Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797153 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Carina
« Válasz #26010 Dátum: 2013.05.30 20:14:42 »
Az áttétel előfeszítését ugrasztották el nem? Nyugati autókon szocializálódott szerelők, nem?  ;)

Akkor meg főleg nem értem, miért akarsz másik motort? Nem csavarodhatott el a blokk. Persze a Te autód.

Ha minden jó, pláne gyűrűzött a motor, akkor ellenőrizni kell a síkot, és ha tűrésen belül van, akkor vissza kell tenni jól a hengerfejet meg a vezérműtengelyeket-vezérlést, és hajrá.
Ha kell, szívesen segítek, amiben tudok.
ezt akkor csinálták 4éve.. azóta 2x ment ki a hengerfejtömítés, úgy hogy mindkétszer az 1es és a 2es henger egymásba dolgozik.. + már csapágyas a főtengely is és a dugóknak sincs meg a palástjuk vagy mi a szösz..
Persze meglehetne csinálni, de többe kerülne mint egy jó állapotú bontott motor és ez a szerelő nem a pénzre megy, mert a motort átrakja 10ért de ha kell megcsinálja.. azért döntöttem inkább a szívátültetésen :$
140km/h alatt szédülök!!!

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Carina
« Válasz #26011 Dátum: 2013.05.30 20:18:31 »
Hengerfejet a visszarakás után előírás szerint kell meghúzni, utána nem kell semmit húzni már rajta.
akkor a mi esetünkbe valószínű nem előírás szerint lett meghúzva, mindenestre érdekes, hogy fél év múlva hengerfejes lett 180ezer kmnél :hmmmm:
140km/h alatt szédülök!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26012 Dátum: 2013.05.30 20:32:49 »
ezt akkor csinálták 4éve.. azóta 2x ment ki a hengerfejtömítés, úgy hogy mindkétszer az 1es és a 2es henger egymásba dolgozik.. + már csapágyas a főtengely is és a dugóknak sincs meg a palástjuk vagy mi a szösz..
Persze meglehetne csinálni, de többe kerülne mint egy jó állapotú bontott motor és ez a szerelő nem a pénzre megy, mert a motort átrakja 10ért de ha kell megcsinálja.. azért döntöttem inkább a szívátültetésen :$
Hja, érdekes, 180.000-nél ilyen hibák, akkor mit mondjak 318.000-nél? Vagy nálam is vannak, csak nem tudok róla?  :eek: 20w50 olajjal mentek valakik az autóval?
Értem, nem a pénzre megy, oké, akkor nem is verődök rajta tovább. Jó állapotú bontott motort sem gondolom, hogy olyan egyszerű szerezni, nehogy csöbörből vödörbe eset legyen  :no: Nem beszélve a már leírt szív*si lehetőségekről.

akkor a mi esetünkbe valószínű nem előírás szerint lett meghúzva, mindenestre érdekes, hogy fél év múlva hengerfejes lett 180ezer kmnél :hmmmm:
Erre tippelek, olyan sokba kerülne utánanézni. Esetleg nem cserélték ki a hengerfejcsavarokat, nem fért volna bele a 160.000-be már.

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Carina
« Válasz #26013 Dátum: 2013.05.30 20:42:40 »
20w50 olajjal mentek valakik az autóval?
de, gyűrűzés előtt azzal jártunk, mert ette az olajat...
Ha minden igaz van egy jó állapotú 2.0 benzines Nyíregyházán az egyik cartárs szerint ;)
140km/h alatt szédülök!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26014 Dátum: 2013.05.30 20:52:40 »
de, gyűrűzés előtt azzal jártunk, mert ette az olajat...
Ha minden igaz van egy jó állapotú 2.0 benzines Nyíregyházán az egyik cartárs szerint ;)
Előre bocs a folytonos negatívkodásomért  :otlet:

Na ebbe beletrafáltam. Azt nem ette?
Akkor az "olajfogyás elleni" 20w50 miatt elkopott a motor?
Hát nem bánom, hogy gyűrűzés előtt is 5w40-nel jártam  :no:
offday után szabadon bontott dugók, a főtengelycsapágyak/hajtókarcsapágyak nem drágák, akkor is elgondolkodnék rajta. A hengernek nem nagyon lehetne baja, válla nem is szabad legyen, nicasil-os. Én ilyen bar*m vagyok, tudom, hogy van jó motorjelölted, csak hangosan gondolkodom, mit csinálnék én. Szerintem a lehető legpontosabban összeszámolnám, mi mennyibe kerülne, mire minden lezajlik. Ez nekem mondjuk érdekes, hogy 10-ért kivesz egy komplett motort (és valószínűleg váltót is) és berak egy másikat. 2000 Ft-os az óradíja? Nem sok, meg lehet szorulva :eek: Nálunk a kuplungcserénél 15000 csak a váltólevétel.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 20:56:00 írta vd1234 »

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Carina
« Válasz #26015 Dátum: 2013.05.30 21:06:23 »
Előre bocs a folytonos negatívkodásomért  :otlet:

Na ebbe beletrafáltam. Azt nem ette?
Akkor az "olajfogyás elleni" 20w50 miatt elkopott a motor?
Hát nem bánom, hogy gyűrűzés előtt is 5w40-nel jártam  :no:
offday után szabadon bontott dugók, a főtengelycsapágyak/hajtókarcsapágyak nem drágák, akkor is elgondolkodnék rajta. A hengernek nem nagyon lehetne baja, válla nem is szabad legyen, nicasil-os. Én ilyen bar*m vagyok, tudom, hogy van jó motorjelölted, csak hangosan gondolkodom, mit csinálnék én. Szerintem a lehető legpontosabban összeszámolnám, mi mennyibe kerülne, mire minden lezajlik. Ez nekem mondjuk érdekes, hogy 10-ért kivesz egy komplett motort (és valószínűleg váltót is) és berak egy másikat. 2000 Ft-os az óradíja? Nem sok, meg lehet szorulva :eek: Nálunk a kuplungcserénél 15000 csak a váltólevétel.
semmi baj :)
nem ette annyira.. persze meg fogjuk nézni, hogy összesen mennyibe kerülne rendbe rakni, de nincs valami jó állapotba :( a srác egy ismerős aki ha elviszem neki a motort akkor annyiért beleteszi nekem ;) persze segítek neki én is :D
140km/h alatt szédülök!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26016 Dátum: 2013.05.30 21:12:13 »
semmi baj :)
nem ette annyira.. persze meg fogjuk nézni, hogy összesen mennyibe kerülne rendbe rakni, de nincs valami jó állapotba :( a srác egy ismerős aki ha elviszem neki a motort akkor annyiért beleteszi nekem ;) persze segítek neki én is :D
Egy jó 2.0 motor sokat dobna rajta, az biztos  :yes:

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26017 Dátum: 2013.05.30 21:17:49 »
Egy jó 2.0 motor sokat dobna rajta, az biztos  :yes:

Mekkora átalakítással jár 1.6 helyett 2.0 motort belerakni?
Erre már énis gondoltam.

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Re:Carina
« Válasz #26018 Dátum: 2013.05.30 21:21:11 »
Mekkora átalakítással jár 1.6 helyett 2.0 motort belerakni?
Erre már énis gondoltam.
Én úgy tudom, hogyha Carina motort akarsz belerakni akkor nem kell semmit átalakítani :)
De vannak itt nálam sokkal okosabbak majd ők megmondják neked ;)
140km/h alatt szédülök!!!

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #26019 Dátum: 2013.05.30 21:22:14 »
Mekkora átalakítással jár 1.6 helyett 2.0 motort belerakni?
Erre már énis gondoltam.

Váltó, Motor, féltengely, kábelköteg, kompjuter, stb
Törött autóból lehet szerintem a legolcsóbban megúszni, de akkor még kétséges a motor állapota..

Szerk: bár gti motoron sokat gondolkodom még mindig, egy turbóval :devil:
de igazából mindig az eszem győz..
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.30 21:25:02 írta rip74 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26020 Dátum: 2013.05.30 21:24:49 »
Mekkora átalakítással jár 1.6 helyett 2.0 motort belerakni?
Erre már énis gondoltam.
Sajnos annyira nem ástam bele a témába magam, mert alapból úgy gondolom, hogy túl sok pénz- és energiaráfordítással járna a dolog, és annyira tele van buktatókkal, hogy nekem nem éri meg: rossz állapotú "új" motor, inkompatibilitás (tartóbakok, csatlakozók, ABS, csövek, hűtő, stb.), külön vizsgáztatás, meg még ki tudja, mi minden??
Akkor már jobban megérné eladni, és venni egy 2.0-t. De mivel már az ember igyekezett gatyába rázni, nem éri meg egyszerűen belevágni, senki nem fizetné meg a töredékét sem. Legalábbis nekem az eddigi információk szerint nem éri meg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26021 Dátum: 2013.05.30 21:28:19 »
Komolyan mondom, nagyon odavágnak ezek a Kayaba lengéscsillapítók, munkába járáskor mindig át kell mennem kisebb hidakon (a főúton), és alig mozdul meg a gép már! Mi lenne, ha hátul is ilyenek lennének már?  :) Ráadásul azóta egyszer sem kapcsolt be az ABS, pedig ma is azt figyeltem, mikor fog. Lassan le kell tesztelnem, hogy működik-e egyáltalán még?  :hmmmm:

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #26022 Dátum: 2013.05.30 21:28:53 »
1.6 16V 4AFE van benne.. ha lenne a környéken (Nyíregyháza) Carinába való akkor természetesen azt tenném bele, pl egy 2.0 vagy 2.0Gti  :tt2:
 Celica motornál milyen mértékű az átalakítás??

Kb ilyesmi lehet(a videó között szemezgethetsz)

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #26023 Dátum: 2013.05.30 21:30:29 »
Váltó, Motor, féltengely, kábelköteg, kompjuter, stb
Törött autóból lehet szerintem a legolcsóbban megúszni, de akkor még kétséges a motor állapota..

Hát akkor ezt nem eröltetem.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #26024 Dátum: 2013.05.30 21:41:25 »
Hát akkor ezt nem eröltetem.

Nagyon szerettem volna mindig erős autót, (és a sajátomból is csinálni) , de ennél a típusnál nem megy, volt 1500-ös zsigulim könnyű lendkerékkel, kicsit sportosabb tengellyel és 16 literes fogyasztással.. szerettem, de most azért nem kívánnám. A különböző autógyártói mérnökök  terveznek évekig, kutatnak, tartós legyen és takarékos, aztán jövök én, hogy majd jobbat csinálok. Persze. Néhány típusnál viszont(jellemzően a fiatalabb autóknál) a különbözö teljesítmény adók( vagy környezetvéd. besorolás) miatt gyári fojtást tesznek az autókba(pl golf), na itt egyszerűen lehet erősebb autót varázsolni.
Vagy turbósnál nyomás emeléssel..de mindennek ára van.

Volt nálam kicsit egy 2.4 turbós benzines autó 230 lóval és 1300kg-al. Az gyárilag ilyen és élveztem ::) Pedig 15-20 lityi..