuccok rendszeres karbantartás!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27451 Dátum: 2013.10.06 23:32:27 »
Ebből csak azt akarom kihozni,hogy szerintem lehet ütni vágni a gépet(pláne a toyotát) csak meg kell adni neki ami jár neki!Gyári cuccok rendszeres karbantartás!
Egyetértek!  :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27452 Dátum: 2013.10.06 23:33:28 »
Ez diesel, azt is utálom! Lehet beszippantani a koromrészecskéket mögötte, az jót tesz. Füstöl mint egy mozdony. A nap is eltűnik mögötte.
Ez Gergő barátom golfja itt még csak alakulóban a technika.De azért foglalkozik benzinessel is.Tőle volt az audi injektor kölcsönbe.
https://www.facebook.com/photo.php?v=148193925248951&set=vb.100001750341921&type=2&theater

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27453 Dátum: 2013.10.06 23:35:19 »
Nem is kormol annyira.Többre emlékeztem.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27454 Dátum: 2013.10.07 00:03:03 »
Nem is kormol annyira.Többre emlékeztem.
Ezek a húzott turbo diesel-ek eszméletlen füstölnek. Az rendben, hogy jól mennek, nyomaték az van rengeteg, de akkor sem szeretem őket.
Ha két turbo diesel versenyzett egymás ellen a gyorsulási versenyen, hátulról azt sem tudtuk, hogy melyik nyert.  [rohog]
5:30-tól érdemes nézni a videót:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27455 Dátum: 2013.10.07 11:46:47 »
Halihó!
Az érdekelne engem, hogy nektek a kéziféketek milyen? Mármint ami az erejét illeti, nekem mióta megvan a kocsi nem mondanám azt, hogy jó. Összehasonlítva mondjuk a Mitsubishi Carismáéval nyugodtan mondható, hogy :censored: ... A Carismában könnyen fel lehet húzni és satura fogja a kerekeket az enyémben pedig eléggé határozottan fel kell rántani és a hatása sem a legjobb. Oké most el van kopva egyik oldalt az egyik fékpofa  (???)
de amikor cserélve volt sem volt az a nagyon jó.. Kevesebbet kattant.. ennyi. Lehet javítani valahogy ezen?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27456 Dátum: 2013.10.07 14:01:10 »
Ezek a húzott turbo diesel-ek eszméletlen füstölnek. Az rendben, hogy jól mennek, nyomaték az van rengeteg, de akkor sem szeretem őket.
Ha két turbo diesel versenyzett egymás ellen a gyorsulási versenyen, hátulról azt sem tudtuk, hogy melyik nyert.  [rohog]
5:30-tól érdemes nézni a videót:

Mindha lenne egy kis lerakódás. :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27457 Dátum: 2013.10.07 20:14:31 »
Halihó!
Az érdekelne engem, hogy nektek a kéziféketek milyen? Mármint ami az erejét illeti, nekem mióta megvan a kocsi nem mondanám azt, hogy jó. Összehasonlítva mondjuk a Mitsubishi Carismáéval nyugodtan mondható, hogy :censored: ... A Carismában könnyen fel lehet húzni és satura fogja a kerekeket az enyémben pedig eléggé határozottan fel kell rántani és a hatása sem a legjobb. Oké most el van kopva egyik oldalt az egyik fékpofa  (???)
de amikor cserélve volt sem volt az a nagyon jó.. Kevesebbet kattant.. ennyi. Lehet javítani valahogy ezen?
Lehet rajta bizony javítani. Az enyém is el volt kopva teljesen, emiatt hiába állított utána a szerelőm, nem bírta blokkolni menet közben a hátsó kerekeket, pedig nekem az alapkövetelmény. Most cseréltünk 2 hete hátsó fékpofákat, eredetileg tárcsafékesre át akartam alakítani de nem találtam a közelben Celica hátsó bontott fékeket, meg időm sem volt rá, így mivel már vason voltam csak vettem a dobfékbe új betéteket. Nipparts-ot sikerült gyorsan szerezni (5468 Ft), morogtam mikor megjött, hogy made in china, de bekopás után van kézifékem és blokkol rendesen ha használom menet közben, úgyhogy hajrá, nem egy nagy összeg és lesz kéziféked, csak egy jó szerelő kell aki be is tudja állítani, vagy csináld meg magadnak, ha jól emlékszem volt itt már valahol leírás a cseréről és beállításról...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27458 Dátum: 2013.10.07 22:49:30 »
Lehet rajta bizony javítani. Az enyém is el volt kopva teljesen, emiatt hiába állított utána a szerelőm, nem bírta blokkolni menet közben a hátsó kerekeket, pedig nekem az alapkövetelmény. Most cseréltünk 2 hete hátsó fékpofákat, eredetileg tárcsafékesre át akartam alakítani de nem találtam a közelben Celica hátsó bontott fékeket, meg időm sem volt rá, így mivel már vason voltam csak vettem a dobfékbe új betéteket. Nipparts-ot sikerült gyorsan szerezni (5468 Ft), morogtam mikor megjött, hogy made in china, de bekopás után van kézifékem és blokkol rendesen ha használom menet közben, úgyhogy hajrá, nem egy nagy összeg és lesz kéziféked, csak egy jó szerelő kell aki be is tudja állítani, vagy csináld meg magadnak, ha jól emlékszem volt itt már valahol leírás a cseréről és beállításról...

A csere az oké, de emlékszek mikor teljesen új fékbetétek voltak benne se volt valami jó. Nehezen lehetett felhúzni és a hatása se volt meggyőző. Oké nem azt mondom, hogy ne fogta meg a kocsit egy emelkedőn, de amit te írsz, hogy menetközbe blokkoljon... na hát olyan távolról sem volt :)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27459 Dátum: 2013.10.08 00:55:45 »
A csere az oké, de emlékszek mikor teljesen új fékbetétek voltak benne se volt valami jó. Nehezen lehetett felhúzni és a hatása se volt meggyőző. Oké nem azt mondom, hogy ne fogta meg a kocsit egy emelkedőn, de amit te írsz, hogy menetközbe blokkoljon... na hát olyan távolról sem volt :)
Pedig bizony be lehet állítani úgy, sőt úgy is kellene beállítani mindig! Volt, hogy amíg márkaszervizbe vittem a Carinát, oda is visszavittem fékpofa csere után, hogy nem jó, nem blokkol a hátsó kerék a kézifék rángatásakor, tessenek rajta még állítani. Először nem értették mi bajom van, aztán odahívtam a szerelőt, beültettem az anyósülésre és kértem számolja már mennyit kattan ahogyan húzom, 5-nél megállítottam a számolást mentem picit előre egyesben, persze nem fogta az autót, na akkor mondom számoljunk tovább, így eljutottunk a 11-12-13-ig, már nem volt nagyon tovább hová húzni, már hónaljig ért a kézifékkar, akkor is simán elindultam az autóval egyesben, nem húzta a blokkoló hátsó kerekeket. Na, mondom, hányat is lehetne max kattanni a kézifékkarnak ha jól lenne beállítva? Ugye, max 4-5-öt? Mindemellett teljesen visszaengedve a kézifékkart szabadon kell forogniuk a hátsó kerekeknek, nem szabad, hogy befogjanak a fékek természetesen, ezt a legegyszerűbb felemelve a kocsit beállítani és ellenőrizni. A végére csak sikerült úgy beállítaniuk és jó is lett. Persze ha fékdobot nem cserélsz csak fékpofákat, akkor azért be kell kopnia, hogy a maximális fékhatást elérje, tehát fog a fékpofa csere után javulni a helyzet majd a fék bevasalása után még, de 13 kattanás elfogadhatatlan!
A mostani szerelőm már megszokta, hogy úgy tesztelem az autót hátsó fékbetét csere után, hogy 8-asokat írok le kézifékkel az udvarán, ha egyformán blokkolnak a hátsó kerekek mind jobbra mind balra fordulva, akkor rendesen állította be!  :D
Tehát ne add fel, most a 225-ös hátsó kerekeket is simán blokkolja nekem száraz aszfalton, működik ez!  ;)
Ha neked nehezen lehet felhúzni,akkor lehet bovden gondod lesz (kiszálazódhatott/pár szál elszakadt és olyankor szorulni szokott), én már cseréltem mindkét oldalt a rövideket...
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.08 01:00:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27460 Dátum: 2013.10.08 11:30:13 »
Köszi a választ :) Tuti, hogy nálam nem okés valami és eddig én is a bovdenre gondoltam, nekem kb 6-ot kattan a kar nehézkes a felhúzás, a kb 7. kattanásig már eléggé erőltetni kell és itt fogja meg a kocsit a visszagurulástól (blokkoló kerekek sehol). Szóval a pozicionálással szerintem nincs gond ( normális számú kattanás) én is csak a bovdenek elöregedésére tudok gondolni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27461 Dátum: 2013.10.08 18:42:31 »
Nem véletlen foglalkozom én annyit a hátsó híddal :hmmmm::
"A hátsó híd felfogatása szét van rohadva hegesztési problémák miatt nem engedték át a műszaki vizsgán."
Megj.: ha a motor/kasztni rendben van, megérné rendbe vágni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #27462 Dátum: 2013.10.09 06:50:46 »
Nem véletlen foglalkozom én annyit a hátsó híddal :hmmmm::
Íme:
Nos, a három éve Koranttal lekezelt hátsó híd, lengőkarok, tank alja, tartó konzolok jól bírták az elmúlt időt, a padlólemez hibátlan  :clap:, a védő rétegként ráfújt kerémia-spray is bevált, kivéve a híd keresztlengőkarokat tartó csapjának hegesztéseit: ott meg kellett drótkefézni, biztonság kedvéért az egészet átkentem megint Koranttal. 

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27463 Dátum: 2013.10.09 21:20:16 »
Nem véletlen foglalkozom én annyit a hátsó híddal :hmmmm::
"A hátsó híd felfogatása szét van rohadva hegesztési problémák miatt nem engedték át a műszaki vizsgán."
Megj.: ha a motor/kasztni rendben van, megérné rendbe vágni.

Ezt ha valaki megsasolná nekem, meg is venném!!
Van nyiregyházi kollega???

GMIKI

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Carina
« Válasz #27464 Dátum: 2013.10.09 21:20:36 »
Üdv! Sok szívás után van fűtésem! Kicseréltem a termosztátot, és jó lett. A régi termosztáton még mindig nem látszik semmi, forró bögre vízben kinyit, hidegen visszazár, de kicseréltem, valami oknál fogva az újjal van fűtésem. Gondoltam megosztom a tapasztalatomat.... A kézifék témáról jut eszembe, nyáron én is kicseréltem a hátsó fékbetéteket, és én is elfelejtettem visszatekerni az automata utánállítót is meg a kézifék bowdent is. Nem fogott a kézifék kattant vagy 13-at. Örültem neki mert egyből eszembe jutott hogy ezt elkapkodta, úgyhogy autó ismét fel, dob le, kézifékbowdwn maxra kilazít, automata utánállító a két fékpofa között beállít, annyira hogy pont paszentosan menjen fel a dob, majd kerék vissza, autó le, és a bowden beállítása hogy a kar 3-at, 4-et kattanjon.... úgyhogy csináltam magamnak plusszmunkát, de hát hiába vagyok autószerelő, nem dolgozom benne, és ritkán csinálok ilyesmit....