Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6772855 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26505 Dátum: 2013.07.02 21:00:46 »
Adósság-csökkentő program lépései 1:
A találkozón ígértem néhány linket a szóba került témákról. Az egyik a tankszellőztető sazelep volt. Ugyan tudom, hogy sokan normálisnak tartják az üzemelés során a tankban kialakult vákuumot, de nálam nincs így, és találtam egy leírást, ahol hasonlóan gondolják ezt.  :hmmmm:

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #26506 Dátum: 2013.07.02 21:01:24 »
A tegnap két nagyon pozitív esemény történt minálunk.
- Hajnalban megszületett Péter kisfiam.  :clap:
-Lehet hogy megtaláltam a Carinám rángatásának az okát. Két gyújtógyertyán több mint 1,3 mm nyitás volt (subleres mérés). Beállítás után (kalapács,csavarhúzó) sokkal szebben forog a motor, csak még nem volt rá időm hogy normális gyertyahézag beállítás után beiktassak egy hosszabb útat.De remélem ez a hiba oka.  :clap:
Amúgy erre a gyertyahézag problémára már Kalapos figyelmeztetett.  :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.02 21:03:28 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26507 Dátum: 2013.07.02 21:04:37 »
A tegnap két nagyon pozitív esemény történt minálunk.
- Hajnalban megszületett Péter kisfiam.  :clap:
-Lehet hogy megtaláltam a Carinám rángatásának az okát. Két gyújtógyertyán több mint 1,3 mm nyitás volt (subleres mérés). Beállítás után (kalapács,csavarhúzó) sokkal szebben forog a motor, csak még nem volt rá időm hogy normális gyertyahézag beállítás után beiktassak egy hosszabb útat.De remélem ez a hiba oka.  :clap:


Gratulálok! Sok boldogságot nektek!

Carina javításhoz is gratula!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26508 Dátum: 2013.07.02 21:15:42 »
A tegnap két nagyon pozitív esemény történt minálunk.
- Hajnalban megszületett Péter kisfiam.  :clap:
-Lehet hogy megtaláltam a Carinám rángatásának az okát. Két gyújtógyertyán több mint 1,3 mm nyitás volt (subleres mérés). Beállítás után (kalapács,csavarhúzó) sokkal szebben forog a motor, csak még nem volt rá időm hogy normális gyertyahézag beállítás után beiktassak egy hosszabb útat.De remélem ez a hiba oka.  :clap:
Amúgy erre a gyertyahézag problémára már Kalapos figyelmeztetett.  :D
Hála Istennek! Gratulálok, sok egészséget, erőt és boldogságot kívánok Nektek!  :clap: :flowers:

Azt hallottam, hogy fiúknál gyakoribb az apnoé, mint lányoknál, ha gondolod, erre figyeljetek. Nálunk is megy a légzésfigyelő, eddig egyszer riasztott, de nem volt komoly probléma.

Nekem egy-két tizeden sok változás volt, múltkor írtam, fél milliméter durva...Gyertyát nem kell cserélned? Karbantartás, karbantartás, és karbantartás  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26509 Dátum: 2013.07.02 21:19:45 »
A tegnap két nagyon pozitív esemény történt minálunk.
- Hajnalban megszületett Péter kisfiam.  :clap:
:clap: Gratula! Isten éltesse az egész családot! :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #26510 Dátum: 2013.07.02 21:28:20 »
Köszönjük a jókívánságokat!

vd123 Nincs egy éve hogy voltak cserélve. Eddig nem volt gond velük. Nem értem, hogy mitől változott meg a gyertyahézag?
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.02 21:31:39 írta favágó »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26511 Dátum: 2013.07.02 21:37:36 »
Adósságcsökkentő program 2:
A gépek próbálgatása közben fölmerült, hogy a kétliteres ötödikben nem gyorsul vehemensebben, mint az 1.6-os, hiába nagyobb a nyomatéka. Akkor szóba került, hogy az eltérő váltóáttételekben kell keresni az okot. Találtam olyan oldalt, ahol kiderül, hogy a különböző erőforrásokhoz milyen áttételezésű váltókat használnak.
Normál 4A-FE
szegénykeverékes
Az ST170-es (a II-es) 3S-FE - ST190-es-ből csak automatát és összkerékhajtásút találtam.

5-ben 1.6 normál-2 literes: 0.815 vs 0.731
Amit a 4Wd európai negligálásán kívül leginkább sajnálok, az a 4S-FE motor kihagyása. :no:
Itt meg érdemes szemezgetni.
Érdekes, hogy a japán Carinában 98-tól a 4A-FE-t 4A-GE-re cserélték :ph34r:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26512 Dátum: 2013.07.02 21:40:05 »
A tegnap két nagyon pozitív esemény történt minálunk.
- Hajnalban megszületett Péter kisfiam.  :clap:
Gratula! Isten éltessen Benneteket! :clap:

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #26513 Dátum: 2013.07.02 21:43:47 »
Köszönjük neked is!  :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26514 Dátum: 2013.07.02 21:47:26 »
Adósság-csökkentő program lépései 1:
A találkozón ígértem néhány linket a szóba került témákról. Az egyik a tankszellőztető sazelep volt. Ugyan tudom, hogy sokan normálisnak tartják az üzemelés során a tankban kialakult vákuumot, de nálam nincs így, és találtam egy leírást, ahol hasonlóan gondolják ezt.  :hmmmm:

üdv kalapos!
Ha rám hallgatsz nem piszkálod a dolgot, ez nem hogy így normális, hanem így működik jól!!!
A vákuum csak egy bizonyos szintig süllyedhet véleményem szerint, mert leállitás után a jobb toronynál levő aktivszén szűrő ciripelő hangot ad néha, szerintem ekkor is (valószinű menet közben is) levegőt vesz fel a rendszer. Tehát lehet abban a tartályban egy szelep, ami bizonyos vákuumnál kinyit és nem engedi összehorpadni a tankot például.
Másrészt azért kell a tömörzárás, mert ezzel ellenőrzi az ecu rendszer tömitettségét. Hallottam már olyanról, hogy az EVAP felöl falsot kapott a motor és ez okozott gondot.
Azon a Rönón, nem biztos, hogy van EVAP.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26515 Dátum: 2013.07.02 21:48:31 »
Nincs egy éve hogy voltak cserélve. Eddig nem volt gond velük. Nem értem, hogy mitől változott meg a gyertyahézag?
Hőhatás :?: Mechanikus behatás kizárt.... :hmmmm:
Én régebb óta nem néztem rá, de ezek szerint félévente nem árt. :hug: Sógorom is panaszkodott egyenetlen járásra az E11-esében, nála mondjuk minden rendben volt, nem kellett állítani rajtuk, de túl könnyen lelazítottam őket, és visszaszerelve mégis finomabban duruzsolt a 4E-FE. Az erősebb meghúzástól jobb lett a hőelvezetés???

Egy kis olvasmány róla.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26516 Dátum: 2013.07.02 21:50:05 »
Köszönjük neked is!  :)

Gratulálok én is favágó! Jó egészséget!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26517 Dátum: 2013.07.02 21:56:02 »
Köszönjük a jókívánságokat!

vd123 Nincs egy éve hogy voltak cserélve. Eddig nem volt gond velük. Nem értem, hogy mitől változott meg a gyertyahézag?
Azt gondoltam, régiek a gyertyák. Hőértékük jó? Előgyújtás?  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26518 Dátum: 2013.07.02 22:01:34 »
kalapos:
Megnyugtató, hogy nem baj, hogy nálam is szinte tiszták a gyertyák :)

A tankban nálam van valamennyi vákuum, de közel sem akkora, mint a családban egy Ignisnél.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26519 Dátum: 2013.07.02 22:05:05 »
üdv kalapos!
Ha rám hallgatsz nem piszkálod a dolgot, ez nem hogy így normális, hanem így működik jól!!!
Azon a Rönón, nem biztos, hogy van EVAP.
Üdv Kami!
Tudom, erről korábban volt már szó a fórumon, de én még azt megelőzően buheráltam meg, és egyelőre semmi gondom: EVAP ciripel, fogyasztás nem nőtt, üzemanyagszállítás egyenletes. Legfeljebb a párolgási veszteség lehet nagyobb, de mondom, ez a fogyasztáson nem látszik.
Lehet, hogy ez így van kitalálva, de engem nagyon zavart hosszabb utaknál, hogy az AC pumpám már nem bírkózott meg kellő hatékonysággal a vákuummal. Lehet, hogyha nem nyúlok hozzá, már leégett volna.
Biztosan a csere lett volna rá az igazi gyógymód, de így is remekül működik.  :yes:
Persze nem azért linkeltem be, hogy kövessétek ezt, csak egy probléma lehetséges megoldásaként