Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787390 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26625 Dátum: 2013.07.10 22:38:47 »
Ez jó!
Úgy látom a főtengely+hajtókar+dugattyú cserével kész is lenne a nagyobb moci, ha a blokkba a 7A-FE főtengelye simán belecuppanna, ez kiderülhetne a támcsapágy méretéből.
A sűrítési viszonnyal sem hiszem, hogy nagyon trükközni kellene, mert a dugattyú tető más formájú, ott van kivájva több anyag, tehát nem a hengerfej égéstere nagyobb ezek szerint ami várható volt. Mondjuk a szívó szelep átmérője az 1.8-ban nagyobb 1 mm-rel (30mm helyett 31mm) a kipufogó mindkettőben egyforma 24,5mm és az 1.8-as motorban a szelepeket mélyebbre nyitja 0,8 mm-rel, tehát a vezérműtengelyen is nagyobb a bütyök, meg van még pár eltérés, ha ezeket is szeretnénk módosítani, akkor rá kell tenni a 4A blokkra egy komplett hengerfejet a 7A-FE-ről szerintem...
Elültetted a bogarat a fülembe, még a végén belefogok, ha találok egy bontott 7A-FE motort olcsón!




Aztán jönnek a megrendelések az átalakításra.... Pl.én :yes:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26626 Dátum: 2013.07.10 23:08:14 »
Elkészült a verda!Csak sajnos marha későn,így nem volt időm kipróbálni.Na majd holnap délelőtt beszámolok róla milyen lett!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26627 Dátum: 2013.07.10 23:11:36 »
Elkészült a verda!Csak sajnos marha későn,így nem volt időm kipróbálni.Na majd holnap délelőtt beszámolok róla milyen lett!
Üdv!

Azért kis időt adj neki  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26628 Dátum: 2013.07.10 23:20:19 »
Ma voltam futóművesnél.
Leellenőrizte. Hála Istennek minden jó volt  :otlet:
Felemelte, megmozgatta. Kérdezi, ki szereli a futóművet? Mondom, hogy én. Jöjjek le, nézzem meg, ilyet nem látott még. Valami mozog, rossz a lengőkar szilent. Nézem, nem mozog. Akkor nem rossz. Max. a talpas gömbfejnél láttam mozgást. Annak meg valamennyit csak kell mozogni. Gumija ép. Szerinte lehet a toronycsapágynál. De nem tudta behatárolni. Kérdezte, zajos-e a futómű? Mondom, hogy nem. Akkor szerinte mikor rámegy a súly, megjavul. Túlléptünk rajta. Ezek szerint tökéletes futóművek vannak, kis mozgás van, olyat nem láttak még  :hmmmm:  :1eye:
A kormánykerék nem középen állt, azt beállította.
Eredmény: most kicsit jobban jobbra áll, mint előtte balra. Előtte jobban tetszett. Vagy megszoktam már.
Elbeszélgettünk. Milyen lengéscsillapítót tettem bele? Kayabát. Az olajos? Ja, meg kétcsöves gázos. Minek bele, nem jó az olajos? Biztos jó, csak ez a gyári. Monroe-t meg fórumon nem ajánlották. Milyen volt benne? SCT. Az olajos volt? Az. 2% a bal, 40 valamennyi a jobb. Elment az olaj belőle? Mittudomén, 2% volt! Pár ezerért most is utánam dobják az SCT-t!
Fizetett összeg: 3000 HUF.
Telefonomat otthon hagytam, mikor hazaértem, felhívtam. Azt mondta, beállítja, 2 (két) perc.
De oldalazni továbbra sem oldalazik, ez jó hír.

Minek megyek én futóműveshez??
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 23:35:00 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26629 Dátum: 2013.07.10 23:26:33 »
Skacok!
Nem tudom, lehet, hogy az előző autóval való szívás, lehet, hogy benőtt a fejem lágya vagy csak az öröm, hogy kifogtam egy megkímélt Carinát, de én bele nem piszkálok abba, amit a kis japánok kitaláltak és működik többszáz ezer km-en át, maximum kisebb hibákkal.
Lehet, hogy valóban csak apró módosításokról van szó, amelyek a két motor közt vannak, de nem kis munka lehetett tesztelni, hangolni a technikát, mire megszületett a 4A-FE tökélye.

Amúgy ha kiszámoljuk, hogy egy kis hajtórúd ide, főtengely oda, dugók amoda, vezérműtengely, szétszedni, tömités, ilyen köteg, olyan jeladó, nem számítva a rengeteg munkát és a végeredmény kétséges..  :wacko:, egyszerűbb egy bontott jó állapotú 7A-FE motort beletenni a 4A-FE helyére, aztán ha valami nem smakkol, ott lesz a polcon az eredeti. A motorszám/kód meg amúgy is kirohadós, egyre jobban  :devil:, nem tudom lehet-e még AF-s számot kérvényezni.  :hmmmm:

Na ezzel senkinek nem akarom elvenni a kedvéd vagy leszólni, mert ilyenen gondolkodik, csak az álláspontom irtam le.
Kiváncsian várom a 4/7-A-FE házzasságot.  ::)


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26630 Dátum: 2013.07.10 23:28:26 »
Ma voltam futóművesnél.
Leellenőrizte. Hála Istennek minden jó volt  :otlet:
Felemelte, megmozgatta. Kérdezi, ki szereli a futóművet? Mondom, hogy én. Jöjjek le, nézzem meg, ilyet nem látott még. Valami mozog, rossz a lengőkar szilent. Nézem, nem mozog. Akkor nem rossz. Max. a talpas gömbfejnél láttam mozgást. Annak meg valamennyit csak kell mozogni. Gumija ép. Szerinte lehet a toronycsapágynál. De nem tudta behatárolni. Kérdezte, zajos-e a futómű? Mondom, hogy nem. Akkor szerinte mikor rámegy a súly, megjavul. Túlléptünk rajta.
A kormánykerék nem középen állt, azt beállította.
Eredmény: most kicsit jobban jobbra áll, mint előtte balra. Előtte jobban tetszett. Vagy megszoktam már.
Elbeszélgettünk. Milyen lengéscsillapítót tettem bele? Kayabát. Az olajos? Ja, meg kétcsöves gázos. Minek bele, nem jó az olajos? Biztos jó, csak ez a gyári. Monroe-t meg fórumon nem ajánlották. Milyen volt benne? SCT. Az olajos volt? Az. 2% a bal, 40 valamennyi a jobb. Elment az olaj belőle? Mittudomén, 2% volt! Pár ezerért most is utánam dobják az SCT-t!
Fizetett összeg: 3000 HUF.
Telefonomat otthon hagytam, mikor hazaértem, felhívtam. Azt mondta, beállítja, 2 (két) perc.
De oldalazni továbbra sem oldalazik, ez jó hír.

Minek megyek én futóműveshez??

Azért, hogy 3000-ért ne tudja megmondani, lóg-e valami vagy sem?!  :devil:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26631 Dátum: 2013.07.10 23:31:16 »
Skacok!
Nem tudom, lehet, hogy az előző autóval való szívás, lehet, hogy benőtt a fejem lágya vagy csak az öröm, hogy kifogtam egy megkímélt Carinát, de én bele nem piszkálok abba, amit a kis japánok kitaláltak és működik többszáz ezer km-en át, maximum kisebb hibákkal.
Lehet, hogy valóban csak apró módosításokról van szó, amelyek a két motor közt vannak, de nem kis munka lehetett tesztelni, hangolni a technikát, mire megszületett a 4A-FE tökélye.

Amúgy ha kiszámoljuk, hogy egy kis hajtórúd ide, főtengely oda, dugók amoda, vezérműtengely, szétszedni, tömités, ilyen köteg, olyan jeladó, nem számítva a rengeteg munkát és a végeredmény kétséges..  :wacko:, egyszerűbb egy bontott jó állapotú 7A-FE motort beletenni a 4A-FE helyére, aztán ha valami nem smakkol, ott lesz a polcon az eredeti. A motorszám/kód meg amúgy is kirohadós, egyre jobban  :devil:, nem tudom lehet-e még AF-s számot kérvényezni.  :hmmmm:

Na ezzel senkinek nem akarom elvenni a kedvéd vagy leszólni, mert ilyenen gondolkodik, csak az álláspontom irtam le.
Kiváncsian várom a 4/7-A-FE házzasságot.  ::)
Nagyjából erre jutottam én is, azzal a különbséggel, hogy ha már motorcsere, akkor legalább 3S-FE, vagy még feljebb  :cool2:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26632 Dátum: 2013.07.10 23:35:41 »


Minek megyek én futóműveshez??


Lehet, hogy unatkozol? :hug: :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26633 Dátum: 2013.07.10 23:38:55 »

Lehet, hogy unatkozol? :hug: :flowers:
Költői kérdésnek szántam... ::)
Egyébként van lötyögési lehetőség a lengéscsillapító és a csonkállvány csatlakozásánál, ha pont rosszul húzza meg az ember 300Nm-rel, akkor féloldalasan fog kopni a gumi. Na azt műsor lett volna, ahogyan azokat meglazítja és visszahúzza  :otlet: Bár zsíroztam vékonyan a meneteket  :whistling:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26634 Dátum: 2013.07.10 23:43:44 »
Én is annak szántam  :lol:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26635 Dátum: 2013.07.10 23:47:21 »
Skacok!
Nem tudom, lehet, hogy az előző autóval való szívás, lehet, hogy benőtt a fejem lágya vagy csak az öröm, hogy kifogtam egy megkímélt Carinát, de én bele nem piszkálok abba, amit a kis japánok kitaláltak és működik többszáz ezer km-en át, maximum kisebb hibákkal.
Lehet, hogy valóban csak apró módosításokról van szó, amelyek a két motor közt vannak, de nem kis munka lehetett tesztelni, hangolni a technikát, mire megszületett a 4A-FE tökélye.

Amúgy ha kiszámoljuk, hogy egy kis hajtórúd ide, főtengely oda, dugók amoda, vezérműtengely, szétszedni, tömités, ilyen köteg, olyan jeladó, nem számítva a rengeteg munkát és a végeredmény kétséges..  :wacko:, egyszerűbb egy bontott jó állapotú 7A-FE motort beletenni a 4A-FE helyére, aztán ha valami nem smakkol, ott lesz a polcon az eredeti. A motorszám/kód meg amúgy is kirohadós, egyre jobban  :devil:, nem tudom lehet-e még AF-s számot kérvényezni.  :hmmmm:

Na ezzel senkinek nem akarom elvenni a kedvéd vagy leszólni, mert ilyenen gondolkodik, csak az álláspontom irtam le.
Kiváncsian várom a 4/7-A-FE házzasságot.  ::)
Abban igazad van, megérni tuti nem éri meg, de sajnos lehet, hogy nekem egyébként is bele kéne majd lassan nyúlni a motorba, mert elkezdte az olajat fogyasztani, reggel az induláskor is kék füsttel indul...azonkívül, ha már hozzányúlok, akkor lekönnyítem a főtengelyt meg a lendkereket stb.
Persze ha felújítom a motort, meg a kasztnit, meg fényezés, na ha ezt így összeszámolom, akkor jobb lenne venni egy másik autót, de én ragaszkodom ehhez, csak legyen időm rá meg "kedvem"... :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26636 Dátum: 2013.07.11 10:52:46 »
Na kipróbáltam a vasat!Sokkal jobb lett de még nem tökéletes.Igaz nem rángatott de olyan "elfogyós" volt a kraft a gépből magasabb fordulatszámon(jelenleg nem tudom mennyi lehetett ugyan is nem működött a  a műszer:) )Csak össze kéne eszkábálnom egy nyomásmérőt....Most tankoltam bele 15 litel shell fuelsave-t  plusz 10 liter E85-öt.kíváncsi leszek mit mutat vele.Azon a kb 1,5 km-en keresztül míg hazaértem nem éreztem változást!

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #26637 Dátum: 2013.07.11 11:46:06 »
Ma voltam futóművesnél.
nekem most vitte el a verdát. nem futóműves ugyan, csak sima szerelő. meglátjuk, hogy tudja berakni a szilenteket hátra. izgatott vagyok [rohog]
ja és most hogy elment a gép a szokott helyéről, látom, hogy van alatta pár csepp halvány folt a betonon :cry: valami csöpög.

hogy ha már motorcsere, akkor legalább 3S-FE, vagy még feljebb  :cool2:
feljebb mi van még? max a gti, nem? olyat nemigen találni sajnos.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 11:48:21 írta bsh »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26638 Dátum: 2013.07.11 11:59:14 »
Ma voltam futóművesnél.
 Szerinte lehet a toronycsapágynál. De nem tudta behatárolni. Kérdezte, zajos-e a futómű? Mondom, hogy nem. Akkor szerinte mikor rámegy a súly, megjavul. Túlléptünk rajta.
Szia Dani!
Már akartam mondani, hogy lehet toronycsapágy is akár.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26639 Dátum: 2013.07.11 12:13:08 »
feljebb mi van még? max a gti, nem? olyat nemigen találni sajnos.
pl. 4A-GZE