Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782517 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26565 Dátum: 2013.07.07 19:27:51 »
Kedves Típustársak!

Hadd kérdezzem meg megint, hogy ha a külső féltengelycsuklóm kattog (alászedve, induláskor) az ettől eltekintve nagy gáz?
Tehát szét tud esni, ilyesmi? Azt hallottam, hogy nem, és ezért akkor cserélném, amikor jobban kattog, kevésbé alászedve.
Szóval lehet jegelni ezt a dolgot még egy darabig, annyira nem veszélyes, vagy igen?

Kerestem alkatrészt, pl. GSP szett van, kedvezménnyel lenne a két oldal 16000 Ft körül az ABS-es, ez a márka Marutin bevált. De szerelés meg minden, most nem hiányzik  :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26566 Dátum: 2013.07.07 19:34:08 »
Én ha ilyen lenne, kitrágyáznám a szűrő utáni részt, akár etanollal, vagy ami oldja, kézzel.
Aztán a többinek adnék etanolt a benzinnel, és pár száz km után szűrőt cserélnék, ha kell, többször is.
:yes:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26567 Dátum: 2013.07.07 19:49:33 »
1.Tuti. :yes: alkohol old :hug:
2. én szétszerelt állapotban való tisztítást javasolnék.
fityo:
A szelepfedeleden láttam, hogy platinásat ír.

Én ha ilyen lenne, kitrágyáznám a szűrő utáni részt, akár etanollal, vagy ami oldja, kézzel.
Aztán a többinek adnék etanolt a benzinnel, és pár száz km után szűrőt cserélnék, ha kell, többször is.
Köszi srácok.Na akkor holnap délelőtt szétkapom,és dokumentálom.Remélem marad időm fel is tölteni ide.(délutános vagyok a héten :nono: ,ha nem akkor majd 23 óra után)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26568 Dátum: 2013.07.07 19:53:15 »
1.Tuti. :yes: alkohol old :hug:
2. én szétszerelt állapotban való tisztítást javasolnék.
3. Az az adalék, ami nekem anno nagyon gyorsan (fél tank alatt) helyrerakta a katalizátort - s így, gondolom, az előtte lévő teljes rendszert, az ez volt.
De szerintem egy tank 2:1-es benzin-etanol is kipucolta volna.
Viszont mint gyári, direkt erre gyártott terméket, tudom ajánlani.

Azért is javasolnám, mert úgy nézem, hogy ez a lerakódás vsz. kén (sárga színe alapján), s itt kiemelik ennek lebontását. Emellett korrózióvédelmet is ígér. A TÜV-ös igazolás pedig nekem garancia :hug:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26569 Dátum: 2013.07.07 19:57:43 »
kalapos:
Te ismered ezt a céget, aki ezt a terméket forgalmazza?
Azért kérdezem, hogy ez a kép poén, vagy komoly?  :D



Ja bocs, most nézem, hogy ez manipulált kép  :lol:

fityo:

A szűrő utáni gumicsőre nem sok ötletem van...hacsak nem tiszta véletlenül. De talán le lehet róla bányászni a csatlakozókat, és új tömlőt venni, bilinccsel ráhúzni a csatlakozókat, azokat meg ki lehet pucolni. De csak emlékezetből ötletelek.
Az injektorsor még nem olyan bonyolult talán. A szívósor fedelét lehet, hogy le kell szedni, azt óvatosan, be tudnak rohadni ott a csavarok. Csak ne ejts bele semmit.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.07 20:08:35 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26570 Dátum: 2013.07.07 20:17:34 »
A szívósor fedelét lehet, hogy le kell szedni, azt óvatosan, be tudnak rohadni ott a csavarok. Csak ne ejts bele semmit.
:yes:
Igen, le kell venni, és jól be kell fújni a csavarokat előtte, én anno elnyírtam egyet sikeresen :wacko:. Ha lent van a fedél, akkor érdemes lefedni a kamrát valamivel. Végső megoldásként a gyertyák helyén ki lehet porszívózni a hengereket :otlet: :lol:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26571 Dátum: 2013.07.07 21:24:34 »
...

A fétisztítós megoldást részleteznéd?
Körbefújod a leömlőt alapjáraton és ha be tud jutni valahol, repedt a kipufogó, akkor az bezavarja a keverékképzést, lambdaszonda fals oxigénről ad jelet, ezért a motor elkezd dúsítani, a motor meg fullad, mert valójában az a levegő nem halad át a hengereken!

Ha tudod hol "lehet" a repedés, oda koncentrálj, mert elég forró a leömlő, nehogy begyulladjon. Ha van tűzoltókészülék, nemárt ha kéznél van!  ;)
Ha ésszel csinálod nem leheet baj!
A befecskendezőket vagy tisztitóadalékkal vagy inkább ultrahanggal tisztitsd! Kivenni és fújkálni értelmetlen!  :D

---

Kedves Típustársak!

Hadd kérdezzem meg megint, hogy ha a külső féltengelycsuklóm kattog (alászedve, induláskor) az ettől eltekintve nagy gáz?
Tehát szét tud esni, ilyesmi? Azt hallottam, hogy nem, és ezért akkor cserélném, amikor jobban kattog, kevésbé alászedve.
Szóval lehet jegelni ezt a dolgot még egy darabig, annyira nem veszélyes, vagy igen?
...
Szétesni nem fog, ahhoz már nagyon oda kell lennie, amit ahangja is jelezni fog!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26572 Dátum: 2013.07.08 12:04:22 »
Üdv!
Szétkaptam a vasat.Nem mondom,hogy nem volt benne gané de talán nem annyira vészes.Viszont a szívósor nagyon koszos.Vastag koromlerakódás van rajta.
Van rajta valami folytószelep.Ennek motorfékkor van jelentősége?Vagy lehet,hogy ez nem nyitott ki rendesen és ezért nem volt benne erő?
Az injektor egyik gumi valamije elszakadt.Nem az "O" gyűrű hanem ami alatta van.Ez nagyon tré?

[img=http://www.kephost.com/thumb/2013/7/8/a1_2013_7_8_hlxzzxt1ky_tn.jpg]

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_6tyuux79ts.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_3a9fwvywum.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_wcdqmj6iva.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_hv1yan6xcp.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_x46dae0npn.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_g7jwivvapz.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_yrwzitdpbh.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_8bbhi6jnh8.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_xl0vvd81nc.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_qbxux9l4wm.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_msrhmz6dj9.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_7l0c8pae9e.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_xs2uaq7rbh.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_07nrqhnv7t.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_8_iw52z5rhad.jpg

Annak a folytószelep elektronikája is gányolásos :D
A másik képfeltöltős oldal nem működött.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26573 Dátum: 2013.07.08 12:52:16 »
fityo:

Köszi a képeket!
Most már kezdem érteni, amit múltkor mondott b.c.
A szívósoron külön-külön megy az anyag a két szívószelepre, de az egyik fojtott, lassabb az áramlás, így forgásba jön a gáz a hengerben, jobban keveredik, könnyebben gyújtja a gyertya a szegényebb keveréket. Na nekem ez nincs benne.
Mindenesetre jól kipucolnám. Nekem úgy tűnik, viszi vissza a kartergáz az olajat a szívósorra, és ha rövidtávon használod, hígítja a benzin, azért tűnik úgy, hogy nem fogy az olaj. Persze ez nem biztos, de olajos a szívórész, és annak valahonnan hiányoznia kellene  :wacko:

Az injektornál nem értem, mi szakadt el, de ott van 3 gumi. A felső O-gyűrű és az alsó alátét tömít. A középső a rezgéscsillapító. Nálam legalábbis. Szerintem mindegyiknek épnek kellene lennie, márkaszervizben átlagban 1000Ft/db az áruk, nem olcsó, de ha az injektornak baja lesz, vagy kigyullad a motor, az drágább...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Carina
« Válasz #26574 Dátum: 2013.07.08 14:34:04 »
Üdv! Én régebben jártam 1:2 arányú keverékkel, amíg anyagilag megérte. A hatás ugyanaz volt, mint Nálad.  :yes: Cseréltem benzinszűrőt is, illetve tettem a tankba tisztító löttyöt előtte, de most már tudom, hogy E85-nél felesleges. :hug: Azóta minden tavasszal megyek én is egy tanknyit így, pucolás céljából. Egyszer ki kéne próbálni, mit javítana emissziómérésnél a műszakin. :hmmmm:
A megnövekedett nyomaték alacsony fordulaton, városban kimondottan élvezetes (az alkoholnak kevesebb levegő kell a tökéletes égéshez), de 3000-től már eltűnik a hatás, kihúzatáskor pedig épp az ellenkezője történik - nyitott pillangón több levegő, elszegényedő keverék, ECU korrigál, és ömlik a benya. Bár nagyobb az oktánszáma, de kisebb az égéshője (mivel lassabban is ég, ezért csöndesebb a motor), és nagyobb fordulaton már érezhetően gyengébb.
Mivel a fogyasztás is túlnőtt az árelőnynél, ezért felhagytam a rendszeres használattal, de nyugisabb közlekedésnél, ha az emberfia nem húzatja ki rendszeresen a motort, lehet, hogy valóban megéri. :hmmmm: Az biztos, hogy ezt a keverékarányt a Carina elektronikája (koppszenzoros Bosch is) tudja kezelni.

Én is használtam 1.6vvti Coriban, de rá kellett jönnöm: majdnem fél litert dob a fogyira 100on. Én olyan 30-40% közötti arányban használtam, így országúton 6.2-6.3at evett, csak benzinnel 5.8-5.9, fedkomp szerint.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26575 Dátum: 2013.07.08 21:34:35 »
Van rajta valami folytószelep.Ennek motorfékkor van jelentősége?Vagy lehet,hogy ez nem nyitott ki rendesen és ezért nem volt benne erő?
Az injektor egyik gumi valamije elszakadt.Nem az "O" gyűrű hanem ami alatta van.Ez nagyon tré?
Üdv! Alapos munka! ::)
 A fojtószelepek részterhelésen zárva vannak, így - ahogy Dani is írta - nagyobb az örvény a kisebb járaton, jobb a benzin-levegő keveredés. Az bizonyos, hogy mozgékonynak kell maradniuk, a szelepfedélből a PCV-n átáramló olaj sem tesz jót egyébként sem - ezt láthattad a szívókamrán is lecsapódva, s ezért használunk többen is olajleválasztót -, de szegénykeverékes motornál még nagyobb galibát okozhat. Ezeknél a koromképződés egyébként is nagyobb.

A tökéletes tömítés elengedhetetlen!

Ha már így szétkaptad, érdemes lenne a benzinszűrő cseréjét is megejteni, amíg könnyebb hozzáférni.
Még valami. Ezen a ruszki oldalon NGK BKR5EKPB-13 helyett az NGK BKR5EKB-11 használatát javasolják. Magyarán összébb ütni a hézagot a biztosabb gyújtásért :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26576 Dátum: 2013.07.08 22:57:09 »
fityo:

Köszi a képeket!
Most már kezdem érteni, amit múltkor mondott b.c.
A szívósoron külön-külön megy az anyag a két szívószelepre, de az egyik fojtott, lassabb az áramlás, így forgásba jön a gáz a hengerben, jobban keveredik, könnyebben gyújtja a gyertya a szegényebb keveréket. Na nekem ez nincs benne.
Mindenesetre jól kipucolnám. Nekem úgy tűnik, viszi vissza a kartergáz az olajat a szívósorra, és ha rövidtávon használod, hígítja a benzin, azért tűnik úgy, hogy nem fogy az olaj. Persze ez nem biztos, de olajos a szívórész, és annak valahonnan hiányoznia kellene  :wacko:

Az injektornál nem értem, mi szakadt el, de ott van 3 gumi. A felső O-gyűrű és az alsó alátét tömít. A középső a rezgéscsillapító. Nálam legalábbis. Szerintem mindegyiknek épnek kellene lennie, márkaszervizben átlagban 1000Ft/db az áruk, nem olcsó, de ha az injektornak baja lesz, vagy kigyullad a motor, az drágább...
Nincs mit :D
Én köszönöm a segítséget!
Ha az olaj bejutna az égéstérbe akkor kéken kellene füstölnie nem?Az tény,hogy ott van olaj de talán nem olyan sok.

http://kepfeltoltes.hu/view/130708/20130708_093056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez tört (szakadt) el az egyiken.
Azt meg lehet állapítani,hogy ez az injektor a szegénykeverékesbe való?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26577 Dátum: 2013.07.08 23:21:58 »
Üdv! Alapos munka! ::)
 A fojtószelepek részterhelésen zárva vannak, így - ahogy Dani is írta - nagyobb az örvény a kisebb járaton, jobb a benzin-levegő keveredés. Az bizonyos, hogy mozgékonynak kell maradniuk, a szelepfedélből a PCV-n átáramló olaj sem tesz jót egyébként sem - ezt láthattad a szívókamrán is lecsapódva, s ezért használunk többen is olajleválasztót -, de szegénykeverékes motornál még nagyobb galibát okozhat. Ezeknél a koromképződés egyébként is nagyobb.

A tökéletes tömítés elengedhetetlen!

Ha már így szétkaptad, érdemes lenne a benzinszűrő cseréjét is megejteni, amíg könnyebb hozzáférni.
Még valami. Ezen a ruszki oldalon NGK BKR5EKPB-13 helyett az NGK BKR5EKB-11 használatát javasolják. Magyarán összébb ütni a hézagot a biztosabb gyújtásért :hmmmm:
Emlékeim szerint a folytószelepeket működtető kis vákumos membrán a legkisebb gázreakcióra is mozdul.Méghozzá teljesen.Azért gondoltam,hogy esetleg a motorfékhez lehet köze mint a teherautókon bár ott mintha kipufogót zárná :D(itt megjegyezném,hogy motorféknél mindig olyan hülye hangja van az autónka mint ha csapszeges lenne)
A PCV gondolom az a golyós szelep ami a kartelgáz cső végén van a szelepfedélnél.Még annó mestivel néztük(ő nézte én csak kamilláztam :D)nem volt leragadva tette a dolgát.Néztem ezt az olajleválasztós dolgot.Ilyesmit simán be tudok szerezni.
Benzinszűrőért holnap megyek.Jó lenne tudni mekkora nyomás van az injektorok előtt és a szűrő után.Arra gondoltam,hogy közbe kéne iktatni egy másik szűrőt is ilyen sima hagyományos műanyag vackot csak félek nem bírná a nyomást.
Plusz vehetek kipufogó sor tömítést meg tűzkarikát is.Holnap lefotózom a gyertyát.Fogalmam sincs milyen van benne :D
Addig is egy szép kép a frissen felújított leömlőről. :D

http://kepfeltoltes.hu/view/130708/20130708_201746_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A hegesztés és csiszolás szépségét ne nézzétek.Jó lett ,benzinnel lepróbálva!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 23:24:00 írta fityo »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26578 Dátum: 2013.07.08 23:24:33 »
Szívesen, ha tudtam egyáltalán.
Akkor az a rezgéscsillapító, tömíteni nem tömít tudtommal. De jó, ha ép és csinálja a dolgát, szerintem márkaszerviz hoz 1db-ot is.
Ha kéken füstöl, akkor már elég jól kajálja szerintem az olajat. Ez még talán elmegy azért. Egy bödön jót tenne biztos.
Nálam azért több olaj állt a szívórészen:
http://kepfeltoltes.hu/view/120723/K_p0420_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az injektort sajnos nem tudom, milyen kellene/hogyan kellene kinéznie bele. Akinek ilyen motorja van, biztos meg tudja mondani  :yes:

A leömlő tiszta jó! Ha jó lett, ki nézegeti egyébként?  :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.08 23:26:31 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26579 Dátum: 2013.07.08 23:33:32 »
kalapos!

Szerinted ezen a képen a koppszenzor látszik??