Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6773080 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26850 Dátum: 2013.07.29 09:01:50 »
Ajajj!most vettem a Banditba Xado-t.
Egy kicsit csattanósabb a váltó......
Egyenlőre nem bejövős nekem se!
Várj még vele ::) ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26851 Dátum: 2013.07.29 09:31:51 »
Hogy ezek miért csak belpiacosként léteznek :cry: :cry: :cry:



Ma reggel olyan jót kergetőztünk egy E90-essel az elkerülőn. :) Egy kamion előzésénél már türelmetlen volt mögöttem, elengedtem, aztán 4-esben hagytam, és ráragadtam. Fogalmam nincs, milyen motor pörgött benne, de ültetve volt, tehát a gazdinak fontos lehetett a teljesítmény is. 120-170 közt játszadoztunk, de fikarcnyit sem csökkent a táv: 5000 körül elég a nyomaték, azonnali gázreakció: ugyanazzal a tempóval gyorsítottunk. :D Aztán lassított, gondolom, el akart engedni, de a fordított felállásban nem voltam benne  :stuart:
Aminek külön örültem, az a kocsi kanyarokban mutatott stabilitása - pedig volt alkalmam érezni az ültetés hatását FUBÁnál :yes: Nekem elég volt ennyi, hogy ma is visszaadtam egy kicsit a szívó benzines japán motorok respektjét  :cool2: :hug:
Én az ilyen játszadozásokat szeretem: nem egymás lenyomása, hanem a próbálgatás a lényeg - bár lehet, hogy naív vagyok, s csak én hiszem a másikat is hasonlóan gondolkodónak -, biztonságos (másokat nem veszélyeztető) körülmények között. Igen erre lennének a pályanapok, de abból kevés van  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26852 Dátum: 2013.07.29 09:34:29 »
Kíváncsi leszek, hogy mit csinál a Banditban, nekem Marutiban az elején úgy tűnt, hogy csinál valamit, de visszaesett, ha lehet így mondani.
Az Eneos váltóolaj után sokkal jobb lett, és kb. úgy is maradt.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #26853 Dátum: 2013.07.29 09:43:50 »
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni olaj ügyben Tőletek!
Az autó 100.000 km -ig 5w40 mobil olajat kapott, onnantól kezdve 10w40 mobil, majd az elmúlt 40-50ekm alatt 10w40 castrol magnatec olajat. Az olajfogyasztás probléma nálam is elöjött kb.1,5-2 l olaj 10ekm alatt, főleg autópályás használatnál fogy jelentősen, városban nem vészes, amúgy japán carina és 190 ekm van benne, ja és  1,5 éve már gázzal is megy.
A kérdésem az hogy milyen olajra váltsak, visszatérhetek a mobil 5w40-re, valahol azt olvastam hogy a hideg oldali viszkozitás nem befolyásolja az olajfogyasztást, tehát elvileg nem fogyasztana több olajat a vékonyabb olajból sem, ez igaz? Vagy maradjak a 10w 40.nél? igazából ma már nem vészes a két olaj közti különbség mint évekkel ezelött ezért is gondolkodok rajta.

Szia!

Kb. ugyanez a helyzet nálam is. 195ezernél 2.5dl/1000km 5w40-ből. Miután megvettem az autót 3.5 éve ment bele kétszer 10w40 castrol magnatec (előző tulaj elmondása szerint addig is ) majd váltottam 5w40-re és most másodjára is az van benne (mobil super 3000 x1 5w40). Nem eszi sokkal jobban mint a 10w40-est azzal talán 1000km-el többet bírt ki, tehát 2dl/1000km körül adódott az olajfogyi.
Én a helyedben maradnék az 5w40-nél mert üzemi hőmérsékleten full ugyanaz mint a 10w40, hideg indításkor viszont előnyösebb, mert hamarabb kialakul a kenés, hamarabb hígul. Nagyságrendileg kb. kétszer olyan gyorsan tud folyni az olaj.
Gyűrűztetni elvileg akkor szokták mikor már megnő az olajfogyasztás 1liter/1-2000km-re. Én sem biztos, hogy megvárom, mostani tervek szerint a köv. vezérműszíjcserénél (50-60ezer km múlva).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26854 Dátum: 2013.07.29 10:09:02 »
Hogy ezek miért csak belpiacosként léteznek :cry: :cry: :cry:
...

Ma reggel olyan jót kergetőztünk egy E90-essel az elkerülőn. :) Egy kamion előzésénél már türelmetlen volt mögöttem, elengedtem, aztán 4-esben hagytam, és ráragadtam. Fogalmam nincs, milyen motor pörgött benne, de ültetve volt, tehát a gazdinak fontos lehetett a teljesítmény is. 120-170 közt játszadoztunk, de fikarcnyit sem csökkent a táv: 5000 körül elég a nyomaték, azonnali gázreakció: ugyanazzal a tempóval gyorsítottunk. :D Aztán lassított, gondolom, el akart engedni, de a fordított felállásban nem voltam benne  :stuart:
Aminek külön örültem, az a kocsi kanyarokban mutatott stabilitása - pedig volt alkalmam érezni az ültetés hatását FUBÁnál :yes: Nekem elég volt ennyi, hogy ma is visszaadtam egy kicsit a szívó benzines japán motorok respektjét  :cool2: :hug:
Én az ilyen játszadozásokat szeretem: nem egymás lenyomása, hanem a próbálgatás a lényeg - bár lehet, hogy naív vagyok, s csak én hiszem a másikat is hasonlóan gondolkodónak -, biztonságos (másokat nem veszélyeztető) körülmények között. Igen erre lennének a pályanapok, de abból kevés van  :no:
Üdv!

 :clap:
Ez a 3S-GE olyan 160 LE körül indul, és 200 LE környékéig terjed, nem?
Az E90 is hasonló, ahogy látom, jó lenne ilyen motor a Carinába  :D De a súlykülönbség miatt szerintem a Carina párban volt, és szerintem a kasznija is áramvonalasabb így ránézésre (0,3-as alaktényező, ha jól tudom)  :clap:
Ha jók a lengéscsillapítók, meg a gumik, akkor valóban meglepően jól fogja az utat  :D  :yes: Szerpentinen elég jól le tudnak maradni arcoskodók sokszor, egyenesben meg jönnek izomból  :lol:

Nekem ilyenkor az a baj, hogy kicsit el tud szállni az agyam néha, ezért ritkán "vetemedek" ilyenre, max. ha egyedül vagyok, de újabban kezdek ilyen téren is "papásodni"  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26855 Dátum: 2013.07.29 10:44:48 »
Ez a 3S-GE olyan 160 LE körül indul, és 200 LE környékéig terjed, nem?
Üdv! Az első gneráció még csak 135 lovas volt, az utolsó, negyedik már 200. Ez itt vsz. a második, 165 lovas verzió. Elég lenne ide :wub:
De a súlykülönbség miatt szerintem a Carina párban volt, és szerintem a kasznija is áramvonalasabb így ránézésre (0,3-as alaktényező, ha jól tudom)  :clap:
Nekem ilyenkor az a baj, hogy kicsit el tud szállni az agyam néha, ezért ritkán "vetemedek" ilyenre, max. ha egyedül vagyok, de újabban kezdek ilyen téren is "papásodni"  :)
Köszi! :) Igen: nem csak a teljesítmény, hanem a súly is számít, illetve egy bizonyos fordulatszámon leadott teljesítmény. Az is lehet, hogy a bömös végig 5-ösben tolta :hug:. Ez nekem tk. mindegy, magát a kergetőzést, motorhangot, a gázreakciókat élveztem - ahogy múlt héten a fogyasztást :D És tudom, hogy szeretett volna elmenni, de nem tudott ;)
Utánanéztem, és a 316-os alap benzinesen kívül - de azt ismerem, biztosan nem az volt - minden motorjuk jelentősen erősebb, és a Cw értékük is jobb (0.26-27).
Ami a lóerő/súly arányt illeti, vsz. egy 318-as (számával ellentétben 2 literes) benzines vagy dízel lehetett (ugye már nem divat a jelzés), de nem kormolt, és a nyomatéka sem volt egetverő, úh. inkább az előbbi - ezzel van pariban a 4A-FE ebből a szempontból.
Mindegy, jóóóóóó volt, jólesik kikormolni időnként, hallgatni, ahogy leállítás után pattog  a kipuffogó (remélem, nem a katalizátor kerámiája :D), mégha a fogyasztásnak most lőttek is, de így is 350 km-nél tartok, úgy, hogy a mutató a negyed és a fél jelzés közti sáv kellős közepén :clap:
Az agyelszállást a gumik állapota blokkolja nálam: ezekre már tekintettel kell lennem!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26856 Dátum: 2013.07.29 17:58:35 »
Várj még vele ::) ;)
Egy motorszerelő ajánlotta.Azt ugyan hozzátette,hogy 600-1000 km mire kifejti jótékony hatását.
Most már 500 felett járok és nagyon türelmetlen vagyok :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26857 Dátum: 2013.07.29 20:12:26 »
Egy motorszerelő ajánlotta.Azt ugyan hozzátette,hogy 600-1000 km mire kifejti jótékony hatását.
Most már 500 felett járok és nagyon türelmetlen vagyok :D
Végre egy szaki is, nemcsak magamfajta júzer! :clap:
Nem akarlak elkeskenyíteni, de nálam 20 km alatt hallhatóan csöndesült a váltózaj, de megállt egy szinten, erre aztán 200 km után belenyomtam a másik tubust, végül az halkította le teljesen, de nem kellett hozzá 500 km sem. Nálad mi a probléma?
350 km-nél tartok, úgy, hogy a mutató a negyed és a fél jelzés közti sáv kellős közepén
Pontosítva: mármint 3/4-és fél közt, természetesen ::)

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26858 Dátum: 2013.07.29 20:20:21 »
Végre egy szaki is, nemcsak magamfajta júzer! :clap:
Nem akarlak elkeskenyíteni, de nálam 20 km alatt hallhatóan csöndesült a váltózaj, de megállt egy szinten, erre aztán 200 km után belenyomtam a másik tubust, végül az halkította le teljesen, de nem kellett hozzá 500 km sem. Nálad mi a probléma?
Hát nálam egy kicsit összetettebb.
OFF
3-as 4-es hengerbe egy picivel kevesebb a kompresszió mint az 1-2-be.És mivel nálam a motorolaj egyben váltóolaj is(600ccm Bandit) 6-hatodikban sírósabb a gép és csattanós a váltó.Előtte Moutult használtam azzal halkabb volt sokkal!Most meg a revitalizátoros xado van benne háthanátha.
ON

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26859 Dátum: 2013.07.29 20:25:25 »
 :ph34r: a Xado külön gyártja a váltóba való adalékot, ill. a motorolajba valót. Ez nem számít? :?: Elvileg nem kéne :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26860 Dátum: 2013.07.29 20:31:35 »
:ph34r: a Xado külön gyártja a váltóba való adalékot, ill. a motorolajba valót. Ez nem számít? :?: Elvileg nem kéne :hmmmm:
Hát nem tudom,hogy számít-e de a motorszerelő srác is ezt használja a saját motorjába.Pedig az övé nagyobb :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26861 Dátum: 2013.07.29 21:48:01 »
Hááát, ennek elég beteg hangja lett:

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26862 Dátum: 2013.07.29 21:53:34 »
Hááát, ennek elég beteg hangja lett:
...
Ezerkettes beteg Lada   :lol:

Nem tudom, nekem nagyon tetszik a gyári rendszer hangja  :otlet:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #26863 Dátum: 2013.07.29 21:55:06 »
Simson :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26864 Dátum: 2013.07.29 21:56:27 »
Simson :D
Na jó, kicsit hajazik a Trabantra (601)  :D