Azért nem egyszerű a döntés, mert lassan 3 éve így használom. A sájátommal járok be minden nap dolgozni és haza (napi 130 km). Eddig semmi baja nem volt, így a többlet a zsebemben maradt. Most viszont napi 200 km-t kell majd mennem, 70% autópálya. Persze lehet hogy csak papíron kell mennem, így még nagyobbra nyílik az olló. Mondjuk arra sincs garancia, hogy lassan nem jön-e elő rajta valami komolyabb probléma, ha eddig nem is volt...
Tényleg nem egyszerű, havi 90-100.000 lebeg a szemem előtt, amit gyakorlatilag azzal termelek meg ha gond nélkül tudom használni a saját autómat.
Azért az autópálya ellenére neked nem feltétlenül kell 130-140-nel menned. Kényelmes 110-120-szal haladva nem sok időt vesztesz (20 perc/100km), ellenben mind a fogyasztásod, mind az autó valós költsége (kopás, esély a hiba előfordulására) kisebb lesz.
Úgy gondolom, hogy tisztában lehetsz az autód mostani állapotával, tehát, tudod, hogy fogy-e az olaj belőle, hogy áll a futóműve, fékei. Ha ezek rendben vannak, bírni fogja. Ha ezek közül bármelyik is sanszos, hogy cserélni kell, hamarabb eljön a beavatkozás ideje.
Egyedül tényleg az esetleges baleset veszélye lesz a több használattal magasabb és az éppen elég, ha nem Te vagy a hibás, az autód mégis lehet járóképtelen, ami a munkábajárásodat is befolyásolhatja.